Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Ghanzzzzz

Dat is idd dezelfde :)

Hier nog ff een fotootje van mijn aankopen van gisteren: Radiootje en versterker
De Pioneer HU ziet er simpel uit, maar is absoluut een wolf in schaapskleren :D


WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on August 11, 2011, 12:11:46
Dat is idd dezelfde :)

Hier nog ff een fotootje van mijn aankopen van gisteren: Radiootje en versterker
De Pioneer HU ziet er simpel uit, maar is absoluut een wolf in schaapskleren :D



Wow! Serieuze amp die PG zeg! En die Pioneer HU heeft zichzelf reeds bewezen ja...

Mooie koppjes hoor!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Martijnst1990

Quote from: B@rt on August 11, 2011, 11:54:59
http://link.marktplaats.nl/471915381 bieden vanaf 125 euro
Gelukkig dat Winterswijk hier niet om de hoek ligt, anders was het helemaal moeilijk te weerstaan ;D

Quote from: Ghanzzzzz on August 11, 2011, 12:11:46
Dat is idd dezelfde :)

Hier nog ff een fotootje van mijn aankopen van gisteren: Radiootje en versterker
De Pioneer HU ziet er simpel uit, maar is absoluut een wolf in schaapskleren :D


Erg mooi spul zeg! Vind die HU er ook mooi uitzien zo in het zilver, lekker simpel. En die amp is inderdaad wel een serieuze jongen, 4 maal 200 watt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on August 11, 2011, 12:11:46
Dat is idd dezelfde :)

Hier nog ff een fotootje van mijn aankopen van gisteren: Radiootje en versterker
De Pioneer HU ziet er simpel uit, maar is absoluut een wolf in schaapskleren :D


Heb jij je Morel set inmiddels al binnen? Heb namelijk afgelopen donderdag avond ook nog een set besteld voor mijn neef. Die was er gelijk van overtuigd en heeft zijn DLS set verkocht ;D Heb geen mailtje gehad dat ze hem niet hebben, dus die zal komende week wel binnen komen :)

Edit: Stel ik zou een sub kopen die 600 watt rms lust, kan ik die dan gewoon aansluiten op mijn huidige versterker (200 watt rms)? Zou hem toch niet achterlijk hard draaien, of gaat het geheid stuk?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Jup, ik heb de Morels ook binnen!
Zien er idd goed en degelijk uit  :thumbs-up:

Met die 600 watt sub is het niet zo dat je hem geheid stuk draait. Driekwart van de wooferbezitters speelt volgens mij met ondervermogen..

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on August 14, 2011, 23:46:40
Jup, ik heb de Morels ook binnen!
Zien er idd goed en degelijk uit  :thumbs-up:

Met die 600 watt sub is het niet zo dat je hem geheid stuk draait. Driekwart van de wooferbezitters speelt volgens mij met ondervermogen..

Maar effe opletten: kapotte woofers ontstaan wél eerder door te hard te willen draaien terwijl je amp te weinig vermogen genereert!!! Overstuurd signaal uit je amp naar je woofer of speaker vinden drivers niet fijn.

Maar als je beheerst speelt, zal er weinig gebeuren...maar ik heb altijd liever over- dan ondervermogen om bovenstaande reden  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Martijnst1990

Quote from: Ghanzzzzz on August 14, 2011, 23:46:40
Jup, ik heb de Morels ook binnen!
Zien er idd goed en degelijk uit  :thumbs-up:

Met die 600 watt sub is het niet zo dat je hem geheid stuk draait. Driekwart van de wooferbezitters speelt volgens mij met ondervermogen..
Quote from: WilcoL on August 14, 2011, 23:53:54
Maar effe opletten: kapotte woofers ontstaan wél eerder door te hard te willen draaien terwijl je amp te weinig vermogen genereert!!! Overstuurd signaal uit je amp naar je woofer of speaker vinden drivers niet fijn.

Maar als je beheerst speelt, zal er weinig gebeuren...maar ik heb altijd liever over- dan ondervermogen om bovenstaande reden  ;)
Bedankt voor de info. Een vriend van mij wil namelijk mijn MTX wel overnemen en denk er over om dan zelf de 10" Morel te kopen voor €150,-. Zou dit een goeie keuze zijn, of kan ik voor die €150,- beter iets anders kopen? Gaat dus vooral om SQ i.p.v. "klapperende oren" hard.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=24
Mooie 10 inch met hoge SQ ,hoeveel was je amp,225 rms zei je toch is dat bij 4 of 2 ohm?
Deze zou ook erg mooi maar wat duurder zijn,als je amp 450 RMS op 2 ohm geeft ga je van deze echt genieten http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=6

Mooi setje Martijn ,en de deuren ook netje gedaan man goed bezig  :thumbs-up:

Martijnst1990

Quote from: morca on August 15, 2011, 20:57:10
http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=24
Mooie 10 inch met hoge SQ ,hoeveel was je amp,225 rms zei je toch is dat bij 4 of 2 ohm?
Deze zou ook erg mooi maar wat duurder zijn,als je amp 450 RMS op 2 ohm geeft ga je van deze echt genieten http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=6

Mooi setje Martijn ,en de deuren ook netje gedaan man goed bezig  :thumbs-up:
Thanks :)

Amp zou 230 watt rms moeten leveren op 4 ohm, hoeveel hij op 2 ohm levert weet ik niet. Wat is eigenlijk het voordeel/nadeel om een sub op 2 ohm aan te sluiten? Een versterker levert altijd meer vermogen op 2 ohm, dus lijkt mij dat je dat altijd wilt gebruiken? Of word een versterker daar gauw onstabiel van en heb je meer kans om iets stuk te maken?

Die subs zien er mooi uit, heb je toevallig ook ergens een site met wat prijzen erbij? Pim Tensen heeft helaas niet veel JL Audio.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

OMD

Ik zou geen sub aansturen met 2 ohm, redelijk lastig om goed onder controle te houden.
Hoewel ik persoonlijk absoluut geen fan ben van JL is bovenstaande sub wel een goede. Kwestie van smaak.

Ik heb zelf nog een Focal sub uit de K lijn van een paar jaar terug, 11 inch. Vond ik toentertijd 1 van de beste sq subs voor mijn smaak. Kostte ook wat  :blink:

Ik ben ff gaan neuzen weer in het sub wereldje maar moet zeggen dat vandaag de dag wel erg veel bonkebonk subwoofers op de markt zijn. Erg jammer imho.

Martijnst1990

Quote from: OMD on August 15, 2011, 21:08:34
Ik zou geen sub aansturen met 2 ohm, redelijk lastig om goed onder controle te houden.
Hoewel ik persoonlijk absoluut geen fan ben van JL is bovenstaande sub wel een goede. Kwestie van smaak.

Ik heb zelf nog een Focal sub uit de K lijn van een paar jaar terug, 11 inch. Vond ik toentertijd 1 van de beste sq subs voor mijn smaak. Kostte ook wat  :blink:

Ik ben ff gaan neuzen weer in het sub wereldje maar moet zeggen dat vandaag de dag wel erg veel bonkebonk subwoofers op de markt zijn. Erg jammer imho.
Ik heb zelf nog niet veel verstand van echt muzikale subs. In een winkel luisteren vind ik ook zo moeilijk omdat het ineen erg kleine auto natuurlijk weer heel anders klinkt.

Ik heb zelf deze op het oog, omdat die qua merk mooi past bij de voorspeakers (ik weet dat dat voor subs/speakers niet noodzakelijk is). Ken jij deze sub toevallig? http://www.caraudio-store.de/Ultimo,SC,10,25cm,High-End,Subwoofer,morel::::15418::::44d7a0bc.html
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

OMD

Nee sorry, ik ken hem niet. Ik vind Morel prachtige spullen maken maar ik zou niet zomaar blind een sub kopen, zeker niet zo een dure.
Zijn er geen reviews over te vinden?

Anders toch gewoon car audio zaken gaan opzoeken en dan gaan luisteren naar andere merken.

Ook in dit geval is weer hetzelfde rijtje wat je moet vermijden als laatste keer.

Martijnst1990

Is ook niet de bedoeling om hem zomaar blind te bestellen voor €340,- maar er staat er 1 marktplaats voor €150,-

Heb even vluchtig gezocht en kon zo snel deze reviews vinden: http://www.trinituner.com/v3/forums/viewtopic.php?t=270616&highlight=ultimo

Morgen nog en verder zoeken naar meer gebruikers ervaringen, maar hier boven genoemde review klinkt erg positief.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WilcoL

Quote from: Martijn90 on August 15, 2011, 22:59:34
Is ook niet de bedoeling om hem zomaar blind te bestellen voor €340,- maar er staat er 1 marktplaats voor €150,-

Heb even vluchtig gezocht en kon zo snel deze reviews vinden: http://www.trinituner.com/v3/forums/viewtopic.php?t=270616&highlight=ultimo

Morgen nog en verder zoeken naar meer gebruikers ervaringen, maar hier boven genoemde review klinkt erg positief.

Martijn,

Het blijft een prachtige sub zo op het oog en hij zal vast erg goed zijn, maar ik moet ook bekennen dat ik hem niet ken.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij met jouw beschikbare vermogen beter een wat bescheidener 12" sub in een prettige bassreflex-behuizing kunt nemen. Maar da's puur wat mijn gevoel me zegt.

Verder ben ik het eens met wat OMD stelt: bij 4Ohm zou je versterker wat stabieler moeten draaien en meer vermogen is niet altijd een must. Er is een zeer grote caraudiozaak in Zwaag die morgen een aantal hele goede aanbiedingen de wereld inslingert. Daar zitten ook zeker een aantal aantrekkelijke subs tussen.

Om het allemaal discreet te houden stuur ik je wel even een PM.

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Mocht je straks rond 9 uur beschikbaar zijn, zou ik zeggen: Ga voor de volgende sub (75,-): http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=17835&hoofdgroep=8&subgroep=120
CDT is absoluut een erg leuk merk op SQ gebied. Je speelt dan alleen wel op 4ohm per kanaal, waardoor je iets minder vermogen uit je versterker trekt, maar wel iets meer controle.
Misschien is deze later ook nog wel op voorraad, maar heb zo'n idee dat het snel kan gaan vandaag met die opruiming.

Erg leuke opruiming vandaag bij Ron de Vries. Misschien dat er ook nog wel iets anders voor je tussen zit?

Ghanzzzzz

Verdorie.. heb weer verkeerd gekeken. Vanaf het eind van de week online beschikbaar, vanaf 9 uur alleen in de winkel in Zwaag

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on August 16, 2011, 08:06:43
Mocht je straks rond 9 uur beschikbaar zijn, zou ik zeggen: Ga voor de volgende sub (75,-): http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=17835&hoofdgroep=8&subgroep=120
CDT is absoluut een erg leuk merk op SQ gebied. Je speelt dan alleen wel op 4ohm per kanaal, waardoor je iets minder vermogen uit je versterker trekt, maar wel iets meer controle.
Misschien is deze later ook nog wel op voorraad, maar heb zo'n idee dat het snel kan gaan vandaag met die opruiming.

Erg leuke opruiming vandaag bij Ron de Vries. Misschien dat er ook nog wel iets anders voor je tussen zit?


Die CDT is inderdaad ook erg leuk: heb gisteren wat tips doorgestuurd naar Martijn90, maar die CDT is me ontglipt.

Ik baal een beetje: heb wat leuks gezien bij Ome Ron (en nee; helaas geen centjes voor de Focal BE, haha), maar zit er heel ver vandaan en kan niet richting Zwaag vandaag...morgen wel, maar dan zal ik wel wat te laat zijn  ???
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Zwaag is voor mij ook helaas te ver. Ik vond de Hertz Mille composet wel een gigantisch leuke aanbieding die ik graag had willen hebben.
Ben bang dat deze ook als 1 van de eersten weg is. Ook de JBL GTI woofer vind ik nog altijd een geweldige woofer!

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on August 16, 2011, 08:31:40
Zwaag is voor mij ook helaas te ver. Ik vond de Hertz Mille composet wel een gigantisch leuke aanbieding die ik graag had willen hebben.
Ben bang dat deze ook als 1 van de eersten weg is. Ook de JBL GTI woofer vind ik nog altijd een geweldige woofer!

Helix compo ook leuk... Maar ik wil eigenlijk gewoon zo'n 15" MB Quart wel eens proberen voor dat geld...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Martijnst1990

Ik ga zo meteen even een kijkje nemen. Vind die CDT erg aantrekkelijk in ieder geval en die Helix ook. Ik woon zelf in Utrecht, wil best iets meenemen als dat jullie beter uit komt. Mits het niet te duur word  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WilcoL

Quote from: Martijn90 on August 16, 2011, 09:10:58
Ik ga zo meteen even een kijkje nemen. Vind die CDT erg aantrekkelijk in ieder geval en die Helix ook. Ik woon zelf in Utrecht, wil best iets meenemen als dat jullie beter uit komt. Mits het niet te duur word  :P

Zou je echt wat mee willen nemen? Heb serieuze interesse in die 15" MB Quart sub! Zou het heel erg tof vinden, scheelt mijj een enorme autorit..
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

En ik heb interesse in de HERTZ MILLE MLK165: http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=5576&hoofdgroep=9&subgroep=128
Kost echter wel 200,-

Mocht het kunnen.. heel graag. Kan het niet.. jammer maar helaas :)

Ghanzzzzz

@Wilco: die Helix compo is idd ook erg mooi! Heb ik voorheen ook al wel eens naar gekeken. Maar toch.. die Hertz... mmmm :)

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on August 16, 2011, 10:09:02
@Wilco: die Helix compo is idd ook erg mooi! Heb ik voorheen ook al wel eens naar gekeken. Maar toch.. die Hertz... mmmm :)

Die Hertz schijnt echt top te zijn ja, maar die Helix vind ik zo fraai...

Hoop dat Martijn iets voor je kan betekenen, de Mille zal snel weg zijn verwacht ik...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear