Luistershow bij STS-Digital

Started by Arden, July 31, 2011, 22:32:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arden

H.H Formers,

Fritz de With organiseert aankomende eerste week van augustus luisteravonden met zijn nieuwe luidsprekers, de Blumenhofer Genuin FS 1.
Leuk? Dan graag opgeven op [email protected].

Mét koffie en een gratis cd...





Pjotr27

Erg leuk, vanavond ben ik even langs geweest bij Fritz en zijn nieuwe aanwinsten bewonderd en beluisterd...
Erg mooi echt een aanrader om eens een mooie set te beluisteren.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Ik ga woensdag...Ik kan op de website alleen niets vinden over hoe laat en waar. Ws in Amersfoort Poorterdreef...weet ik inmiddels te vinden. Zag de bus vanochtend staan toen ik bij een client op bezoek ging.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

Amersfoort? Da's lekker dichtbij. Ik wil zo'n avond wel dolgraag meemaken.  8)

Audiofiel

Quote from: chansig on August  1, 2011, 12:01:49
Ik ga woensdag...Ik kan op de website alleen niets vinden over hoe laat en waar. Ws in Amersfoort Poorterdreef...weet ik inmiddels te vinden. Zag de bus vanochtend staan toen ik bij een client op bezoek ging.

Het is vanaf 20.00 uur, bij STS in Amersfoort. Ik ga woensdag- of donderdagavond.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Nou...als je woensdag gaat..tot woensdag.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik was even vergeten dat Huub bij mij langs zou komen. Dus ik ben er woensdag sowieso niet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

audiolover

Nahpets en ik gaan óók op vrijdagavond....tot dan!
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Ben ook wel erg benieuwd hoe dit klinkt, maar had deze week geen gelegenheid helaas. Daarnaast heb ik onlangs nog de eer gehad om de vorige speakers te beluisteren en dat was al erg  O0 Veel plezier vanavond mannen!

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on August  5, 2011, 11:06:10
Dat wordt gezellig vanavond. :popcorn:

Ik ben benieuwd wat je van de speakers vind Arjen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

#13
Staan er wel sjiek bij...

Ben benieuwd naar het wezenlijke verschil met de WATT/puppy's...

Pjotr27

Quote from: S@m on August  5, 2011, 12:22:14
Staan er wel sjiek bij...

Ben benieuwd naar het wezenlijke verschil met de WATT/puppy's...

Geef mij maar de Blumenhofer ( althans in de set van Fritz)...
Niet te vergelijken met elkaar de Wilson is een heel anders klinkende luidspreker.
De Blumenhofer is gewoon muzikaler en geeft veel meer een `live` gevoel!

Maar alle luisteraars, veel plezier vanavond!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Arden

Quote from: S@m on August  5, 2011, 12:22:14
Staan er wel sjiek bij...

Ben benieuwd naar het wezenlijke verschil met de WATT/puppy's...

Dat kun je bijvoorbeeld HIER lezen...

S@m


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Net thuis. Zal morgen iets uitgebreider schrijven maar ik heb een prima avond gehad, met een hele boeiende gastheer.

Thanx Fritz  :worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

viceadmiraal61

#20
Oh Oh Ik heb wel even gelachen..Om collega former Nahpets (schrijf ik dit wel goed?) Laat ik het uitleggen.Aan het begin van de luisteravond start ik
altijd met de CD Ein Straussfest...Het begin van de overture begint met een hele vette knal...En toen ging  Naphets 1 meter de lucht in.
Hij schrok zo van de dynamic van de Blumenhofers...gelukkig landen hij keurig op de hotspot retour...het leed was geleden...
Weer een heerlijke luisteravond gehad,met liefhebbers van muziek..thanx boys.

audiolover

#21
Nahpets en Ik worden vrijdagavond ontvangen door Fritz in een gezellige luisterruimte. Kort daarna komen ook de anderen binnen en beginnen we met luisteren naar muziek.
Fritz legt uit wat zijn filosofie c.q. werkwijze is bij het opnemen en "waar hij naar zoekt" in een stuk muziek en tijdens het wisselen van cd's krijgen we met regelmaat leuke achtergrond info over het stuk muziek dat gaat komen.

Ik had het geluk als eerste in de hotseat op de hotspot te zitten.
WOW.....die luidsprekers doen wat Fritz had voorspeld, het 'live" gevoel is er en de plaatsing van instrumenten in de ruimte is erg mooi. Puur genieten!
De ene na de andere cd verdwijnt in de speler en het is duidelijk dat we naar een set luisteren die véél en goed muziek maakt.
Vóórdat ik het in de gaten heb is het al 10 uur geweest, de avond is voorbij gevlogen!

@ Fritz: bedankt voor de gezellige avond en bedank ook je vrouw voor de lekkere koffie!
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

chansig

Erg leuke avond gehad, eigenlijk allemaal goede opnames gehoord..behalve die van mijn cd's. Dat is dan ook eigenlijk mijn enige kritiek op deze avond. Teveel luisteren naar de opname. Voor mij een compleet onbekend fenomeen, ik kende wel het luisteren naar apparatuur op een haast neurotische manier:

Hoor je dat piepje..dat hoorde we met die andere speler niet..oh doe die andere cd speler dan nog eens een keer...oh nu hoor ik daar ook iets..zou het dan toch aan de kabel liggen ?

Nu dus voor mij een nieuw fenomeen..de opname. Nu leent deze set zich daar natuurlijk ook voor, evenals de gastheer. De speakers laten vanaf de eerste noot horen wat ze kunnen en zoals de stemmen eruit komen maakt het alsof de zanger in de ruimte staat. Iedere aanslag is te horen, evenals iedere zucht of iedere nies. Niet alle muziek heeft me aangesproken (orgel doet me bijvoorbeeld helemaal niets). Blues kan ik wel hebben maar zegt me niet heel erg veel. Maakte niet uit...want de set zette wel een bepaalde emotionaliteit neer die in veel sets mist.

De dynamiek die deze set laat horen is van een hoog niveau..pats, boem, aanzet hier, aanzet daar...mooi hoor. 97 dB en dan een paar monoblokken van 600 watt aan 4 ohm... :D :D :D :D De meters van de monoblokken slaan bijna niet uit..net als de woofers zelf.

Dan de gastheer, ik kende Frits van de bladen, van zijn cd's (niet zo goed als de andere aanwezige die volgens mij al zijn cd's hebben) en een heel klein beetje van het forum. Zoals iedereen: een erg aardige man. Er zijn volgens mij geen onaardige mensen op de fora's. Maar goed...Frits heeft erg veel passie voor muziek en zijn eigen ideeen over hoe muziek hoort te klinken. Dit is in de opnames die we vanavond hebben gehoord terug te horen. Ik ga me niet wagen aan een beschrijving..maar neem over wat Frits hierover zegt: Hij is een galmliefhebber. Nu gaat zijn visie natuurlijk wel wat verder dan galm..

Ik heb dus ook een boel opgestoken van de opmerkingen en verhalen van Frits. Mijn eigen cd's zijn ook even aan de beurt geweest:
Dead can dance
2 meter sessies deel I
Korn
Antonio Forcione

Alle 4 de cd's vielen tegen na een avond opname geweld en toen ervoer ik eigenlijk voor het eerst wat ik aan het begin beschreef. Het gaat toch ook wel in de emotie zitten van de muzikant en die komt niet alleen tot zijn recht met een goede opname. Ik kan dus prima genieten van een wat mindere opname maar knap gitaarspel...of een live opname waar de drums net niet helemaal lekker zijn. Muziek hoeft niet altijd perfect te zijn..dat is het volgens mij ook niet.

Zo met dit statement wil ik gaan afronden. Reuze gezellige avond, gezellige mensen, mooie muziek en een geweldige gastheer.

Gr Hans



Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

viceadmiraal61

Beste SAM (code naam) forum..Beste dick dat heet twaron vezel,is te koop bij de firma eltim.Maar heb jij ook de Wilson?

S@m

#24
Quote from: viceadmiraal61 on August  6, 2011, 15:31:22
Beste SAM (code naam) forum..Beste dick dat heet twaron vezel,is te koop bij de firma eltim.Maar heb jij ook de Wilson?

Ik heb Sophia's Fritz, maar 't gaat niet om LS van mezelf. Dus niet om de Wilson's...

En inderdaad met een beetje googelen ben ik ook uitgekomen op dat twaron, o.a. geleverd door speakerworld  ;)

Thanx!