Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen

Quote from: botsen on March 15, 2019, 09:26:06
Ik heb deze week via Marktplaats een paar Harbeth HL-P3 op de kop getikt. Was erg benieuwd hoe ze klinken, of de leeftijd terug te horen was (ze zijn snel 20/25 jaar oud denk ik?) bijvoorbeeld, maar ik vind het pareltjes en ze klinken top. Blij mee

Ik heb ze recent overgedaan aan een forumgenoot. Volgens mij bevallen ze hem ook wel.

Marino

Quote from: botsen on August 30, 2019, 22:02:13
Ik heb ze recent overgedaan aan een forumgenoot. Volgens mij bevallen ze hem ook wel.

Dat klopt volledig, niet verwacht dat dit kleine luidsprekertje mijn wensen zou vervullen.
Hiervoor onder andere JMR Duet gehad en die waren op hoger volume ook erg mooi maar de kracht van de Harbeth's ligt (voor mij) op laag volume, heerlijk luisteren en blijven verbazen over wat ik hoor.

De combinatie met Stemfoort is ook goed, nu alleen nog op zoek naar een passende dac (vintage of juist niet?).
Het meten via ARC (met de Martin Logan) heb ik nog niet gedaan maar dat kan alleen maar positief uitpakken.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Cyreg

Quote from: mikeclauw on August 30, 2019, 20:03:52
Weet misschien iemand welke stands goed werken voor een harbeth compact 7es-3.Wil deze speakers al een tijdje hebben maar nu blijken dat de stands ook veel invloed kunnen hebben.

Ik speel al sinds 2010 (en n.m.m. met goed resultaat) met C7's op houten Ikea Oddvar krukjes (nu €10/st)
Deze staan op vinyl vloerbedekking dat weer ligt op beton
Zonder verdere koppeling of ontkoppeling tussen speaker/kruk en pootjes/vinyl

Altijd uit te proberen voor €20? en......... bevalt het niet, dan heb je altijd nog 2 leuke tafeltjes of 2 plantenkrukjes  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

mikeclauw

bevalt het niet, dan heb je altijd nog 2 leuke tafeltjes of 2 plantenkrukjes   ;D ;D ;D

Heb je hem met of zonder boven plankje gemonteerd.En maakte dat nog verschil

Cyreg

#5104
Quote from: mikeclauw on August 31, 2019, 00:04:33
Heb je hem met of zonder boven plankje gemonteerd.En maakte dat nog verschil

Zonder bovenplankje past de C7 net niet veilig genoeg (niet geprobeerd dus)

Voor volledigheid: ik heb onder de C7's nog wel 'n Nagaoka 102 binnenhoesje liggen
Dat is meer om beschadiging bij verschuiven vd C7's te voorkomen (invloed op klank > weinig?)
En... de Oddvar's zijn tov de norm net 5cm te laag; ik zit ook in 'n wat lagere stoel dus........ ;)

Maar voor €20 gewoon proberen lijkt mij ???
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bert de melker

Ik speel met de tontrager stands en volgens vele de beste kwa geluid.
Niet goedkoop wel mooi gemaakt .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cyreg

#5106
Quote from: bert de melker on August 31, 2019, 12:52:46
Ik speel met de tontrager stands en volgens vele de beste kwa geluid.
Niet goedkoop wel mooi gemaakt .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is ongetwijfeld 'n mooi (gemaakt) product en zal ook best goed klinken (wel €999 p/p)
Ik zou het klankverschil wel 'ns 1 op 1 willen horen...

Praktijk is natuurlijk dat je probeert zo goed mogelijke synergie te vinden met al het audiospul
In mijn geval dan de Harbeth+Oddvar en Exposure XXXV INT en ruimte als gegeven beschouwen
Zo ook de DNM solidcore interlinks; maar wel spelen met allerlei netspul en LSkabels 

Enfin... ;)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)


chansig

Beste weet ik niet...maar mooi spul en prima bedrijf.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

Zal eerst de ikea stoeltjes is proberen.Speakers komen woensdag binnen dus zal wel schuiven en uitproberen worden.Bedankt voor alle info.

Cyreg

Quote from: mikeclauw on August 31, 2019, 17:11:44
.....Speakers komen woensdag binnen dus zal wel schuiven en uitproberen worden....

En....??? hoe zijn de 1e klanken?  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

mikeclauw

Om eerlijk te zijn erg wennen.Niet erg open en heb soms het gevoel als het wat drukker wordt het een brei wordt.Maar moet er wel bij vermelden dat de speakers nu erg laag staan op de ikea stoeltjes.Hoop vd week hogere stands binnen te krijgen.

chansig

Eerst maar eens op de goeie hoogte zetten en dan er iets van vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyreg

#5113
Quote from: mikeclauw on September  6, 2019, 20:11:57
Om eerlijk te zijn erg wennen.Niet erg open en heb soms het gevoel als het wat drukker wordt het een brei wordt.Maar moet er wel bij vermelden dat de speakers nu erg laag staan op de ikea stoeltjes.Hoop vd week hogere stands binnen te krijgen.

Even je gehoor en hersenen inspelen EN ook 'n beetje de Harbeth's (paar dagen)  ;)
Wel eerst even zonder REL gaan luisteren!!

Ben bang dat andere en/of hogere stands niet echt dit probleem geheel gaat verhelpen
Ik denk eerder aan NACA5 (donker en vol klinkend) als oorzaak van weinig synergie met Harbeth's?

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen, dus.....
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Bas Akkerman

Quote from: mikeclauw on September  6, 2019, 20:11:57
Om eerlijk te zijn erg wennen.Niet erg open en heb soms het gevoel als het wat drukker wordt het een brei wordt.Maar moet er wel bij vermelden dat de speakers nu erg laag staan op de ikea stoeltjes.Hoop vd week hogere stands binnen te krijgen.
Misschien overheen gelezen, maar welke speakers had je hiervoor?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Quote from: Cyreg on September  7, 2019, 10:14:54
Ben bang dat andere en/of hogere stands niet echt dit probleem geheel gaat verhelpen
Ik denk eerder aan NACA5 (donker en vol klinkend) als oorzaak van weinig synergie met Harbeth's?



Neuhhh...dat zal het ook niet zijn als het blijft. Akoestiek.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

Quote from: Bas Akkerman on September  7, 2019, 15:34:07
Misschien overheen gelezen, maar welke speakers had je hiervoor?

Had hiervoor Dynaudio focus 160.Mijn backup speakers zijn oude Celestions sl6si en elke keer als ik deze terug zet  :wub:
Helaas word ik er na een tijdje luistermoe van.Had dit niet met de dynaudio's maar Harbeth stond altijd al op mijn verlang lijstje.

vik

Ik vermoed dat de akoestiek hier een enorme rol speelt in de luistermoeheid. Harbeth staat er juist bekend om dat ze heel open zijn. Zo ken ik ze persoonlijk ook.

Meer open in een slechte akoestiek versterkt enkel maar de problemen. Dynaudio Focus heeft (vind ik) een heel laid back karakter. Dat bedoel ik niet negatief maar meer een eigenschap.


Quote from: mikeclauw on September  6, 2019, 20:11:57
Om eerlijk te zijn erg wennen.Niet erg open en heb soms het gevoel als het wat drukker wordt het een brei wordt.Maar moet er wel bij vermelden dat de speakers nu erg laag staan op de ikea stoeltjes.Hoop vd week hogere stands binnen te krijgen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Quote from: mikeclauw on September  6, 2019, 20:11:57
Om eerlijk te zijn erg wennen.Niet erg open en heb soms het gevoel als het wat drukker wordt het een brei wordt.Maar moet er wel bij vermelden dat de speakers nu erg laag staan op de ikea stoeltjes.Hoop vd week hogere stands binnen te krijgen.

Maak eens een foto van de ruimte en set....

mikeclauw

#5119
Staan nog niet ingedraaid.

chansig

Altijd "mooi" te zien dat er duizenden euro's worden uitgegeven aan apparatuur en men niet tevreden is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

Quote from: chansig on September  8, 2019, 18:05:02
Altijd "mooi" te zien dat er duizenden euro's worden uitgegeven aan apparatuur en men niet tevreden is.

Gr. Hans

Beetje trieste opmerking kan ik niks mee.

bmateijsen

Quote from: mikeclauw on September  8, 2019, 18:16:37
Beetje trieste opmerking kan ik niks mee.

De rest van de woonkamer is niet makkelijk te zien op de foto....Heb je nog meer foto's van de ruimte?

- Hoe ver zit je van de luidsprekers af?
- Hoe ver staan ze van elkaar af?

Hoogte van de stand is, zover ik zo kan beoordelen prima...

Experiment:
- Zet de C7ES3 eens rechtstreeks op de Atom (ipv op de NAP200)?



Sirius666

#5123
Quote from: mikeclauw on September  8, 2019, 17:59:39
Staan nog niet ingedraaid.

Ik krijg het gevoel dat het raam nu roet in het eten gooit.

Is er een verschil qua weergave als je de gordijnen dicht doet? De stof lijkt niet al te dik maar alle beetjes helpen ;)

Quote from: chansig on September  8, 2019, 18:05:02
Altijd "mooi" te zien dat er duizenden euro's worden uitgegeven aan apparatuur en men niet tevreden is.

Gr. Hans

Iets met subwoofers?  :tounge2: :D

:crazy: Toch wel fijn dat ik na 7 jaar de edit knop boven m'n ip adres heb ontdekt :D :D Handig ding.

Sirius666

#5124
.