Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Hmm. Ik lees hier veel over grote versterkers met veel vermogen. Maar ik wil eigenlijk niet zo'n grote versterker in de auto hebben, met alle stroomvoorzieningen en dynamoruis/fluit problemen enz..

Mijn I-sotec versterker heeft trouwens geen filtermogelijkheden. Het enige wat je kunt instellen is dat als je deze 3 kanaals gebruikt (met de rearkanalen gebrugd), hij een vaste x-over heeft van 150Hz (m.i. veel te hoog).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raymond187

Heb geen dynamo ruis gehad. Goed aarden  :thumbs-up:

je ISO versterker die is toch 4 kanaals? kan je die niet bruggen ?

NielsLu

Quote from: Raymond187 on March 15, 2013, 10:40:40
Heb geen dynamo ruis gehad. Goed aarden  :thumbs-up:

je ISO versterker die is toch 4 kanaals? kan je die niet bruggen ?

Ja, deze versterker kan gebrugd worden, maar dan heb je een vaste x-over van 80 of 100 hz (is me niet hemaal duidelijk
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raymond187

Bruggen is met 10 minuten gebeurd. kan je makkelijk testen of dat een gewenst resultaat geeft.

btw ik kan me goed voorstellen dat je niet zo'n grote versterker in de auto wilt. Ik vind het ook takke werk. Ik heb hem 6 mnd gebruikt en toen nieuwe auto en niet meer in willen bouwen. Wel een versterker van €750 dus best zonde  :nopompom:

WilcoL

Quote from: Raymond187 on March 15, 2013, 14:05:05
Bruggen is met 10 minuten gebeurd. kan je makkelijk testen of dat een gewenst resultaat geeft.

btw ik kan me goed voorstellen dat je niet zo'n grote versterker in de auto wilt. Ik vind het ook takke werk. Ik heb hem 6 mnd gebruikt en toen nieuwe auto en niet meer in willen bouwen. Wel een versterker van €750 dus best zonde  :nopompom:

Gewoon inbouwen dan! Massa, voeding en RCA's doe je ook zo eigenlijk... Ik dacht eerst ook aan een ISO, maar ben toch erg blij dat mijn Sinfoni nu weer lekker achterin ligt (komt binnenkort nog een JL 1000\1 bij).

Toch fijn dat me vriendin me overtuigd heeft om het tóch weer in te bouwen  ;D ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Quote from: Raymond187 on March 15, 2013, 14:05:05
btw ik kan me goed voorstellen dat je niet zo'n grote versterker in de auto wilt. Ik vind het ook takke werk. Ik heb hem 6 mnd gebruikt en toen nieuwe auto en niet meer in willen bouwen. Wel een versterker van €750 dus best zonde  :nopompom:

Ja, dit is voor mij toch wel 1 van de belangrijkste redenen om liever geen "gewone" versterker in te moeten bouwen, en daarnaast om ook een geschikte plek te vinden waar je de versterker dan inbouwt. Ik ben vaak aan het klussen, dan moet ik met het ophalen van materialen geen last hebben van een subwoofer en/of versterker.

Ik heb mijn huidige kleine versterker onder de bijrijdersstoel liggen, daar heb ik er geen last van. Maar daar past niet een veel grotere versterker dan de isoamp (21 x 15,6 x 4,8 cm). Ik zal binnenkort opnieuw eens proberen om de Isoamp te bruggen.

Ik heb ook al even zitten kijken naar de subwoofers van I-sotec. Het blijkt dat hier een aangepaste versie van de Peerless SLS8 subwoofersdriver in zit. Op ebay wordt momenteel zo'n woofer van isotec aangeboden, die veiling houd ik even in de gaten. Ik zou daarmee  eventueel een customfit subwoofer kunnen bouwen speciaal voor mijn kofferbak in 1 van de zijvakken achter de wielkasten.

Wat mij een leuke alternatief zou lijken is de Helix PP50 DSP versterker. Deze versterker wordt ook aangesloten aan de iso bekabeling van de auto, maar kan met bhv de ingebouwde dsp via software met de computer geheel worden fijn getuned, incl. afstanden en parametrische equalizers. Deze versterker vind ik echter veel te duur en is tweedehands nog niet of nauwelijks te krijgen. Ik verwacht geen audiofielgeluid in de auto, maar wil gewoon een lekkere klank. Daarom heb ik geen 400 a 500 Euro over voor een versterker (dat steek ik dan liever in de set thuis  ;))

Op dit moment heb ik enkel nog de Hertz tweeters ingebouwd, samen met de filters en woofers van de Pioneer set. Ik twijfel erover om toch de Pioneer tweeters ook weer terug te gaan plaatsen. Naar mijn idee klinkt de Pioneer set toch veel warmer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Ghanzzzzz

Dat de pioneer lekkerder speelt op je versterker kan goed komen door het gebrek aan vermogen.
Heb even de specificaties erbij gepakt en de Pioneers hebben graag een nominaal vermogen van 70 watt RMS en de Hertz 125 watt.
Omdat je i-sotec (ook) 70 watt RMS levert, lijkt hij voor de Hertz aardig tekort te schieten.

Volgens mij had Raymond het al eerder aangehaald  :blush:

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on March 16, 2013, 10:15:48
Dat de pioneer lekkerder speelt op je versterker kan goed komen door het gebrek aan vermogen.
Heb even de specificaties erbij gepakt en de Pioneers hebben graag een nominaal vermogen van 70 watt RMS en de Hertz 125 watt.
Omdat je i-sotec (ook) 70 watt RMS levert, lijkt hij voor de Hertz aardig tekort te schieten.

Volgens mij had Raymond het al eerder aangehaald  :blush:

Hmm; ik ben totaal geen voorstander van het zetten van enorme vermogens op compo-setjes, maar de link uit de eerder aangehaalde website van i-sotech (http://www.newaudio.ch/ahi_Testbericht_Medialink.pdf) leert dat de versterker toch een erg bescheiden gemeten vermogen van 4x31wrms @4Ohm heeft. Voor een woofer heeft ie gebrugd 111wrms @4Ohm en onandks dat dat niet veel is kan een woofer met een hoge gevoleigheid dan toch behoorlijk spelen...

Die 4x31 zakt dan trouwens naar 2x25 & 1x111 en da's niet veel helaas  ::)

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Former member 78

Ik ga binnenkort aan de slag met mijn oude Astra G.
De originele speakers kunnen geen laag meer weergeven, omdat de surrounds gescheurd zijn.

Heb in de schuur nog een compo setje van Hyphonics, waar ik altijd tevreden mee was. Die gaat er dus in.
Maar, wil misschien ook wel een nieuwe HU. Na wat gezoek en veel lezen kom ik uit op een Pioneer, de Pioneer DEH-80PRS.

Hebben jullie al ervaring met dat ding?
Mijn huidige HU is een JVC kd-dv6201

morca

Die pioneer is een upgrade toc een jcv imo.
Beste koop blijft een alpine,beste set,s die ik ingebouwd heb speelde op alpine unit,s.

Ga je ook een sub inbouwen?

Ghanzzzzz

Quote from: morca on March 17, 2013, 13:21:45
Die pioneer is een upgrade toc een jcv imo.
Beste koop blijft een alpine,beste set,s die ik ingebouwd heb speelde op alpine unit,s.

Ga je ook een sub inbouwen?

Ik vind dat Pioneer nog prima de concurrentie met Alpine aankan (met name de DEX, PRS en ODR series)
Is gewoon erg afhankelijk van de types die je voor ogen hebt

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met zowel Pioneer als met Alpine. Eerlijk gezegd heb ik zelfs het idee dat de Pio's duurzamer zijn.

eddy135

Misschien eerder investeren in een externe versterker?
Denk dat daar meer winst uit te halen valt... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

morca

Quote from: Ghanzzzzz on March 17, 2013, 15:26:51
Ik vind dat Pioneer nog prima de concurrentie met Alpine aankan (met name de DEX, PRS en ODR series)
Is gewoon erg afhankelijk van de types die je voor ogen hebt

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met zowel Pioneer als met Alpine. Eerlijk gezegd heb ik zelfs het idee dat de Pio's duurzamer zijn.
Pio is goed ,ik weet het,ik heb ook bijna alleen topmodelen ingebouwd van Alpine,die waren goed....want ze spelen alle nog.
20 jaar oud of meer  ;)

Bij Alpine worden je sub ook strakker aangestuurd imo.
Maar de Pio is zonder sub misschien een betere keuze.

Former member 78

Denk als ik een nieuwe HU koop, dat ik toch voor de Pioneer ga.
Een sub heb ik nog, die zal er eventueel ook nog in komen.

Qua versterking ben ik er nog niet uit, heb nog een 6 kanaals Rodek, maar die is een keer gevallen en weet
niet of die nog oké is.

Former member 78

Iemand ervaring met de Focal Beryllium?
Ik weet hoe dat kan klinken, en lijkt me waanzinnig om dat in de auto te hebben.
Alleen vind ik het iets te qua prijs, mijn auto is minder waard namelijk :)

http://acr-enschede.nl/speakers-tweeters/focal/focal-165w-rc-passif.html

WilcoL

Quote from: ArjanR1 on March 18, 2013, 09:56:11
Iemand ervaring met de Focal Beryllium?
Ik weet hoe dat kan klinken, en lijkt me waanzinnig om dat in de auto te hebben.
Alleen vind ik het iets te qua prijs, mijn auto is minder waard namelijk :)

http://acr-enschede.nl/speakers-tweeters/focal/focal-165w-rc-passif.html

Haha! Nooit gehoord, zal bijzonder prettig klinken!

Ik wil mijn eigen waar niet pluggen, maar als je toch nog een echt goede compo overweegt, heb ik nog wel iets leuks te koop voor weinig... Zie http://www.hifitest.de/test/car-hifi-lautsprecher_16cm/esx-v_62wve_62t_5318.php ;D ;)

Kun je met zo'n Pio headunit & je Rodek mooi actief aansturen en ik beloof je: dat klinkt geweldig! Baal er nog steeds van dat de set weg moet: ik heb allerlei composystemen tot zo'n 600 euro geauditeerd en deze set uiteindelijk uitgekozen.
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Of eventueel een leuke Morel combi (HCW6.5 + MT23) om actief op de Rodek te zetten?  :D
Eventueel aan te vullen met een Zapco reference 6-kanaler ipv de Rodek?  :D

Ik denk erover om alles binnenkort eens te koop te zetten

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on March 18, 2013, 21:15:22
Of eventueel een leuke Morel combi (HCW6.5 + MT23) om actief op de Rodek te zetten?  :D
Eventueel aan te vullen met een Zapco reference 6-kanaler ipv de Rodek?  :D

Ik denk erover om alles binnenkort eens te koop te zetten

Je hebt groot gelijk: op de plank laten liggen is ook zo zonde  :( ???
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Quote from: WilcoL on March 18, 2013, 21:16:44
Je hebt groot gelijk: op de plank laten liggen is ook zo zonde  :( ???

Absoluut... maar afscheid nemen van de dingen waar je zoveel plezier aan hebt gehad (en soms vrij zeldzaam zijn) is wel moeilijk
Voor in mijn cabrio is het gewoon jammer om zulke componenten in te leggen

Former member 78

Kan mijn Hifonics compo nergens meer terug vinden, en das best zuur.
Had er 2, setje van 13cm en een setje van 16cm. Beide onvindbaar, en ze waren niet goedkoop.

Denk dat ik nog even ga wachten met een nieuwe HU, mijn huidige doet het nog prima.
Een nieuwe is leuk, maar niet noodzakelijk dus.

De zoektocht naar een nieuw composetje zal wat langer gaan duren dan vroeger. Toen gaf ik mijn budget aan, en
vroeg wat dan het beste was :D Zal dus veel lezen worden...

Als jullie tips hebben, gooi ze er neer!

Heb een giga hekel aan een schel en ''hard'' geluid.
Het liefst zal ik het setje van Focal kopen, maar die prijs ;D


Raymond187

Ik had deze op mijn DLS RA50 versterker aangesloten en vond ze fijn klinken hoor.

http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_60

Als ik weer zou gaan inbouwen neem ik een serie hoger.

http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_761

Wel balen dat je ze niet meer kan vinden  :nopompom:

morca

Ai dat is zuur man,balen.

Ik kan je geen tips geven als Phase liniear,en dat bestaat niet meer.
Dat klonk echt beregoed.
Jacco had het tegen mij eens over die JL compo,s ,was 1 vd betere die hij ooit gehoord had.
Je kan hem eens PMen wat een setje doet.

Former member 78

Zie net dat ETON ook compo's heeft.
Ken dat merk alleen vanuit mijn eigen speakers, daar zit een 11'' ETON in.
En daar ben ik zoals bekend wel tevreden mee.

Iemand ervaring met dat merk?

diceman

Micro precision, mooi kwaliteit en hifi waardig.
Kost wel iets meer maar je heb er wel plezier van.

Samen met Genesis versterker een zeer geslaagde combo,goed geluid, geen schel/dof maar goed gebalanceerd.

diceman

#374
Quote from: ArjanR1 on March 19, 2013, 20:08:12
Zie net dat ETON ook compo's heeft.
Ken dat merk alleen vanuit mijn eigen speakers, daar zit een 11'' ETON in.
En daar ben ik zoals bekend wel tevreden mee.

Iemand ervaring met dat merk?


Heb ik gehoord deed me denken aan groundzero, veel power, zeer luid spelen, belasten.
Maar werd na 10 minuten beetje luistermoe ervan.
Miste homogeniteit, stemmen( hoog) niet duidelijk, bass slipte dicht.
Wel waar voor hun geld.
Maar is mijn beeld ervan.
Ik wilde juist meer "hifi" gerelateerde speakers in de wagen, hoefde niet zeer luid maar wel zuiver, en aangenaam.