Luistershow bij STS-Digital

Started by Arden, July 31, 2011, 22:32:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Audiofiel on August  9, 2011, 09:14:29Ik stuur je even een emailtje. Uiteraard volgen we het nautisch protocol. Hier vast een foto van de boot:
:D  Moldau oder Schöne Blaue Donau? 

John Wx

Quote from: AbZ on August  7, 2011, 14:47:19
Los van het rekensommetje roept het inspeelverhaal sowieso vragen op.  Zou je niet verwachten dat een speakerbouwer op dit niveau zelf al een testperiode en burn-in doet, of dat het iig voor de 'sessies' (zij het werk of demo's) al gebeurd is, indien nodig?  Vindt men bij STS ook dat ze nog niet ingespeeld zijn?

Of is het meer een soort van 'acclimatiseren'?  Just wondering.

impuls aankoop dan gelijk mee nemen en zie wel thuis hoe het verder gaat  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

#52
Het was een flinke reis van Amersfoort naar ..........Aldaar goed ontvangen,Een niet al te grote woonkamer,wel duidelijk gevuld met twee systemen.
Surround en Stereo.We gingen uiteraard voor de stereo.De acoustats is een lange zwarte paal Een electrostaat,met dit verschil,als je opstaat blijft
het hoog intact. Een vriendelijk warm geluid,maar door de opstelling geen enkele diepte.Jammer ik heb zo,n idee dat juist deze jongens dat wel
aankunnen.Er is gewoon niet genoeg ruimte.BASTA. Hier door kan ik geen 100% oordeel geven van deze lange jannen.Kwa dynamiek zijn de
Blumenhofer de Acoustats de baas.De klankkleur van de Acoustats vind ik lekker zwoel en zeer aangenaam,Door dat de speakers zo dicht op
elkaar staan ,zijn opname,s met een diepe stage wat vage,maar een stockfisch doet het er prachtig op..Maar wat een vermogen heb je nodig
omdat ze maar 78 db gevoelig zijn..Gelukkig staan er zware jongens te stomen om de sound te ventileren.
het blijf moeilijk om een eerlijk oordeel te geven over deze speakers.ik hou namelijk van een zeer ruime opstelling rond de 3 meter
Pas dan kan je horen of de speakers in staat zijn een homogeen beeld neer te zetten met diepte ect.
Maar de klank kleur is aantrekkelijk smooth..vooral op sax en stemmen opname...ik heb een heerlijke avond gehad.

AbZ

Duidelijke taal  :thumbs-up:   Jammer van de opstelling  :(

Audiofiel

Quote from: AbZ on August 11, 2011, 09:46:38
Duidelijke taal  :thumbs-up:   Jammer van de opstelling  :(

Jammer van de snelle conclusie, AbZ. Je kunt niet de ervaringen van anderen, positief of negatief, projecteren op die van jezelf. Oordelen kan pas als je de set van mij of Fritz zelf gehoord hebt.

Mijn opstelling is niet optimaal, dat heb ik Fritz tevoren al duidelijk gemaakt. Maar zo dramatisch als "geen enkele diepte" is het ook niet hoor. Onze smaken liggen behoorlijk uit elkaar. Fritz met de voorkeur voor een soundstage achter de speakers en de opstelling ver uit elkaar en ik met voorkeur voor een soundstage fors voor de speakers en de opstelling dichter bij elkaar. Twee verschillende smaken en twee sets die ook op die manier zijn opgebouwd en opgesteld. Ik durf te wedden dat Fritz niet zou willen ruilen met mijn set. Andersom ook niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: viceadmiraal61 on August 10, 2011, 23:12:32
Het was een flinke reis van Amersfoort naar ..........
:-X Jullie wonen zowat op elkaars lip.

Aanstaande zaterdag heb ik de eer om ook weer eens te genieten van de set van Audiofiel  :pompom:

AbZ

#56
Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 09:59:47
Jammer van de snelle conclusie, AbZ. Je kunt niet de ervaringen van anderen, positief of negatief, projecteren op die van jezelf. Oordelen kan pas als je de set van mij of Fritz zelf gehoord hebt.

Mijn opstelling is niet optimaal, dat heb ik Fritz tevoren al duidelijk gemaakt. Maar zo dramatisch als "geen enkele diepte" is het ook niet hoor.
Begrijp me niet verkeerd, ik lees de 'recensie' als gematigd positief.  Bovendien van een 'recensent' die geen blad voor de mond neemt en zich niet verliest in gezever, en dat vind ik ook een verademing.  Wat betreft zijn ervaring, die beschouw ik niet als de mijne, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Heb dezelfde Acoustats gehoord in 3 ruimtes (>3 opstellingen) en weet uit eigen ervaring dat de opstelling en akoestische maatregelen hierbij veel kunnen uitmaken.  Het lijkt me dus terecht dat hij wat terughoudend is in zijn oordeel vanwege de beperkte ruimte.  Feit blijft dat het geweldige speakers zijn!

Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 09:59:47Onze smaken liggen behoorlijk uit elkaar. Fritz met de voorkeur voor een soundstage achter de speakers en de opstelling ver uit elkaar en ik met voorkeur voor een soundstage fors voor de speakers en de opstelling dichter bij elkaar. Twee verschillende smaken en twee sets die ook op die manier zijn opgebouwd en opgesteld. Ik durf te wedden dat Fritz niet zou willen ruilen met mijn set. Andersom ook niet. ;)
Twisten over smaak is idd niet handig, maar zou jij ze niet meer ruimte willen geven als je die had?
De ervaring dat je niet wil ruilen, daar kan ik helemaal inkomen  :smile:

Audiofiel

Quote from: AbZ on August 11, 2011, 10:43:35
Heb dezelfde Acoustats gehoord in 3 ruimtes (>3 opstellingen) en weet uit eigen ervaring dat de opstelling en akoestische maatregelen hierbij veel kunnen uitmaken.

Dezelfde Acoustats als de mijne zullen het niet zijn, deze zijn zwaar gemodificeerd. ;) Ik draai al 20 jaar met Acoustats en heb zelf zeker 18 verschillende opstellingen gehoord van diverse modellen. Heb zelf alleen al 6 modellen van dit merk in huis gehad (heb er nu nog 4). Mijn ervaring is dat ze relatief makkelijk op te stellen zijn, zeker niet lastiger dan de meeste andere speakers en makkelijker dan de mooiste dynamische speakers.

Quote... zou jij ze niet meer ruimte willen geven als je die had?

Dat lijkt mij een retorische vraag. Natuurlijk zou ik dat wel willen. En als ik voldoende ruimte had, dan zou ik zelfs mijn Acoustat Spectra 33 op gaan stellen die nu nog in opslag liggen. Let wel, deze 80 cm brede speakers ("de deuren") hebben nog veel meer leefruimte nodig. Maar wat in het vat zit verzuurt niet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 11:02:13
Dezelfde Acoustats als de mijne zullen het niet zijn, deze zijn zwaar gemodificeerd. ;)

Leuk te lezen dat we toch allemaal haantjes zijn... ;D

AbZ

Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 11:02:13
Dezelfde Acoustats als de mijne zullen het niet zijn, deze zijn zwaar gemodificeerd. ;)
Met 'dezelfde' bedoelde ik gewoon dat het om één paartje gaat, dat in 3 verschillende ruimtes heeft gestaan  ;) 
Als er modificaties zijn (for better or worse, dat weet ik niet:  zogenaamde 'verbeteringen' zijn doorgaans trade-offs) dan is het idd ook niet meer hetzelfde type.  If it ain't broke, don't fix it, ben ik geneigd te denken.

AbZ

Quote from: S@m on August 11, 2011, 11:13:55
Leuk te lezen dat we toch allemaal haantjes zijn... ;D
Ja, daar hadden we het elders ook al over he, "mine is bigger than yours"  :D

Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 11:02:13deze 80 cm brede speakers ("de deuren") hebben nog veel meer leefruimte nodig.

Audiofiel

Quote from: S@m on August 11, 2011, 11:13:55
Leuk te lezen dat we toch allemaal haantjes zijn... ;D

Ik zei niet dat de mijne beter zijn, maar wel dat ze anders zijn. ;)

Quote from: AbZ on August 11, 2011, 11:18:34
Als er modificaties zijn (for better or worse, dat weet ik niet:  zogenaamde 'verbeteringen' zijn doorgaans trade-offs) dan is het idd ook niet meer hetzelfde type.

Tot die discussie laat ik mij niet uitlokken.

QuoteIf it ain't broke, don't fix it, ben ik geneigd te denken.

Weet je wat de levensduur van een elco is?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 11:31:13
Ik zei niet dat de mijne beter zijn, maar wel dat ze anders zijn. ;)


Maar anders zal bij jou toch niet slechter betekenen...  ;D

Back on topic (wmb)

AbZ

Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 11:31:13Tot die discussie laat ik mij niet uitlokken.
Heb geen oordeel over mods die ik niet ken  :unsure: 
dus ook geen idee waarom je dat juist als uitlokking ziet  :wacko:  en je vervolg niet...
Quote from: Audiofiel on August 11, 2011, 11:31:13Weet je wat de levensduur van een elco is?
Anyway misschien tijd voor apart topic over electrostaten  :coffee:

Audiofiel

Laten we maar on-topic gaan, de beschrijving van het luisterbezoek bij mij is eigenlijk al off-topic (hoort in mijn eigen topic thuis). :bigsmile:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

viceadmiraal61

#65
HAllo..Hallo,Het is geen drama.Ik weet wel zeker dat er een weg wordt gevonden om de statjes verder uit elkaat te zetten..(.er is een
zeer vriendelijke vrouw des huise.) dit ook gaat gebeuren...Je moet eens weten, wat ik al niet heb veranderd, na een audio bezoek
Dat was het..

hifiman

Quote from: viceadmiraal61 on August 11, 2011, 15:51:25
HAllo..Hallo,Het is geen drama.Ik weet wel zeker dat er een weg wordt gevonden om de statjes verder uit elkaat te zetten..(.er is een
zeer vriendelijke vrouw des huise.) dit ook gaat gebeuren...Je moet is weten, wat ik al niet heb verander na een audio bezoek
Dat was het..
Niet je vrouw hoop ik?  ;)

viceadmiraal61

Never...Zij is al 31 jaar aan mij zijde.En vindt alles best,Geniet zelf ook graag van muziek.Heeft een eigen installatie,waar ik niet aan mag klooien..
En dat beste vrienden in audio vind ik nu erg jammer.Toch geen rede tot scheiding..

hifiman

Quote from: viceadmiraal61 on August 11, 2011, 17:00:13
Never...Zij is al 31 jaar aan mij zijde.En vindt alles best,Geniet zelf ook graag van muziek.Heeft een eigen installatie,waar ik niet aan mag klooien..
En dat beste vrienden in audio vind ik nu erg jammer.Toch geen rede tot scheiding..
Je bent een gezegend man  :thumbs-up:

CZ79

Quote from: Pjotr27 on August  7, 2011, 22:50:23
Ik weet wel welke dit is, de Midnicht Slows is van mij namelijk...
Het is een 3cd box van o.a. Milt Buckner.
Ik heb de cd gekocht nav ons bezoek eerder dit jaar aan Blumenhofer die de LP lieten horen.
Het gaat om deze box en wie er nog te koop weet stuur me aub een pm..
www.discogs.com/Buddy-Tate-Milt-Buckner-Illinois-Jacquet-Eddie-Lockjaw-Davis-Wild-Bill-Davis-Midnight-Slows/release/2737698[/url
Fritz heeft er nog wel een gratis cd voor over als iemand deze box nog ergens te koop weet...

Ik denk dat Fritz ook nog wel een cd van Roque Banos heeft laten horen, het gaat om deze cd: Roque Banos Balada triste de trompeta
[url]www.filmmuziek.be/soundtracks.cgi?id=3813&lang=nl]www.filmmuziek.be/soundtracks.cgi?id=3813&lang=nl]www.discogs.com/Buddy-Tate-Milt-Buckner-Illinois-Jacquet-Eddie-Lockjaw-Davis-Wild-Bill-Davis-Midnight-Slows/release/2737698[/url
Fritz heeft er nog wel een gratis cd voor over als iemand deze box nog ergens te koop weet...

Ik denk dat Fritz ook nog wel een cd van Roque Banos heeft laten horen, het gaat om deze cd: Roque Banos Balada triste de trompeta
[url]www.filmmuziek.be/soundtracks.cgi?id=3813&lang=nl



Die CD van Midnight slows kan ik helaas nergens vinden, wat ik wel heb gevonden is een 2cd box met heel veel overeenkomstige nummers als van die 3cd box (when i'm blue  :inlove:), ik denk dat je daarmee het dichtste in de buurt komt van de cd box welke aanwezig was bij STS. Gewoon even zoeken bij FRS en dan vind je hem voor 18,50 euro (VOL 1).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Nee we zoeken echt de 3cd box.. daar weten we zeker van dat de kwaliteit bere goed is..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Het betreft exact dezelfde opname, dus de opname van de 2cd is exact gelijk aan de 3cd box, het zijn beide verzamelboxen met op de twee cd box een groot aantal exact dezelfde opnames als die van de 3cd box.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Dan kan het nog steeds zo zijn dat ze beduidend anders klinken.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Arden

Blijkbaar zijn er tig verkrijgbaar onder die titel, zit hier misschien tussen wat je zoekt?

MusicStack

Alles wat je niet kunt vinden heeft hier nog een laatste kans!
En anders is Eil.com ook nog wel eens goede, zeker als je naar Japans vinyl zoekt!

viceadmiraal61

Als we even geduld hebben,we gaan deze cd,s opnieuw uitbrengen,samen met Sound Design;imp van Burmester, ect