Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Quote from: Exxar on July  5, 2013, 17:08:17
Zou de Pioneer TS-WX710 niets zijn voor jou? Ik heb die vorige week gehoord en vergeleken met kleine under seat subjes van Pioneer en nog een merk, en die "grote platte koffersub" klonk toch beduidend beter en strakker (en een transmissielijn loopt ook wel een stuk lager dan een klein gesloten plastic doosje).

Dat kan toch niet ik heb een radio die in het dashboard zit of sla ik de plank nu echt mis? :D

Exxar

Als je die Gladen under seat sub erop kunt aansluiten, dan zal die Pioneer ook wel lukken.

alexander2

Quote from: Exxar on July  5, 2013, 17:47:43
Als je die Gladen under seat sub erop kunt aansluiten, dan zal die Pioneer ook wel lukken.

Ai ik dacht dat het een radio/cd speler was.
Nogmaals heb geen enkel verstand van deze materie wist niet dat er zoveel keuze was.
Nu nog een goedkeuring van de MP. :D

H&C Hifi

Quote from: alexander2 on July  5, 2013, 13:25:20
950 inclusief btw

En wat kreeg je allemaal voor dit geld ?
Ik denk dat het namelijk een stuk goedkoper kan...

Gr

Marcel

Exxar


alexander2

Quote from: HcHifi.nl on July  5, 2013, 18:44:15
En wat kreeg je allemaal voor dit geld ?
Ik denk dat het namelijk een stuk goedkoper kan...

Gr

Marcel

Gladen US-8
Versterker Mosconi GLADEN ONE 120.2
Polk Audio de DB401
incl inbouwen 950

H&C Hifi

Dat vind ik eerlijk gezegd een hoop geld...

een 10cm van Focal performance klinkt beter...
voor een 10cm coaxiale luidspreker is het onzin een dergelijke versterker te gebruiken als de aanbevolen mosconi.. (te duur in verhouding tot de luidsprekers)


Wanneer je dezelfde sub zou gebruiken (want die is goed) kan ik je een set met zeker dezelfde geluidskwaliteit  aanbieden voor 625,00 euro incl inbouw..

reken uit je winst  ;)

alexander2

#482
Quote from: HcHifi.nl on July  5, 2013, 20:53:08
Dat vind ik eerlijk gezegd een hoop geld...

een 10cm van Focal performance klinkt beter...
voor een 10cm coaxiale luidspreker is het onzin een dergelijke versterker te gebruiken als de aanbevolen mosconi.. (te duur in verhouding tot de luidsprekers)


Wanneer je dezelfde sub zou gebruiken (want die is goed) kan ik je een set met zeker dezelfde geluidskwaliteit  aanbieden voor 625,00 euro incl inbouw..

reken uit je winst  ;)

Sorry maar je zit mij te ver weg.


H&C Hifi

Waar zit je misschien weet ik nog wel een ander goedkoper adres voor je.
950,00 is zoals gezegd echt belachelijk veel voor een dergelijke set.

alexander2

Quote from: HcHifi.nl on July  5, 2013, 23:12:45
Waar zit je misschien weet ik nog wel een ander goedkoper adres voor je.
950,00 is zoals gezegd echt belachelijk veel voor een dergelijke set.

pm

Former member 78

In maart vroeg ik al om advies, en het is er nog niet van gekomen :(
Morgen ga ik naar ACR hier in Enschede, en moet dan echt wat mee terug nemen.

Zal ook tzt een nieuwe HU moeten hebben, want mijn JVC stopt soms met cd's spelen.
Zit nog steeds aan de DEH80PRS te denken, al zag ik laatst ook een leuke Alpine, de iDE-178BT.
Maar denk toch dat de Pioneer een betere keuze is...

Ghanzzzzz

#486
Arjan, wat zoek je precies?
13 of 16 cm compo? (wil je actief of passief?)
versterker?

Ik kom uit Oldenzaal en heb wel het een en ander liggen. Zou jammer zijn als je bij ACR hoofdprijzen betaald ;)

Former member 78

Heb een Astra G, dus 16,5cm.
Wat ik precies zoek, altijd lastig om uit te leggen...

Het liefst iets dergelijks als ik thuis heb :D

Het moet echt stukken beter dan gemiddeld zijn. Draai alleen ''echte'' muziek, dus geen house of hardcore gebeuren.
Wil geen analytische sound, en ook geen wollig laag oid.
Wil met filters, mijn huidige HU is niet te crossen oid.

Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ghanzzzzz

#488
Een beetje wel...
Als je niet analytisch wilt, dan zou ik echter niet op zoek gaan naar je genoemde Focal. Deze vind ik zelf te analytisch en scherp.

Zelf heb ik gespeeld met een Morel combi van MT23 tweeter en HCW6.5 woofer. Die softdome tweeter is echt één van de fijnste die ik ken in de auto.
Absoluut een kwaliteitsset!
Ik heb echter actief met deze set gespeeld. Losse Morel filters heb ik wel, maar die heb ik er nooit op geprobeerd. Deze filters (MX2.2) komen van een set Morel Hybrid 6. Deze set mag voor 175,- weg.

Eventueel ook een Hertz HSK-165 composet (oud type) die weg mag voor 80,-

Former member 78

Hmm, dan zit er dus een filter in van een andere set?
Wil sowieso ff naar ACR, ken die eigenaar ook al jaren namelijk.

Mocht ik er daar niet uitkomen, laat ik het je ff weten. Oldenzaal is vlak bij :)




Ghanzzzzz

Quote from: ArjanR1 on August 26, 2013, 16:10:34
Hmm, dan zit er dus een filter in van een andere set?
Wil sowieso ff naar ACR, ken die eigenaar ook al jaren namelijk.

Mocht ik er daar niet uitkomen, laat ik het je ff weten. Oldenzaal is vlak bij :)

Helemaal goed!
Mocht je evt geïnteresseerd zijn in de Hertz set: Momenteel is deze nog te beluisteren in de auto (op Phoenix Gold xenon versterker met Helix sub), maar die auto gaat verkocht worden dus daar zal de set aankomende week uitgehaald worden.

Former member 78


Witalik

Zijn er ook mensen toevallig die ervaring hebben met de zogeheten 'OEM' look navigatie multimedia systemen ? Ik heb sinds kort een Kia Sportage 2011 en zit te kijken voor een dergelijk systeem zodat ik er ook een achteruit camera op aan kan sluiten enzo. Maar er zijn zoveel verschillende fabrikanten die allemaal weer gebreken hebben of juist niet. De merken die ik zo al voorbij zag komen zijn :

Dynavin
Flyaudio
Zendai

Ze kosten rond de 450 euro, ik begrijp dat het niet net zoals pioneer enzo is maar ik vind deze ook totaal niet mooi. Deze fabrikanten leveren dus modellen die helemaal geintergreerd zitten in het originiele dashboard ipv dat er gewoon een dubbel din raam in wordt gezet en dan de unit erin. En daarnaast zoek ik ook gelijk goede speakers voor dit model maar daar ben ik ook totaal nog niet over uit. Het moet gewoon een stuk harder en voller gaan als het origineel. En dan tezamen met een Rockford P3L-S12 subwoofer.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Former member 78

Vandaag dus diverse setjes gehoord, maar niet echt dat je zegt, wauw...
Dus heb maar 7'' midwoofers gekocht van Usher :D

Nu bezig met MDF ringen aan het zagen.
Nog even brainstormen over welke tweeters ik ga gebruiken.

Former member 78

Gisteren en vandaag druk bezig geweest met de auto.
Was wel wat werk om de 7'' drivers in de deuren te krijgen, maar het is gelukt.

Klinkt echt vele malen beter dan hiervoor, ook loopt het dieper door dan voorheen.

Ook al zijn het 8Ohm drivers, ze spelen niet zachter gelukkig. Wel zouden ze opknappen van
een deftige versterker ipv mijn radio :D Nu nog even kijken of ik de tweeters ga aanpakken. Zal dan
ook een setje Usher pakken natuurlijk, maar ook dat gaat veel werk worden.

Former member 78

Heb net mijn Rodek opgezocht, het is de R680A.
Weten jullie misschien of dit te herstellen is? (RCA)



Vind 'm er nog wel netjes uitzien van binnen.




Former member 78

Thnx :)

Moet ook wel lukken denk ik, en dan het zelfde sausje als ik thuis heb ;)
Heb iig mooie drivers in de auto nu :D


T.Rodenburg93

Aangezien onze cabrio (Fiat barchetta) op het moment in de winter stalling staat is het hoog tijd om eindelijk eens de audio hierin aan te pakken. Nu zit er af fabriek een nogal magere compo set in met een 165mm mid/woofer en een 1 inch tweeter. De woofer heeft niet erg veel ademruimte en de speaker uitsparing is ook nog eens zo lek als een mandje. Deze wordt aangevuld door een eveneens standaard subwoofer (2x 5'') welke ik graag zou behouden. Al met al kan het allemaal een stuk beter. Wat zien jullie als een mooie plek om te beginnen met 'SQ on a budget' ik zat te denken aan een leuke composet (Hertz? Focal? DLS?), misschien een andere headunit en ook nog eens wat doen aan de demping e.d. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten met zo veel ruimte boven mijn hoofd? En wat zien jullie als een leuke set voor in deze auto?
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

WilcoL

In mijn optiek begint een -veel- beter geluid in de auto niet met het aanschaffen van dure drivers, maar het plaatsen van een versterker icm een compo- goede coaxiaal set met een zo groot mogelijke midbass driver. Als je 16cm kwijt kunt is dat fraai, maar ook bepaalde 13cm dirvers kunnen behoorlijk wat brengen. Ondersteuning van een sub die dan ook de wat hogere bassfrequenties voor z'n rekening kan wordt dan wel wat belangrijker. Een juiste 16cm driver in je dueren die stevig is ingebouwd maakt een sub bijna overbodig...

En dan komen we eigenlijk dus bij het allerbelangrijkste: een deugdelijke inbouw. Denk aan een solide basis voor de montage van de middrivers, dempen van wat plaatsstaal van deuren en het kunststof van de deurpanelen en het uitrichten van je tweeters.

Zomaar wat merknamen roepen heeft heel weinig nut; ook bij caraudio is het devies "ga zelf luisteren"! Er zit behoorlijk wat verschil in klankkleur tussen diverse setjes...

Ik weet niet wat voor budget je in gedachte hebt?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear