Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

http://www.pioneer.eu/nl/products/25/109/281/AVH-X7500BT/page.html

De vraag is, dit is 1din, maar mijn radio die ik nu heb is 2din standaard stock ford radio
Kan deze dan wel?

Zou dit echt een verschil maken in inbraak of niet inbraak?

De 2dins zijn wel mooier natuurlijk
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

knubbe

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van 2din, maar dat is persoonlijk.
Ik woon midden in het centrum van Eindhoven dusja.

Als je van 2din naar 1din gaat dan heb je vaak een soort van opbergvakje wat de lege plek opvult. Vast zo te krijgen bij Ford.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

De vraag is vooral, 1din of 2din, ivm diefstalveiligheid
Ik zou er echt van balen als dat gebeurd

Ik ga ook even navragen of dit in de verzekering zit :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Flavio

Even een vraagje voor de experts. Ik wil de standaard JBL subwoofer in mijn auto vervangen door een andere. Deze standaard subwoofer is passief want er is geen aparte voeding. Het signaal dat naar deze subwoofer loopt moet dan volgens mij hi-level zijn, dus versterkt.

Als ik echter een 50Hz toon afspeel en de radio op vol volume zet meet ik maar 5V AC op dit signaal en bij muziek zal dit gemiddeld veel lager zijn.
Kan ik dit dan gebruiken om de nieuwe subwoofer low level aan te sturen, dus via de RCA ingang?
De ingebouwde versterker in de nieuwe subwoofer kan dit signaal makkelijk aan.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

skank1

Sony's smartphone-cradle voor in-car-entertainment komt deze week uit
Door Arnoud Wokke, maandag 26 mei 2014 11:12, reacties: 45, views: 7.641 • Feedback

Sony brengt zijn smartphone-cradle, die gebruikers kunnen inzetten als in-car-entertainmentsysteem, deze week uit. De fabrikant vraagt 249 dollar voor zijn 'autoradio', maar het systeem lijkt nog niet te bestellen in Nederland.

Wel heeft de Duitse site van Amazon de cradle in het assortiment staan voor 268 euro, terwijl de prijs bij diezelfde webwinkel in de Verenigde Staten 249 dollar is, omgerekend 182 euro. Het verschil komt vermoedelijk doordat de Amerikaanse Amazon hem zelf aanbiedt en dat het in Duitsland via een ander bedrijf gebeurt.

De cradle is compatibel met veel smartphones, waaronder Android-apparaten en iPhones. De verbinding met iPhones komt tot stand via een adapter, terwijl Android-toestellen zich via nfc of bluetooth met het apparaat kunnen verbinden.

Met de cradle kan de gebruiker het touchscreen van de telefoon in combinatie met een app gebruiken als in-car-entertainmentsysteem, waarmee onder meer de radio bediend kan worden of muziek van de telefoon over de luidsprekers van de auto kan worden afgespeeld.

Sony's eigen Xperia-smartphones hebben het voordeel dat ze tijdens het rijden kunnen laden. Dat gebeurt via de 'pogo pins', die magnetisch laden in zulke accessoires mogelijk maken. De cradle heeft de grootte van een 'double din', waardoor hij in veel auto's past. Volgens Sony passen alle gangbare smartphones erin en zitten ze stevig.

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jon81

Het kriebelt al een tijdje, maar nu wil ik het plan doorzetten, ik wil graag een headunit met automatische eq en ta.
Via marktplaats heb ik al een imprint unit met calibratie kit van alpine op de kop getikt, dus het wordt een alpine en geen pioneer.

Ik zit te kijken naar een van de volgende types, heeft er toevallig iemand ervaring met een of meerder van deze?
IDA-X313
Voordeel: goedkoop nieuw te krijgen
Nadeel: Kleur verlichting niet in te stellen


IDA-X305(s)
Voordeel: Mooier scherm
Nadeel: Duurder nieuw, of eventueel 2e hands
Wat is het verschil tussen de 305 en de 305S??


CDA-117RI
Voordeel: Ook een Cd-speler aan boord
Nadeel: Alleen 2e hands
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jon81

Het is deze geworden.
Goed contact gehad met een verkoper op marktplaats, de advertentie stond in de verkeerde rubriek en de foto's waren slecht, daardoor waarschijnlijk weinig reacties, en voor mij een gunstige prijs.
De verkoper heeft wel zijn best gedaan om voor mij betere foto's te maken, wat uiteindelijk ook gelukt is.

Ik hoop dat ik de imprint unit en de headunit voor het weekend binnen heb, en dat ik tijd vind om alles aan te sluiten, ik ben echt heel benieuwd.

Quote from: jon81 on September 30, 2014, 12:01:14
Het kriebelt al een tijdje, maar nu wil ik het plan doorzetten, ik wil graag een headunit met automatische eq en ta.
Via marktplaats heb ik al een imprint unit met calibratie kit van alpine op de kop getikt, dus het wordt een alpine en geen pioneer.

CDA-117RI
Voordeel: Ook een Cd-speler aan boord
Nadeel: Alleen 2e hands

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Raymond187

Alpine heeft vaak beter geluid dat de concurenten. Veel plezier ermee

RubenV.

Quote from: Raymond187 on October  2, 2014, 10:14:19
Alpine heeft vaak beter geluid dat de concurenten. Veel plezier ermee

Inderdaad, daar kan je bijna geen miskoop mee doen. Ik heb een van de voorlopers hiervan gehad (dezelfde knoppen layout).
Mooie radio  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

jon81

Ik heb de imprint unit vanmorgen opgehaald bij het dhl servicepunt.

En die ziet er in elk geval als nieuw uit en alles zit er bij, dus dat is alvast positief, nu de radio nog.  :)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jon81

De head unit is ook binnen!
Hij zit al in mijn auto, maar de imprint unit heb ik nog niet kunnen aansluiten.
En zo klinkt het al heel goed.
Ik ben benieuwd na de calibratie :-)
(en 3-weg actief)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Raymond187


jon81

Pioneer c171prs, en een phoenix gold sub, xmax 12"
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz

Quote from: knubbe on October  6, 2014, 11:48:38
Dat is een behoorlijke xmax, 12"  :clapping:

Lol  :hehe:

Dat is een lekkere compo, die PRS!
Heb zelf hier nog een PRS sub liggen. Echt een superserie van Pioneer!

Met welke versterker ga je spelen Jon? (of heb ik dat gemist?)

WilcoL

Quote from: jon81 on October  4, 2014, 18:55:27
De head unit is ook binnen!
Hij zit al in mijn auto, maar de imprint unit heb ik nog niet kunnen aansluiten.
En zo klinkt het al heel goed.
Ik ben benieuwd na de calibratie :-)
(en 3-weg actief)

Leuke head-unit! Je kunt ook al zonder de calibratie 3-weg actief spelen he! Ik heb de calibratie nog nooit uitgevoerd, moet ik nog eens doen. Gebruik de Audessey-unit strikt als proccesor (je hebt ook de PXA-H100 vermoed ik?)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Christof_G

#544
Quote from: jon81 on October  6, 2014, 11:42:30
Pioneer c171prs, en een phoenix gold sub, xmax 12"

Nice, ik heb vroeger ook nog 2 PG Xmax'en gehad.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

jon81

Quote from: Ghanzzzzz on October  6, 2014, 11:51:29
Lol  :hehe:

Dat is een lekkere compo, die PRS!
Heb zelf hier nog een PRS sub liggen. Echt een superserie van Pioneer!

Met welke versterker ga je spelen Jon? (of heb ik dat gemist?)

Ik heb een signat ram 2 mk2, maar die heeft wat aandacht nodig, 1 van de rca aansluitingen is kapot.
Tot nu werkte het nog, maar nu na alles opnieuw te hebben aangesloten krijg ik aan 1 kant geen geluid  :(

Quote from: WilcoL on October  6, 2014, 12:26:52
Leuke head-unit! Je kunt ook al zonder de calibratie 3-weg actief spelen he! Ik heb de calibratie nog nooit uitgevoerd, moet ik nog eens doen. Gebruik de Audessey-unit strikt als proccesor (je hebt ook de PXA-H100 vermoed ik?)

Ik heb inderdaad een pxa-h100, en ik heb gisteren de calibratie wel uitgevoerd, maar door bovenstaande probleem is het nog niet helemaal in orde helaas.
Het staat nu trouwens nog als front+rear+sub, omdat ik eerst mijn 2e versterker aan moet sluiten voordat ik 3-weg kan aansluiten.
En daarvoor heb ik nog een voedings-verdeelblok nodig.

Vanavond eerst eens kijken of ik de rca gerepareerd krijg.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jon81

Daarnet een dik uur bezig geweest om de versterker uit te bouwen en open te schroeven, om er achter te komen dat de rca connectors van de signat wel heel erg stevig zijn gebouwd, en er eigenlijk weinig mis was.
Voor de zekerheid wat extra proberen te solderen, en daarna alles weer ingebouwd.

Geen verschil dus, na wat gewissel met kabels, kan mijn enige conclusie zijn dat, of er een kabel 1 kanaal kapot heeft, of dat de kabel loszit aan de imprint processor.
Die zit onder de stoel, dus daar kan ik niet zomaar bij  :(

Ik heb nu dus maar een langere ai-net kabel besteld, zodat de processor achter in de koffer kan bij de versterker.
2 korte rca kabels had ik al, ik heb er een derde bij besteld.
Dan ben ik in elk geval zeker dat daar het probleem niet in kan zitten.

Het is leuk zo'n hobby, maar als het niet wil lukken gaat de lol er wel een beetje af.....
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Raymond187

Quote from: jon81 on October  6, 2014, 20:17:59
Het is leuk zo'n hobby, maar als het niet wil lukken gaat de lol er wel een beetje af.....
De reden voor mij geweest om te stoppen met dit soort projectjes.
Ik had  DLS reference Compo setjes erin op een DLS reference versterker. Klinkt wel een heel stuk beter dan de standaard meuk die in je auto zit.

WilcoL

Nou, ik heb altijd gewoon met aandacht alles netjes geinstalleerd en eigenlijk alleen maar plezier van m'n caraudio gehad... En nog steeds moet ik zeggen!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

jon81

Vroeger werkte ik bij een auto shop, en als ik dan iets ging inbouwen ging ik op een vrije dag daar in de garage werken.
Als ik dan iets tekort kwam, kon ik dat zo pakken (wel betalen natuurlijk), maar nu teer ik op mijn restanten uit die jaren, en komt het vaak voor dat ik een kabel of kabelschoen mis. En ik heb hier in de buurt geen winkel waar ik alles zo kan halen.
Daardoor kom ik wel eens in de problemen. Maar nu heb ik volgens mij alles besteld.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8