500 watt BASH amp, >> 15 inch woofer gezocht

Started by yorkie13, August 1, 2011, 14:11:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Netjes een antwoord van Oaudio gehad

Ze adviseren de * hm versie te nemen omdat de 835017 3 ohm is over een groot deel van de frequenties is.

Dus ze zeggen eigenlijk om het niet te proberen.

Een andere reden die ze geven is dat de 500 watt bij flink open draaien een peerless xxls12 woofer kan beschadigen.

yorkie13

om budget vrij te maken gaat de Crown xls1000 van enkele maanden oud de verkoop in

kan aan een losse Ice amp plate komen via XTZ Zweden  8)

yorkie13

Gisteren een 500 watt Ice plate amp uit Zweden binnen gehad.

Volgende week zal er vermoedelijk een leuke 500 watt BASH map van Oaudio in de markt staan  8)

http://www.oaudio.com/500W_SUBAMP.html

Flavio

Ik snap het niet helemaal, een 500W OAudio amp kan de Peerless wel beschadigen maar een 500W XTZ amp niet?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

AbZ

Quote from: Flavio on August 11, 2011, 11:24:05Ik snap het niet helemaal, een 500W OAudio amp kan de Peerless wel beschadigen maar een 500W XTZ amp niet?
Het zou om de Ohms gaan, niet om de Watts, maar ben ook niet overtuigd dat er echt een probleem was.  De B&O ICE amp wordt wel door XTZ zelf gebruikt voor deze Peerless, maar het antwoord van Oaudio lijkt me gewoon 'to stay on the safe side'.  Ga je zulke extreme belastingen werkelijk gebruiken?  Dan moet je sowieso iets zwaarders nemen, denk ik (zowel de sub als de amp).

yorkie13

Oaudio gaf ook aan dat ze het vreemd vinden dat deze specifieke Peerless 835017 als 4 ohm, en niet als 3 ohm
woofer werd aangemerkt.

Verder zou de 500 watt icm te hard draaien vaak op het randje zijn.

vandaar ook mijn keuze om dezelfde ice map te nemen.

En wat betreft het beschadigen van specifiek de Peerless woofer , bedoelde men meer dat de beperkte xmax van de woofer
de beperkende factor is.

Uiteindelijk heb ik dus bewust voor de makkelijkste oplossing gekozen en tevens de duurste.




morca

Quote from: RA SUBS on August 11, 2011, 12:15:13
Oaudio gaf ook aan dat ze het vreemd vinden dat deze specifieke Peerless 835017 als 4 ohm, en niet als 3 ohm
woofer werd aangemerkt.

Verder zou de 500 watt icm te hard draaien vaak op het randje zijn.

vandaar ook mijn keuze om dezelfde ice map te nemen.

En wat betreft het beschadigen van specifiek de Peerless woofer , bedoelde men meer dat de beperkte xmax van de woofer
de beperkende factor is.

Uiteindelijk heb ik dus bewust voor de makkelijkste oplossing gekozen en tevens de duurste.




De Xmax moet je altijd in de gaten houden,moet ik nog met de goeie amp erop.
als er flink wat laag langskomt in een film kan je amp wel netjes net eronder zijn,maar als hij dan tot 17 a14 hz weergeeft word je Xmax aanzienelijk meer onder ong 25 hz,dan gaat elke woofer bijna wel even extra.

yorkie13

Ik denk dat er in deze gevallen ook sprake is van (te veel) boosten in het laag.

in de orde van +6 db op 20 hz e.d., vinden niet alle woofers leuk.

morca

Quote from: RA SUBS on August 11, 2011, 15:34:44
Ik denk dat er in deze gevallen ook sprake is van (te veel) boosten in het laag.

in de orde van +6 db op 20 hz e.d., vinden niet alle woofers leuk.
Boost 0 db de woofers die ik gebruik geven lager weer,dan komt er ook ineens meer geweld los,niks met boosten te maken maar met de kwalitijd vd woofer.Hoever zijn inroom freq meting is.
17 Hz met de gesloten box,de bandpas weet ik nog niet maar vermoed 15 hz ong.
Dan haalt de peerles niet dus zal in dat gebied ook niet zo tekeer gaan  ;)

6 db boosten ,kom Ralf je weet toch zo onderhand wel dat ik zulke actie,s niet uithaal,dan vliegt hij de kist uit  :D

yorkie13

ik bedoelde ook een peerless woofer icm met deze oaudio amp.

En of een peerless woofer zo laag speelt doet niet ter zake, het is geen SPL wedstrijd :D

Ik heb deze peerless woofer, en wil er gewoon het maximale uithalen.

En anders maar eens op zoek naar een leuke 15 inch woofer voor bij de BASH amp.

CSS SDX15 mkII komt eraan, of een mooie Dayton woofer, blijft leuk het bouwen van subwoofers......

morca

Quote from: RA SUBS on August 11, 2011, 16:16:36
ik bedoelde ook een peerless woofer icm met deze oaudio amp.

En of een peerless woofer zo laag speelt doet niet ter zake, het is geen SPL wedstrijd :D

Ik heb deze peerless woofer, en wil er gewoon het maximale uithalen.

En anders maar eens op zoek naar een leuke 15 inch woofer voor bij de BASH amp.
Ik heb het ook niet over een SPL woofer ,maar een HQ woofer met ook een hoge SPL .
En een beetje SPL mag best met film kijken hoor,als je dan bij 25 al afvalt is veel veel te vroeg in mijn ogen,maar dat zal smaak zijn.

SPL word me vaker naar me hoofd gegooid,jammer dat ik niet eens op de AV-NU sta,dan kunnen meer mensen het horen.

Nu is mijn enige luisteraar Ejorne,maar die was zeer tevreden  :D

Is hij voor film of muziek?

NielsLu

Quote from: RA SUBS on August 11, 2011, 10:47:57
Volgende week zal er vermoedelijk een leuke 500 watt BASH map van Oaudio in de markt staan  8)

Wil je mij een PM hierover sturen? Ik heb mogelijk interesse...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D


yorkie13

wellicht toch maar op zoek naar een leuke woofer voor bij deze BASH amp .

voorlopig lijkt me de opvolger van de CSS SDX15 me wel wat, maar daar is na ruim een jaar slechts een prototype van
gesignaleerd..............

wie weet een mooie andere 15 inch woofer, en nee ik wil GEEN JL 8)

kast wil ik 40 tot 65 liter hebben, gesloten of basreflex.

morca

Quote from: RA SUBS on September 13, 2011, 13:11:39
wellicht toch maar op zoek naar een leuke woofer voor bij deze BASH amp .

voorlopig lijkt me de opvolger van de CSS SDX15 me wel wat, maar daar is na ruim een jaar slechts een prototype van
gesignaleerd..............

wie weet een mooie andere 15 inch woofer, en nee ik wil GEEN JL 8)

kast wil ik 40 tot 65 liter hebben, gesloten of basreflex.
Nee je wilt geen echt Sublaag natuurlijk  O0

PS JL heeft geen 15 dus die mag jij niet eens  :P

SDX 15 lijkt me een mooie dan Ralf,maar daar zou ik wel 1000 watt opzetten,geen 500 das echt te weinig voor strakke aansturing.

65 liter is niet echt veel voor de SDX trouwens,maar ik zou hem er zelf ook inzetten,kleine kistje speelt vaak toch strakker

Mario D

Quote from: RA SUBS on September 13, 2011, 13:11:39
wellicht toch maar op zoek naar een leuke woofer voor bij deze BASH amp .

voorlopig lijkt me de opvolger van de CSS SDX15 me wel wat, maar daar is na ruim een jaar slechts een prototype van
gesignaleerd..............

wie weet een mooie andere 15 inch woofer, en nee ik wil GEEN JL 8)

kast wil ik 40 tot 65 liter hebben, gesloten of basreflex.

Tempest-X 15"

Flavio

Quote from: kalimero on September 13, 2011, 18:48:11
Tempest-X 15"

Die is mooi maar 40 tot 65 liter is wel erg krap. Ik zou toch minimaal 85 liter nemen.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Mario D

Quote from: Flavio on September 13, 2011, 19:06:49
Die is mooi maar 40 tot 65 liter is wel erg krap. Ik zou toch minimaal 85 liter nemen.

Ik zie dat je hem gekocht hebt, en wat zijn je bevindingen.??

Flavio

Quote from: kalimero on September 13, 2011, 19:17:29
Ik zie dat je hem gekocht hebt, en wat zijn je bevindingen.??

Ik heb maar even één Tempest-X in een 85 liter gesloten behuizing gehad en dat ging redelijk goed maar ik had er ook maar 120W RMS op staan. Een grotere behuizing en veel meer vermogen (600W RMS) zijn denk ik wel aan te raden. De afwerking van de subwoofer is trouwens wel heel mooi, zeker voor wat deze kost.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Bij wat men vaak een te kleine kist noemt is de groep delay veel gunstiger,waardoor je woofer veel strakker speelt.
Ik reken altijd uit het hoofd,heb vd week eens gekeken  met WINisd waarom mijn systeem strakker klinkt in een kleine kist,en kom op de groepdelay uit,en daar heb ik ook over rondgelezen.

Dus die grote kisten die WINisd berekend hoeven niet altijd het beste resultaat te geven.
Nou zal ik wel weer een berg over me heen krijgen dat dat prog het beter weet,maar lees er maar eens wat over de groep delay.

Komt wel bij dat de rest wel mooi uitkwam Xmax en vermogen dus de kistjes waren percies niet te klein,maar ook net zo dat de groupdelay veel gunstiger is nu, dus veel strakker/sneller kan reageren.

snikkeltje

Misschien is die MTX T615-22 woofer wat voor je Ralf? Zijn ondertussen hier op het forum ook al wat enthousiaste gebruikers van.





Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

yorkie13

MTX is toch voor in de auto ? :D

Captain Jack gebruikt ze zeer succesvol in de diverse subs.

Eens kijken wat er mogelijk mee is.

Kreeg ook al de Tempest X15 aangeboden.


morca

Quote from: RA SUBS on September 14, 2011, 14:47:22
MTX is toch voor in de auto ? :D

Captan Jack gebruikt ze zeer succesvol in de diverse subs.

Eens kijken wat er mogelijk mee is.

Kreeg ook al de Tempest X15 aangeboden.


Geen JL audio maar wel MTX?
Niet dat er wat mis mee is maar je redenering geen JL, maar je kijkt wel maar de MTX is wel erg kort.

Je zit me weer een beetje te plagen  ;)     :D

yorkie13

Mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de mkII versie van de CSS SDX15

helaas nog even wachten tot deze op de markt komt.

yorkie13

Ik ga een poging wagen met de Tempest X15 woofer

in een 110 liter kast moet dat gaan lukken.