Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikeclauw

#5125
Quote from: bmateijsen on September  8, 2019, 19:27:04
De rest van de woonkamer is niet makkelijk te zien op de foto....Heb je nog meer foto's van de ruimte?

- Hoe ver zit je van de luidsprekers af?
- Hoe ver staan ze van elkaar af?

Hoogte van de stand is, zover ik zo kan beoordelen prima...

Experiment:
- Zet de C7ES3 eens rechtstreeks op de Atom (ipv op de NAP200)?


Bedankt voor de info bmateijsen.Zit nu 4 meter van de speakers af en de afstand tussen de speakers is 2,5 meter.Ga vd week even dingen uit proberen.Woensdag zijn waarschijnlijk de speakerstands klaar.Het geheel is wel wat beter gaan spelen voor mijn gevoel.Denk dat het ook te maken heeft met het wennen aan een ander geluidsbeeld.

chansig

Quote from: mikeclauw on September  8, 2019, 18:16:37
Beetje trieste opmerking kan ik niks mee.

Klopt...sorry. Had dit beter anders kunnen verwoorden. Iets als in een situatie als deze is, wat mij betreft, het zonde om duizenden euro's uit te geven.  Plaatsing ed zijn, mijn inziens, verre van optimaal.

Sorry...

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

Quote from: chansig on September  8, 2019, 21:43:42
Klopt...sorry. Had dit beter anders kunnen verwoorden. Iets als in een situatie als deze is, wat mij betreft, het zonde om duizenden euro's uit te geven.  Plaatsing ed zijn, mijn inziens, verre van optimaal.

Sorry...

Gr. Hans

Geen probleem hoor.

raindog

Heb hier zowel diverse Dynaudio's (Contour en Excite) als de Harbeth C7-ES3 in huis. Die twee merken hebben wat mij betreft meer overeenkomsten dan verschillen. Maar als de Harbeths ergens in uitblinken dat is het openheid, gecombineerd met mooie grondtonen. Dynaudio's hebben doorgaans een iets verfijndere en meer ruimtelijke hoogweergave dan de C7-ES3, en meestal een wat gecontroleerder laag, maar ze zijn kritischer in plaatsing en aansturing. Beide speakermerken zijn heel homogeen in hun weergave, iets wat door anderen dan ook weer vaak omschreven wordt als 'saai'.
Wanneer een C7-ES3, op dezelfde plek, minder open klinkt dan een Focus 160 kan het bijna niet anders dan dat er een mismatch is met de rest van de set. Qua plaatsing kan het niet snel fout gaan met een P7-ES3. Al zet je ze op z'n kop in een hoek, dan nog kunnen ze heerlijk klinken...  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

chansig

Je hebt de foto, van de plek waar de speakers moeten staan, gezien ? En dan zeg jij dat het niet aan de plaatsing kan liggen maar aan de match ? Of begrijp ik je nu verkeerd ?

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Quote from: mikeclauw on September  8, 2019, 21:34:25

Bedankt voor de info bmateijsen.Zit nu 4 meter van de speakers af en de afstand tussen de speakers is 2,5 meter.Ga vd week even dingen uit proberen.Woensdag zijn waarschijnlijk de speakerstands klaar.Het geheel is wel wat beter gaan spelen voor mijn gevoel.Denk dat het ook te maken heeft met het wennen aan een ander geluidsbeeld.

Ik zou nog steeds die andere foto's willen zien.... ;)

mikeclauw

#5131
Quote from: bmateijsen on September  9, 2019, 08:58:35
Ik zou nog steeds die andere foto's willen zien.... ;)

Sorry even weg geweest dus kon geen foto maken.Even een testje gedaan met de nieuwe stands maar met deze stand was er teveel laag aanwezig dus ga de lage stands gebruiken.Heb even met mijn celestions een test gedaan met de harbeths.Toch veel verschil gehoord met name met triangel en piano.

Bas Akkerman

Zou het kunnen zijn dat de Celestions wat aangezet zijn in het hoog? Dat komt soms als meer open over. Je gaf ook dat je hier uiteindelijk luistermoe van werd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

mikeclauw

Ja klopt maar dit is pas na een half uur.Wat me het meeste opvalt is dat er met een triangel de aanslag beter te horen is.Stemmen zijn wel mooi maar hiermee mis ik een beetje de ademhaling (air) waardoor ervoor mij meer emotie in de stemmen is.Morgen nog even testen met alleen de atom op de harbeths.

Dura

Quote from: mikeclauw on September 10, 2019, 20:52:29
Ja klopt maar dit is pas na een half uur.Wat me het meeste opvalt is dat er met een triangel de aanslag beter te horen is.Stemmen zijn wel mooi maar hiermee mis ik een beetje de ademhaling (air) waardoor ervoor mij meer emotie in de stemmen is.Morgen nog even testen met alleen de atom op de harbeths.
Dat klinkt inderdaad als aangezet hoog, net zoals luistermoeheid na een half uur. En dan vind ik de C7 juist de Harbeth met het minste hoog, dus er lijkt een flink verschil tussen beide speakers te zijn.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Sirius666

Quote from: mikeclauw on September 10, 2019, 20:52:29
Ja klopt maar dit is pas na een half uur.Wat me het meeste opvalt is dat er met een triangel de aanslag beter te horen is.Stemmen zijn wel mooi maar hiermee mis ik een beetje de ademhaling (air) waardoor ervoor mij meer emotie in de stemmen is.Morgen nog even testen met alleen de atom op de harbeths.

Ik zou mij persoonlijk ietwat zorgen maken als het luisteren na zo'n korte tijd al minder aangenaam wordt. De linker raampartij en de plavuizen (geen tapijt bij de luisterplek denk ik?) lijken mij ook niet bevorderlijk voor de akoestiek.

Tabcam

Een tapijt kan wonderen doen en heeft vaak een hoge WAF. Het verschil in luidsprekers kan komen dat ze beide een verschillende opstelling nodig hebben. Zet je ze een avond vrijer neer als normaal mag (als dat kan) zal je waarschijnlijk veel minder (snel) luistermoe worden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mikeclauw

Quote from: Sirius666 on September 11, 2019, 10:56:23
Ik zou mij persoonlijk ietwat zorgen maken als het luisteren na zo'n korte tijd al minder aangenaam wordt. De linker raampartij en de plavuizen (geen tapijt bij de luisterplek denk ik?) lijken mij ook niet bevorderlijk voor de akoestiek.

Vandaag weer even bezig geweest met testen en luisteren.Op de atom alleen aangesloten klinkt alles wat kleiner en minder vol.Dus de nap 200 blijft gewoon staan.Bij de nap 200 zat de plus(230v) verkeerd dus stekker omgedraaid.Ook gelijk even een kleed(oude deken) voor de speakers neer gelegd en de speakers wat meer naar voren geplaatst.Moet zeggen dat nu alles wel wat lekkerder klink.Of het blijvertjes zijn dat weet ik nog niet maar wil de harbeths wel een kans geven.Toch bedankt voor alle info

myself

Of gewoon eens die speakers in een andere akoestiek gaan beluisteren of eens andere speakers op proef in huis halen.

Misschien mis je gewoon wel de dingen die jij in muziek belangrijk vind. Dan heb je in ieder geval weer een extra referentiepunt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Cyreg

Quote from: mikeclauw on September 11, 2019, 23:08:23
.... Moet zeggen dat nu alles wel wat lekkerder klink. Of het blijvertjes zijn dat weet ik nog niet maar wil de harbeths wel een kans geven....

En....? hoe gaat het nu met de C7's?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

mikeclauw

#5140
Quote from: Cyreg on September 25, 2019, 12:08:47
En....? hoe gaat het nu met de C7's?

Gaat nu wel lekker.Naca5 kabel heb ik vervangen door een k200 van linn.Naca5 klonk een beetje te hard naar mijn gevoel.Ook het verschil met volume per nummer was groot.Kan misschien ook liggen aan de atom maar had dit niet met de focus 160.Ben nu opzoek naar een redelijk betaalbare n-272.Hoop dat dit ook weer iets toevoegt aan het geluids beeld.Denk dat de voorversterker een stuk beter is.

mikeclauw

Even een update.Heb nieuwe 50 cm open stands gemaakt en met hifi zand :colgate: gevuld.Midden gebied trok gelijk open maar het laag gedeelte was een stuk minder maar wel beter te volgen.Is dus weer tijd om mijn rel terug te plaatsen en goed af te stellen.Zie steeds meer dat dsp word toegepast op een sub.Heeft iemand hier ervaring mee.

Cyreg

dusss......allemaal tevreden Harbethiers  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

zijn er hier ook Harbeth gebruikers die ontkoppelproducten van IsoAcoustics onder de speakers gebruiken?
(zelf heb ik nu m'n P3ES2's op Iso Puck Mini's staan op het audio/TV meubel met heel goed resultaat)

Zou wel benieuwd zijn naar resultaat van 3 of 4 Iso Pucks (grote) tussen m'n Oddvar tafeltje en Harbeth C7ES3  ;D
ben beetje bang voor de lichtere? klankbalans, die nu eigenlijk wel goed is
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bert de melker

Ik heb de orea's onder de tontrager stands werkt meer dan prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Bert, had je ze eerst niet tussen de stands en de speakers zitten? Of ben ik nu abuis 🤔
Hoe dan ook; het klonk formidabel 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Klopt Robert even een test gedaan dit klinkt net zo goed. Zelfs heb ik het idee dat het nog iets beter klinkt.
En optischs ziet het er beter uit.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cyreg

kan je misschien iets zeggen over het effect op de klank(balans) met...en zonder Orea's?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

denoontje

Quote from: bert de melker on January  5, 2020, 12:05:26
Ik heb de orea's onder de tontrager stands werkt meer dan prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gaaf met de merknaam in de stenen, zelf gedaan?

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio