Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Damn.. ik wou dat ik meer verstand had van de moderne auto's, anders wist ik het wel!
Prachtige componenten (Focal compo, JL sub) die je hiervoor aanbiedt en mocht er hier niemand zijn die het kan/wil.. denk ik dat er genoeg mensen zijn op het forum van Show your Sound hier oren naar hebben

Martijnst1990

Man man, is dat even balen dat ik er ook geen verstand van heb :( :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HT.M@rcus

Quote from: Dynky on March  7, 2012, 07:43:36
Ik heb een vraagje van praktische aard. ;)

Binnen enkele maanden moet ik m'n wagen (bedrijfsauto) inleveren.
Dat wil zeggen dat de hele audio-install die ik er zo'n 3,5j geleden in liet plaatsen bij een degelijke installateur, er ook weer zo goed als mogelijk uit moet (de custom doorpanels mogen wel blijven zitten)

concreet gaat het om een BMW Touring (type E91) met hierin ingebouwd :
1 x PG Sapphire 3.0 (locatie = in ruimte reservewiel)
1 x PG Sapphire 1.0 (locatie = in ruimte reservewiel)
1 x Audiocontrol DQL-8 (locatie = in linker opbergvak koffer, waar BMW normaal ook z'n CD-wisselaars plaatst) > de DQL heeft ergens een probleem van slecht contact, wat soms hoorbare knallen geeft tijdens eerste minuten na het starten vd wagen. verder werkt deze unit wel zoals het hoort.
1 x Focal Utopia 165W + filters voor passieve aansturing (gemonteerd in custom doorpanels in voordeuren + tweeters op originele plaats hiervoor bestemd.
1 x JL Audio CVS110RG-W6v2

Als ik zo even op tweedehandssites kijk zie ik geen enorme prijzen voor dergelijke componenten.

Dus vroeg ik me af of er interesse zou zijn als ik het volgende voorstel ;
1) samen met mij dit alles netjes uitbouwen. niet zichtbare kabels mogen blijven liggen, dus hij hoeft niet 100% in de staat te zijn zoals ie uit de fabriek kwam
2) originele tweeters terug plaatsen + weer aansluiten. (deze tweeters heb ik uiteraard nog)
3) zorgen dat alles vd oorspronkelijke install ook weer werkt (naast bovenstaande Focal+sub werken de originele units momenteel ook nog gewoon, dus als er geen onvoorziene zaken gebeuren is hier - naast het weer aansluiten vd tweeters- geen extra werk aan)
4) alle uitgebouwd materiaal (= compo-set + sub + 2 amps + DQL + eventuele kabels) wordt op dat moment eigendom van degene die dit alles (samen met mij) heeft uitgebouwd.
5) mij kost de hele uitbouw as such niets ;D

any thoughts ? (mag ook via PM)


PM  ;)

Wijx wondere wereld

Quote from: Martijn90 on March  6, 2012, 10:19:47
Het word voor mij ook wel eens tijd dat ik mijn dubbele bodem af ga werken. Hij ligt er nu zo bij en daar moet nog iets van een stofje overheen komen, maar ik kom er niet helemaal uit wat het moet worden.



Het is de bedoeling dat hij ook nog gewoon als kofferbak word gebruikt, dus Skai o.i.d heeft geen zin. Is hoedenplank stof daar een beetje geschikt voor of ziet dat er erg slordig uit?

Ik heb gewoon de originele mat erop gelegd. Bij Rijsbergen verkopen ze hetzelfde spul als waarmee de achterbak bekleed is. Dat kun je er ook instoppen
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Martijnst1990

Quote from: Wijx wondere wereld on March  7, 2012, 16:47:57
Ik heb gewoon de originele mat erop gelegd. Bij Rijsbergen verkopen ze hetzelfde spul als waarmee de achterbak bekleed is. Dat kun je er ook instoppen
Dat is ook een idee ja, thanks :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

ff een kleine update mbt de uitbouw van m'n installatie, waarvan sprake in post #274 (dat spaart me ook meteen x PM's uit ;))
ik heb vandaag kontakt gehad met m'n installateur die destijds alles heeft geplaatst.
hij schat dat ze er 6 à 8 uurtjes aan bezig zouden zijn (klein detail ; hij wil geen "half werk" afleveren, dus kabels laten liggen is voor hem geen optie, een uitbouw is voor hem een 100% uitbouw)
wetende dat hun uurprijs 60€ bedraagt is de rekening dan snel gemaakt. :(
resultaat : morgen ga ik zelf maar eens aan de slag om alles wat ik kan zonder risico op schade, er alvast uit te halen (kabels uit motorruimte/2 amps/1 processor/2 low-mids/1 sub)

het enige wat ik zeker niet alleen zal kunnen (omdat ik niet weet hoe dit zonder risico op schade uit te voeren) is :
1) de deurpanelen verwijderen, om zo de Focal filters uit de deuren te kunnen halen en vervolgens de oorspronkelijke mids (die er nog wel in zitten maar afgekoppeld zijn) weer aan te sluiten.
2) de Focal tweeters vervangen door de originele BMW exemplaren.

Ik heb al wat rondgekeken op BMW- en ICEfora, maar stuit toch telkens weer op mensen die zeggen dat het risico op schade niet ondenkbaar is, zeker als je niet erg voorzichtig en/of bedreven bent in dit soort zaken...wat ik dus duidelijk ben (= niet bedreven :D).
Als alles morgen loopt zoals ik hoop, kom ik er hier nog wel even op terug om te kijken of iemand van jullie nog concrete tips heeft...en anders moet ik desnoods m'n installateur maar even hulp vragen bij die specifieke 2 zaken.

mocht er toch nog iemand zijn die zeker is van z'n stuk (vwb het uitvoeren zonder schade van deze 2 dingen), dan wil ik in ruil best beide amps + de DQL-8 afstaan. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: eddy135 on February 17, 2012, 21:04:42
Laat ik ook eens meedoen:
had in m'n vorige kar een JVC top unit, Boston rally speakers, Phase Lineair sub, prima voor elkaar...
Krijg ik een nieuwe bus van m'n baas zit er zo'n alles in 1 radio, nav, carkit prutgeval in  :unhappy:

Als ik nu m'n eigen HU erin schuif, doet niets het meer, vreselijk balen natuurlijk.
Die Bostons kunnen er weer in natuurlijk, maar een sub fatsoenlijk aansluiten en afregelen etc. wordt erg lastig vrees ik...

CD wisselaar is ook passé, maar er zit wel een USB poort op, dus misschien maar eens een HDD proberen, en dan wegbouwen maar.

Ben nog wel op zoek naar een oplossing, maar lijkt niet mee te vallen;

Wordt vervolgd...
Tijd voor een update:
Er is licht aan het eind van de tunnel,
Heb een versterker gevonden met high input, te weten de Mosconi 60.6.
Is ondertussen ingebouwd, en ik moet zeggen de kwaliteit is buitengewoon goed! :thumbs-up:
Er zit nog wel wat schelheid in het geluid, maar moet nog een beetje fine-tunen.
Versterker heeft echt veel regelmogelijkheden, kan echt voor elke situatie ingezet worden.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ghanzzzzz

Prachtige versterker zeg!
Mosconi maakt geweldige high end versterkers voor in de auto :D

eddy135

Quote from: Ghanzzzzz on May 19, 2012, 12:08:46
Prachtige versterker zeg!
Mosconi maakt geweldige high end versterkers voor in de auto :D

Ja, ik ben er heel content mee,
Kende het merk niet, maar ben erg onder de indruk van de kwaliteiten.
Denk dat er met een goede headunit een topsysteem te maken is. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ghanzzzzz

En dan een vervanger van de composet... en dan een vervanger van de sub.... en dan... en dan....

Gefeliciteerd, u heeft een verslaving!

eddy135

Quote from: Ghanzzzzz on May 19, 2012, 13:59:50
En dan een vervanger van de composet... en dan een vervanger van de sub.... en dan... en dan....

Gefeliciteerd, u heeft een verslaving!

Die had ik al! ;D

Maar de headunit is juist de zwakke schakel in deze wagen.
Compo's en sub zijn al op hoog niveau...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ghanzzzzz

Vergis je je dan niet in de versterker? Want dat is echt een juweeltje.
Dan verwacht ik dat je hem met de rally-serie van Boston snel tekort doet. En de Phase woofer... Alliante toevallig?

Uiteraard moet je er lak aan hebben en afgaan op je eigen gevoel/gehoor.
Ik word alleen altijd gek van mezelf omdat ik altijd het idee kan dat het beter kan  :blush:

eddy135

#287
Quote from: Ghanzzzzz on May 20, 2012, 10:55:31
Vergis je je dan niet in de versterker? Want dat is echt een juweeltje.
Dan verwacht ik dat je hem met de rally-serie van Boston snel tekort doet. En de Phase woofer... Alliante toevallig?

Uiteraard moet je er lak aan hebben en afgaan op je eigen gevoel/gehoor.
Ik word alleen altijd gek van mezelf omdat ik altijd het idee kan dat het beter kan  :blush:

Maar wat is er mis met Boston Rally dan?
En Phase (Alliante inderdaad) mankeert ook niets aan toch?

Nogmaals, de standaard Opel head unit is gewoon de beperkende factor.
Het geheel klonk op m'n JVC radio gewoon veel beter, zelfs zonder de Mosconi...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ghanzzzzz

De alliante is misschien wel 1 van de fijnste woofers ooit! Nooit wegdoen als je het aan mij vraagt :D

Wat betreft de Rally.. tuurlijk is het eigen smaak, maar ik vind ze niet echt in verhouding met de rest van je (high-end) set.
Maar wat betreft je keuze moet je vooral niet afgaan op wat anderen vinden, maar wat jijzelf het beste vind :)

Zoals je al zegt lijkt mij de fabrieksradio inderdaad in eerste instantie de meest beperkende factor.

eddy135

Quote from: Ghanzzzzz on May 21, 2012, 14:20:36
De alliante is misschien wel 1 van de fijnste woofers ooit! Nooit wegdoen als je het aan mij vraagt :D

Wat betreft de Rally.. tuurlijk is het eigen smaak, maar ik vind ze niet echt in verhouding met de rest van je (high-end) set.
Maar wat betreft je keuze moet je vooral niet afgaan op wat anderen vinden, maar wat jijzelf het beste vind :)

Grappig wat je zegt over Boston Rally; ik heb ze wel hoog zitten, ja.
Wat zijn jouw favoriete compo's / coaxials dan?

En die Alliante; die gaat idd. nooit meer weg.
Misschien nog eens een mooi monoblokje voor kopen...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ghanzzzzz

Tja.. voor elk budget is er wel een leuke compo te vinden. Coax doe ik sowieso niet meer aan :)
Zelf ben ik wel fan van de compo's van Helix, Morel en Focal (niet de instappers), maar uiteraard zijn er tal van andere merken die mooie compo's maken zoals Hertz, DLS, Audio System, Ground Zero, JL etc etc

Ghanzzzzz


Ghanzzzzz

Binnenkort weer genieten van "My first true love" op ICE gebied!! :D
Een jaar of 9 geleden had ik deze fijne Helix al eerder in mijn bezit als eerste serieuze SQ-amp, maar helaas is deze destijds overleden.

Onlangs attendeerde Wilco al op SyS dat deze te koop stond, maar natuurlijk had ik weer geen (zoveelste) amp nodig.
Maar omdat het toch altijd kriebelt en de prijs goed was, heb ik hem toch maar aangeschaft. Omdat ik nu meer referentiemateriaal heb, ben ik erg benieuwd in hoeverre deze amp mij nu nog kan bekoren, maar ik denk dat hij hiertoe nog prima in staat is! :D

Plaatje bij het praatje (Helix HXA400)


Raymond187

had vorige auto voor en achter compo setjes van DLS reference en versterker ook DLS RA50.

Gaat niet zo loeihard dat het bloed uit je oren komt, maar klinkt een heel stuk beter dan spul uit beverwijk (zwartemarkt).

Auto is verkocht met speakers. Ik heb alleen de versterker thuis nog liggen. Zitten ook high inputs op.

http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_11

Zo irritant veel werk om alles ni te bouwen dus bij de nieuwe auto niet meer gedaan. Wel jammer klinkt wel prima DLS reference spul  :thumbs-up:

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on November 16, 2012, 15:00:46
Binnenkort weer genieten van "My first true love" op ICE gebied!! :D
Een jaar of 9 geleden had ik deze fijne Helix al eerder in mijn bezit als eerste serieuze SQ-amp, maar helaas is deze destijds overleden.

Onlangs attendeerde Wilco al op SyS dat deze te koop stond, maar natuurlijk had ik weer geen (zoveelste) amp nodig.
Maar omdat het toch altijd kriebelt en de prijs goed was, heb ik hem toch maar aangeschaft. Omdat ik nu meer referentiemateriaal heb, ben ik erg benieuwd in hoeverre deze amp mij nu nog kan bekoren, maar ik denk dat hij hiertoe nog prima in staat is! :D

Plaatje bij het praatje (Helix HXA400)



;D ;D ;D ;D

Blijft fraai spul jongen!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Thnx :D
Jij inmiddels al een Sinfoni of Helix monoblokje te pakken?

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on November 21, 2012, 10:08:09
Thnx :D
Jij inmiddels al een Sinfoni of Helix monoblokje te pakken?

Neu: ik ga de 8W7 vooralsnog gewoon aansturen met de Xetec mono. Wel wat veel vermogen, maar dat zou geen probleem moeten zijn (alhoewel ik +/-620Wrms op zo'n 8" toch best heftig vind).

Ligt hier helaas al maanden stil door stevige rugklachten, maar da's maar tijdelijk  ;)

Ik wil het eigenlijk wel spelende hebben voordat de echte winter aanbreekt. Maar ik wil ook nog m'n tweeters in de A-stijl poly-en, dus ik heb nog wat actiepuntjes af te strepen zeg maar  ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Umberto.

Helix 400, m'n eerste grote liefde  :wub:

Over Sinfoni gesproken, ga eens bij Hans van Mobile-emotions langs  ;)
Disturbing the peace sinds 1975

WilcoL

Quote from: Umberto. on November 21, 2012, 20:10:03
Helix 400, m'n eerste grote liefde  :wub:

Over Sinfoni gesproken, ga eens bij Hans van Mobile-emotions langs  ;)

Hey, Woerden! Daar woont mijn schoonzus, kan ik weleens doen...

Ik heb een Sinfoni 50.4x actief op m'n mids en tweeters; het liefst zou ik een 90.2 voor m'n woofer gebruiken voor homogene versterking, kwaliteit en inbouw maar ik niet of die de 3Ohm van de woofer zo lekker vind. De Sinfoni Amplitude's zouden 1,33Ohm stabiel per kanaal moeten zijn, maar een woofer kan weleens voor impedantie dips zorgen en als ik één ding niet wil, is het een Sinfoni slopen  ;D ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Umberto.

Quote from: WilcoL on November 21, 2012, 20:19:28
Hey, Woerden! Daar woont mijn schoonzus, kan ik weleens doen...

Ik heb een Sinfoni 50.4x actief op m'n mids en tweeters; het liefst zou ik een 90.2 voor m'n woofer gebruiken voor homogene versterking, kwaliteit en inbouw maar ik niet of die de 3Ohm van de woofer zo lekker vind. De Sinfoni Amplitude's zouden 1,33Ohm stabiel per kanaal moeten zijn, maar een woofer kan weleens voor impedantie dips zorgen en als ik één ding niet wil, is het een Sinfoni slopen  ;D ;D

Volgens mij heeft Hans nog een stapeltje liggen  ;)
Disturbing the peace sinds 1975