Mp3 speler met veel GB aan boord

Started by ad6922, July 26, 2011, 23:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ad6922

Hallo,

ben op zoek voor de auto naar een mp3 speler die ik via AUX IN op de radio kan aansluiten.

Daarbij zoek ik naar een mp3-speler waarop je veel muziek kwijt kan.
Ik zag tot nu toe alleen de IPOD Classic met een aanzienlijke grote.(160 GB).

Zijn er alternatieven of is de Ipod de enige.

Op zich een leuk apparaat maar ik wil naast mp3's graag ook FLAC bestanden afspelen.

Kennen jullie alternatieven?

Dirk

Quote from: ad6922 on July 26, 2011, 23:37:43
Hallo,

ben op zoek voor de auto naar een mp3 speler die ik via AUX IN op de radio kan aansluiten.

Daarbij zoek ik naar een mp3-speler waarop je veel muziek kwijt kan.
Ik zag tot nu toe alleen de IPOD Classic met een aanzienlijke grote.(160 GB).

Zijn er alternatieven of is de Ipod de enige.

Op zich een leuk apparaat maar ik wil naast mp3's graag ook FLAC bestanden afspelen.

Kennen jullie alternatieven?
ik lees dat je veel muziek kwijt wil, maar anderzijds graag FLAC wil afspelen...dat lijkt me een beetje tegenstrijdig.
uit eigen ervaring kan ik zeggen echt geen verschil te horen tussen cd en een degelijke mp3 van diezelfde cd in mijn auto, dus ik betwijfel of je het resolutievoordeel van FLAC zou merken in de auto ;)

ik speel trouwens vanaf een iPod classic 80GB, waarbij ik de specifieke files die ik erop wil zetten (doe dat max 2 keer per jaar) converteer van FLAC (want zo staat alles op de NAS) naar mp3.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WilcoL

Ik kan me de wens om lossless af te spelen in de auto wel voorstellen: heb ik zelf namelijk ook. Ik heb uiteindelijk niet voor niets een high-end audio-installatie in de auto  ;)...

Ik speel dan ook met een Ipod Classic van 160GB: ik converteer WAV's en FLAC's dan wel speciaal naar Apple Lossless. Ik zou dan overigens wel proberen om -middels een interface?- de Ipod digitaal aan te sluiten en dus je AUX-IN niet te gebruiken.

Ik ben overigens totaal geen Apple-fan, maar omdat allerlei fabrikanten eigenlijk uitsluitend rekening houden met de vele Ipod-varianten is een Ipod wel een goede keuze in deze. De kleine onhandigheden die bij het gebruik van een Ipod horen (géén drag & drop, geen FLAC-support, Itunes) neem ik dus ook maar voor lief...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

ad6922

Mijn wens voor FLAC komt omdat ook bij mij veel in FLAC op de NAS staat en dan scheelt me dat weer een conversie.

Zijn er nog andere apparaten dan de ipod met dergelijke grote storage?

blue-eyes

Grappig, ik zit met hetzelfde verhaal. Ik had een Logitech transporter en een HDD systeem in de vorige wagen, die beiden FLAC accepteren.
Ik heb voor de omzetting naar FLAC EAC gebruikt.


Het blijkt dat EAC ook FLAC kan omzetten naar Apple lossless.

@WilcoL: idem hier. Geen apple fan, maar de radio is volledig afgestemd op IPOD, eigen IPOD interface dus is het gewoon handig om een IPOD te kopen. Dus ik ga aan de classic.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey