iPod in Xsara Picasso

Started by wil, July 26, 2011, 21:00:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Ook al bestaan er allerlei fora over car-audio, ik begrijp de HT-ers uiteindelijk het best  ;).

Wat wil ik?
In mijn Citroën Xsara Picasso, bouwjaar 2002, wil ik een iPod/aux aansluiting maken op de reeds aanwezige, originele fabrieksradio/cd-speler.  De speler heeft uiteraard geen standaard aux-aansluiting, anders had ik het wel gefixet. Wel heeft ie een aansluiting voor een CD-wisselaar (ergens, achterop, nooit naar gekeken...).
Met een eenvoudig kabeltje (2x RCA -> mini-jack) moet toch iets te regelen zijn, of?

Wie heeft dit al eens gemaakt in dit type auto?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Harry HT

Hi Wil,

Zoiets? http://www.ipodcarkitdirect.co.uk/iPod_Car_Kit/For_Factory_Fitted_Radios/Citroen_iPod_Car_Kit

Renault heeft wel een ipod/phone audiomodule, vraag het bij Citroen eens na.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

twani

Kom jij toevallig uit Haarlem eo. Wil? en ben jij misschien afgelopen zaterdag bij de Citroen Dealer geweest? ;D

wil

Quote from: Harry HT on July 26, 2011, 22:35:54
Hi Wil,

Zoiets? http://www.ipodcarkitdirect.co.uk/iPod_Car_Kit/For_Factory_Fitted_Radios/Citroen_iPod_Car_Kit

Renault heeft wel een ipod/phone audiomodule, vraag het bij Citroen eens na.

Gegroet,

Harry
Hm... zoiets had ik wel al gezien. Best prijzig voor een 'kabeltje'. Ik zal ook eens bij een dealer gaan informeren, maar dat wordt ws. ook de hoofdprijs...

Quote from: twani on July 26, 2011, 22:48:56
Kom jij toevallig uit Haarlem eo. Wil? en ben jij misschien afgelopen zaterdag bij de Citroen Dealer geweest? ;D
Uh, ik kom wel eens in Haarlem, dat wel. Maar ben afgelopen zaterdag niet bij een Citroen dealer geweest. Hoezo?  :dontgetit:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

twani

Dat is dan puur toeval Wil, afgelopen zaterdag werd ik bij mij inde showroom aangesproken door een heer met een 2002 Xsara Picasso en stelde mij exact de zelfde vraag.
Een Parrot 9200i is een mooi oplossing, heb je gelijk een mooie carkit ook ;)

wil

Quote from: twani on July 27, 2011, 14:38:23
Dat is dan puur toeval Wil, afgelopen zaterdag werd ik bij mij inde showroom aangesproken door een heer met een 2002 Xsara Picasso en stelde mij exact de zelfde vraag.
Da's dan inderdaad toevallig, hoewel, het is nu wel vakantie tijd hé? ;)

Quote from: twani on July 27, 2011, 14:38:23
Een Parrot 9200i is een mooi oplossing, heb je gelijk een mooie carkit ook ;)
eh, ja, maar wel een oplossing van meer dan 200 euro  :eh:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Pjotr

#6
Weet je toevallig welk merk en type wisselaar Citroën levert bij deze radio? Er zijn iPod adaptyers te krijgen die zich gedragen als een CD-wisselaar. Althans, de radio denkt dat er een wisselaar achter hangt.

Ik heb op mijn Volvo radio een iPod adapter van Blitzsafe:


Deze sluit je aan op je wisselaaraansluiting van je fabrieksradio en verder nog even een 12V continu erop en gaan. Op mijn iPod selecteer ik de muziek en de wisselaaringang fungeert enkel als doorgeefluik. Ik zie dat Blitzsafe niet direct iets voor Citroën heeft, maar vaak zijn de wisselaars van een bepaald merk type (clarion/alpine/philips/etc.) Dan hebben ze er vaak wel een oplossing voor.

Vooral de geluidskwaliteit is erg goed van Blitzsafe. En vaak via winkels op Ebay vanuit Amerika te bestellen. Kostte mij maar 52 euri inclusief verzenden. Je kunt ook nog even hier kijken: http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=citroen+ipod&_sacat=0&_odkw=blitzsafe+citroen&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

screamhouse

ik dacht een clarion radio in de Picasso's...
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

wil

Quote from: Pjotr on July 28, 2011, 12:42:39
Weet je toevallig welk merk en type wisselaar Citroën levert bij deze radio? Er zijn iPod adaptyers te krijgen die zich gedragen als een CD-wisselaar. Althans, de radio denkt dat er een wisselaar achter hangt.
...
Deze sluit je aan op je wisselaaraansluiting van je fabrieksradio en verder nog even een 12V continu erop en gaan. Op mijn iPod selecteer ik de muziek en de wisselaaringang fungeert enkel als doorgeefluik. Ik zie dat Blitzsafe niet direct iets voor Citroën heeft, maar vaak zijn de wisselaars van een bepaald merk type (clarion/alpine/philips/etc.) Dan hebben ze er vaak wel een oplossing voor.

Vooral de geluidskwaliteit is erg goed van Blitzsafe. En vaak via winkels op Ebay vanuit Amerika te bestellen. Kostte mij maar 52 euri inclusief verzenden. Je kunt ook nog even hier kijken: http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=citroen+ipod&_sacat=0&_odkw=blitzsafe+citroen&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Dit is wel een leuke oplossing. Ik wil idd graag gebruik maken van de CD-wisselaar ingang. Meer dan doorgeefluik moet ie niet doen.

Ik zal een dezer dagen eens kijken of ik kan achterhalen wat voor radio er in zit.

Quote from: screamhouse on July 28, 2011, 13:52:10
ik dacht een clarion radio in de Picasso's...
Heb ik ook gelezen, maar op de voorkant staat niks. Hij moet er dus even uit om op de achterkant te kunnen kijken.

Thanks iig :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Pos

Ben ook op zoek naar zoiets alleen dan voor een 206. Daar zit een type RD3 in, met ook achterop een cd-wisselaaraansluiting. Bij mij moet ik rekening mee houden dat de wisselaar optie vrijgegeven moet worden. Deze staat standaard niet aan, dit kan bv. via de dealer. Misschien is dat bij een Xsara ook van toepassing.

Ik denk zelf na over de aanschaf van een xcarlink. Met bluetooth is het ook direct een carkit en stuurbediening van radio (ook vd ipod) blijft dan intact.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Pjotr

#10
Quote from: wil on July 28, 2011, 18:11:21
Dit is wel een leuke oplossing. Ik wil idd graag gebruik maken van de CD-wisselaar ingang. Meer dan doorgeefluik moet ie niet doen.

Zo ziet zo'n Blitzsafe oplossing eruit in mijn Volvo S70:


Dit zie je op de radio als je voor de CD-wisselaaringang kiest


En de iPodkabel heb ik netjes weggewerkt in het vakje onder de armsteun
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+