Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

ETON is voor thuis juist een van de betere merken.
Veel merken gebruiken drivers van ETON, vandaar dat ik er naar vroeg.

Jammer dat het dan in de auto wat anders is, ben niet op zoek naar spul wat het doet
op hoog volume.


diceman

Quote from: ArjanR1 on March 19, 2013, 20:51:15
ETON is voor thuis juist een van de betere merken.
Veel merken gebruiken drivers van ETON, vandaar dat ik er naar vroeg.

Jammer dat het dan in de auto wat anders is, ben niet op zoek naar spul wat het doet
op hoog volume.



Voor thuis geloof ik het ook wel dat ze goed/stukken beter presteren.
In een wagen krijg je vaak niet de optimale sound bubble / effect zoals thuis.
Klankkast, ruimte in de portieren, verdeling van de speakers, etc.
Hetgeen iuteraard niet zegt dat het merk slecht is ligt vaak aan de plaatsing/ type wagen helaas en daar loop je vaak tegen de beprekingen aan van de speakers.

WilcoL

#377
Ik vind dit toch wel erg interessant te vinden en wil graag ook mijn duitje in het zakje doen  ;D. Ik deel dan ook graag nu even mijn ervaringen en beweer absoluut niet dat dat de waarheid is, maar wil het toch effe kwijt...

Phase Linear heeft me ook altijd erg bekoord; dat wordt inderdaad niet meer gemaakt en da's een downright shame als je het mij vraagt. Audiofiele reproductie stond mi voorop en dat vaak tegen zeer aangename prijzen. Als je aan een compo uit de "Audiophile"-serie kunt komen zou ik het meteen doen (zonder blikken of blozen dus!)!

Micro Precision is zeker mooi spul, gebaseerd op beproefde Scan Speak & Vifa-drivers met "modificaties". Ik heb zelf de MP5 midbass-units & de MP5.28 tweeters gehad waarover ieder lyrisch is/was, maar die mij niet erg konden bekoren: de tweeters waren behoorlijk gedetailleerd met helaas een zeer typisch fel randje en de midbass leverde in de deuren van m'n BMW bij lange na niet datgene wat ik gewend was van mijn Xetec G6-drivers die min of meer op dezelfde Vifa-unit gebaseerd waren als de MP5's. Ik heb ook met de Xetec T28 tweeters gespeeld -gebaseerd op de Scan Speak D2904 net als de MP 7.28-tweeter- en deze zijn zéér goed (mits goed gefilterd: ze kunnen ook echt niet lekker klinken)...

Ik heb niet heel veel ervaring met JL Audio: de ervaring die ik heb leert me dat het mooi afgewerkt, kwalitatief erg  goed spul is, maar wel enorm stevig aan de prijs (niet altijd in verhouding tot de concurrentie). Ik heb met de 8W7 gespeeld -absoluut een geweldige 8" woofer!- en bezit nu een 1000/1 monoblok wat ik nog eens goed de sporen moet gaan geven.

Een merk (Ground Zero of Eton) afschrijven op basis van ervaring met een bepaald model/type uit het gamma & je eigen klanmatige voorkeur vind ik echt not done. Het is wel heel simpel om Eton of GZ af te doen als een stampmerk: er bestaat een wereld van verschil tussen de diverse modelreeksen natuurlijk. Wat ik van Eton heb gehoord -de Pro en de Discovery-serie als ik me niet vergis- komt totaal niet overeen met hetgeen Diceman zegt. Ik vond de speakers met zeer uiteenlopende muziek (van Saint-Saëns tot Trentemöller) erg rustig, eigenlijk té rustig spelen...

Ik heb niet al te lang geleden zéér uitgebreid naar allerlei sets geluisterd en heb in het verleden ook best wat verschillende compo's gehoord, en durf best te zeggen dat inbouw op de eerste plaats komt, dan afstelling en het uiteindelijk om de individuele componenten gaat. Zo kun je een simpel setje geweldig uit de verf laten komen en een topset verpesten. Een -voor jou- prettig klinkende tweeter en midbass kunnen wel eens niet het duurste of op papier het beste setje zijn wat er te koop is.

Ik denk dan ook dat je moet stoppen met het denken in merken/typeringen/prijsklassen en gewoon eens moet gaan luisteren naar wat setjes. Of "gewoon iets goeds" moet kopen en dan weet ik echt zeker dat bijvoorbeeld de combinatie die Ghanzzzzz aanbiedt of hetgeen ik hier nog heb liggen echt heel dicht in de buurt komt van het theoretische summum...

Ik ben zelf trouwens echt enorm tevreden over mijn actief aangestuurde ESX-set: de tweeter is écht fenomenaal in detail en plaatsing en de midwoofer is geen kickbass wonder, maar wel zeer zuiver in het midbass-gebied: ondanks die beperking, speel ik nu al maanden zonder sub en zit ik eigenlijk altijd met een zeer grote glimlach te genieten van het geluid in mijn auto. Helaas moet het setje wijken voor iets anders ivm onmogelijkheid tot een volledige stealth-inbouw met de 6,5" midbasses en de relatief grote tweeters (28mm in een behuizing van 53mm). Ik speel nu met Helix s801 tweeters en de ESX midbasses die binnenkort vervangen zullen worden voor 13cm RS Audio midbassdrivers...

Wellicht heb je er iets aan: ik raad je aan om echt eens te proeven van wat compo's en je niet te laten leiden door specs of prijzen.

Succes en groeten,

Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Former member 78

Thnx voor het antwoord! Info is altijd welkom :)
Wat lastig is, is dat je eigenlijk nergens kan luisteren.

Ja, soms zitten de compo setjes aan een bord gemonteerd, maar daar kun je niks mee.
Ik ga nog ff verder met lezen, en hak dan gewoon de knoop door en ga wat kopen.

WilcoL

Quote from: ArjanR1 on March 20, 2013, 03:12:51

Ja, soms zitten de compo setjes aan een bord gemonteerd, maar daar kun je niks mee.

Maar het klankkarakter van de set wordt dan wel duidelijk...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Former member 78

#380
Vanaf morgen heb ik 7 nachtdiensten, daarna heb ik 5 dagen vrij.
Zoals het er nu uitziet, ga ik voor de Focal 165KR. Heb dan voldoende tijd
om het netjes in te bouwen.

Ik was net nog even bij de MM, om seizoen 2 van Game of Thrones te kopen.
Daar hadden ze de DEH-80PRS gewoon :)

Maargoed, eerst de speakers maar vervangen, want dat is noodzaak.

knubbe

Mag ik hier even vloeken in de kerk?  :devil:

Heb ICE altijd als hobby gehad en hoe vaak ik mezelf ook vertelde dat ik in de huidige wagen de set standaard zou houden is het me nog nooit gelukt. Zo begint het nu ook weer erg te kriebelen..

Heb een Volvo V40 die dienst doet als familycar, wat ik graag zo wil houden :)
Vroeger altijd 16cm compo's ingebouwd gehad met als resultaat dat je heel je deurpanelen moet verbouwen.
Dit wil ik nu dus absoluut niet doen. Dussss hoe staan jullie tegenover 13cm composets? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit gehoord heb (aftermarket dan), heb er dus nog nooit serieus naar gekeken.
Zijn er sets die aan te raden zijn? 2e hands geen probleem, budget +-200euro.
Als ik het weer op ga pakken komt er een 10" woofer achterin te spelen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Quote from: knubbe on March 20, 2013, 21:22:21
Mag ik hier even vloeken in de kerk?  :devil:

Heb ICE altijd als hobby gehad en hoe vaak ik mezelf ook vertelde dat ik in de huidige wagen de set standaard zou houden is het me nog nooit gelukt. Zo begint het nu ook weer erg te kriebelen..

Heb een Volvo V40 die dienst doet als familycar, wat ik graag zo wil houden :)
Vroeger altijd 16cm compo's ingebouwd gehad met als resultaat dat je heel je deurpanelen moet verbouwen.
Dit wil ik nu dus absoluut niet doen. Dussss hoe staan jullie tegenover 13cm composets? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit gehoord heb (aftermarket dan), heb er dus nog nooit serieus naar gekeken.
Zijn er sets die aan te raden zijn? 2e hands geen probleem, budget +-200euro.
Als ik het weer op ga pakken komt er een 10" woofer achterin te spelen!

Is niet vloeken in de kerk! Sterker nog; dat is de reden dat de ESX midwoofers moeten wijken. Er komt nu een 13cm RS Audio SPL woofertje in de deuren...

Mag ik je een tip geven? http://link.marktplaats.nl/649738433 woofertjes zijn echt geweldenaars, tweeter niet zo... Koop die set goedkoop van hem over een zoek er mooie tweeters bij. De set is al heel wat jaartjes oud: ik heb er 2 auto's enorm van genoten. Heb hier nog één zo'n 13cm liggen die je zo mag hebben als backup wanneer je die set zou kopen...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Bedankt voor de tip! Zou eerlijk gezegd de advertentie meteen overslaan, vooral vanwege het merk.
Maar als jij het zegt geloof ik je meteen :)
Kan ik dan gewoon het filter gebruiken wat hier bij zit?
Ik ga er meteen een mailtje aan wagen en morgen eens goed de auto bekijken voor ruimte voor een amp :D

Meteen trouwens nog een vraagje. Vroeger lang gespeeld met de pioneer DEH77MP, welke goed bekend stond als een prima apparaat.
In deze wagen heb ik de Pioneer AVH-3200BT zitten (dubbledin, navi), dik tevreden over maar hoe zijn deze units in wat uitgebreidere set-up (dus met amp & woofer)?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Quote from: knubbe on March 20, 2013, 21:43:53
Meteen trouwens nog een vraagje. Vroeger lang gespeeld met de pioneer DEH77MP, welke goed bekend stond als een prima apparaat.
In deze wagen heb ik de Pioneer AVH-3200BT zitten (dubbledin, navi), dik tevreden over maar hoe zijn deze units in wat uitgebreidere set-up (dus met amp & woofer)?

Alhoewel ik de Pioneer AVH-3200BT zelf niet ken, lijkt het me op papier zo een prima bron. 3x RCA-out, high- en lowpass filters aan boord; gewoon royaal uitgerust. Actief filteren gaat dus niet, maar dat wil je toch ook niet gaan doen...

Niks mis mee dus; op zoek naar een prettige 13cm compo dus!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Former member 78

Hebben er hier mensen ervaring met actief filteren?
Voor een composetje heb je sowieso een 4 kanaals versterker nodig, en met de DEH-80PRS moet het kunnen.

Ben benieuwd hoe moeilijk het is, om het goed te laten klinken.

WilcoL

Quote from: ArjanR1 on March 22, 2013, 10:19:24
Hebben er hier mensen ervaring met actief filteren?
Voor een composetje heb je sowieso een 4 kanaals versterker nodig, en met de DEH-80PRS moet het kunnen.

Ben benieuwd hoe moeilijk het is, om het goed te laten klinken.

Ik speel al jaren actief. Geeft je de flexibiliteit om te spelen met je x-over punten en steilheid van je filters...

Als je van tweaken houdt en genoeg versterkerkanalen tot je beschikking hebt: doen. Anders gewoon lekker passief spelen!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

T.Rodenburg93

#387
Ook ik ga mij binnenkort eens wagen in de wereld van de in-car-entertainment aangezien ik vanmiddag eindelijk mijn eerste autootje kan ophalen. Nu zit in deze auto niet zo'n geweldige stereo dus zit ik een beetje te denken aan het volgende:

Alpine CDE-126BT radio met daarop aangesloten een setje Focal Access 130A1 compo's en evt. op ten duur een leuk subje.

Beide heb ik gezien op MP voor een leuk prijsje en dus mijn vraag aan jullie, is dit wat? Nu ben ik voor wat betreft home audio behoorlijk verwend dus moet ik mij van deze set ook niet te grote voorstellingen maken maar zou dit een beetje klinken? Of kan ik in plaats van de Alpine beter gaan voor een nieuwe Caliber van 4 tientjes? Of zit hier erg veel verschil? Wat zouden volgens jullie nog alternatieven te zijn (op een klein budget) eisen heb ik niet zo veel alleen moet de radio wel beschikken over een usb aansluiting. Alvast bedankt voor de info
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

H&C Hifi

Quote from: T.Rodenburg93 on March 22, 2013, 12:58:39
Ook ik ga mij binnenkort eens wagen in de wereld van de in-car-entertainment aangezien ik vanmiddag eindelijk mijn eerste autootje kan ophalen. Nu zit in deze auto niet zo'n geweldige stereo dus zit ik een beetje te denken aan het volgende:

Alpine CDE-126BT radio met daarop aangesloten een setje Focal Access 130A1 compo's en evt. op ten duur een leuk subje.

Beide heb ik gezien op MP voor een leuk prijsje en dus mijn vraag aan jullie, is dit wat? Nu ben ik voor wat betreft home audio behoorlijk verwend dus moet ik mij van deze set ook niet te grote voorstellingen maken maar zou dit een beetje klinken? Of kan ik in plaats van de Alpine beter gaan voor een nieuwe Caliber van 4 tientjes? Of zit hier erg veel verschil? Wat zouden volgens jullie nog alternatieven te zijn (op een klein budget) eisen heb ik niet zo veel alleen moet de radio wel beschikken over een usb aansluiting. Alvast bedankt voor de info

Prima set, de focal is wel echt instap.
Deze set heeft inline filters voor de tweeters de mid/bass is volgens mij zelfs ongefilterd.
Voor hoeveel kan je de CDE-126 kopen ? die mag niet teveel meer kosten (werden nieuw gedumpt voor rond de 100,00 Euro)

Alpine radio is wel gewoon prima, wel goed de BT module checken deze willen het wel eens begeven door een foute firmware update.

Gr,

Marcel

Former member 78

Marcel,

Jij kan hopelijk de Focal Utopia 165W-RC Active niet voor een knalprijs aanbieden :D

T.Rodenburg93

Quote from: HcHifi.nl on March 22, 2013, 18:27:55
Prima set, de focal is wel echt instap.
Deze set heeft inline filters voor de tweeters de mid/bass is volgens mij zelfs ongefilterd.
Voor hoeveel kan je de CDE-126 kopen ? die mag niet teveel meer kosten (werden nieuw gedumpt voor rond de 100,00 Euro)

Alpine radio is wel gewoon prima, wel goed de BT module checken deze willen het wel eens begeven door een foute firmware update.

Gr,

Marcel

Ik heb je even een PM gestuurd. De Alpine gaat denk voorlopig toch nog niet door (verkoper wil er minimaal 75 euro voor hebben en ben ondertussen overboden) maar ik heb een aanbod van mijn vader gehad om zijn JVC radio over te nemen voor gratis  ;D Hier wil ik dus voorlopig even mee doen. Weet iemand nog leuke alternatieven voor de Focals? Het liefst onder de 100 euro. Als subje had ik in mijn hoofd om een Gradient MDS08 te nemen en deze in een 20 liter gepoort kastje in te bouwen.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Bart_M

Ik heb nog een Precision Power subwoofer staan. Kostte destijds iets van 150 Euro, als je wilt kan je hem ophalen voor 3 tientjes. (in kast)

T.Rodenburg93

Quote from: Bart_M on March 22, 2013, 20:45:12
Ik heb nog een Precision Power subwoofer staan. Kostte destijds iets van 150 Euro, als je wilt kan je hem ophalen voor 3 tientjes. (in kast)

PM  8)
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

H&C Hifi

Quote from: ArjanR1 on March 22, 2013, 20:39:02
Marcel,

Jij kan hopelijk de Focal Utopia 165W-RC Active niet voor een knalprijs aanbieden :D


Ik heb de Focal BE No6 wel liggen voor een knalprijs  ::) (ja opvoorraad ;) )

WilcoL

Quote from: T.Rodenburg93 on March 22, 2013, 20:41:30
Ik heb je even een PM gestuurd. De Alpine gaat denk voorlopig toch nog niet door (verkoper wil er minimaal 75 euro voor hebben en ben ondertussen overboden) maar ik heb een aanbod van mijn vader gehad om zijn JVC radio over te nemen voor gratis  ;D Hier wil ik dus voorlopig even mee doen. Weet iemand nog leuke alternatieven voor de Focals? Het liefst onder de 100 euro. Als subje had ik in mijn hoofd om een Gradient MDS08 te nemen en deze in een 20 liter gepoort kastje in te bouwen.

Ik ben zelf niet zo'n Focal-fan... Sowieso zijn 13cm compo's relatief duur en het aanbod tweedehands is veel minder dan bij 16cm. Misschien kun je je budget wat oprekken en eens kijken naar de Gladen of Audio System systemen?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Former member 78

Quote from: HcHifi.nl on March 23, 2013, 19:27:22

Ik heb de Focal BE No6 wel liggen voor een knalprijs  ::) (ja opvoorraad ;) )

Ik had het gezien, en dat is idd een erg mooie aanbieding!
Maar ver boven mijn vastgestelde budget ;)

knubbe

#396
Ik ben op zoek naar een versterker die ik in dezelfde ruimte kan plaatsen als mijn reserveband. Hierdoor mag ie niet breder zijn dan +-20cm.
Er komt een compo set op en een subwoofer. Dus 4 kanalen met 2 gebrugd voor de sub lijkt me het meest voor de hand liggende.

Nu kwam ik deze tegen: SOUNDSTREAM P4.800 Picasso


RMS vermogen @ 4 Ohm: 4 x 125 Watt
RMS vermogen @ 2 Ohm: 4 x 200 Watt
RMS vermogen gebrugd @ 4 ohm: 2 x 400 Watt


Vermogen komt prima uit, 400 op de 4Ohm sub en 2x 125 voor de compo. En de breedte is 20.7cm dus dat moet ook lukken!
Heeft iemand misschien een mening over deze amp? Ik ken soundstream alleen van vroeger en toen was het volgens mij een degelijk merk. Maar deze serie ken ik niet. Of iemand misschien nog tips over merken met smalle versterkers? :P

Overigens ligt de nieuwprijs hier rond de 300 euro maar in de US met shipping al voor 200 hier te krijgen (zonder douane e.d.)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Tom,

Ik ken de Picasso niet, maar het zal vast een prima versterker zijn...

Wel reken ikzelf bij bestellingen uit Amerika altijd +35%, dan wordt het prijsvoordeel al minder...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Zo.. ook weer terug van weggeweest  :D

Na wat ik heb gelezen:
- Focal: ik ben er wel fan van, maar bijv de polykevlar serie behoeft echt andere (softdome) tweeters. De kick is heerlijk!
- 13cm: vind ik ook niks mis mee. Ze missen hooguit iets diepte, maar ik vind dat dit redelijk is op te vullen door een (kleine) sub
- actief filteren: Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik denk dat ik het voorlopig niet weer doe. Het is best een klus om het geluid optimaal te krijgen. Als je de uitdaging hierin ziet: zeker doen! Wil je niet lang (enkele uren?) aan het tweaken zijn met frequenties en hellingshoeken, begin er dan niet aan. Doordat ik mijn instellingen ben kwijtgeraakt door een lege accu, was ik er eerlijk gezegd een beetje klaar mee.
- Magnat Xtrema: Gave compo! Komen uit de begintijd dat ik nog maar net met ICE bezig was. Zeker met de Magnat Combat versterkers heb ik er nog altijd een zwak voor.

Mochten er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een 13cm compo... ook die heb ik nog in de verzameling  :blush:
Omdat ik nog niet geheel de keuze heb gemaakt, denk ik er nog over 1 of 2 van de volgende compo's te verkopen:
- Morel Pulse 5
- JBL GTI 508
- Focal Polykevlar 130k

T.Rodenburg93

Misschien tegen beter weten in toch maar de Focals gekocht voor een leuk prijsje. Ik hoop ze van de week binnen te krijgen dan kan ik van het weekend lekker aan de gang met inbouwen :)
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, kan nooit veel slechter zijn dan de krakende standaard speakers die er in zaten.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase