Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

rammelt je dashbord niet? Ik hoop het niet voor je,dat is meestal een ramp om op te lossen.
Het is trouwens geen luxe als je niet alleen de deuren maar ook de achterpanelen doet,maar je kan eerst proberen of het genoeg is.

WilcoL

Quote from: Martijn90 on August  7, 2011, 18:05:07
De prijs staat mij zeker aan, zeker gezien de toenmalige adviesprijs. Alleen kan ik er helaas nog niet veel over vinden, iemand hier ervaring met Morel?

Morel is erg goed & de genoemde compo is een lagere serie van Morel, maar zal je niet tegen gaan vallen lijkt mij.

Sowieso voor die prijs een echte no-brainer!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Martijnst1990

Quote from: morca on August  7, 2011, 19:22:49
rammelt je dashbord niet? Ik hoop het niet voor je,dat is meestal een ramp om op te lossen.
Het is trouwens geen luxe als je niet alleen de deuren maar ook de achterpanelen doet,maar je kan eerst proberen of het genoeg is.
Dashboard rammelt vrijwel niet, heel af en toe een klein rammeltje, maar dat neem ik voor lief. Eigenlijk hoor ik alleen mijn voordeur panelen en mijn derde remlicht, maar dat remlicht is zo vast te zetten.

Quote from: WilcoL on August  7, 2011, 19:32:12
Morel is erg goed & de genoemde compo is een lagere serie van Morel, maar zal je niet tegen gaan vallen lijkt mij.

Sowieso voor die prijs een echte no-brainer!!
Eigenlijk kan je niet fout gaan voor €59,- lijkt me, heb ook de specs gevonden en die liegen er niet om (ook al zegt dat niet alles). Ben er vrij zeker an dat ik deze ga bestellen, vind ik het écht niks, kan ik ze ook wel weer kwijt denk ik.

Nominal Impedance                       4 Ohm
Power Handling                             110W
Max. Transient Power Handling             270W
Sensitivity (2.83V/1M)                    90dB
Frequency Response                             46-22000Hz
Crossover Point                             3800Hz 6dB/octave

Voice Coil Diameter
Woofer:                                             25mm (1")
Tweeter:                                             28mm (1 1/8")

Magnet System
Woofer:                                             T-type ferrite
Tweeter:                                             Neodymium



JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Knoop maar gewoon doorgehakt en de Morel composet besteld. Kan geen reviews of gebruikers ervaringen vinden van deze specifieke set, maar over het merk zelf lees ik niks dan goeds. Als het goed is moet hij binnen 1 week geleverd zijn, hou jullie op de hoogte, ook wat betreft het dempen van de deuren.

Nog even een plaatje bij het praatje:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B@rt

lijkt mij een prima keus de Morel set voor deze prijs.

Martijnst1990

Quote from: B@rt on August  7, 2011, 21:52:08
lijkt mij een prima keus de Morel set voor deze prijs.
Ben er ook erg benieuwd naar. Nog bedankt voor de tip trouwens!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WilcoL

Goede zet Martijn! 59 euro is natuurlijk helemaal geen geld voor die compo...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

MarcFR

En zoals dit hoeft het niet  :P
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

MarcFR

Mmm link werkt niet.  >:(
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Martijnst1990

Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar het filmpje, misschien kan je de link PM'en? ;D

En bedankt WilcoL :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MarcFR

T lukt me niet om hier een filmpje te posten. Maar hier staat ie ook www.southwesttuners.nl klik dan op forum en kijk bij sponsors het filmpje CAZ CADDY Breaks Windshield.
Inmiddels ligt er in deze wagen 35000 W  :P

Trouwens veel plezier met je compo van Morel. Goeie keuze.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Martijnst1990

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Helaas, bedankt voor het proberen ;D

edit: ik was weer eens te snel, ga even kijken ;)
edit 2: Poeh, dat gaat wel heel hard zeg! Dat ben ik gelukkig niet van plan, denk ook niet dat dat gaat lukken met een 12" subje en 200 watt rms ;)

En bedenkt, ben echt heel benieuwd naar de compo. Ken het merk zoals gezegd zelf niet, maar voor deze prijs kan het natuurlijk niet tegenvallen. Nu maar hopen dat hij inderdaad binnen een week hier is ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Ghanzzzzz

Goede keus, absoluut waar voor je geld!  :thumbs-up:
Ik speel in de auto zelf ook naar volle tevredenheid met een Morel compo (iets hogere serie).
Voor deze prijzen mag je het gewoon niet laten liggen!

Franck846

Ik heb al jaren een Bose acoustimas 2.1 in mijn auto (bus) met een Magnat 1000 w versterker. Waarom deze set up? Eigenlijk een probeersel, was niet duur op MP, makkelijk te installeren en een goed geluid voor in de auto.

WilcoL

Quote from: Franck846 on August  8, 2011, 16:38:01
Ik heb al jaren een Bose acoustimas 2.1 in mijn auto (bus) met een Magnat 1000 w versterker. Waarom deze set up? Eigenlijk een probeersel, was niet duur op MP, makkelijk te installeren en een goed geluid voor in de auto.


Hey; whatever rocks your boat natuurlijk, maar jij & ik zijn wel elkaars tegenpolen lijkt mij zo dan ;) ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

MarcFR

Tja ik denk dat ik (eigenlijk weet ik het zeker) dat ik van Morel meer ga genieten dan Bose. En waarom ? Ik heb een lange tijd met een collega meegereden die Bose in z n Audi had. Veel lage tonen die het mid gebied wegdrukken dat in combi met veel hoog ... nee ik werd er niet vrolijk van. Morel klinkt veel rustiger&prettiger in je oortjes
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Martijnst1990

Ik begin in ieder geval wel steeds meer het idee te krijgen dat ik hier zeker goed aan doe ;) Word steeds nieuwsgieriger naar de speakers haha.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MarcFR

Quote from: Martijn90 on August  8, 2011, 17:13:39
Ik begin in ieder geval wel steeds meer het idee te krijgen dat ik hier zeker goed aan doe ;) Word steeds nieuwsgieriger naar de speakers haha.

Jep speur maar eens op het net. Heb je al een op www.showyoursound.nl gekeken ?
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Martijnst1990

Quote from: MarcFR on August  8, 2011, 17:17:04
Jep speur maar eens op het net. Heb je al een op www.showyoursound.nl gekeken ?
Heb ik gister even op gekeken ja, leerzaam forum. Ook wel wat gevonden over Morel, maar niks over de Pulse serie. En aangezien mijn serie de instap serie is, zal dat niet echt te vergelijken zijn met de hogere series. Over de Tempo serie heb ik wel meer gevonden en die zit, als ik me niet vergis, ongeveer in dezelfde prijs categorie als mijn set.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Franck846

Quote from: MarcFR on August  8, 2011, 17:05:39
Tja ik denk dat ik (eigenlijk weet ik het zeker) dat ik van Morel meer ga genieten dan Bose. En waarom ? Ik heb een lange tijd met een collega meegereden die Bose in z n Audi had. Veel lage tonen die het mid gebied wegdrukken dat in combi met veel hoog ... nee ik werd er niet vrolijk van. Morel klinkt veel rustiger&prettiger in je oortjes


Ik heb geen idee hoe Bose in een Audi klinkt, maar vergeet niet ik heb het over een accoustimas systeem. Dus de melkpakken en baskast die normaal in een huiskamer staat/hangt/ligt.
Omdat het topic over low budget gaat, en ik voor de versterker en Bose systeem nog geen €150 kwijt was en het echt niet verkeerd klinkt,heb ik dit als alternatief gepost.
Maar als ik echt prettig wil luisteren, dan doe ik dat wel thuis op de bank.

MarcFR

Quote from: Martijn90 on August  8, 2011, 17:59:23
Heb ik gister even op gekeken ja, leerzaam forum. Ook wel wat gevonden over Morel, maar niks over de Pulse serie. En aangezien mijn serie de instap serie is, zal dat niet echt te vergelijken zijn met de hogere series. Over de Tempo serie heb ik wel meer gevonden en die zit, als ik me niet vergis, ongeveer in dezelfde prijs categorie als mijn set.

Volgens mij is de Tempo de opvolger van de Pulse.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

MarcFR

Quote from: Franck846 on August  8, 2011, 18:38:20

Ik heb geen idee hoe Bose in een Audi klinkt, maar vergeet niet ik heb het over een accoustimas systeem. Dus de melkpakken en baskast die normaal in een huiskamer staat/hangt/ligt.
Omdat het topic over low budget gaat, en ik voor de versterker en Bose systeem nog geen €150 kwijt was en het echt niet verkeerd klinkt,heb ik dit als alternatief gepost.
Maar als ik echt prettig wil luisteren, dan doe ik dat wel thuis op de bank.

En dat is dus niet te vergelijken met hetgeen waar ik het over heb. ;)
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Franck846

Quote from: MarcFR on August  8, 2011, 18:46:17
En dat is dus niet te vergelijken met hetgeen waar ik het over heb. ;)


Geen idee, ik ken het niet. Aangezien er zoveel moois te koop is en ook standaard ingebouwd fabriek af, is er heel veel keus. Wat ik persoonlijk niet mooi vind,zijn die dreunende bassen die zo hard gaan dat de schroeven los trillen en alles resoneert en de achterklep met de maat meeklapt.

MarcFR

Mn collega had zo n vanaf de fabriek Bose set. T is niet mijn ding,vandaar dat ik wel zeker weet dat Morel vele malen beter klinkt.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Martijnst1990

Ik heb zelf Bose ook een keer in een luxe Audi A8 gehoord (jaaaren geleden) en dat vond ik wel lekker klinken. Maar of ik dat nu nog zou vinden, geen idee. Alleen zie ik mijzelf niet een setje melkpakjes met bijbehorende sub in mijn auto zetten. Wil het wel netjes in de uitsparingen in de deur hebben.

En over die bonkende bassen: ben daar ook niet heel erg van, maar moet wel toegeven dat ik soms in de auto in een gekke bui wel eens hard hardstyle draai  :angel: Geef de schuld wel aan mijn leeftijd  ;D Maar het gaat mij vooral om mooi geluid, zodat bijvoorbeeld Dire Straits of Seal ook lekker klinkt. Klinkt dit soort muziek lekker, is dat ook goed genoeg voor hardstyle bijvoorbeeld, andersom niet.

Ik heb zo'n brede muziek smaak dat ik bijna alle genres wel goed vind, behalve metal met dat grunten bijvoorbeeld.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT