Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Je kan ook die SQX 165 nemen met 2 woofers/kickbass en 1 tweeter O0


wackid

#651
Heb in mijn Golf 7 Variant. Een Helix (match) subwoofer met DSP versterker gebouwd.

Deze stuurt de standaard luidsprekers aan.
Echt een wereld van verschil. Mooie stevige bas.
Laag wordt uit de standaard speakers gefilterd en deze komen voor mid en hoog beter tot hun recht. Alles kan ook veel harder spelen nu.

Heb destijds in ruil voor wat korting een inbouwhandleiding geschreven voor de leverancier.

Als iemand m nodig heeft kan mij een PM geven.




Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

wackid

#653
Quote from: Witalik on March 26, 2016, 23:16:25
lekker formaat foto ook  ::)  ;D

Wow... Ik zie m nu in de browser. Lees het forum via Tapatalk. En de foto is ook genomen in Tapatalk. Lekker duidelijk toch?

Ghanzzzzz

Het lijkt erop dat ik in de Golf 4 cabrio een chronisch radio-ontvangstprobleem heb. Inmiddels 3 HU's gebruikt, de gewone antenne, en een plakantenne.. maar meer dan 1 zender krijg ik er niet op. Erg frustrerend.

Zijn er hier ervaringen met DAB+ radio's? (in vergelijking met de normale ontvanger)

H&C Hifi

#655
Quote from: Ghanzzzzz on April  4, 2016, 21:20:30
Het lijkt erop dat ik in de Golf 4 cabrio een chronisch radio-ontvangstprobleem heb. Inmiddels 3 HU's gebruikt, de gewone antenne, en een plakantenne.. maar meer dan 1 zender krijg ik er niet op. Erg frustrerend.

Zijn er hier ervaringen met DAB+ radio's? (in vergelijking met de normale ontvanger)

een Golf 4 heeft een actieve antenne op het dak of in de ruit, deze moet gevoed worden met spanning.
Als je zonder phantom adapter werkt en de originele kabel zo in je HU steekt ontvang je vrijwel niets omdat de dakantenne niet geactiveerd word.

Deze heb je nodig :
http://www.tomacarparts.nl/phantom-antenne-adapter-iso-50-ohm-female-din-male.html

Anders is een DAB radio een goede optie, ik geef bij DAB radio's de voorkeur aan Kenwood of Alpine.

Ghanzzzzz

Thanks HcHifi. Ik betwijfel echter of dit ook geldt voor de Golf 4 cabriolet (die werkt met antenne op het voorscherm). Ik zal eens de originele bekabeling doorlopen om te zien of deze is gevoed.
Echter met een 'normale' vervangende antenne + kabel (dus niet de standaard kabel) was de opbrengst ook niets meer, vandaar dat ik neig naar DAB+.

H&C Hifi

Quote from: Ghanzzzzz on April  5, 2016, 11:07:19
Thanks HcHifi. Ik betwijfel echter of dit ook geldt voor de Golf 4 cabriolet (die werkt met antenne op het voorscherm). Ik zal eens de originele bekabeling doorlopen om te zien of deze is gevoed.
Echter met een 'normale' vervangende antenne + kabel (dus niet de standaard kabel) was de opbrengst ook niets meer, vandaar dat ik neig naar DAB+.

De originele heeft geen zichtbare voedingskabel, de voeding loopt via de kern van de coaxkabel.
Raar dat een vervangende antenne geen verbetering geeft.. was het wel een actieve antenne ?

Ghanzzzzz

Nee, dat was ook geen actieve antenne, dus daar zal dan vast het euvel in zitten.
Ik ga dan maar eens overwegen wat ik doe: nieuwe actieve antenne, DAB+ radio, of de phantom antenne adaptor.
Al neig ik dan toch naar de DAB+ radio, puur om mezelf weer eens te belonen met een nieuw speeltje :D

Raymond187

Alpine altijd top HU geweest. Dab+ vind ik Eker de moeite waard als je veel  radio luistert.

H&C Hifi



Die phantom voeding koop je voor 10-15 euro
Dab radio zal stukje kostbaarder zijn ;)
Als je voor dab gaat wel eerst even checken of de dekking
Al goed is, hier in noord limburg is het nog niet optimaal helaas.

Raymond187

Irritant. Als ik harder muziek luister 2/3 volume. Dan gaan de versterkers soms uit. Ene keer 5 seconde en andere keer x minuten. Valt me op dat het alleen gebeurd als het wat warmer is buiten. Ze zitten bij het reserve wiel onder zo,n klep.

Laatst bleven ze uit, en dat ik aan de kant ging even voelen aan de versterker zelf, maar die was niet heet. Gewoon handwarm.

Iemand een idee?

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on April 20, 2016, 09:05:17
Irritant. Als ik harder muziek luister 2/3 volume. Dan gaan de versterkers soms uit. Ene keer 5 seconde en andere keer x minuten. Valt me op dat het alleen gebeurd als het wat warmer is buiten. Ze zitten bij het reserve wiel onder zo,n klep.

Laatst bleven ze uit, en dat ik aan de kant ging even voelen aan de versterker zelf, maar die was niet heet. Gewoon handwarm.

Iemand een idee?

Impedantie probleem of voedingsprobleem lijkt het op.

Raymond187

Ik dacht zelf massa, maar wat heeft het weer hier mee te maken? Bedoel het is nou niet echt warm geweest. 15gr en 20 minuten luider spelen. Ik heb zelf het idee dat wanneer de sub hard moet werken dat hij er dan even mee uitscheidt. Al snap ik nog niet waarom dit alleen gebeurd als de zon schijn.

Arcenon

Quote from: Raymond187 on April 21, 2016, 09:04:58
Ik dacht zelf massa, maar wat heeft het weer hier mee te maken? Bedoel het is nou niet echt warm geweest. 15gr en 20 minuten luider spelen. Ik heb zelf het idee dat wanneer de sub hard moet werken dat hij er dan even mee uitscheidt. Al snap ik nog niet waarom dit alleen gebeurd als de zon schijn.

Ik betwijfel of die 19 graden die we hebben aangetikt hier de oorzaak van is, ik vermoed eerder wat Marcel al aangeeft:een impedantie probleem. Zodra je luider begint te spelen trekt je versterker het niet en schakelt in de protectie. Wat voor spul gebruik je?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Raymond187


Voorin Compo Gladen RS165
Achterin Compo Gladen  M165
Versterker Gladen RC70c4

Sub - Kicker Comp VR 2 ohm
Monoblok - Gladen rc600c1

High input aangesloten

H&C Hifi

Hoever heb je de originele radio dan open staan ?

Veel std radio's beginnen goed te vervormen na verder dan 3/4e open te staan (zeker als je nog aan de bass settings in de radio hebt gerommeld)
Als je een vervorming gaat versterken kan je versterker uitschakelen omdat hij ''ziet'' dat er iets niet goed gaat.

kan ook zijn dat je gewoon teveel vraagt van de 600rc... deze is wel 2ohm stabiel maar helaas niet de meest stabiele versterker, de iets duurdere 1200 doet het een heel stuk beter. (kan dat je kicker bij goed volume onder de 2ohm duikt en de versterker dit niet trekt)

Raymond187

Staat inderdaad op de originele radio. Alles op de radio staat op 0. incl. loudness off

Gain RC70 is ~40%
Gain RC600 ~90% . Bass remote staat op 25%

Kan idd met bass te maken hebben, want met nummers waar veel bass in zit RnB, Hiphop. Daar ging het spul mee uit. Waarom gaat de 4 kanaals dan ook uit?

Gain van de RC600 terugdraaien?

WilcoL

Wat voor mm2 voedingskabel ligt er van accu naar verdeelpunt? En wat is ruwweg de kabellengte daarvan?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on April 21, 2016, 11:16:28
Staat inderdaad op de originele radio. Alles op de radio staat op 0. incl. loudness off

Gain RC70 is ~40%
Gain RC600 ~90% . Bass remote staat op 25%

Kan idd met bass te maken hebben, want met nummers waar veel bass in zit RnB, Hiphop. Daar ging het spul mee uit. Waarom gaat de 4 kanaals dan ook uit?

Gain van de RC600 terugdraaien?

Hoever heb je de radio open staan met die muziek ?
Anders ff meten op de versterkers hoever het voltage terug zakt wanneer je ze met dergelijke muziek zwaarder belast.

je kan beter de gain op de versterkers wat verder open zetten en de radio niet verder dan 50% laten uitsturen, die originele HU sturen erg snel een vervormd signaal uit.

Raymond187

Tijdje aangekeken. Gene last meer gehad van uitvallen tot vanochtend. In og geen 2 minuten viel alles uit. HU blijft doorspelen. Kwam op me werk en meteen even gekeken naar de versterker, maar daar brand geen lampje op?? huh?

Bij over belasting gaat hij in protection en dan moet er toch een rood ledje branden, maar nu alles uit. Zelfs geluid van de navigatie werkt niet meer.

Radio volume had ik op 25 staan en max is 30.

Hij is tot nu toe alleen uitgevallen als ik de volume van de HU boven de 20 heb. Dus vanaf 2/3 en hoger van max. volume.

Quote from: WilcoL on April 21, 2016, 18:22:34
Wat voor mm2 voedingskabel ligt er van accu naar verdeelpunt? En wat is ruwweg de kabellengte daarvan?
5M lengte, maar mm2 weet ik niet.



H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on May 26, 2016, 09:35:57
Tijdje aangekeken. Gene last meer gehad van uitvallen tot vanochtend. In og geen 2 minuten viel alles uit. HU blijft doorspelen. Kwam op me werk en meteen even gekeken naar de versterker, maar daar brand geen lampje op?? huh?

Bij over belasting gaat hij in protection en dan moet er toch een rood ledje branden, maar nu alles uit. Zelfs geluid van de navigatie werkt niet meer.

Radio volume had ik op 25 staan en max is 30.

Hij is tot nu toe alleen uitgevallen als ik de volume van de HU boven de 20 heb. Dus vanaf 2/3 en hoger van max. volume.
5M lengte, maar mm2 weet ik niet.

Zoals de vorige keer gezegd stel het spul zo af dat het maximaal speelt wanneer je de radio op 20 staat.
Kijk wat er dan gebeurt.
Als de versterkers uit staan moet je even meten op de versterkers of er nog wel spanning op staat.

Raymond187

Net even gebeld naar de installateur. De lampjes van de versterkers gaan helemaal uit, dus niet in protect. Dus krijgen geen prik meer. Hij denkt dat de + kabel dan niet goed vast zit. Ik heb net even gekeken bij de zekering kast waar de + vanaf gehaald is. Met de motor aan en rustig de kabeltjes bewegen, om te kijken of er dan weer prik op komt. Maar nog niks helaas.

Zal de 4 kanaals gain wat meer open draaien. Monoblok staat volgens mij al op max en laag hoeft ook niet zwaarder, aangezien ik de sub volume op 25% heb staan, anders overheerst het laag teveel.

WilcoL

#673
Quote from: Raymond187 on May 26, 2016, 11:09:08
Net even gebeld naar de installateur. De lampjes van de versterkers gaan helemaal uit, dus niet in protect. Dus krijgen geen prik meer. Hij denkt dat de + kabel dan niet goed vast zit. Ik heb net even gekeken bij de zekering kast waar de + vanaf gehaald is. Met de motor aan en rustig de kabeltjes bewegen, om te kijken of er dan weer prik op komt. Maar nog niks helaas.

Zal de 4 kanaals gain wat meer open draaien. Monoblok staat volgens mij al op max en laag hoeft ook niet zwaarder, aangezien ik de sub volume op 25% heb staan, anders overheerst het laag teveel.

Haal je gain van je sub-amp naar beneden want dit is geen volumeregelaar. Dus liever je gain op 30% en in je HU de sub-level op 80%
Dit is een goeie guide:
http://mediacdn.jlaudio.com/media/mfg/9013/media_document/live_1/gainSetting_10_12.pdf?1351723085

Bereken dan je output voltage van je amp adhv het WRMS uitgangsvermogen...

Is je hoofdzekering niet gewoon brak? Die gaan nog wel eens haperen zonder dat ze echt  stuk (gebroken) lijken te zijn: stop er eens een nieuwe in (eerst de "-" van je accu loshalen uiteraard...)

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

H&C Hifi

Quote from: WilcoL on May 26, 2016, 14:51:19
Haal je gain van je sub-amp naar beneden want dit is geen volumeregelaar. Dus liever je gain op 30% en in je HU de sub-level op 80%


Hij speelt Hi-Level via een orginele HU
Dus hij versterkt het luidsprekersignaal van de originele HU
Ik zou wanneer je dit doet de HU niet verder willen openzetten dan 60% en daar alles op afstemmen, die originele radio''s
sturen na 60% echt een hoop vervorming uit ...