Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

unknown

Quote from: unknown on January 14, 2015, 18:37:01
Is ook niet de oplossing >:(

Blijkbaar heb ik ook het oude type connector, terwijl dat ding pas 2 weken oud is. Dat storingsfilter kan ik dus ook vergeten, m.a.w: ik heb nu een stuk vuilnis in mijn dashboardkastje.

Aangezien op het lagunaforum en renaultforum wel wat positieve reacties te vinden zijn, denk ik dat ik gewoon een kapot apparaat toegestuurd heb gekregen. Het blijft chinese meuk natuurlijk ;)

Heb de (Nederlandse) leverancier een mailtje gestuurd met de vraag hoe we tot een oplossing gaan komen: ben benieuwd wat de uitkomst is!

Laat het hier nog wel even weten.

Er werden mij meerdere opties geboden en heb er uiteindelijk voor gekozen voor een duurder versie te gaan met een kleine bijbetaling van mijn kant. Daar zit al een ontstoringsfilter in en de kans is groot dat de irritante tik dan weg is. Zo niet kan op dat apparaat nog een extern filter worden aangesloten, dit in tegenstelling tot het apparaat wat ik nu heb.

Even afwachten dus tot volgende week de interface is omgeruild en ik hem kan testen. Ik ben benieuwd!
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

Heb nu een iets uitgebreidere(Ipod, usb, sd en 3,5mm), duurdere en volgens mij nieuwere versie van de yatour en deze werkt vlekkeloos en storingsvrij. Prima oplossing dus als je de originele radio wilt behouden en toch mp3's wil kunnen luisteren!
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Witalik

 Mannen ik ben aan het kijken voor een subwoofer systeem voor in me nieuwe auto (Audi a4 b8 avant) Hier zit via het MMI systeem al een 'woofer' in onder het reserve wiel. Maar dat ding doet weinig dus die moet eruit, komt een irritant geluid uit. Nu kan ik deze al via me radio regelen. Dus dacht ik met een actief systeem misschien het sublaag een beetje op te gaan vullen. Want dan pak ik de high input van die woofer signalen die er al zit, en de accu zit ook al achterin dus dat is makkelijk aansluiten. Alleen had ik vroeger altijd 2x12 inch gesloten kist met 1000W rms eraan en nu hoeft dat niet meer maar er moet toch wel lekker geluid uit komen . En nee ik heb geen zin om nu gelijk al alles af te gaan dempen in me deuren enzo dus voorlopig even alleen een sub.

Paar systemen die ik tegenkwam :

Gesloten :
http://www.rockfordfosgate-store.nl/rockford-fosgate-punch-subbox-p300-10
http://www.rockfordfosgate-store.nl/rockford-fosgate-punch-subbox-p300-12

http://intl.jlaudio.com/pwm112-jxwxv2-car-audio-powerwedge-max-subwoofer-systems-93249
http://intl.jlaudio.com/pwm110-jxwxv2-car-audio-powerwedge-max-subwoofer-systems-93248

Ik weet dat losse amp met sub beter is maar met een systeem zoals bovenstaand zal toch ook wel deftig geluidje komen, twijfel alleen tussen 10 en 12 inch. Of misschien een 10 inch gepoort ?

Tips zijn welkom !

Ik wil een niet al te grote kist, zoiets als hierboven is prima.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

knubbe

Die JL's hebben de amp erop geplakt gekregen? Weinig verschil met een losse sub en amp dan toch?

Speel zelf met een 10" JL 10w3v3 in mijn wagen en ben daar heel tevreden mee ! (zelf vroeger ook met hele extreme installaties gespeeld)
Heb hem spelen op een mosconi 120.4 welke ik bij het reservewiel prima kwijt kon. Subbehuizing is van poly zodat ie goed weggewerkt is en er weinig ruimte verloren gaat.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Witalik

Die kist is alles in 1 dus vandaar. Lekker makkelijk en netjes weg te halen als het eruit moet. En ik zoek ook juist een ondiepe/shallow install. Heb jij die 10 inch in een gesloten of gepoorte kist ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

knubbe

Gesloten:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114560.msg2428473#msg2428473
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114560.msg2440532#msg2440532

Ik snap dat die kist alles in 1 is maar snap het verschil niet helemaal met een sub met een versterker op zn rug.
Beide moeite je nog steeds voorzien van signaal, power. Alleen bij de alles in 1 hoef je de sub zelf niet meer aan te sluiten?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Witalik

Omdat deze kist lekker ondiep is. Die Rockford is helemaal makkelijk daar is de voeding met een stekker af te halen zodat je hem makkelijk eruit kan halen. En zo is het gewoon lekker clean. Als je een losse kist koopt plus versterker op ze rug kom je meestal toch 40 á 50 cm  van de bank af.

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

knubbe

#582
Oki, duidelijk :)

edit) je hebt ook van die actieve platte subs voor onder je stoel geloof ik. Van merken als Focal e.d.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Witalik

#583
Ja en dat lijkt me juist niks  ;D . Ik wil wel liefst een beetje kist met woofer. En Zo'n Rockford of JL leek me juist een leuke alles-in-1 optie.

Edit : Of mensen hebben nog zo'n soortgelijke tip of ervaring met een van deze kisten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Raymond187

Met zo'n versterker achterop de kist heb ik nog nooit gedaan. Schuine gedeelte gaat tegen de achterbank. Beetje weinig ruimte voor koeling.

Witalik

Ze zijn ervoor gemaakt dus dat zal wel loslopen. Het zijn ook geen 1000Watt versterkers hé. Ik neig toch wel een beetje naar die rockford subs.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

WilcoL

Tsja, blijft moeilijk. Ik heb ook geen ervaring met die alles in één oplossingen, maar gevoelsmatig zou ik toch ook voor iets los kiezen.

Zoals Tom (Knubbe) reeds zegt, moet je toch voeding en signaal naar achteren leggen, dan zou ik eerder voor een compacte mono- of 2-kanaals versterker gaan die gewoon altijd onder je bodemplaat in de kofferbak ligt (of onder een voorstoel of iets dergelijks). Dan een goede sub in een compacte, gesloten kist met speakon-connectie. Als je die loshaalt, haal je de kist inclusief woofer zo uit je kofferbak en ligt er slechts een connector in je kofferbak.

Maar wellicht ben ik gewoon bevooroordeeld (waarschijnlijk ;D).

Sowieso succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

Ja kijk ik snap allemaal best dat losse dingen veul beter zijn enzo. Maar mij lijkt het dat zo'n actieve kist toch wel op elkaar afgestemt is. En wat ook irritant is dat als ik een ondiepe kist zoek. Dan hebben ze de schuine kant aan de woofer zijde, dus dan kan ik hem nog niet met die schuine kant tegen de achterbank aanzetten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

NielsLu

Gistermiddag heb ik een Audison Bit Ten binnengekregen. Binnenkort inbouwen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WilcoL

Quote from: NielsLu on November 20, 2015, 07:29:39
Gistermiddag heb ik een Audison Bit Ten binnengekregen. Binnenkort inbouwen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat klinken.



Welke overige componenten heb je?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Quote from: WilcoL on November 20, 2015, 08:16:27
Welke overige componenten heb je?

Ik heb een Alpine INE-S900R HU, Hertz HSK165 composet, Hertz EBX F20.5 subwoofer en I-Sotec I-Soamp-4 versterker.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

eddy135

Ik krijg binnenkort m'n Megane met volledig geintegreerd Bose-systeem...
Is dat nog een beetje op te leuken, want wat ik tot nu toe gehoord heb, word ik er nog niet erg enthousiast van...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WilcoL

Quote from: NielsLu on November 20, 2015, 13:20:17
Ik heb een Alpine INE-S900R HU, Hertz HSK165 composet, Hertz EBX F20.5 subwoofer en I-Sotec I-Soamp-4 versterker.

Goede setup om te verrijken met de BitTen. Ben benieuwd naar je ervaringen!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Quote from: WilcoL on November 20, 2015, 17:14:09
Goede setup om te verrijken met de BitTen. Ben benieuwd naar je ervaringen!

Vanochtend heb ik de Bit Ten ingebouwd, komende dagen maar even rustig met een laptop alles goed afstellen (en met REW wat metingen doen). Ik hoop dat ik REW kan gebruiken op mijn Macbook Pro, terwijl ik tegelijk VM Ware gebruik om windows te draaien (met de software van de Bit Ten).

Maar tot nu toe zijn mijn ervaringen erg positief! Ik kan hiermee mijn subwoofer echt goed laten integreren met de rest.

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WilcoL

Quote from: NielsLu on November 21, 2015, 13:32:38
Vanochtend heb ik de Bit Ten ingebouwd, komende dagen maar even rustig met een laptop alles goed afstellen (en met REW wat metingen doen). Ik hoop dat ik REW kan gebruiken op mijn Macbook Pro, terwijl ik tegelijk VM Ware gebruik om windows te draaien (met de software van de Bit Ten).

Maar tot nu toe zijn mijn ervaringen erg positief! Ik kan hiermee mijn subwoofer echt goed laten integreren met de rest.

Top, klinkt goed!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Quote from: WilcoL on November 21, 2015, 13:46:49
Top, klinkt goed!

Heb jij persoonlijk ervaring met DSP settings in een auto?

Ik heb geprobeerd om van de linkerspeaker de afstand te vergroten, je krijgt dan echt enerzijds het gevoel dat het podium veel breder wordt. Ik heb de afstand vergroot naar 195 cm voor de linkerspeaker en de rechterspeaker op 0 cm. Echter heb ik dan toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Heb ik dan de afstand te groot of doe ik iets anders niet goed?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WilcoL

Quote from: NielsLu on November 22, 2015, 18:23:29
Heb jij persoonlijk ervaring met DSP settings in een auto?

Ik heb geprobeerd om van de linkerspeaker de afstand te vergroten, je krijgt dan echt enerzijds het gevoel dat het podium veel breder wordt. Ik heb de afstand vergroot naar 195 cm voor de linkerspeaker en de rechterspeaker op 0 cm. Echter heb ik dan toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Heb ik dan de afstand te groot of doe ik iets anders niet goed?

Mijn huidige processor heeft Audessey aan boord, maar daar heb ik in de auto nog geen ervaring mee.

Wel met actieve filtering en time alignment. Ik denk dat daar jouw probleem ook ligt: stuur je actief aan? Want anders kamp je natuurlijk met het probleem dat zowel je linkerspeaker als tweeter deze 195cm afstand krijgt. Eigenlijk zou je je tweeter niet zo veel afstand willen geven als je mid/kickwoofer aan de linkerkant.

Echt veel mee experimenteren totdat je het juist hebt is het devies!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Quote from: WilcoL on November 22, 2015, 19:24:34
Mijn huidige processor heeft Audessey aan boord, maar daar heb ik in de auto nog geen ervaring mee.

Wel met actieve filtering en time alignment. Ik denk dat daar jouw probleem ook ligt: stuur je actief aan? Want anders kamp je natuurlijk met het probleem dat zowel je linkerspeaker als tweeter deze 195cm afstand krijgt. Eigenlijk zou je je tweeter niet zo veel afstand willen geven als je mid/kickwoofer aan de linkerkant.

Echt veel mee experimenteren totdat je het juist hebt is het devies!

Nee, ik heb passieve filters tussen de compotes. Dus ik kan tweeter niet onafhankelijk van de woofers aansturen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Wilco (en eventueel andere ervaringsdeskundigen),

Jij hebt volgens mij wel ervaring met inbouw van audio in auto's.

Ik loop tegen het volgende aan: als ik de Bit Ten aansluit middels de Audison CBT1 kabel op de pre-out van mijn HU (master input), krijg ik vervelende groundloop geluiden (dynamoruis; fluittoon gelijk aan toerental van de motor en geluid van de stuurbekrachtiging). Ik kan de gain van de Bit Ten en/of versterker wel verlagen maar dan worden telefoongesprekken via de HU onverstaanbaar (volume daarvan staat dan op max).

Ik heb een centraal massapunt gemaakt onder de bijrijders stoel, daarop zijn de versterker en de Bit Ten aangesloten, daarnaast heb ik ook vanaf dit massapunt een massakabel naar de HU gelegd.

Als ik de Bit Ten aux input vanaf HU pre-out gebruik, heb ik geen vervelende bijgeluiden. Helaas kan ik dan vanuit de HU geen volume regelen voor de subwoofer (best lastig als je iets wilt bijstellen onderweg, is soms even nodig in het begin, als alles goed afgesteld is is volume bijstellen niet echt meer nodig). Deze aanpassing kan ik dus vanuit de master input dus wel regelen.

Nog suggesties wat ik kan doen om dit 'probleem' op te lossen?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

angelo83

Al eens een andere rca geprobeerd ?
En indien mogelijk alles zo veel mogelijk scheiden rca en voedings kabels .

mvg Angelo