Retro gaming

Started by Joris1971, August 4, 2011, 20:51:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Melbury on August  4, 2011, 23:50:34
Zie deze link naar mijn website, waaraan ik overigens jaren niets meer aan heb gedaan.
Wow staat daar nou zo'n Vectrex? Die dingen zijn nog serieus geld waard, daar zat ik als jongen altijd kweilend naar te kijken.
Pracht verzameling, ik heb zelf in de loop der tijd alles weg gedaan, ik heb alleen nog ergens zo'n oude Atari 2600 geloof ik, weet alleen niet meer waar.

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  5, 2011, 06:58:38
Ik zou niet weten hoe ik ze zou moeten kopiëren :(
Met een epromprogrammer maar die heb ik zelf inmiddels helaas ook niet meer, want die werkte op de parallel poort van mijn oude Atari ST en die is inmiddels ook opgeruimd  :( .

Kjelt

Jullie hebben zeker ook de documentaire "Video Game Invasion" wel op dvd?  ;)
Voor degene die hem niet hebben, hij kost 4 euro bij Play.

Xstream

#27
Ik ben uit '78, dus pas ergens in de jaren 80 begon 't een beetje te leven ;)

Wat ik me nog goed herinner is dat ik verslaafd was aan Golden Axe, op de arcade kast uiteraard :D
Pacman ook nog wel redelijk fanatiek gespeeld.
Verder allerlei shooter games, van de simpele 1942 tot later die met de guns (kan me Terminator 2 nog herinneren, was de eerste volgens mij die feedback op de guns had :))
Ow, en Outrun niet te vergeten!

Ook flipperkasten was ik gek op. Jammer dat die een beetje uit de gratie geraakt zijn :(
Soms, als ik er nog 1 tegenkom, dan moet ik er even op spelen  :headbanging:

Qua hardware was 't Commodore 64, Amiga 500 en daarna de Pentium 166 dacht ik.
Bij vrienden speelde ik op de Atari (2600 of ouder), Nintendo e.d.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Melbury

QuoteWow staat daar nou zo'n Vectrex? Die dingen zijn nog serieus geld waard, daar zat ik als jongen altijd kweilend naar te kijken.
Valt mee hoor, een Vectrex is nog redelijk betaalbaar gebleven. Het is lastiger om bepaalde MSX cartridges te vinden voor betaalbare prijzen, bijv. Firebird, die ik nog zoek, zit om en nabij de 150 euro en sommige Metal Gear games nog veel hoger.

Op een Playstation forum las ik overigens dat de press kit van de game ICO 525 pond opgebracht had. Die had ik gelukkig tijdens mijn verhuizing niet weggedaan.  :)

QuoteJullie hebben zeker ook de documentaire "Video Game Invasion" wel op dvd

Heb ik niet, maar ga ik zeker kopen, bedankt voor de tip.
Heb laatst wel The King of Kong 'a fistfull of quaters' gekocht.

Snel mijn Amiga weer eens aansluiten, heb er zin in om Battle Squadron weer eens te doen.  :)

Joris1971

#29
pictures icade

Intussen 130 werkende mame roms gedownload, veel werk want iedere rom test ik, veel roms werken jammergenoeg niet.

Snutchz

*jumpman is about to get hit by a barrel*  :eh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

roland p

#31
Vreemd, dat hamertje linksboven kan je alleen pakken door er naar te springen. Normaal loopt de vloer daar door.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

mic1980

#32
Hier nog een arcade freak uit 1980  ;D
Mijn alltime favorite arcade game is Bubble Bobble.
Heb ook veel Wonderboy in Monsterland & Mr. Do Castle gespeeld.

Later toen de Neo-Geo kasten verschenen was helemaal het hek van de dam. Windjammers, Metal Slug, Art of Fighting, King Of Fighters, Ghost Pilots, Fatal Fury, NAM pffffffff te veel om op te noemen.

Die i-Cade had ik idd al gezien, maar ik wist niet dat deze met MAME werkt.
Misschien het overwegen waard   :sarcasm:

Joris1971

Quote from: roland p on August  6, 2011, 13:37:19
Vreemd, dat hamertje linksboven kan je alleen pakken door er naar te springen. Normaal loopt de vloer daar door.

Who needs the hamer!  ;D

roland p

Quote from: Joris1971 on August  6, 2011, 15:18:50
Who needs the hamer!  ;D

Ik race altijd zo snel mogelijk naar boven, maar op youtube kwam ik het volgende filmpje tegen van iemand die een zo hoog mogelijke score probeert te halen:

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Snutchz

..dan zouden jullie deze eens moeten bekijken  8)

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Joris1971

#36
Nieuwe aanwinst, een arcade cabinet, met daarop 8000 spellen, waaronder mame, daphne, neo geo, sega, nintendo emulators draaien en hyperspin frontend

De game systemen die geinstalleerd zijn, zijn:
Mame
Daphne
Neo Geo
Nintendo entertainment System
Super nintendo enterteinment system
Gameboy
Gameboy color
Gameboy Advance
Sega Master System
Sega Genesis
Sega GameGear
Turbo Grafx


Snutchz

Ah zou ik 'n keertje bij je mogen spelen?  :happy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Joris1971

#38
Quote from: Snutchz on September  3, 2011, 00:08:04
Ah zou ik 'n keertje bij je mogen spelen?  :happy:


ja hoor, geen probleem.

hieronder zie je hem: (filmpje gemaakt door de bouwer vd kast)



maxtrash

Quote from: Melbury on August  5, 2011, 23:55:36
Heb laatst wel The King of Kong 'a fistfull of quaters' gekocht.

al gekeken? Vond het een erg goede documentaire. (maar schijnt wel een beetje veel "ge-edit" te zijn)

Kjelt

Quote from: Joris1971 on September  2, 2011, 22:59:40
Nieuwe aanwinst, een arcade cabinet, met daarop 8000 spellen, waaronder mame, daphne, neo geo, sega, nintendo emulators draaien en hyperspin frontend
Mooi gaaf ding waar heb je die besteld? De handheld devices vind ik een beetje vreemd om die op zo'n simulator te draaien maar de arcade games zijn natuurlijk super.
Kun je er zelf een monitor op installeren of wordt die ook bij geleverd. Is die op dat filmpje niet een beetje klein?
Verder veel apple iPad design (zwart met zilveren bies) als ze daar maar geen rechtzaak problemen mee krijgen   ;) :D

Joris1971

Quote from: Kjelt on September  3, 2011, 09:48:05
Mooi gaaf ding waar heb je die besteld? De handheld devices vind ik een beetje vreemd om die op zo'n simulator te draaien maar de arcade games zijn natuurlijk super.
Kun je er zelf een monitor op installeren of wordt die ook bij geleverd. Is die op dat filmpje niet een beetje klein?
Verder veel apple iPad design (zwart met zilveren bies) als ze daar maar geen rechtzaak problemen mee krijgen   ;) :D

is zelfbouw, via MP gekocht!

Mijn vriendin is helemaal into Mario Bros vd gameboy, is zwart wit maar ze vind het geweldig.

Snutchz

Zo daar heeft aardig wat werk ingezeten  :notify:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Joris1971

Quote from: Kjelt on September  3, 2011, 09:48:05
Mooi gaaf ding waar heb je die besteld? De handheld devices vind ik een beetje vreemd om die op zo'n simulator te draaien maar de arcade games zijn natuurlijk super.
Kun je er zelf een monitor op installeren of wordt die ook bij geleverd. Is die op dat filmpje niet een beetje klein?
Verder veel apple iPad design (zwart met zilveren bies) als ze daar maar geen rechtzaak problemen mee krijgen   ;) :D

monitor is een 19inch, ik vind hem eerder te groot.

)p(

Ik heb ook al meer dan 10 jaar zo'n mame cabinet in een Galaxian kast die ik ooit gratis van de schroothoop heb gered.



Flash website met Galaxian interface vergelijkbaar met de gui die ook op de kast draait om genres te selecteren:
http://www.i-modernist.com/emulaxian

Verder nog een Black Knight 2000 flipperkast in de woonkamer. Maar mijn favoriete retro spel is toch wel mijn Vectrex.

)p(

Quote from: Joris1971 on August  6, 2011, 10:54:25
pictures icade

Intussen 130 werkende mame roms gedownload, veel werk want iedere rom test ik, veel roms werken jammergenoeg niet.

Ik neem aan dat de ipad gejailbraked is om mame roms te kunnen spelen?

Joris1971

Quote from: )p( on September  3, 2011, 17:19:42
Ik neem aan dat de ipad gejailbraked is om mame roms te kunnen spelen?

ja...

Joris1971

Gisteren veel gespeeld op het kabinet, ik ga de kast wel aanpassen, de monitor vind ik persoonlijk te groot, is nu een 19 inch tft, aangesloten via VGA.
Ik zou het er liefst een 15inch crt monitor op aansluiten, dan is het beeld niet zo hard.

Arcade artwork ga ik er ook nog op aanbrengen.. update volgt.

Erik

bekend probleem die scherpe monitoren van nu (lees zelfs crt's van 10 jaar terug) laten elke pixel zien. Het mooiste is als je die oude analoge tv crt kan vinden die oorspronkelijk in die kasten zaten. Die geevn toch het mooiste beeld. Maar wellicht geeft een 15inch crt ook al genoeg verbetering.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

artwork gemaakt