Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jon81

Mijn headunit is er niet geschikt voor, maar ik heb een actief filter van Alpine liggen.

Voor de Boston 6.5 mids en filters moet ik 85,- betalen. Alleen heb ik dan tweeters die eigenlijk niet bij de set horen. (wel van boston)

De problemen met actief aansturen ken ik, daarom neig ik nu ook naar een andere complete set.

Wat dat betreft is de Rainbow set de beste keuze denk ik, dan heb ik een zo goed als nieuwe complete set.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

vJac

Ik weet niet of ik beter een nieuw topic aan kan maken, maar ik wil mijn vraag eerst eens even hier stellen:

Ik ben op zoek naar een autoradio + speakers voor in een boot. Het gaat om een snelle speedboot van ±8 meter, met een stuurhut, waarin ik 2 speakers wil hebben. Ook wil ik 2 speakers in de wand naar de kuip. De laatste 2 dienen dus all-weather-water proof te zijn.

Heeft iemand een paar goede tips voor deze outdoor inbouwspeakers??? Ik heb ze wel eens gezien van JBL, maar kan geen gebruiker ervaringen vinden.

Ik wil werken zonder versterker. Radio tips mogen eventueel ook, maar er is volgens mij genoeg keuze. Enige eisen die ik er aan stel is dat deze MP3/WMA compatibel is een een USB-in heeft.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

Ghanzzzzz

Over marine series kan ik geen zinnig woord vertellen iig :D

Heb wel weer wat gekocht voor mijn eigen verzameling..  :wacko:
Voorlopig zal het niet worden ingebouwd, maar ooit komt het nog wel in de toekomstige dagelijkse auto :)

Focal fp 1.800 monoblokje: http://www.focal-fr.com/catalogue-front/produit.php?langue=EN&idArbo=18&idProduit=120
Pioneer TS-W12PRS: http://www.pioneer.pl/nl/products/archive/TS-W12PRS/index.html

Geweldige woofer die eigenlijk al lang op mijn verlanglijstje stond. Oud topmodel van Pioneer van de zeer geprezen (maar helaas dure) PRS-reeks :)



Zal in de toekomst spelen op de Morel HCW6.5 mid en Morel MT-23 tweeter en een tegen die tijd nog nader te bepalen stereo-amp :) (Genesis dual mono?)
Binnenkort denk ik maar eens kijken wat er aan mijn verzameling de markt op kan..  :blush:

Martijnst1990

Die verzameling moet inmiddels inderdaad behoorlijk groot zijn ;) Wel heel mooi spul weer, heb die Pioneer woofer ook altijd heel mooi gevonden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Quote from: Martijn90 on November 17, 2011, 22:25:55
Die verzameling moet inmiddels inderdaad behoorlijk groot zijn ;) Wel heel mooi spul weer, heb die Pioneer woofer ook altijd heel mooi gevonden.

Stiekum heb ik eigenlijk 2 van die woofers..  :blush: :blush:
Kon ze gezamenlijk voor een lief prijsje meenemen  :inlove:

knubbe

Vandaag even voorbereidingen getroffen voor aankomend 'nieuw' spul.
Achterbank eruit en alles wat er nog meer zat. De 2 ampjes kunnen precies mooi daar waar de achterbank zat.



Vervolgens hout gehaald, handig joh die startkabels !


Hout netjes op maat gemaakt, moest door 2e omdat ik het anders de auto niet in kreeg. Bekleed en even gekeken of het kistje erin paste.


Verder nog begonnen aan het kistje (op de foto zijn de planken los). De kabels die ik nu had getrokken, netjes gescheiden.
Wat er nog moet gebeuren is de ampjes bevestigen, de plus door het schutbord trekken. En dan als het spul allemaal binnen is kan ik het afmaken. Subje monteren, radio aansluiten, 2e plus trekken e.d.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz


knubbe

Quote from: Ghanzzzzz on November 20, 2011, 15:34:22
Goed begin!  :thumbs-up:

Dank :)
Deze week hopelijk de rest van de spullen binnen zodat ik het af kan maken. Subje, radio en nog wat kabels trekken en dan zou het geheel moeten werken. De install is verder best simpel omdat het niet te duur moet worden allemaal, hoewel de install nu al meer heeft gekost dan de auto zelf.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Quote from: knubbe on November 21, 2011, 10:46:22
Dank :)
Deze week hopelijk de rest van de spullen binnen zodat ik het af kan maken. Subje, radio en nog wat kabels trekken en dan zou het geheel moeten werken. De install is verder best simpel omdat het niet te duur moet worden allemaal, hoewel de install nu al meer heeft gekost dan de auto zelf.
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het resultaat  :thumbs-up: Wat komt er precies in?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Quote from: Martijn90 on November 21, 2011, 11:03:07
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het resultaat  :thumbs-up: Wat komt er precies in?

HU: Clarion DXZ778R
Amp: JL Audio 300/2 (2x)
Compo: Helix 636 Avantgarde
Sub: JL Audio 12w6
Kabels: 2x Micro Precision RCA, 1x35mm2, 1x50mm2

Ik zal hier de nodige updates plaatsen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Quote from: knubbe on November 21, 2011, 11:20:29
HU: Clarion DXZ778R
Amp: JL Audio 300/2 (2x)
Compo: Helix 636 Avantgarde
Sub: JL Audio 12w6
Kabels: 2x Micro Precision RCA, 1x35mm2, 1x50mm2

Ik zal hier de nodige updates plaatsen :)
Zeker niet verkeerd, word een mooie install :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Lekker hoor! Mooi setje bij elkaar!
Die Helix composet heb ik zelf ook lang gehad. Geweldig mid en hoog, al is ie iets slapper in het laag/mid. Maar dat zal de JL vast wel goed kunnen opvangen :D

Die Micro Precision RCA's heb ik nu ook nog steeds en zullen niet zomaar weggaan :D
Dik tevreden erover :)

knubbe

Quote from: Ghanzzzzz on November 21, 2011, 16:12:14
Lekker hoor! Mooi setje bij elkaar!
Die Helix composet heb ik zelf ook lang gehad. Geweldig mid en hoog, al is ie iets slapper in het laag/mid. Maar dat zal de JL vast wel goed kunnen opvangen :D

Die Micro Precision RCA's heb ik nu ook nog steeds en zullen niet zomaar weggaan :D
Dik tevreden erover :)

Toch wel even getwijfeld over die MP RCAs, vooral omdat het niet uit de klauwen moet lopen (been there, done that).
Maar met alles wat ik nu heb toch een mooie complete set bij elkaar gevonden met een redelijk budget. Eens kijken of ik er ook een keer gewoon tevreden mee kan zijn :)

Vorige set was toch wel een redelijke stap hoger, dus hoop hier mijn voldoening uit te kunnen halen. In ieder geval haal ik voldoening uit het inbouwen, dat blijft mooi werk imo !

PS; Dat van jou is ook heeeel mooi spul zeg, nu nog ingebouwd zien worden ! :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz

Quote from: knubbe on November 21, 2011, 16:37:26
Toch wel even getwijfeld over die MP RCAs, vooral omdat het niet uit de klauwen moet lopen (been there, done that).
Maar met alles wat ik nu heb toch een mooie complete set bij elkaar gevonden met een redelijk budget. Eens kijken of ik er ook een keer gewoon tevreden mee kan zijn :)

Vorige set was toch wel een redelijke stap hoger, dus hoop hier mijn voldoening uit te kunnen halen. In ieder geval haal ik voldoening uit het inbouwen, dat blijft mooi werk imo !

PS; Dat van jou is ook heeeel mooi spul zeg, nu nog ingebouwd zien worden ! :D

Heb het denk ik gemist hier in het topic, maar wat heb je voorheen allemaal gehad?

Wat betreft inbouwen: ik heb meer onderdelen dan auto's, dus helaas kan ik niet alles inbouwen wat ik zou willen:
- Auto van mijn vriendin is compleet, low budget en 'goed genoeg'. Alleen de JL-woofer moet even een nieuwe foamrand krijgen (is besteld)
- Mijn hobbyauto is oldskool met het half-antieke Sm@rt Devices. Momenteel alleen een Helix subwoofer en een Sm@rt Devices monoblok. Hierin moet nog steeds de composet (Morel Pulse of JBL GTI) worden ingebouwd icm een Sm@rt Devices stereoversterker die ik heb liggen (misschien 2 stereoversterker om actief te gaan)
- Daarnaast heb ik nog een auto in de verkoop en hier zit dus niets meer in (op een paar simpele pioneer speakers na). Mijn 'verzameling' heb ik vooral straks voor de install die in de toekomstige auto komt..

knubbe

Quote from: Ghanzzzzz on November 21, 2011, 17:34:08
Heb het denk ik gemist hier in het topic, maar wat heb je voorheen allemaal gehad?

Wat betreft inbouwen: ik heb meer onderdelen dan auto's, dus helaas kan ik niet alles inbouwen wat ik zou willen:
- Auto van mijn vriendin is compleet, low budget en 'goed genoeg'. Alleen de JL-woofer moet even een nieuwe foamrand krijgen (is besteld)
- Mijn hobbyauto is oldskool met het half-antieke Sm@rt Devices. Momenteel alleen een Helix subwoofer en een Sm@rt Devices monoblok. Hierin moet nog steeds de composet (Morel Pulse of JBL GTI) worden ingebouwd icm een Sm@rt Devices stereoversterker die ik heb liggen (misschien 2 stereoversterker om actief te gaan)
- Daarnaast heb ik nog een auto in de verkoop en hier zit dus niets meer in (op een paar simpele pioneer speakers na). Mijn 'verzameling' heb ik vooral straks voor de install die in de toekomstige auto komt..

Wat een luxeproblemen hè ;) Die groene golf is jou hobbyauto toch? Leuk ding is dat man!

Je hebt trouwens niks gemist hoor, heb het nog nooit vermeld. Toppunt van m'n install (het wisselde nogal eens) was als amps de Rockford Fosgate T15001BD als monoblock op 2x Rockford T1 12" subs. Verder nog een Audiobahn A4125hct gebrugd op een Audio System Helon compo met dubbele kick. Die Audiobahn zag er gruwelijk fout uit maar was wel een dijk van een amp.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz

Heb eigenlijk momenteel nog 2 groene golfjes (mk1 cabrio), maar ik denk dat je de lichtgroene bedoeld, want dat is idd mijn hobbyhok :)
Heerlijk (en makkelijk) om aan te knutselen!

Dat zijn dus serieuze installs die je hebt gehad lees ik al! Zeker met de Rockfords.. heb je ook db-drag ermee gedaan?

knubbe

Quote from: Ghanzzzzz on November 22, 2011, 08:13:02
Heb eigenlijk momenteel nog 2 groene golfjes (mk1 cabrio), maar ik denk dat je de lichtgroene bedoeld, want dat is idd mijn hobbyhok :)
Heerlijk (en makkelijk) om aan te knutselen!

Dat zijn dus serieuze installs die je hebt gehad lees ik al! Zeker met de Rockfords.. heb je ook db-drag ermee gedaan?


Het blijven mooie autootjes de Golf mk1 ! Persoonlijk minder fan van de cabrio (over het algemeen worden de auto's er niet mooier op) maar leuk als hobby auto(s) :D

Ik heb nooit wedstrijden gedaan nee. Ben sowieso niet van de meetings/wedstrijden. Als het echt DBdrag moest zijn dan had ik wel ander spul en bovenal een andere auto ! (install was in een coupe ;S).

Net weer wat klein spul gehaald (inslagmoeren, bouten, stof e.d.) en nu kan ik officieel niks meer doen totdat de spullen binnen zijn :D blijft vervelend dat wachten..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ghanzzzzz

Quote from: knubbe on November 22, 2011, 11:52:17
Het blijven mooie autootjes de Golf mk1 ! Persoonlijk minder fan van de cabrio (over het algemeen worden de auto's er niet mooier op) maar leuk als hobby auto(s) :D

Ik heb nooit wedstrijden gedaan nee. Ben sowieso niet van de meetings/wedstrijden. Als het echt DBdrag moest zijn dan had ik wel ander spul en bovenal een andere auto ! (install was in een coupe ;S).

Net weer wat klein spul gehaald (inslagmoeren, bouten, stof e.d.) en nu kan ik officieel niks meer doen totdat de spullen binnen zijn :D blijft vervelend dat wachten..

De Golf 1 cabrio is over 14 jaar gemaakt, met verschillende uitvoeringen (waarin het verschil met name in de bumpers zit). Ik vind de oudere met de 'dunne bumpers' toch iets mooier dan de nieuwe 'moderne' golf 1 cabrio :)
Maar datzelfde vind ik dan ook met de dichte. Geweldig, met die smalle achterlichten, maar de brede achterlichten al direct een stuk minder.
Wachten is zeker vervelend! Zeker als je er wel de tijd voor hebt en het zo lekker weer is als nu. Ik heb helaas meer het tijdprobleem en het gebrek aan een fijne sleutelruimte :(
 

Martijnst1990

Waarschijnlijk komt er hier een leuke update :) Wegens omstandigheden kan ik voor niks mijn CDT sub omruilen voor de Morel sub van mijn neef. De CDT is echt helemaal niet verkeerd, maar die Morel speelt toch op een ander niveau. Mag ook wel voor het prijsverschil natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Das zeker niet verkeerd! :D
Hoe bevalt de Morel Compo nog dan? Helemaal tevreden?

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on November 25, 2011, 23:02:21
Das zeker niet verkeerd! :D
Hoe bevalt de Morel Compo nog dan? Helemaal tevreden?
Ik ben er zeker heel tevreden over! Maar let wel, ik heb verder niet echt een referentie kader, kom van goedkope Pioneer coaxiaal speakers.

Zeker leuk, die Morel sub, maar dan moet er ook weer wat aan de versterking gebeuren en eigenlijk ook aan de HU :D Ach, zo blijf je bezig nietwaar ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Haha, dat is lekker bezigblijven zo he? :D
En vervolgens weer denken aan dikkere kabels, misschien een betere stroombron etc etc

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on November 25, 2011, 23:17:33
Haha, dat is lekker bezigblijven zo he? :D
En vervolgens weer denken aan dikkere kabels, misschien een betere stroombron etc etc
Dikte van de + en - moeten wel voldoende zijn met 35mm lijkt me, waar moet ik aan denken bij een betere stroombron?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Quote from: Martijn90 on November 25, 2011, 23:35:56
Dikte van de + en - moeten wel voldoende zijn met 35mm lijkt me, waar moet ik aan denken bij een betere stroombron?

Die nieuwe accu die je toch moet halen ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mario D

Quote from: Martijn90 on November 25, 2011, 23:35:56
Dikte van de + en - moeten wel voldoende zijn met 35mm lijkt me, waar moet ik aan denken bij een betere stroombron?

Ben zelf vele jaren steeds tevreden geweest van mijn optima Red Top accu, een ware upgrade voor je ICE.  :thumbs-up: