Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Quote from: T.Rodenburg93 on March 25, 2013, 11:15:19
Misschien tegen beter weten in toch maar de Focals gekocht voor een leuk prijsje. Ik hoop ze van de week binnen te krijgen dan kan ik van het weekend lekker aan de gang met inbouwen :)
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, kan nooit veel slechter zijn dan de krakende standaard speakers die er in zaten.

Gewoon lekker blind in gaan!
Bevalt het? Perfect!

Misschien toch te schel? De verkoopmarkt voor 2dehands ICE is erg slecht. Met een beetje geduld kun je mogelijk voor een beperkt budget geweldige tweeters aanschaffen

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on March 25, 2013, 09:49:35
Zo.. ook weer terug van weggeweest  :D

Na wat ik heb gelezen:
- Focal: ik ben er wel fan van, maar bijv de polykevlar serie behoeft echt andere (softdome) tweeters. De kick is heerlijk!
- 13cm: vind ik ook niks mis mee. Ze missen hooguit iets diepte, maar ik vind dat dit redelijk is op te vullen door een (kleine) sub
- actief filteren: Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik denk dat ik het voorlopig niet weer doe. Het is best een klus om het geluid optimaal te krijgen. Als je de uitdaging hierin ziet: zeker doen! Wil je niet lang (enkele uren?) aan het tweaken zijn met frequenties en hellingshoeken, begin er dan niet aan. Doordat ik mijn instellingen ben kwijtgeraakt door een lege accu, was ik er eerlijk gezegd een beetje klaar mee.
- Magnat Xtrema: Gave compo! Komen uit de begintijd dat ik nog maar net met ICE bezig was. Zeker met de Magnat Combat versterkers heb ik er nog altijd een zwak voor.

Mochten er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een 13cm compo... ook die heb ik nog in de verzameling  :blush:
Omdat ik nog niet geheel de keuze heb gemaakt, denk ik er nog over 1 of 2 van de volgende compo's te verkopen:
- Morel Pulse 5
- JBL GTI 508
- Focal Polykevlar 130k


Hahaha! Leuk dat onze bevindingen een beetje in elkaars straatje liggen  ;D ;)... Focal vind ik op zich prettig klinken, maar ik vind het hoog vaak té aanwezig naar mijn smaak. Dat heb ik met de caraudio speakers (kan spreken over de serie tot en met de KRXS) en met de Chorus-tweeters qua home audio.

Je hebt wel een hele leuke collectie 13cm compo's zeg, mooi!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

T.Rodenburg93

Quote from: Ghanzzzzz on March 25, 2013, 11:30:18
Gewoon lekker blind in gaan!
Bevalt het? Perfect!

Misschien toch te schel? De verkoopmarkt voor 2dehands ICE is erg slecht. Met een beetje geduld kun je mogelijk voor een beperkt budget geweldige tweeters aanschaffen

Klopt zo dacht ik dus ook. Daarnaast mocht het mij niet bevallen wie weet pas ik dan het filter nog wel wat aan (weerstandje erbij of iets dergelijks) of speel ik wat met de on - off axis plaatsing van de tweeter we zien wel :) Wat zou je daarnaast zien als geweldige tweeters?
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Ghanzzzzz

Goede vraag.. en ik denk dat Wilco meer ervaring heeft dan ik. Twee die mij heel erg hebben kunnen bekoren waren tweeters van Helix die in de HXS636 zaten en de Morel MT22 en Morel MT23. Maar is natuurlijk puur persoonlijk

T.Rodenburg93

Quote from: Ghanzzzzz on March 26, 2013, 09:15:09
Goede vraag.. en ik denk dat Wilco meer ervaring heeft dan ik. Twee die mij heel erg hebben kunnen bekoren waren tweeters van Helix die in de HXS636 zaten en de Morel MT22 en Morel MT23. Maar is natuurlijk puur persoonlijk

Ik ga er eens naar kijken thanks! Ook zal ik proberen om na het inbouwen een aantal foto's van het resultaat te maken :)
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on March 26, 2013, 09:15:09
Goede vraag.. en ik denk dat Wilco meer ervaring heeft dan ik. Twee die mij heel erg hebben kunnen bekoren waren tweeters van Helix die in de HXS636 zaten en de Morel MT22 en Morel MT23. Maar is natuurlijk puur persoonlijk

De Helix s801 die ik sinds kort gebruikt zijn erg goed, maar niet zo gedetailleerd als m'n ESX'jes (die te koop staan). Ik vind die tweeters eigenlijk de prettigst klinkende exemplaren die ik heb gehoord: zoals ik al zei beter dan oa de Micro Precision 7-serie, die toch echt als een soort van referentie. Morel is ook erg mooi, maar ook die vind ik niet beter dan de ESX'jes. De Supremo daargelaten, maar da's ook wel iets heel bijzonders natuurlijk  ;D ;D.

Tweeters zijn ook uiteraard smaakgebonden, maar bepalen mi wel een heel groot gedeelte van je luistergenot in de auto....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Hmm even de speaker uit mn V40 losgegaald en wat erin zit valt me niks tegen.
Bij de tweaker zit ook nog een speaker van een paar cm doorsnede. Het klinkt ook niet verkeerd maar ik hoop er toch wel wat op vooruit te gaan door het aan te gaan pakken :confused:

Wilco, ik had je nog een pm gestuurd laatst! :) Weet niet of je hem gezien hebt.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Quote from: knubbe on March 26, 2013, 14:19:54
Hmm even de speaker uit mn V40 losgegaald en wat erin zit valt me niks tegen.
Bij de tweaker zit ook nog een speaker van een paar cm doorsnede. Het klinkt ook niet verkeerd maar ik hoop er toch wel wat op vooruit te gaan door het aan te gaan pakken :confused:

Wilco, ik had je nog een pm gestuurd laatst! :) Weet niet of je hem gezien hebt.

Tom, ik had je meteen een replay gestuurd! Maar ik stuur hem nog een keertje; zal iets fout gegaan zijn op de digitale snelweg  ;)

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

#408
Omdat ik het toch weer niet kon laten ben ik ook in mn huidige wagen weer de audio aan het veranderen.

De componenten:
Pioneer AVH-3200BT         
Pioneer AVIC-F220         
Mosconi Gladen ONE 120.4 versterker
JL Audio 10W3V3-4 10" subwoofer      
Audison Voce AV K5 composet      
50mm2 Dietz bekabeling         
3m2 ontdreuningsplaat
Polyester subkist
2.5mm2 speakerkabel
4mm2 subkabel

De deuren zijn dus gedempt en de bekabeling is getrokken (pfff vreselijk bij deze wagen..) en toen gingen we verder:



Mid unit plaatsen. Netjes vorkjes aan gesoldeerd.


Tweeter op zn plek :) Meteen de gps maar naar daar verplaatst.


De subkist, nog niet klaar zoals op de volgende foto te zien is :)


Gaten zijn ondertussen dicht, nu nog extra versterken, daarna bitumen plaatsen, neutrik plug eraan en dan aansluiten.


Nog maar even gechecken, hij past ook nog ;)


ps; Met dank aan Wilco voor all tips!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ron_HT

Goed bezig! Stoort die GPS ontvanger niet op je tweeter of andersom?
Marantz | B&W

Raymond187

Quote from: knubbe on May 30, 2013, 22:04:11
Omdat ik het toch weer niet kon laten ben ik ook in mn huidige wagen weer de audio aan het veranderen.

De componenten:
Pioneer AVH-3200BT         
Pioneer AVIC-F220         
Mosconi Gladen ONE 120.4 versterker
JL Audio 10W3V3-4 10" subwoofer      
Audison Voce AV K5 composet      
50mm2 Dietz bekabeling         
3m2 ontdreuningsplaat
Polyester subkist
2.5mm2 speakerkabel
4mm2 subkabel

De deuren zijn dus gedempt en de bekabeling is getrokken (pfff vreselijk bij deze wagen..) en toen gingen we verder:



Mid unit plaatsen. Netjes vorkjes aan gesoldeerd.


Tweeter op zn plek :) Meteen de gps maar naar daar verplaatst.


De subkist, nog niet klaar zoals op de volgende foto te zien is :)


Gaten zijn ondertussen dicht, nu nog extra versterken, daarna bitumen plaatsen, neutrik plug eraan en dan aansluiten.


Nog maar even gechecken, hij past ook nog ;)


ps; Met dank aan Wilco voor all tips!
Goed bezig.

Audison zijn leuke speakers klinken best goed met de juiste aansturing en HU (ohhh jahh dat geldt voor de meeste speakers :P )

Die mid/sub speakers zijn best diep voor 13CM.

Ben wel benieuwd hoe de tweeters klinken, omdat ze recht omhoog zijn gericht.

Former member 78


WilcoL

Tom! Goed bezig hoor! Dat kistje wordt een mooi iets, zo in je rechterzijpaneel  :worship:

Ik ben ook eindelijk klaar (op wat afwerking die niemand ooit ziet na): sinds zondag rijd ik weer rond met een grote glimlch op mijn gezicht. Ik zal binnenkort wat pics posten!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Thx voor de reacties !

Heb nog niks gemerkt van storing tussen de tweeter en de GPS, de navi werkt gewoon prima en echt luisteren heb ik nog niet gedaan.

Ben zelf ook wel benieuwd hoe het klinkt, maar de plaatsing heb ik gewoon op de originele plek gehouden, zou ze altijd nog kunnen verplaatsen. Echt luisteren wil ik eigenlijk pas doen met sub want dan is het pas de moeite om alles in te stellen e.d.

Wilco, ben erg benieuwd naar je sandwich! Best rap gedaan trouwens :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Exxar

#414
Ik heb uiteindelijke ook maar eens mijn oude, trouwe Pioneer DEH-3730MP vervangen door een JVC KD-R741BT.
Nooit gedacht dat het zo'n verschil zou maken, maar de JVC klinkt stukken beter dan die oude Pioneer.
Toen ik vorig jaar een setje Pioneer TS-A131CI luidsprekers geplaatst had, vond ik het verschil met de originele Ford "zwembadluidsprekers" niet zo heel groot, maar nu met die JVC  :clapping:

Dit was het:


Samen met deze:


En nu met dit erbij:



Nu moet ik alleen nog eens die luidsprekers deftig inbouwen in de deuren (lees: zelf glasvezel luidsprekerkast maken die in de deuren past, maar dus de luidsprekers wel van water afschermt), want die schuimen stolpen zijn waarschijnlijk niet de beste oplossing.

WilcoL

Quote from: Exxar on June  4, 2013, 17:46:45
Ik heb uiteindelijke ook maar eens mijn oude, trouwe Pioneer DEH-3730MP vervangen door een JVC KD-R741BT.
Nooit gedacht dat het zo'n verschil zou maken, maar de JVC klinkt stukken beter dan die oude Pioneer.
Toen ik vorig jaar een setje Pioneer TS-A131CI luidsprekers geplaatst had, vond ik het verschil met de originele Ford "zwembadluidsprekers" niet zo heel groot, maar nu met die JVC  :clapping:

Dit was het:


Samen met deze:


En nu met dit erbij:



Nu moet ik alleen nog eens die luidsprekers deftig inbouwen in de deuren (lees: zelf glasvezel luidsprekerkast maken die in de deuren past, maar dus de luidsprekers wel van water afschermt), want die schuimen stolpen zijn waarschijnlijk niet de beste oplossing.

Goed uitziende radio!

Maar een luidsprekerkast makenlijkt me geen goed idee. Vocht kan een caraudio speaker zeker hebben, maar ze hebben wel behoorlijk wat liters nodig om lekker te spelen (lees: meestal een quasi-"lekke" autodeur). Ik denk dat de 13cm speaker goed aan laten sluiten middels een MDF-ring (die overigens wel stevig gemonteerd en gelakt is, want MDF kan niet zo goed tegen het vocht in een autodeur) een betere oplossing is om een beetje meer fundament te verkrijgen...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

In onze BMW zit business radio. Helaas geen HK of ML. Dus de voorspeakers zijn vrij schraal. Achter gaat nog.
Ik heb geen zin om met versterkers etc te gaan knutselen.

Wat voor speakers kan je gebruiken om de huidige te vervangen?

WilcoL

Raymond,

Ik weet niet wat voor BMW jullie hebben, maar dit zijn mooie oplossingen:
http://www.hifimotive.nl/product/bmw/77/voertuigspecifiek/15/

Maar als er gewoon een DIN-speakermaat in past, past er uiteraard veel meer!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

E46 2004 model. sedan. Met besturing op het stuur.
Interssante link

thanks :)

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Exxar

Quote from: WilcoL on June  4, 2013, 22:56:13
Goed uitziende radio!

Maar een luidsprekerkast makenlijkt me geen goed idee. Vocht kan een caraudio speaker zeker hebben, maar ze hebben wel behoorlijk wat liters nodig om lekker te spelen (lees: meestal een quasi-"lekke" autodeur). Ik denk dat de 13cm speaker goed aan laten sluiten middels een MDF-ring (die overigens wel stevig gemonteerd en gelakt is, want MDF kan niet zo goed tegen het vocht in een autodeur) een betere oplossing is om een beetje meer fundament te verkrijgen...

Tja, de plastic adapters die ik bijgeleverd kreeg, waren niet bepaald stevig en heb ik dan ook nooit gebruikt. Mdf op maat gemaakt en dik in de verf gezet. Misschien dat ik wel eens een waterafdekkap ga maken in polyester, als er voldoende plaats is natuurlijk.

Raymond187

Quote from: WilcoL on June  5, 2013, 09:02:10
You're very welcome!
Weet je toevallig of de speakers vervangen een makkie is of dat je de halve auto uit elkaar moet halen?

WilcoL

Quote from: Raymond187 on June  5, 2013, 10:03:15
Weet je toevallig of de speakers vervangen een makkie is of dat je de halve auto uit elkaar moet halen?

Sorry: ik zie je bericht nu pas...

Ik ken de e46 zelf niet. Informeer eens via hifimotive zelf; ze kunnen je ongetwijfeld prima van advies voorzien!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

:) maakt niks uit.

Bedankt voor de info. Denk dat we volgens jaar een nieuwe auto gaan kopen. Die zal wel HK audio hebben :)

ProXius

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"