Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on June  5, 2013, 10:03:15
Weet je toevallig of de speakers vervangen een makkie is of dat je de halve auto uit elkaar moet halen?

E46 is gemakkelijk, stelt weinig voor.
Enige nadeel is dat de speakers op het deurpaneel zitten en ook de deur niet als klankkast gebruiken..
Upgraden van alleen je speakers brengt is veel gevallen niet het gewenste resultaat..


Exxar

Heeft er toevallig iemand ervaring met de Pioneer TS-WX110A? Ik zoek een eenvoudige manier om de laagweergave wat omhoog te trekken, en zou graag de kofferruimte willen behouden (want die is al niet groot)




H&C Hifi

Quote from: Exxar on June 11, 2013, 18:36:41
Heeft er toevallig iemand ervaring met de Pioneer TS-WX110A? Ik zoek een eenvoudige manier om de laagweergave wat omhoog te trekken, en zou graag de kofferruimte willen behouden (want die is al niet groot)



Ik zou dan eerder voor een Axton, Gladen of Focal gaan..
De Pioneer niet zo'n hoge pet van op.
Verwacht van al die underseat dingen niet teveel, je krijgt gewoon een lekker vol geluid echt sublaag is het niet.


knubbe

Zoooo, laatste keer poly'n en vervolgens bekleden.
Stof is niet 100% hetzelfde maar uiteindelijk bij Carpetright iets gevonden wat het best in de buurt kwam.
Nu alleen nog maar terminal eraan maken en driver dr in en dan zijn we klaar!


-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Exxar

Netjes!


Ik ben vandaag ook nog wat met polyester bezig geweest. Hatelijk met dit warme weer. En om de een of andere reden blijft een groot stuk gewoon kleverig. Ik denk dat de harder te oud is...

Raymond187

Ziet er prima uit  :thumbs-up:

Als je straks in het bejaarden tehuis zit kan je iig ipv freubelen gaat polyfinilen :D

T.Rodenburg93

Ik zat een beetje te kijken naar een nieuwe head-unit voor in mijn Corsa, nu kwam ik uit bij een JVC KD-X250BT. Nu is mijn vraag: Is het wat? Hij komt wel aardig overeen met mijn eisen. Namelijk audio afspelen van mijn Iphone (liefst gewoon in ALAC maar dit moet volgens mij via de aux uitgang wel lukken), bluetooth, usb etc. Nu vroeg ik mij wel af kan je met deze unit een high pass instellen om de fronts een beetje te ontlasten of kan je dit met de meeste moderne headunits? De Focals die ik gebruik hebben wel voldoende xmax maar mijn auto heeft hier helaas niet helemaal de ruimte voor en dus komt de rolrand tegen het rooster aan wanneer deze hard staat. Daarnaast zoek ik ook wat instelmogelijkheden voor een eventuele subwoofer welke nog in de pen zit, ik moet alleen nog kijken voor wat voor merk sub en versterking ik wil gaan.
Kort samengevat, is deze unit wat voor mij of hebben jullie tips voor iets beters? Zouden jullie ook nog adviezen voor een leuke sub en versterker (on a budget natuurlijk) het zelf bouwen van een kastje is geen probleem. Bij voorbaat dank  8)
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

morca

Mooie JL audio sub,erg goed voor in de auto.12W0 bv kost net in de 100 euro.
PS de JVC ben ik niet zo weg van,met een sub is een Alpine imo de beste koop,maar ook duur denk ik.

Exxar

Quote from: T.Rodenburg93 on June 19, 2013, 22:07:38
Ik zat een beetje te kijken naar een nieuwe head-unit voor in mijn Corsa, nu kwam ik uit bij een JVC KD-X250BT. Nu is mijn vraag: Is het wat? Hij komt wel aardig overeen met mijn eisen. Namelijk audio afspelen van mijn Iphone (liefst gewoon in ALAC maar dit moet volgens mij via de aux uitgang wel lukken), bluetooth, usb etc. Nu vroeg ik mij wel af kan je met deze unit een high pass instellen om de fronts een beetje te ontlasten of kan je dit met de meeste moderne headunits? De Focals die ik gebruik hebben wel voldoende xmax maar mijn auto heeft hier helaas niet helemaal de ruimte voor en dus komt de rolrand tegen het rooster aan wanneer deze hard staat. Daarnaast zoek ik ook wat instelmogelijkheden voor een eventuele subwoofer welke nog in de pen zit, ik moet alleen nog kijken voor wat voor merk sub en versterking ik wil gaan.
Kort samengevat, is deze unit wat voor mij of hebben jullie tips voor iets beters? Zouden jullie ook nog adviezen voor een leuke sub en versterker (on a budget natuurlijk) het zelf bouwen van een kastje is geen probleem. Bij voorbaat dank  8)

Je kan altijd eens de handleiding downloaden op de website van JVC.
Ik heb mij een paar weken geleden de KD-R741BT gekocht, en deze heeft in elk geval een high pass filter (100, 120 en 150hz)

T.Rodenburg93

Quote from: Exxar on June 20, 2013, 00:40:57
Je kan altijd eens de handleiding downloaden op de website van JVC.
Ik heb mij een paar weken geleden de KD-R741BT gekocht, en deze heeft in elk geval een high pass filter (100, 120 en 150hz)

Dat is ook wel een mooi apparaatje en qua prijs ook wel interessant. Heb jij toevallig ondertussen al ervaring hoe de radio werkt samen met bijvoorbeeld een Iphone of iets dergelijks?

Quote from: morca on June 19, 2013, 23:11:59
Mooie JL audio sub,erg goed voor in de auto.12W0 bv kost net in de 100 euro.
PS de JVC ben ik niet zo weg van,met een sub is een Alpine imo de beste koop,maar ook duur denk ik.

Ja, Alpine wordt een beetje aan de dure kant maar ongetwijfeld erg mooi. Die JL's heb je daar ook een linkje van? Waar ze verkrijgbaar zijn dan, mag ook via Pm. Wel wil ik denk ik toch voor een 10'' gaan ivm. de ruimte in mijn achterbak. Het liefst natuurlijk nog kleiner maar het moet ook nog enigszins een beetje punch hebben.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Exxar

Jeps, werkt perfect met mijn 4S.
Bellen via bluetooth werkt goed, alle contacten en gemiste oproepen kun je via de JVC oproepen en meteen bellen.
Muziek via bluetooth is ook goed, maar minder van kwaliteit tov usb aansluiting.
Via usb kun je de gehele muziekcollectie bedienen (artiesten/albums/playlists/genre).

T.Rodenburg93

Quote from: Exxar on June 22, 2013, 09:32:06
Jeps, werkt perfect met mijn 4S.
Bellen via bluetooth werkt goed, alle contacten en gemiste oproepen kun je via de JVC oproepen en meteen bellen.
Muziek via bluetooth is ook goed, maar minder van kwaliteit tov usb aansluiting.
Via usb kun je de gehele muziekcollectie bedienen (artiesten/albums/playlists/genre).

Hmm ik vind het toch moeilijk ik zit nog een beetje te dubben tussen deze en de instapper Alpine UTE-72BT welke ook alles lijkt te kunnen dat ik graag wil.
Daarnaast zag ik nog een wat mij betreft leuk geprijsde subwoofer (is ook echt het maximum wat ik er aan wil uitgeven) de MTX RT8PT. Kijk ik snap wel dat ook in de car audio geldt ''you get what you pay for'' maar toch voor die 129E kan je er toch geen buil aan vallen (2ehands nog iets minder) toch? Of is dit echt te mooi om waar te zijn? Ander zal het toch iets zelf bouwen worden maar dan zit ik ook weer met losse versterkers enzo en het liefst heb ik gewoon alles in een.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Arcenon

#437
Hallo T.Rodenburg93,

Ik ben alweer opzoek naar misschien een maatje groter qua subwoofer en dan komt er bij mij een Alpine R12 in de originele gesloten behuizing in de markt, wellicht interesse? Heeft de nodige gebruikerskrassen en wat roest op de magneet, maar speelt 100% , uiteraard ook te beluisteren.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

T.Rodenburg93

Quote from: Arcenon on June 25, 2013, 10:44:20
Hallo T.Rodenburg93,

Ik ben alweer opzoek naar misschien een maatje groter qua subwoofer en dan komt er bij mij een Alpine R12 in de originele gesloten behuizing in de markt, wellicht interesse? Heeft de nodige gebruikerskrassen en wat roest op de magneet, maar speelt 100% , uiteraard ook te beluisteren.

Hoe groot is die kast eigenlijk? Is wel een behoorlijk grote woofer dus ik ben bang dat dit niet gaat passen in mijn kleine achterbak. Ik zal je zo even een Pm sturen over hoe of wat.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Achiel

Heb bij de zolderopruiming nog 2 Infinity 52a versterkers gevonden. Geen idee wat ik er nog mee moet en ook geen idee wat ik er voor kan vragen. Zit ook kabels bij van Oehlbach zowel signaal als voeding en massa. Iemand interesse? Maak graag iemand blij met iets waar ik toch niks meer mee doe. Altijd veel plezier aan gehad maar nu van fabriek Dynaudio in de auto en dat is voldoende. Versterker had gebrugged genoeg vermogen om een 12" Infinity perfect 12 woofer aan te sturen.

PLAATJE
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

morca

Quote from: T.Rodenburg93 on June 25, 2013, 11:05:16
Hoe groot is die kast eigenlijk? Is wel een behoorlijk grote woofer dus ik ben bang dat dit niet gaat passen in mijn kleine achterbak. Ik zal je zo even een Pm sturen over hoe of wat.
1 bovenstaande amp niks voor die JL 12W0 die ik voorstelde,vermogen klopt aardig tov de woofer.

T.Rodenburg93

Quote from: morca on June 26, 2013, 17:33:44
1 bovenstaande amp niks voor die JL 12W0 die ik voorstelde,vermogen klopt aardig tov de woofer.

Dat had zeker mooi geweest, maar ik heb (misschien tegen beter weten in) voor een prikkie een tweedehands MTX op de kop getikt. Ook heb ik een Alpine headunit aangeschaft en wel de UTE-72BT ik ben erg benieuwd wat dit gaat brengen, als ik hem binnen heb hij staat nu ivm. PostNl perikelen nog steeds op het distributiecentrum.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

morca

Die Alpine stuurt erg goed sub,s aan,die zal de MTX ook erg goed aansturen.
Dus zo slechte koop heb je niet gedaan,goeie headunit is imo altijd het beste begin van je set.
Daar heb ik wel vaker echt mindere merken redelijk op horen klinken,geen MTX bedoel ik dan.
Maar van die zwarte markt kisten met lampjes erbij in ,dus zal best goed komen zo  ;)

T.Rodenburg93

Quote from: morca on June 26, 2013, 20:53:46
Die Alpine stuurt erg goed sub,s aan,die zal de MTX ook erg goed aansturen.
Dus zo slechte koop heb je niet gedaan,goeie headunit is imo altijd het beste begin van je set.
Daar heb ik wel vaker echt mindere merken redelijk op horen klinken,geen MTX bedoel ik dan.
Maar van die zwarte markt kisten met lampjes erbij in ,dus zal best goed komen zo  ;)

Ik ben heel benieuwd, wanneer ik klaar ben met het hele zooitje (heb mijn compo's al ingebouwd) zal ik eens een foto maken van het resultaat.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase


T.Rodenburg93

Quote from: morca on June 26, 2013, 23:15:43
Ik ben ook benieuwd,
heb je die ene Alpine gekocht die ik linkte,die heeft wel veel optie,s voor weinig   :music:

Nee, nog een modelletje daaronder, wel van de nieuwste lijn. Zonder CD speler er in, alle iphone/bluetooth opties en subwoofer management ook is de display wat simpeler en kan je de kleurtjes van de LEDs niet aanpassen maarja wie geeft daar nu om  :D
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase


WilcoL

Leuk bezig hier mr. Rodenburg  :bigsmile:

@Achiel: dat zijn leuke, behoorlijk goed klinkende old-skool amps! Alleen is de markt een beetje bagger...

Ik heb ook wat updates:
- M'n Alpine IVA-D106r is verkocht, IVA-D511rb is onderweg,
- Één van m'n RS Audio SPL midjes is zeer onverwachts overleden, dus er moet weer wat nieuws komen. Ik zit te denken aan een volledige Alpine SPX- of Macrom Extreme compo of Rainbow Germanium, Audio Development of weer RS Audio midjes...

Ach ja, zo blijft men bezig...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

jon81

Ik ga binnenkort op vakantie, en dan kan de sub natuurlijk niet mee  ???

Zal ik mijn (4-kanaals) signat ram2mk2 versterker bruggen voor mijn composet (pioneer prs c171), of zal ik van de gelegenheid gebruik maken om het setje actief aan te sturen?
Een actief filter heb ik nog liggen, dat moet ik dan alleen 'even' aansluiten en afstellen.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

WilcoL

Quote from: jon81 on June 27, 2013, 09:47:31
Ik ga binnenkort op vakantie, en dan kan de sub natuurlijk niet mee  ???

Zal ik mijn (4-kanaals) signat ram2mk2 versterker bruggen voor mijn composet (pioneer prs c171), of zal ik van de gelegenheid gebruik maken om het setje actief aan te sturen?
Een actief filter heb ik nog liggen, dat moet ik dan alleen 'even' aansluiten en afstellen.

Ik zou actief gaan spelen! Vereist wel wat werk om het in orde te krijgen (klankmatig, je kunt blijven afstellen) maar biedt zeker meerwaarde in m'n oren  :bigsmile:
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear