3D tv of beamer?

Started by TacoG, July 26, 2011, 12:25:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TacoG

Goedemiddag,

Wij zitten thuis met het volgende dilemma. Wij willen onze oude Sony CRT op de slaapkamer vervangen door een flatscreen. Toen bedachten we dan net zo goed een 3D tv konden nemen omdat de prijzen daarvan niet echt veel hoger is. Toen bedachten we dat we dan beter beneden 3D zouden kunnen nemen zodat de kids daar ook van konden genieten. Nu twijfelen we wat te doen. Beneden hebben we een 50" Pioneer en de TW5500. Optie zou kunnen zijn om de Pioneer naar de slaapkamer te brengen en een nieuwe 3D tv beneden neer te zetten, tussen 55" - 65". Wij zijn echter bang dat we vanwege het projectiescherm (250cm) verwend zijn geraakt en dat beeld dat te klein zullen vinden. We vinden films op de 50" ook al erg klein om naar te kijken. Hoe zou dat met 3D film zijn op LED/plasma scherm?

Andere optie zou kunnen zijn om nieuwe tv voor de slaapkamer te kopen en de beamer in te ruilen voor een 3D beamer. Maar die moet ook niet al te duur zijn. Gaan we er dan met het kijken van normale films op achteruit t.o.v. onze huidige beamer?

Jullie advies wordt erg gewaardeerd, waar zouden jullie voor kiezen? Alvast bedankt!
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

papaleo

#1
Ik vind zelf dat wanneer wij een film gaan kijken,dit nooit doen op onze Pioneer KRP-600M plasma,dit is toch wat te klein om die extra dimensie,toegevoegde waarde,beleving enz. te krijgen.
Hou me ten goede...het zou echt geen straf zijn wanneer we dit wel zouden doen,maar als je mogelijkheid hebt,en dat heb je,moet je gewoon gaan voor 'groot,groter,grootst...' mits je ook nog kan kiezen voor kwaliteit,want alleen kijken naar een groot scherm zegt ook niet altijd alles,maar dat is het zelfde wanneer je een film zou gaan kijken op een 'kleine'  plasma....

Aangezien je nu nog projecteerd met een TW5500, en deze destijds in het midden segment lag,ook kwa prijs (3000,-)
Zou ik als ik jouw was even gedult hebben en wachten op wat er binnenkort aan gaat komen op het gebied van 3D projectors. JVC,Sony,Epson,Panasonic.....
Er staat er nu al een te trappelen om uit te komen,en deze heeft de nieuste technieken aan boord om én op 3D en 2D een top prestatie neer te gaan zetten,dit is de nieuwe telg van Sony,de VLP-HW30ES  ;) deze zou ook kwa prijs in het midden segment liggen,dus om en nabij de €3500,-

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quotedeze zou ook kwa prijs in het midden segment liggen,dus om en nabij de €3500,-
3350 bij ons om precies te zijn  ;) en je krijgt er nog een en ander bovenop hint hint

papaleo

Quote from: home@the movies on July 26, 2011, 21:25:34
  3350 bij ons om precies te zijn  ;) en je krijgt er nog een en ander bovenop hint hint

Werner ik heb,bij de aankondiging van jullie aktie tot op heden, nog steeds geen reaktie terug gehad op mijn email welke ik rechtstreeks heb gestuurd via/op jullie site.

Dus als je mij de info van de 'hint' via pb wil mailen zie ik deze wel tegemoet komen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

QuoteWerner ik heb,bij de aankondiging van jullie aktie tot op heden, nog steeds geen reaktie terug gehad op mijn email welke ik rechtstreeks heb gestuurd via/op jullie site.

Dus als je mij de info van de 'hint' via pb wil mailen zie ik deze wel tegemoet komen 
Hi Leo, dat is zeer vreemd, ik kijk het direct even na en stuur je binnen de paar minuten de info door, geef me even een seintje terug via het gewone mail adres als je wil. Ik krijg om een of andere reden geen meldingen meer van mijn mail box op het forum.

home@the movies


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TacoG

bedankt voor jullie reactie. We dachten zelf ook wel dat we voor een intense 3D ervaring naar de beameroplossing moeten, zeker als je die grootte al gewend bent. Dit sterkt ons weer in die mening. Gaat dus in eerste instantie een nieuw scherm voor op de slaapkamer worden en nog maar even wachen wat er komen gaat. De eerste berichten over de Sony beamer zien er in elk geval goed uit, nog maar even de echte reviews afwachten....
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

rayz25


Finalblast

Quote from: TacoG on July 28, 2011, 10:15:03
bedankt voor jullie reactie. We dachten zelf ook wel dat we voor een intense 3D ervaring naar de beameroplossing moeten, zeker als je die grootte al gewend bent. Dit sterkt ons weer in die mening. Gaat dus in eerste instantie een nieuw scherm voor op de slaapkamer worden en nog maar even wachen wat er komen gaat. De eerste berichten over de Sony beamer zien er in elk geval goed uit, nog maar even de echte reviews afwachten....

Echt voor een beamer gaan, ik heb een Acertje en die doet het qua 3d echt 10x beter dan mn vaders sony 52" 3D.
(die 8x zo duur is)

Echt, in eerste instantie vond ik 3d ook niets totdat ik het op een beamer had bekeken. geen last van hoofdpijn meer.

MovieMax

Wellicht heb je het besluit al genomen, maar ik vind actieve brillen niet om aan te zien. Voorlopig maar voor een passieve 3d tv gegaan, omdat mijn monitor kapot ging. Ook minder gezeur met lamp levensduur e.d. Zolang er nog geen passieve led 3d beamers zijn, heb ik geen spijt van mijn keuze. TV's zijn qua prijs zo gezakt, je kunt nu 2-3 tv's krijgen voor de prijs van 1 beamer. Bedenk ook dat de technologie nog niet is uitgerijpt, voordat je een grote investering doet. Brilloze 3d tv's zijn in aantocht.

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

TacoG

We hebben de keuze inmiddels wel gemaakt, in die zin dat het wel een 3D beamer moet gaan worden beneden ipv een 3D tv. Zoals Finalblast ook al aangeeft, denk dat we het dan te klein gaan vinden voor het echte Wow effect. Nu is alleen nog de vraag wanneer we dat gaan doen. Technologie staat inderdaad nog niet echt stil op dit gebied en kan dan ook nog op diverse vlakken verbeterd worden. 3D zonder brillen zal misschien nog iets te lang duren voor ons, maar nog even wachten is dan misschien de beste optie. We hebben nu net de TW5500 weer terug, de lamp was kapot. Nu weer vanaf 0 beginnen.... ;-)
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

3d beamer

Quote from: TacoG on August 28, 2011, 15:39:09
We hebben de keuze inmiddels wel gemaakt, in die zin dat het wel een 3D beamer moet gaan worden beneden ipv een 3D tv. Zoals Finalblast ook al aangeeft, denk dat we het dan te klein gaan vinden voor het echte Wow effect. Nu is alleen nog de vraag wanneer we dat gaan doen. Technologie staat inderdaad nog niet echt stil op dit gebied en kan dan ook nog op diverse vlakken verbeterd worden. 3D zonder brillen zal misschien nog iets te lang duren voor ons, maar nog even wachten is dan misschien de beste optie. We hebben nu net de TW5500 weer terug, de lamp was kapot. Nu weer vanaf 0 beginnen.... ;-)
Ik zou gaan voor de Acer h5360bd zeer goede kwaliteit 3d. meer kan ik je niet vertellen dat moet je zelf maar beleven.

DTS-ES-Extreme

Gewoon heel kort en bondig.
Ik heb namelijk een 60"  plasma maar kan zeker niet tegen een beamer.
Welke beamer dan ook dus zeker 1000% een Beamer!!!!!!!!!

Perely2005

Tot nu toe mijn keuze valt op de optoma GT750 XL heeft veel voor dat geld, en je krijg met zd201 bril bij, dus het is alleen de ingangen inpluggen en klaar, want ik heb nu een acer de tweede alweer, ik vind dat de acer snel kapot gaat, daarom ga ik voor de optoma merk