MP3 met volume

Started by RonnieW, July 30, 2011, 15:45:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonnieW

Hallo,

Na het "overlijden" van mijn huidige (merkloze) speler ben ik op zoek naar een vervanger. Nadeel van mijn huidige speler vond ik altijd het matige maximale volume. Ik heb ook al de MP3 van mijn zoon getest (Sony) maar ook deze heeft niet echt volume. Aangezien ik ook toe ben aan nieuwe koptelefoon voor de MP3 zal de combinatie denk ik ook wel van belang zijn.

Kan er van sommige merken gezegd worden dat zij meer dan normaal geluidsvolume kunnen genereren, bv. Philips, Creative, Archos, Cowon, etc.)?

RonnieW.


Fox

misschien een beetje doof aan het worden????   :music:  :crazy:  :hehe:

ik hoop dat je niet daarmee in het OV reist, niet bepaald prettig voor de mede reiziger  :yin-yang:

Pjotr

Quote from: RonnieW on July 30, 2011, 15:45:54
Kan er van sommige merken gezegd worden dat zij meer dan normaal geluidsvolume kunnen genereren
En wat denk je dat dit met je gehoor doet? :notify:
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Koen K

Inderdaad, niet erg verstandig om zo hard te draaien, maar goed.

Als je luider wilt luisteren ben je beter af met andere oordopjes (met een hogere gevoeligheid).

painore

De iPods gaan altijd aardig hard, zijn zelfs rechtszaken geweest omdat mensen er doof van werden.
Apple raadt dan ook aan om niet harder te spelen dan 60%, om gehoorschade te voorkomen.
Is het puur en alleen voor muziek, kijk dan eens naar een tweedehands ouder model van Apple, een classic van een gig of 80 bijvoorbeeld. Degelijk apparaat, veel geheugen, hoog volume en vrij goedkoop aan te komen.
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

vester86

kan goed zijn dat je huidige oordoppen/koptelefoon zorgen voor het lage volume, als de "match" tussen mp3speler (kleine versterker) en grote koptelefoon niet goed is zal het geheel zacht spelen. als het hard moet kun je het beste kleine oordoppen nemen....

Minguel

#6
Quote from: RonnieW on July 30, 2011, 15:45:54
Hallo,

Na het "overlijden" van mijn huidige (merkloze) speler ben ik op zoek naar een vervanger. Nadeel van mijn huidige speler vond ik altijd het matige maximale volume. Ik heb ook al de MP3 van mijn zoon getest (Sony) maar ook deze heeft niet echt volume. Aangezien ik ook toe ben aan nieuwe koptelefoon voor de MP3 zal de combinatie denk ik ook wel van belang zijn.

Kan er van sommige merken gezegd worden dat zij meer dan normaal geluidsvolume kunnen genereren, bv. Philips, Creative, Archos, Cowon, etc.)?
RonnieW.


Van de genoemde merken heb ik ervaring met Cowon. Heb nu mijn tweede D2(+). Absurd welke instellingen je kan maken en er lijkt geen einde te komen aan de volumeknop. Heb de Cowon D2+ begin dit jaar nog vergeleken met een Ipod touch. Maximale volume van de Ipod was ongeveer 40% van mijn Cowon.

Speel daarnaast met AKG koptelefoon.

Minguel
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3