Zo, dit weekend begonnen met meten. Ik post wat resultaten.
- Ik heb afstanden tot speakers niet ingesteld. Mijn gedachte hierachter was dat ik wil optimaliseren voor beide zitplaatsen, dus dan ik net zo goed niets instellen. Bovendien: de tweeter en middentoner kan ik niet apart instellen en de middentoner gaat ook nog eens via de voorruit. Schiet mij maar lek wat voor afstanden ik zou moeten ingeven. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag
- Ik heb nu het crossover in DSP tussen laag en midden op 400 Hz gezet. Is misschien wat hoog?
- Ik heb handmatig met REW en naar muziek luisterend de ergste pieken / dalen vlakker getrokken.
- Resultaat is iig een stuk beter dan hoe het hiervoor klonk! Ik ben er nog niet, maar een stap is gezet. Ik vond het nog midlaag nog niet optimaal (wat doffig of zo) en het hoog is iets te zacht, maar als ik het harder maak wordt het meteen scherp.
Iemand tips voor stap 2?

Ik was van plan om te kijken als ik voor de huidige instellingen een meting doe en REW de filters zelf laat berekenen en deze handmatig zou invoeren in de DSP? (ik kan REW instellen op max. 10 filters, dan is dit wel te doen en ik heb nog ruim voldoende banden over hiervoor)
Alternatief: handmatig doorgaan en kleinere pieken/dips proberen recht te trekken?
Oranje grafiek: oorspronkelijk
Blause grafiek: huidige resultaat
Groene grafiek: een target curve die ik op internet vond en voor car audio geschikt zou zijn als uitgangspunt