2e TV aansluiten

Started by pkooijmans, August 1, 2011, 21:11:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pkooijmans

Ik weet niet of ik hier in het goede gedeelte post, maar vooruit.... Ik heb een digitaal abo van Ziggo, en de daarbij behorende HD ontvanger. Nu wil ik een tweede tv aansluiten in mn slaapkamer, rechtboven de woonkamer. Nu heb ik daar geen TV aansluiting momenteel. Dus nu zat ik me af te vragen hoe ik dit ging aanpakken......
Heb ik nu voldoende aan een splitter, versterker (retourgeschikt) en vervolgens een lange COAX kabel die naar mn tweede TV gaat? Of mis ik dan iets?
Volgens mij moet ik eerst een splitter er tussen zetten en dan een versterker. Van de versterker gaat een kabel naar mn HD ontvanger in de woonkamer en een naar de tweede TV, klopt dat? Zo ja welke merken qua COAX/versterker/splitter zijn dan aan te raden? ALs ik Hirschmann aanschaf, zit je dan altijd goed?

Graag jullie input. Alvast onwijs bedankt voor de moeite.

Denon Focal

Mijn advies is om alleen een versterker te nemen, ik heb een Hirschmann en ben daar erg tevreden over. De versterker heeft meerdere uitgangen dus een spliter is niet nodig. Versterker zo dicht mogelijk bij de inkomende kabel van Ziggo plaatsen en dan twee Coax kabels van bv Hirschmann naar je TV's en klaar is Klara.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

pkooijmans

helemaal geweldig!! thanks!