Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Mijn voornaamste drempel is het wisselen van auto en er achter komen dat in de nieuwe auto best goed geluid zit!
Dat, samen met het feit dat nieuwe auto's een stuk lastiger in elkaar zitten, maken dat ik nu een berg audiozooi op zolder heb liggen en niets bijzonders in de auto.

eddy135

Ja, ze knopen alles aan elkaar; als je de radio eruit haalt heb je geen carkit meer, en werkt de navi ook niet meer...
Je kan de speakers vervangen en een high-input verterker plaatsen om e.e.a. nog redelijk te krijgen, maar het houdt niet over... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raymond187

Upgrade audio set in een nieuwe auto klinkt niks verkeerd. Voor het verschil ga ik niet inbouwen. Ik wil sowieso geen duo sub meer. Niet best voor me oren geweest 1.2KW@2ohm op 2 subs  :wacko:

unknown

Quote from: Raymond187 on October  7, 2014, 20:40:14
Upgrade audio set in een nieuwe auto klinkt niks verkeerd. Voor het verschil ga ik niet inbouwen. Ik wil sowieso geen duo sub meer. Niet best voor me oren geweest 1.2KW@2ohm op 2 subs  :wacko:

Inderdaad, de meeste merken leveren tegenwoordig premium audiosystemen van merken als Bang&Olufsen, Harman/Kardon, Dynaudio, Burmester of zelfs Sonus Faber (oke, daar moet je dan wel een Pagani voor kopen ;D) En dat klinkt in de meeste van die auto's zo goed dat het voor mij ook absoluut niet meer de moeite waard zou zijn om zelf aan de slag te gaan. (Buiten het feit dat ik 2 linker handen heb ;) )
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

jon81

Mijn auto is 14 jaar oud, en ik heb voorlopig geen zicht op een nieuwere.
Dat is bij mij dus (nog) niet van toepassing.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Raymond187

Het hoeft helemaal niet extreem.

Voorin een goeie compo set met filter. 10" sub op een goeie 3 weg versterker. Met een goeie HU.

Ik snap niet waarom mensen nog die hoedenplank speakers erin schroeven. Zijn die 6x9 ofzo??

RubenV.

Quote from: Raymond187 on October  8, 2014, 12:07:01
Zijn die 6x9 ofzo??

Dat is wel een gangbare maat voor in de hoedenplank geloof ik.

Quote from: unknown on October  7, 2014, 22:16:10
Inderdaad, de meeste merken leveren tegenwoordig premium audiosystemen van merken als Bang&Olufsen, Harman/Kardon, Dynaudio, Burmester of zelfs Sonus Faber (oke, daar moet je dan wel een Pagani voor kopen ;D) En dat klinkt in de meeste van die auto's zo goed dat het voor mij ook absoluut niet meer de moeite waard zou zijn om zelf aan de slag te gaan. (Buiten het feit dat ik 2 linker handen heb ;) )

Daar wordt tegenwoordig ook een stuk meer aandacht aan besteedt dan vroeger. Hier een leuk artikel over de audioset in de nieuwe RR Wraith en waar deze vandaan komt:
http://www.audio.de/testbericht/rolls-royce-wraith-mit-bespoke-audio-system-rock-rolls-1530914.html
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

unknown

Quote from: jon81 on October  8, 2014, 11:50:35
Mijn auto is 14 jaar oud, en ik heb voorlopig geen zicht op een nieuwere.
Dat is bij mij dus (nog) niet van toepassing.

Dan kan ik het inderdaad goed begrijpen, maar jij hebt dan waarschijnlijk ook niks te maken met eerdergenoemde af fabriek navi, carkit en dat soort dingen :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

skank1

Ik heb nog altijd niks, maar wil wel iets.
Maar ik wacht nog even op de (r)evolutie
Google car, apple car...

Ik wil zoiezo gps+ bluetooth enz
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jon81

Quote from: unknown on October  8, 2014, 15:30:04
Dan kan ik het inderdaad goed begrijpen, maar jij hebt dan waarschijnlijk ook niks te maken met eerdergenoemde af fabriek navi, carkit en dat soort dingen :)

Nee, dat heb ik allemaal niet inderdaad  :)

Navi heb ik een mio voor (raad ik niemand aan, maar je komt waar je zijn moet) en bellen doe ik wel als ik stil sta  :P


De bestelde kabels zijn binnen, ik heb ze op het postkantoor laten leveren, zodat ik ze zelf op kan halen.
Met een beetje geluk kan ik vanavond nog het een en ander in orde brengen.
Ik ga vragen of ik bij vrienden in de boerenschuur mag knutselen, dan sta ik in elk geval droog.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Exxar

Ik kan anders wel de Mosconi D2 dsp versterker aanraden samen met Gladen composets om van een af-fabriek systeem toch iets deftig te maken. Er bestaan genoeg pasklare kits ook om een bestaand systeem te upgraden (en zelfs kant en klaar uit de fabriek leverbare upgrades, zoals bvb Dynaudio bij VW)

jon81

Alles zit er in, en aangesloten zoals ik wou, dus, alpine 117ri -> imprint processor -> signat ram2mk2 -> pioneer prsc171 mid en hoog apart
-> kenwood ps200T -> xmax 12"

Maar ik heb nu storing als ik mijn links tweeter aansluit, hiervoor miste ik een inbusje van de versterker, dus ik heb een dag zonder links tweeter gereden, en toen was er geen storing.
Maar als ik de tweeter aansluit, dan hoor je de motor er doorheen.
Dat is toevallig ook hetzelfde kanaal als met de dubieuze rca connector, dus ik ga links en rechts omwisselen op de versterker om te zien of het probleem in de versterker of in de tweeter zit.

Als je het geluid hard genoeg zet om het gelfuit te overstemmen, dan klinkt het al heel behoorlijk, zonder kalibratie.
Het subkanaal is wel erg zacht in verhouding, maar dat is altijd nog aan te passen met de gain op de versterker natuurlijk.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ghanzzzzz

Heb je je voedingkabel goed van je RCA gescheiden?

jon81

Alleen het laatste stukje in de koffer komen ze bij elkaar in de buurt.
En de rca kabel loopt alleen in de koffer van de processor naar de versterkers.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ghanzzzzz

Quote from: jon81 on October 16, 2014, 19:36:12
Alleen het laatste stukje in de koffer komen ze bij elkaar in de buurt.
En de rca kabel loopt alleen in de koffer van de processor naar de versterkers.

Kleine moeite om even te checken of het helpt om ze wat meer te scheiden.
Leg er bijvoorbeeld even een kussentje oid dergelijks tussen. Vaak wordt de dynamotoon hierdoor veroorzaakt.

Ligt de kabel naar de processor ook niet langs de voedingskabel?

jon81

Ik heb vanmorgen de versterker opnieuw doorgesoldeerd, en vanmiddag opnieuw de imprint laten meten.
Dit plaatje komt eruit.
Volgens mij heb ik hier een daar toch nog een redelijk probleem in frequentie respons.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

skyfox

Ik heb een subwoofer maar geen timing controle op de versterker. Zijn er goedkope oplossingen om dit tussen de amp en de sub in te bouwen of kan ik beter een versterker aanschaffen die dit uit zichzelf biedt? Ik erger me nu met enige regelmaat aan de beats die niet gelijk lopen met de rest van de muziek...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

unknown

Ik heb agelopen week een Yatour ipod interface aangesloten op de cd-wisselaar ingang van de originele Cabasse autoradio in mijn Renault Laguna.

Op de 3,5mm aux ingang had ik gelijk al een irritante tik alsof je naar een LP zit te luisteren die je eerst over hebt geveegd.
Ik vond dat nog niet zo'n probleem, want wil hem toch met een ipod gebruiken. In dat geval kun je namelijk ook met de knoppen achter het stuur een nummer verder of een nummer terug. Die ipod aansluiting deed het verder prima, zonder enig gekraak, dus ik was tevreden.

Nu probeerde ik vandaag voor het eerst de ipod tijdens het rijden en nu zat daar diezelfde kraak ineens in. Toen ik de motor uitzette was de tik weer terug. Nu heb ik op de website waar ik de interface heb gezien ook een ontstoringsfilter gezien voor deze interface. Kan dit de oplossing zijn?

Ik ben zelf nogal a-technisch, dus ik was al trots dat ik het uberhaupt netjes ingeboud heb gekregen. Nu is die trots dus (tijdelijk) weg. Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft. :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

NielsLu

Grote kans dat je deze plopjes krijgt door een slechte massa. Waar heb je de voeding en massa op aangesloten?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

unknown

#569
Quote from: NielsLu on January 14, 2015, 14:53:01
Grote kans dat je deze plopjes krijgt door een slechte massa. Waar heb je de voeding en massa op aangesloten?

Zoals ik al zei: ik ben zo a-technisch als de pest. ;D

Wellicht handig om te vermelden: de yatour ipod interface zorgt ervoor dat je head-unit je iphone of een aux als cd-wisselaar ziet.
Ik heb de blauwe mini-iso stekker achterin de head-unit in de cd-wisselaar ingang gestoken en dan zou het volgens de manual moeten werken. Ik gok dat de voeding en massa in die stekker moeten zitten.

Voor de volledigheid, deze kabel:

Die doorzichtige stekkertjes worden op het moment niet gebruikt, worden ook niet genoemd in de manual.

En dit tussenstuk bieden zij aan als filter(kost 14,95):

Hier is de connector aan de head-unit kant wit, bij mij is die dus blauw.

Zou dat filter het probleem met de massa op kunnen lossen?
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

NielsLu

Het zou mij niet verbazen dat je 1 van die stekkertjes nog op de massa dient aan te sluiten.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

In de handleiding staat in het geval het Fiat of Renault betreft en je storende geluiden hoort, je deze 2 stekkers met elkaar dient te verbinden.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

unknown

Quote from: NielsLu on January 14, 2015, 16:36:13
In de handleiding staat in het geval het Fiat of Renault betreft en je storende geluiden hoort, je deze 2 stekkers met elkaar dient te verbinden.

Ik zie het nu ook staan haha, dat was ik nog vergeten te vermelden: buiten dat ik a-technisch ben, ben ik ook te ongeduldig om de gebruiksaanwijzing goed door te lezen haha ;D

Ga het gelijk even proberen!
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

unknown

Is ook niet de oplossing >:(

Blijkbaar heb ik ook het oude type connector, terwijl dat ding pas 2 weken oud is. Dat storingsfilter kan ik dus ook vergeten, m.a.w: ik heb nu een stuk vuilnis in mijn dashboardkastje.

Aangezien op het lagunaforum en renaultforum wel wat positieve reacties te vinden zijn, denk ik dat ik gewoon een kapot apparaat toegestuurd heb gekregen. Het blijft chinese meuk natuurlijk ;)

Heb de (Nederlandse) leverancier een mailtje gestuurd met de vraag hoe we tot een oplossing gaan komen: ben benieuwd wat de uitkomst is!

Laat het hier nog wel even weten.
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Witalik

Quote from: skyfox on October 26, 2014, 20:08:51
Ik heb een subwoofer maar geen timing controle op de versterker. Zijn er goedkope oplossingen om dit tussen de amp en de sub in te bouwen of kan ik beter een versterker aanschaffen die dit uit zichzelf biedt? Ik erger me nu met enige regelmaat aan de beats die niet gelijk lopen met de rest van de muziek...

Lijkt me wel apart dat er met zulke korte verbingen zoveel timing verschil zit tussen je speakers en je sub ? Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Wel als die verkeerd staat afgesteld kan het een raar geluidsbeeld geven. (de versterker)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"