Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Quote from: knubbe on November 26, 2011, 02:17:47
Die nieuwe accu die je toch moet halen ;)
Dan zat ik goed te denken ;D Nou komt er waarschijnlijk zondag een nieuwe accu in die standaard in mijn Saxo hoort. Nu hoop ik eigenlijk dat dat voldoende moet zijn, zeker als ik gelijk de prijzen zie van de hier boven genoemde red top :P Komt een 44 Ah accu in.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Martijn.. mocht je deze voor de 'bieden vanaf' prijs kunt krijgen, heb je een absolute topdeal.. http://link.marktplaats.nl/507054351

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on November 27, 2011, 17:19:22
Martijn.. mocht je deze voor de 'bieden vanaf' prijs kunt krijgen, heb je een absolute topdeal.. http://link.marktplaats.nl/507054351
Ik ken hem verder niet, maar als jij het een top ding vind heb ik daar alle vertrouwen in :P Alleen mis ik USB en dat wil ik er toch graag op hebben  :angel:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Ach.. nieuwerwets gedoe!  :D
Gewoon je mp3 speler of telefoon via de line-in en klaar is Martijn!

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on November 28, 2011, 10:15:34
Ach.. nieuwerwets gedoe!  :D
Gewoon je mp3 speler of telefoon via de line-in en klaar is Martijn!
Maar dan heb ik niet de bediening via de radio denk ik? Ik mag van oom agent namelijk niet aan mijn telefoon o.i.d. zitten tijdens het rijden :D

Wat maakt de Pioneer zo'n top ding trouwens? Ik zie de specs wel, maar dat zegt mij niet zo gek veel  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Tja.. eigenlijk zijn er wat mij betreft 2 marktleiders wat HU's betreft: Pioneer en Alpine
Dit is een oud topmodel van Pioneer :)

Wat maakt dit beter dan anderen?
Tja.. wat is het verschil tussen een instap-receiver in je HT en een topmodel? ;)

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on November 28, 2011, 11:31:20
Tja.. eigenlijk zijn er wat mij betreft 2 marktleiders wat HU's betreft: Pioneer en Alpine
Dit is een oud topmodel van Pioneer :)

Wat maakt dit beter dan anderen?
Tja.. wat is het verschil tussen een instap-receiver in je HT en een topmodel? ;)
Met receivers heb ik vaak het idee dat het grotere vermogen en ook controle het geluid echt verbeterd. Maar bij een HU gebruik je dat niet, dus gaat het alleen om de opties heb ik vaak het idee ;)

Alpine heb ik nu en ben ik erg tevreden over, ik wil alleen 3 RCA outputs, heb ook gekeken naar de Alpine CDE-123R of CDE-9880R. Puur omdat die 2 redelijk binnen budget liggen en ze 3 RCA outputs hebben. Wil eigenlijk, egen de tijd dat ik naar een nieuwe HU ga kijken, niet meer dan €180,- uitgeven.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Quote from: Martijn90 on November 28, 2011, 11:45:29
Met receivers heb ik vaak het idee dat het grotere vermogen en ook controle het geluid echt verbeterd. Maar bij een HU gebruik je dat niet, dus gaat het alleen om de opties heb ik vaak het idee ;)

Alpine heb ik nu en ben ik erg tevreden over, ik wil alleen 3 RCA outputs, heb ook gekeken naar de Alpine CDE-123R of CDE-9880R. Puur omdat die 2 redelijk binnen budget liggen en ze 3 RCA outputs hebben. Wil eigenlijk, egen de tijd dat ik naar een nieuwe HU ga kijken, niet meer dan €180,- uitgeven.

Met 3xRCA zit je al meteen in een bepaalde klasse/budget. Eerlijk gezegd is dat ook het enige waar ik naar kijk in het lijstje met specs :)
Had vroeger de Pioneer DEH77mp en die vond ik super. Heb nu sinds een week een Clarion 778 die ook wel goed schijnt te zijn (heb mn set nog niet spelend) met 3xRCA maar ook met USB :D Hij voelt wel een beetje gammel aan maar dat heb ik meestal wel met HU's. Voor mn gevoel schelen HU's idd vooral in functionaliteit en instelmogelijkheden.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz

Wat betreft kwaliteit in HU's? Dit verschilt echt enorm moet ik zeggen!
Het is het hart van je installatie. Geen goede HU = niet het uiterste halen uit de rest.
Vroeger, toen ik net begon heb ik ook eens een HU uitgezocht naar aanleiding van de specs (JVC). Was er dik tevreden over... totdat ik kennis maakte met destijds ook al een veroudert topmodel van Pioneer (DEX-P99R). Man, wat een verschil!

Die Deh-P77mp is ook een superfijne HU moet ik zeggen! Heb deze nu ook in de auto zitten  :blush:
Ziet er ontzettend eenvoudig uit, maar klinkt echt geweldig :D

Maar.. als ik nog niet voorzien was, was ik absoluut voor die Pio 9600 op marktplaats gegaan
Verschil is alleen dat ik geen innovatieve snufjes als USB of DVD op mijn HU hoef. Daarvoor in plaats zie ik voor hetzelfde geld liever meer kwaliteit en instelmogelijkheden als uitgebreide EQ en TA

Martijnst1990

Edit: Toch te vroeg gejuicht, kwam op het laatste moment toch nog wat tussen. Had mooi geweest als het door ging, maar nu is het niet anders ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Bij voorbaat zeg ik al: NIET DOEN!!

(jawel.. met uitroeptekens ;))

Martijnst1990

Edit: nvt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Ik zag laatst dat je een Boschmann 5-kanaler op het oog had.
Mocht je graag willen gaan voor een 5-kanaler (waarschijnlijk dus actief spelen), dan is dit een mooie optie: http://link.marktplaats.nl/510390874

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on December  8, 2011, 17:10:38
Ik zag laatst dat je een Boschmann 5-kanaler op het oog had.
Mocht je graag willen gaan voor een 5-kanaler (waarschijnlijk dus actief spelen), dan is dit een mooie optie: http://link.marktplaats.nl/510390874
Bedankt voor het meedenken :) Maar die 5 kanaler van Boschman was puur omdat ik die 1 op 1 kon omruilen voor mijn Ground Zero. Ging niet zozeer om 5 kanalen, heb er maar 4 nodig. Voorlopig veranderd er niks aan de audio in de auto, als er nog eens wat veranderd word het een nieuwe HU met 3 RCA uitgangen.

Sowieso word ik nog helemaal gek van alle rateltjes/rammeltjes in de auto en weet niet goed hoe ik dat precies op kan gaan lossen. Ben al aan de gang geweest met lood bitumen en dat heeft zeker geholpen, maar blijf rammeltjes houden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

De randen van de JL woofer bij mijn vriendin in de auto waren toch wat poreus aan het worden, dus tijd voor nieuwe :)
Even een nieuw randje besteld en hij is weer als nieuw! :D

Randjes eraf en lijmrest verwijderd


Nieuw randje erop. Als een zonnetje :)

knubbe

Quote from: Ghanzzzzz on December 20, 2011, 20:12:16
De randen van de JL woofer bij mijn vriendin in de auto waren toch wat poreus aan het worden, dus tijd voor nieuwe :)
Even een nieuw randje besteld en hij is weer als nieuw! :D

Randjes eraf en lijmrest verwijderd


Nieuw randje erop. Als een zonnetje :)


Mooi werk !
Mijne is ook een beetje 'droog', heeft het zin om de randen met bv vaseline in te smeren? Meen dat ooit ergens gelezen te hebben maar weet het niet meer zeker.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz

Ik denk dat het moeilijk is om ze in te smeren met vaseline. Misschien kun je de vraag hier in een speakertopic zetten?
Wat voor car audio speakers geldt, is natuurlijk ook voor gewone luidsprekers wat betreft de randen.

De randen hebben helaas nou eenmaal niet het eeuwige leven. Zeker in de auto niet, waar het ook nog eens vaak wat vochtiger is.
Ben zelf nu voor ongeveer 16,- klaar :)

eddy135

Laat ik ook eens meedoen:
had in m'n vorige kar een JVC top unit, Boston rally speakers, Phase Lineair sub, prima voor elkaar...
Krijg ik een nieuwe bus van m'n baas zit er zo'n alles in 1 radio, nav, carkit prutgeval in  :unhappy:

Als ik nu m'n eigen HU erin schuif, doet niets het meer, vreselijk balen natuurlijk.
Die Bostons kunnen er weer in natuurlijk, maar een sub fatsoenlijk aansluiten en afregelen etc. wordt erg lastig vrees ik...

CD wisselaar is ook passé, maar er zit wel een USB poort op, dus misschien maar eens een HDD proberen, en dan wegbouwen maar.

Ben nog wel op zoek naar een oplossing, maar lijkt niet mee te vallen;

Wordt vervolgd...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ghanzzzzz

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar volgens mij zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Audison Bit ten of Bit one.
Niet goedkoop, maar hoor er wel positieve verhalen over.

eddy135

Quote from: Ghanzzzzz on February 24, 2012, 12:11:01
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar volgens mij zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Audison Bit ten of Bit one.
Niet goedkoop, maar hoor er wel positieve verhalen over.
Heb er naar gekeken, ziet er in principe goed uit..
Maar ik vraag me toch wel af: als de headunit een brak geluid produceert, hoe maak je daar weer wat moois van?? ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Quote from: eddy135 on February 17, 2012, 21:04:42

...Die Bostons kunnen er weer in natuurlijk, maar een sub fatsoenlijk aansluiten en afregelen etc. wordt erg lastig vrees ik...

CD wisselaar is ook passé, maar er zit wel een USB poort op, dus misschien maar eens een HDD proberen, en dan wegbouwen maar.

Ben nog wel op zoek naar een oplossing, maar lijkt niet mee te vallen;

Wordt vervolgd...
Enfin, Bostons zitten erin, klinkt iets minder brak, maar kan niet echt luid, geluid blijft schel en rommelig...
USB kan max. 1000 nummers aan, dus HDD heeft weinig zin
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martijnst1990

Het word voor mij ook wel eens tijd dat ik mijn dubbele bodem af ga werken. Hij ligt er nu zo bij en daar moet nog iets van een stofje overheen komen, maar ik kom er niet helemaal uit wat het moet worden.



Het is de bedoeling dat hij ook nog gewoon als kofferbak word gebruikt, dus Skai o.i.d heeft geen zin. Is hoedenplank stof daar een beetje geschikt voor of ziet dat er erg slordig uit?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Quote from: Martijn90 on March  6, 2012, 10:19:47
Het word voor mij ook wel eens tijd dat ik mijn dubbele bodem af ga werken. Hij ligt er nu zo bij en daar moet nog iets van een stofje overheen komen, maar ik kom er niet helemaal uit wat het moet worden.



Het is de bedoeling dat hij ook nog gewoon als kofferbak word gebruikt, dus Skai o.i.d heeft geen zin. Is hoedenplank stof daar een beetje geschikt voor of ziet dat er erg slordig uit?

Ik heb laatst ook alles bekleed met een wol-achtige stof, met een beetje van dat grijs ertussen?
Beetje onduidelijke uitleg maag wordt volgens mij vaker gebruikt, denk dat ze op de markt of in de winkel wel weten wat je bedoelt.
Heb het op de markt gekocht en meen dat het iets van 15euro per meter was. Heel degelijk spul.
Heb eerder al ooit skai, dun lapje en echt leer gebruikt maar dit is toch wel de beste oplossing die ik nu heb !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Begrijp denk ik wel wat je bedoeld. Op de markt kijken/vragen is inderdaad een goede, ga ik van de week even doen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

Ik heb een vraagje van praktische aard. ;)

Binnen enkele maanden moet ik m'n wagen (bedrijfsauto) inleveren.
Dat wil zeggen dat de hele audio-install die ik er zo'n 3,5j geleden in liet plaatsen bij een degelijke installateur, er ook weer zo goed als mogelijk uit moet (de custom doorpanels mogen wel blijven zitten)

concreet gaat het om een BMW Touring (type E91) met hierin ingebouwd :
1 x PG Sapphire 3.0 (locatie = in ruimte reservewiel)
1 x PG Sapphire 1.0 (locatie = in ruimte reservewiel)
1 x Audiocontrol DQL-8 (locatie = in linker opbergvak koffer, waar BMW normaal ook z'n CD-wisselaars plaatst) > de DQL heeft ergens een probleem van slecht contact, wat soms hoorbare knallen geeft tijdens eerste minuten na het starten vd wagen. verder werkt deze unit wel zoals het hoort.
1 x Focal Utopia 165W + filters voor passieve aansturing (gemonteerd in custom doorpanels in voordeuren + tweeters op originele plaats hiervoor bestemd.
1 x JL Audio CVS110RG-W6v2

Als ik zo even op tweedehandssites kijk zie ik geen enorme prijzen voor dergelijke componenten.

Dus vroeg ik me af of er interesse zou zijn als ik het volgende voorstel ;
1) samen met mij dit alles netjes uitbouwen. niet zichtbare kabels mogen blijven liggen, dus hij hoeft niet 100% in de staat te zijn zoals ie uit de fabriek kwam
2) originele tweeters terug plaatsen + weer aansluiten. (deze tweeters heb ik uiteraard nog)
3) zorgen dat alles vd oorspronkelijke install ook weer werkt (naast bovenstaande Focal+sub werken de originele units momenteel ook nog gewoon, dus als er geen onvoorziene zaken gebeuren is hier - naast het weer aansluiten vd tweeters- geen extra werk aan)
4) alle uitgebouwd materiaal (= compo-set + sub + 2 amps + DQL + eventuele kabels) wordt op dat moment eigendom van degene die dit alles (samen met mij) heeft uitgebouwd.
5) mij kost de hele uitbouw as such niets ;D

any thoughts ? (mag ook via PM)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea