Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Ik kan een Gladen - Mosconi set alleen maar aanbevelen. Ik heb ondertussen meer dan een jaar SQX-compo's voor en achter, gekoppeld aan een Mosconi D2 DSP 100.4 en een Gladen SQX 10 sub op een Mosconi D2 500.1
Oneindig veel instelmogelijkheden met de DSP en een super geluid.

Robinmull112

Inmiddels besloten dat het een Gladen SQX 165 compo setje i.c.m. een Mosconi One 130.4 versterker wordt.

Ik ben er nog steeds niet uit welke subwoofer ik wil, de Gladen of de JL
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Raymond187

Ik ben gisteren geweest om en afspraak te maken en de spullen uit te zoeken.

Voor
Gladen RS165

Achter
Gladen M 165

Sub Gladen RB10

versterkers van Mosconi. Ben ff de series vergeten

Demping materiaal Silent coat.

Volgende week vrijdag wordt het ingebouwd. Ben erg benieuwd.

Ik heb niet voor de Gladen SQX 165 gekozen, omdat je dan met je feq. zit en die van je sub. De SQX een een hele mooie compo, maar omdat hij een behoorlijke kick geeft en ook best wat laag weergeeft voor een compo zit je met je sub. Als je deze niet goed op elkaar afstelt, dan zal je merken dat het laag verdeling slecht is in de auto.


eddy135

Hoe doen jullie dat uberhaupt met die brakke fabrieksradio's, die volledig in de auto's zijn geintegreerd...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robinmull112

Je kunt gebruik maken van een high to low converter, een line out converter en je kunt het signaal van de speakers aftappen ;)
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Raymond187

Versterker uitzoeken die high level aangesloten kan worden. Dan heb je ipv tulip stekers van je radio naar Amp gewoon de speakerkabels. Als je een prima versterker neemt hoor je geen verschil.


Converter is ook mogelijk idd. Geen idee of je daar verlies door krijgt.


eddy135

Heb ik voorheen gedaan, met de Mosconi 60.6, maar ik heb 't gevoel dat het met een standaard radio nooit geweldig wordt... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raymond187

Heb nogal wat pech met inbouwen.  :nopompom:

De Gladen 4 kanaals blijft aan terwijl het stroom van de remote er af is. De remote zit achter een relais. Deuren op slot = geen stroom meer op de remote. En nog blijft de versterker aan staan. De importeur zelfs gebeld en die heeft het schema voor ze neus van de versterker, maar snapt het ook niet. Er zijn 3 verschillende gebruikt. Een andere merk tijdelijk aangesloten en die gaat wel gewoon uit.

De compo set vind ik TOP klinken. De Gladen RS165 voorin en 165M achterin als aanvulling. Deze staan ook zachter.
Deze zijn aangesloten op de Gladen 70.4 en levert 86rms @ 3ohm. Dit is ruim voldoende, omdat de compo is afgekapt op 70hz. Hoeft alleen mid en hoog uit te komen.

De sub was de Gladen RB8. Dat is een dual 8" in het reserve wiel.Dit vind ik niks. Dus had op zolder nog een Kicker Comp VR in een gesloten behuizing liggen. Dit is een 12" 2 ohm @ 400rms. En is aangesloten op een Monoblok van Gladen de 600.1c welke op 2 ohm 560 rms levert. Dat is zat  :wacko:

Klinkt nu 100 x beter dan standaard :headbanging:

Quote from: eddy135 on January 16, 2016, 16:30:12
Heb ik voorheen gedaan, met de Mosconi 60.6, maar ik heb 't gevoel dat het met een standaard radio nooit geweldig wordt... :-\
Die mening deel ik. Standaard HU is vaak matig. Zeker vergeleken met een goeie Alpine oid.


WilcoL

Klinkt goed hoor! Jammer van je remoteprobleem... Hoop dat ze iets gaan bedenken. Ik neem aan dat je al contact op hebt genomen met hifimotive?

Dave zal je ongetwijfeld kunnen helpen denk ik zo..
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

Contact gehad met de importeur van Gladen. Die gaat er naar kijken. Als het niet gefixed kan worden dan komt er een andere versterker.

H&C Hifi

Ze kunnen het toch altijd maken met een zwaar 100A relais..
Kun je de volledige voeding van de versterker afhalen. (gebruikte wij vaak om een 2e accu te kunnen afsluiten van de originele accu)

Dave zal ongetwijfeld met een mooiere oplossing komen  ;)



Raymond187

Gisteren was het droog. Dus ben ff wat wezen afstellen. Monoblok is nu aangesloten op de Kicker Comp VR in een 30L gesloten kist. Dit klinkt beter dan de Gladen RB8 dual.

Nu nog wachten wat Dave heeft te zeggen over de versterker.

Raymond187

Zit vandaag weer bij de audio dude. Importeur van Gladen had een oplossing. Gewoon high level en geen remote. Alles ingebouwd. Klinkt een stuk beter die Gladen 4 kanaals dan die tijdelijk signat versterkertje.

Alles weer inbouwen en ze waren aan het afwerken. Ik sleutel eruit. minuut later monoblok uit, maar de 4 kanaals staat nog steeds aan zelfs na 15 minuten...zucht... niks opgelost dus. Kerel over ze zeik. Die is alweer 6 uurtjes bezig en ik zit hier ook (ben wel aan het werk). Nu een afspraak maken en dan komt er iemand van de importeur langs.

Als dit niet gaat werken dan komt er denk ik de mosconi 120.4 in. Alleen de maat van de versterker kan een issue zijn ivm ruimte gebrek en reservewiel.

Ben er wel klaar mee, wat een gekuDT.


WilcoL

Quote from: Raymond187 on February 17, 2016, 13:10:03
Zit vandaag weer bij de audio dude. Importeur van Gladen had een oplossing. Gewoon high level en geen remote. Alles ingebouwd. Klinkt een stuk beter die Gladen 4 kanaals dan die tijdelijk signat versterkertje.

Alles weer inbouwen en ze waren aan het afwerken. Ik sleutel eruit. minuut later monoblok uit, maar de 4 kanaals staat nog steeds aan zelfs na 15 minuten...zucht... niks opgelost dus. Kerel over ze zeik. Die is alweer 6 uurtjes bezig en ik zit hier ook (ben wel aan het werk). Nu een afspraak maken en dan komt er iemand van de importeur langs.

Als dit niet gaat werken dan komt er denk ik de mosconi 120.4 in. Alleen de maat van de versterker kan een issue zijn ivm ruimte gebrek en reservewiel.

Ben er wel klaar mee, wat een gekuDT.

Het zit je niet mee! Succes
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

Zo alles zit er nu in en geen gezeik meer.
De compo's afgesteld voor hoog en mid. En de sub...tja waar anders voor  :headbanging:

Ben er erg blij mee. Meer dan fatsoenlijk geluid zo.

Lastige is wel met het laag.

Ik luister in de auto vrij diverse muziek stijlen. House, ouwe RnB, Oude hiphop en rap.  Wat ik thuis luister doe ik vrijwel niet in de auto.

Dus ik moet nog wel eens draaien aan de volume knop van de sub. Deze zit in de armsteun verstopt.

Ik weet niet of ik met deze sub blijf spelen. Hij is wel een jaar of 10 en in het verleden flink gebruikt. Ik had er in het begin 2 van in de auto Kicker comp VR 400w RMS op een Hifonics monoblok van 1200 rms. Gewerkt hebben ze :D

Maar nu zoveel jaar verder zijn er betere subs. Dus bietje rondkijken. Moet iig een 30" gesloten zijn.

Exxar

Aanrader om het geluid in de auto af te stellen. Deze kerel heeft het allemaal heel mooi opgenomen en op YouTube gezet in 11 of 12 filmpjes.


Lion of Judah

Quote from: Raymond187 on March  1, 2016, 14:17:45
Moet iig een 30" gesloten zijn.
30inch? Rij je in een vrachtwagen? :D

Ben ook een beetje aan het oriënteren, voor wordt het ws Hertz, gecombineerd met een Gladen 4-kanaals versterker en als alles geplaatst is een beetje experimenteren met verschillende subs. Luister alleen maar reggae en af en toe wat house.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Raymond187

Quote from: Exxar on March  1, 2016, 14:48:01
Aanrader om het geluid in de auto af te stellen. Deze kerel heeft het allemaal heel mooi opgenomen en op YouTube gezet in 11 of 12 filmpjes.


[/quote
DSP is dan nodig. Maar hoeft van mij niet. Ik ben tevreden zo en ga niet meergeld uitgeven.

Quote from: Lion of Judah on March  1, 2016, 19:31:53
30inch? Rij je in een vrachtwagen? :D

Ben ook een beetje aan het oriënteren, voor wordt het ws Hertz, gecombineerd met een Gladen 4-kanaals versterker en als alles geplaatst is een beetje experimenteren met verschillende subs. Luister alleen maar reggae en af en toe wat house.
hehehe scherp
Bedoel 12" aka 30cm B)

Ik luister ook erg veel reggae in de auto. Ik ben zelf erg tevreden over de 4 kanaals Gladen 70.4 versterker met de Gladen RS 165 speakers.

Robinmull112

Gisteren de knoop doorgehakt voor een set mooie speakers voor in mijn Fiesta  :pompom:

- Gladen SQX 165
- Mosconi One 130.4 versterker
- Gladen SQX 10 VB subwoofer

De voorste portieren zullen erg goed worden gedempt met Silent Coat ontdreuning en Sound Absorber.
Als het goed is kan ik volgende week aan de slag om de boel in te bouwen, ben erg benieuwd!

Hebben jullie nog tips  :angel:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Exxar

Vervang je de achter luidsprekers ook? Ga je de originele head unit gebruiken?

Raymond187

Quote from: Robinmull112 on March 23, 2016, 13:18:39
Gisteren de knoop doorgehakt voor een set mooie speakers voor in mijn Fiesta  :pompom:

- Gladen SQX 165
- Mosconi One 130.4 versterker
- Gladen SQX 10 VB subwoofer

De voorste portieren zullen erg goed worden gedempt met Silent Coat ontdreuning en Sound Absorber.
Als het goed is kan ik volgende week aan de slag om de boel in te bouwen, ben erg benieuwd!

Hebben jullie nog tips  :angel:
Mooi setje. Die SQX 165 gaan erg hard en hebben een flinke kick :D

Tip.....geen idee hoe je het gaat afstellen, maar dat compo setje knalt behoorlijk. Goed afstellen. Anders overstemd je compo de sub.

Robinmull112

Quote from: Exxar on March 24, 2016, 15:20:18
Vervang je de achter luidsprekers ook? Ga je de originele head unit gebruiken?

Nee de achter luidsprekers staan uitgeschakeld. Momenteel ga ik alleen de fronts updaten, achter misschien in een later stadium.
Ik blijf inderdaad de originele HU gebruiken, daar mijn navigatie, bluetooth etc. daar ook mee worden geregeld. Als ik een aftermarket HU installeer ben ik dat kwijt.
Daarnaast heeft het dashboard van de Fiesta een hele aparte vorm, hier ga je nooit een aftermarket radio in kunnen installeren zonder dat de vorm van het hele dashboard vervalt.

Het plan is om de fronts af te tappen, te verlengen naar de achterbak en daar met een high/low converter het signaal aan de amp te geven ;)

Quote from: Raymond187 on March 24, 2016, 15:22:49
Mooi setje. Die SQX 165 gaan erg hard en hebben een flinke kick :D

Tip.....geen idee hoe je het gaat afstellen, maar dat compo setje knalt behoorlijk. Goed afstellen. Anders overstemd je compo de sub.

Het filter van de SQX heeft ontzettend veel instelmogelijkheden, dus daar ga ik een tijdje mee klooien. Daarnaast laat ik de SQX afkappen rond de 70hz, alles daaronder gaat naar de sub ;)
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

eddy135

De Mosconi heeft standaard high-input, toch?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robinmull112

Quote from: eddy135 on March 24, 2016, 16:59:06
De Mosconi heeft standaard high-input, toch?

Correct, maar dat is alsnog enkel via een tulp ingang, dus ik moet de speakerkabel sowieso naar tulp converteren.
Hiervoor heb ik het een Gladen GTHLC aangeschaft.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

eddy135

Quote from: Robinmull112 on March 24, 2016, 17:05:35
Correct, maar dat is alsnog enkel via een tulp ingang, dus ik moet de speakerkabel sowieso naar tulp converteren.
Hiervoor heb ik het een Gladen GTHLC aangeschaft.
Dat kan ook natuurlijk!  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN