Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M:iNdO

Luisteren is de enige manier om een goede keuze te maken. Een merk/type kan nog zo goed aangeschreven staan maar tegelijkertijd kan het zo tegenvallen of gewoon jouw smaak niet zijn.

Ook ik heb geluisterd naar merken als MTX, Gladen, Ground Zero e.d. Stuk voor stuk de betere merken voor caraudio. Uiteindelijk heb ik (wederom) gekozen voor speakers van het merk Polk. Klonk gewoon mooier dan eerdergenoemde merken (voller/dynamischer/weidere spreiding van het geluid).

Mocht je Polk kunnen beluisteren zou ik het zeker doen.....
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

T.Rodenburg93

Beluisteren is natuurlijk van belang, dat snap ik. Alleen hier in de buurt zit niet echt een car-audio zaak waar ik dit zo kan doen en daarnaast is het hier geproduceerde geluid toch verre van representatief van wat je in je eigen auto kan verwachten!? Al is het alleen al vanwege de plaatsing van zo'n compo set in de winkel t.o.v. van de plaasting in de auto waar je sowieso nooit helemaal on-axis zit om maar wat te noemen. En natuurlijk zijn de buizingen nooit gelijk met wat in je auto te vinden is. Om mijn vraag iets anders te formuleren: Wat ervaren jullie als een gulden middenweg, een neutrale speaker voor een budget van bijvoorbeeld 100/200 euro. Deze kan ik dan eventueel meenemen in een eventuele luistersessie. Of heeft iemand nog iets leuks liggen in deze prijsklasse?
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

WilcoL

Nou, hoe een tweeter en een mid klinkt kun je ook in een demowand natuurlijk wel beoordelen. Er zullen sets zijn die meteen afvallen en sets die goed conform jouw smaak klinken...

Maar als je wat suggesties wil en het mag dus vertrouwd tweedehands zijn, heb ik een ijzersterke tip voor je:

http://link.marktplaats.nl/751620849

Is een set van een forumbekende op Show Your Sound van me en echt top. Tweeter is zéér fijn (ik speel er zelf nu ook mee) en in mijn ogen beter als bijvoorbeeld de Micro Precision 5.28 & 7.28.

Ik heb zelf wel wat fraaie woofers liggen en losse midwoofers (nieuwe Audio Development AW600's, erg fraai), ook heb ik nog 5(!) setjes RF tweeters nieuw in de verpakking maar die ken ik zelf niet (heb er geen hoge verwachting van...). Maar de AW600's zijn echt alleen woofers, geen x-overs en tweeters dus. Wel erg gave drivers!

Maar die Helix-set die ik tipte, da's wel iets heel fraais voor die prijs en in die staat!

Als je reageert, doe Klaas-Willem dan maar de groeten van Wilco  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Flavio

Ik heb sinds kort ook een leuke installatie in mijn auto. Heel lang geleden was ik een fervent caraudio competition deelnemer en ik heb vroeger heel wat uitgebreide installaties gehad maar de laatste paar auto's vond ik het allemaal wel best.

In mijn huidige auto miste ik echter een Aux ingang dus heb ik gelijk de hele installatie maar een upgrade gegeven.  :D
Ik wilde niet gelijk een enorm bedrag uitgeven dus ik heb alles een beetje bij elkaar gekocht. Alle bekabeling had ik nog liggen van vroegere installties.

Pioneer DEH-80PRS - super headunit, nieuw in Duitsland gekocht want dat scheelde toch best wel veel in prijs met Nederland
Ground Zero midwoofers - 2e hands via Marktplaats gekocht
Sinus Live Neo 25S tweeters - nieuw via Conrad gekocht
Pioneer SD1300.5 versterker - nieuw via Marktplaats gekocht
MacAudio STX 212 BP subwoofer - 2e hands via Marktplaats gekocht
Inclusief inbouw was ik ca. €1.500 kwijt.

De tweeters zitten op het dashboard zo veel mogelijk gericht op de bestuurder. De woofers zitten met een MDF ring in de deuren. Ik stuur alles aktief aan via de Pioneer headunit. De Auto EQ/TA van de Pioneer is gewoon goed en ik besef nu wat ik de afgelopen aan goed geluid in de auto heb gemist. Als bron gebruik ik een 1TB harddisk met alleen maar WAV muziek.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Perfectionist

In mijn Tiguan de RNS 510 H versie, binnenkort kaartupdate naar v10. Wel een schitterend systeem, met 30 gb harde schijf, veel muziek opgezet.

Software matig laten vrijschakelen zodat ik altijd dvd kan kijken.

Geluid kan beter, weet iemand met welke ingrepen je de RNS klankmatig op een ander niveau kan tellen?

Een beter forum begint bij jezelf.

WilcoL

@Perfectionist: waarschijnlijk moet je dan sowieso de basics doorlopen.

Dus: betere speakers, meer vermogen -dus een versterker- en in het geval van zo'n geïntegreerd systeem met alleen maar hi-level bij voorkeur dus een amp die dat als input kan verwerken of een sjiekere oplossing in de vorm van een Helix AFC converter of iets dergelijks of een fraaie kabelboom (http://www.hifimotive.nl/product/216/mosconi_ppql_2ch_5m/73/accessoires/4/versterkers/).

Misschien staat hier ook wel iets tussen:
http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/hoofdgroep2.php&hoofdgroep=120&hoofdgroep2=159

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Perfectionist

Thanks! Ga eens ff neuzen op de websites die jij geeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

T.Rodenburg93

Quote from: WilcoL on December 14, 2013, 18:57:24
Nou, hoe een tweeter en een mid klinkt kun je ook in een demowand natuurlijk wel beoordelen. Er zullen sets zijn die meteen afvallen en sets die goed conform jouw smaak klinken...

Maar als je wat suggesties wil en het mag dus vertrouwd tweedehands zijn, heb ik een ijzersterke tip voor je:

http://link.marktplaats.nl/751620849

Is een set van een forumbekende op Show Your Sound van me en echt top. Tweeter is zéér fijn (ik speel er zelf nu ook mee) en in mijn ogen beter als bijvoorbeeld de Micro Precision 5.28 & 7.28.

Ik heb zelf wel wat fraaie woofers liggen en losse midwoofers (nieuwe Audio Development AW600's, erg fraai), ook heb ik nog 5(!) setjes RF tweeters nieuw in de verpakking maar die ken ik zelf niet (heb er geen hoge verwachting van...). Maar de AW600's zijn echt alleen woofers, geen x-overs en tweeters dus. Wel erg gave drivers!

Maar die Helix-set die ik tipte, da's wel iets heel fraais voor die prijs en in die staat!

Als je reageert, doe Klaas-Willem dan maar de groeten van Wilco  ;)

Dank je Wilco, ik heb even contact opgenomen met de verkoper. Helaas lijken ze iets te diep te zijn voor mijn auto, morgen even kijken of ik het passend zou krijgen. Ook had ik bij toeval nog een aantal JBL GTO18T tweeters gevonden die ik ooit van iemand heb gehad zou dit nog wat zijn om te combineren met een leuke mid/woofer? Die Helixen lijken mij in ieder geval erg leuke speakers.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

WilcoL

Quote from: T.Rodenburg93 on December 14, 2013, 21:19:28
Dank je Wilco, ik heb even contact opgenomen met de verkoper. Helaas lijken ze iets te diep te zijn voor mijn auto, morgen even kijken of ik het passend zou krijgen. Ook had ik bij toeval nog een aantal JBL GTO18T tweeters gevonden die ik ooit van iemand heb gehad zou dit nog wat zijn om te combineren met een leuke mid/woofer? Die Helixen lijken mij in ieder geval erg leuke speakers.

Dus het wordt even kijken of je wat extra inbouwdiepte kunt creëeren...spannend! De Helix is top ja!

De JBL tweeters ken ik niet en het is natuurlijk altijd het proberen waard. Je zou ze dan samen met een midwoofer op een 2-wegpassief filter willen zetten? Of is het je bedoeling om een radio aan te schaffen waarmee je wellicht actief aan kunt gaan sturen?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

T.Rodenburg93

Quote from: WilcoL on December 14, 2013, 21:22:53
Dus het wordt even kijken of je wat extra inbouwdiepte kunt creëeren...spannend! De Helix is top ja!

De JBL tweeters ken ik niet en het is natuurlijk altijd het proberen waard. Je zou ze dan samen met een midwoofer op een 2-wegpassief filter willen zetten? Of is het je bedoeling om een radio aan te schaffen waarmee je wellicht actief aan kunt gaan sturen?

Ja dan wilde ik er een simpel passief filtertje bij maken, actief is niet aan deze wagen besteed heb ik het idee (en ook niet aan deze tweeters) en met filteren heb ik al het een en ander aan ervaring dus dat moet lukken denk ik zo.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

WilcoL

Quote from: T.Rodenburg93 on December 14, 2013, 21:33:04
Ja dan wilde ik er een simpel passief filtertje bij maken, actief is niet aan deze wagen besteed heb ik het idee (en ook niet aan deze tweeters) en met filteren heb ik al het een en ander aan ervaring dus dat moet lukken denk ik zo.

Okay, duidelijk! Ik speel zelf al jaren actief, maar goed passief kan zomaar beter klinken...

Als je zelf je filter kunt bouwen, kun je creatief worden met de midbass. De Helix zou mooi zijn, maar wellicht zijn mijn W600's anders ook wel iets voor je (60mm inbouwdiepte). Meer info oa hier:

http://www.pimpmysound.com/Einzelchassis/16cm/Audio-Development-W600::4906.html?XTCsid=9a63bd476efb2e40601e1ac3792ee3cf
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

skank1

Ik wil ook een dergelijk systeem aankopen
2din

Wat wil ik?
- Draadloos bellen
- Bluetooth voor met android tel en iphone
- liefst ook met gps

Suggesties?

Het enige wat me tegenhoudt is de schrik voor diefstal..

Graag tips/ervaringen

Prijs rond de 500-600 euro?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Exxar

JVC maakt de laatste jaren ice-systemen die toch verrassend goed klinken voor een zachte prijs. Misschien daar al eens naar kijken?

skank1

Net gekeken, lijkt me hetzelfde met de pioneer systemen.
Echter kan het front er af voor die toestellen?
Geen zin om een ingebroken auto te hebben.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilcoL

Dan zou je echt naar de Alpine 530/535 moeten kijken. Daar kan het front er zeker af!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Ik heb zelf ook een DubbelDin pioneer, waar het scherm er niet bij af kan.
Echt een ideaal ding, al heel veel plezier van gehad.

Ik heb er ook nog mijn ipod aanhangen in het zicht maar nog nooit last van inbraak gehad (afkloppen :P).
Ik ben ook niet echt het type dat elke keer het frontje eraf haalt en netjes in zn tas stopt als ik mn auto ergens neerzet. Hetzelfde met losse navigatiesystemen overigens.

Je kan dan ook naar een enkel din systeem kijken waar het scherm dan uitklapt, valt het ook een stuk minder op !
Wil je nog meer dan alleen een head-unit of is je genoemde budget puur voor de headunit?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

skank1

Quote from: knubbe on May 14, 2014, 14:43:29
Ik heb zelf ook een DubbelDin pioneer, waar het scherm er niet bij af kan.
Echt een ideaal ding, al heel veel plezier van gehad.

Ik heb er ook nog mijn ipod aanhangen in het zicht maar nog nooit last van inbraak gehad (afkloppen :P).
Ik ben ook niet echt het type dat elke keer het frontje eraf haalt en netjes in zn tas stopt als ik mn auto ergens neerzet. Hetzelfde met losse navigatiesystemen overigens.

Je kan dan ook naar een enkel din systeem kijken waar het scherm dan uitklapt, valt het ook een stuk minder op !
Wil je nog meer dan alleen een head-unit of is je genoemde budget puur voor de headunit?

De schrik is er wel natuurlijk.
Ik vrees echter wel dat ik inderdaad niet telkens dat front ga afhalen.. misschien wel als ik in drukke steden kom.

Een enkel din systeem met uitklapbaar scherm?

Budget is idd voor headunit
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: WilcoL on May 14, 2014, 14:36:14
Dan zou je echt naar de Alpine 530/535 moeten kijken. Daar kan het front er zeker af!

Geen gps
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

knubbe

Quote from: skank1 on May 14, 2014, 14:55:29
Een enkel din systeem met uitklapbaar scherm?

Zoiets bedoel ik:

Als je hem niet gebruikt ziet het er uit als een gewone radio, minder interessant voor inbrekers tenzij ze het toch herkennen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

skank1

Ja amai, zo'n ding

Gaat dit niet snel stuk?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Quote from: skank1 on May 14, 2014, 15:38:25
Ja amai, zo'n ding

Gaat dit niet snel stuk?

Nee hoor! Heb zelf al jaren een klapscherm. Probleemloos!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

skank1

Quote from: WilcoL on May 14, 2014, 15:41:49
Nee hoor! Heb zelf al jaren een klapscherm. Probleemloos!
Welke heb jij dan?

Met gps?
En als het scherm ingeklapt is, kan je dan ook bellen en bluetooth gebruiken? Of enkel wanneer het uitgeklapt is?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilcoL

Quote from: skank1 on May 14, 2014, 16:22:24
Welke heb jij dan?

Met gps?
En als het scherm ingeklapt is, kan je dan ook bellen en bluetooth gebruiken? Of enkel wanneer het uitgeklapt is?

Alpine IVA-511 (staat ook in mijn sig) heb ik. Zonder GPS-module en de BT-module heb ik ook verkocht.

Radio blijft gewoon werken als het scherm ingeschoven is, geen probleem.
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear