Mans' av opbouw - nu met een eerste foto en vdh source aangesloten

Started by mansm, July 28, 2011, 14:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mansm

Het begon allemaal in mijn jeugd met draagbare radio's van merken Philips en Sony (ze staan vast nog ergens dus foto's komen later). Altijd al muziek aangehad. Toen kwam de middelbare school en dan is het toch wel fijn als je ook wat draagbaars hebt. Dus toen kwam er een Sony Walkman (casettebandjes that is) en later een Sharp minidisc speler (ook draagbaar). Het nadeel van de laatste was batterij gebruik en het vullen van de minidiscs (dit ging met een optisch kabeltje van mijn ouders hun yamaha set naar mijn speler en mocht je de hele cd wachten tot het erop stond. Heel veel plezier aan gehad, wel meerdere malen sharp moeten mailen voor schroefjes want die bleven er maar uit vallen.

Toen ik aan mijn HBO begon een hele dikke pc (voor die tijd :P ) gekocht met daarin een SB audigy 1 platinum en een set creative inspire 5300 (? ) 5.1 speakers. Wat later kreeg ik een bijbaantje bij een bekende rode schreeuwende electronica winkel, hier veel leuke dingen op de kop kunnen tikken zoals een Samsung 26" LCDtv en een creative DTS100. Hiermee kon ik mijn xbox360 op mijn pc speakers aansluiten en kon ik eindelijk surround gamen! Alleen werd hierdoor mijn PC speakerloos wat ik heb opgelost met een Logitech Z3 aan te schaffen. .

Toen ik ging verhuizen naar het oosten des lands vanwege werk is alles mee gegaan. Alleen ging ik steeds minder mijn vaste computer gebruiken ivm laptop. Dezelfde schreeuwende electronica toko had toen ineens een actie met TV's btw eraf  :pompom: Sony KDL40W5500 komt maar binnen :-). Maand later wou ik toch ook wel meer dan de xbox 360 erop aansluiten en een PS3 fat gekocht. Ook nog ergens een HDX1000 naar binnengerold.

Toen maakte ik een nog veel grotere stap. Verhuizen naar de bewoonde wereld, het oosten was toch echt niet mijn ding. Alles in de verhuiswagen gepropt en gaan met die banaan. Nieuwe huisje bood niet echt de mogelijkheid om de 5.1 set neer te zetten op een beetje een goede manier, dus die zitten nog steeds in een doos.  De Z3 was vrij vanwege geen vaste pc meer in gebruik dus die op mijn tv aangesloten...

Maanden gingen voorbij, , kwam ondertussen ook een groter tvmeubel, ik was er redelijk gelukkig mee, maar er miste toch wat. Financieel waren er ineens ook mogelijkheden dus het werd tijd voor iets goeds! (mijn motto vanaf nu is met aanschaffen: doe het goed of doe het niet). Verschillende luistersessies (zie een ander topic), nadenken, overwegen verder kwam op een vrijdag ochtend het autotje van hobo voorrijden en was het dozen naar binnen tillen, nadat het mannetje van hobo had geholpen met de fronts van voet te voorzien mocht ik aan het aansluit werk beginnen. Ik had me er toch wel op verkeken hoeveel werk het is om een 5.0 set van kabels te voorzien. Maar na een paar uurtjes werk stond het dan ook:
Receiver: Marantz SR7005
Front: Focal 816W
Center: Focal 800CC
Surround: Focal 806V

veel, veel, veel, veel muziek geluisterd in een korte tijd, want de receiver kann flacs afspelen vanaf mijn mediatank.  :pompom:  Ik helemaal blij, maar er begon alweer wat te kriebelen. CD's afspelen was toch nog niet echt mogelijk en om een gameconsole voor dvd's/blurays tegebruiken... tja....

Dus gaan googlen en luisteren. De keuze toen gemaakt voor een Marantz UD7006. Gister werd deze veel te vroeg in de ochtend gebracht (8.15 slaap je nog als je vrij bent). Ook al had ik afspraken, opruimen kan je best uitstellen en speelgoed aansluiten niet :D Gister ochtend ook nog even aangesloten, maar omdat de interlink (vd hul source) er nog niet is, enkel maar via hdmi nu.

Wat de toekomst zal brengen weet ik nog niet, maar er komen nog meer uitbreidingen :D

Fotos komen binnenkort, want heb ik nog even geen tijd voor gehad.




Van den Hul The Source Hybrid in actie. Foto is wat onder een vage hoek, maar moest via het kabelgat van mijn meubel de foto maken


De la van mijn TV dressoir, liggen nu de meeste van mijn cd's (heb heel lang niets gekocht dankzij internet, maar heb nu weer het licht gezien) en blurays in (door flits stadium arcadium niet goed leesbaar)


Overschot aan afstandsbedieningen

Roger Black

Leuk dat je een showcase hebt aangemaakt. Leuk verhaal! Nu nog wachten op de foto's.. :)

mansm

Alvast een eerste plaatje, rest komt als ik het wat meer heb opgeruimd  :angel:

mansm

Wegens onderstaande foto, word het toch wel eens tijd voor een Harmony, wat ik mij afvroeg is kan je met de harmony bij mijn tv (KDL40-W5500) en receiver (Marantz SR7005) direct de inputs kiezen (dus met 1 druk op de knop HDMI1 op de tv of bv de bd ingang op de marantz)?