Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred Mulder

Ben ook erg happy met de C7, gelijktijdig nieuwsgierig naar de HL5 plus. Maar zou deze alleen willen beluisteren / vergelijken icm evt nieuwe C7 'plus' (als thuis luisteren -via dealer- dan wil ik ook serieus zijn qua aanschaf) Maar ja, dat kan nog even duren dus ??? Het kan zomaar volgend jaar gebeuren, de afgelopen 2 jaar hebben alle andere modellen een update gehad..

Dura

Quote from: Fred Mulder on May 28, 2018, 21:52:56
De Compact 7-es3 is het langstlopende model van Harbeth (10+ jaar)
Ben heel benieuwd wanneer de opvolger wordt geïntroduceerd..

Ik heb het al eerder gezegd, Alan Shaw maakt in het Harbeth forum op mij de indruk van iemand die zich aan het voorbereiden is op zijn pensioen, en ik verwacht van zijn hand geen nieuwe modellen meer. 2 jaar geleden schreef hij, ook op dat forum, dat de C7 het best verkochte model was in Azië, en dat hij er niet over piekerde om die te updaten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

H&C Hifi

Even dit topic wakkerschudden  8)


Voor diegene die het nog niet wisten ook wij zijn sinds vorige week Harbeth dealer  :wub:!
Wij hebben de volledige line-up beluisterbaar in de winkel (t/m de 40.2 anniversary)





Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fasteddie

Blijft inderdaad mooi, zeker die kleintjes!

bmateijsen

Quote from: Dura on May 29, 2018, 00:28:22
Ik heb het al eerder gezegd, Alan Shaw maakt in het Harbeth forum op mij de indruk van iemand die zich aan het voorbereiden is op zijn pensioen, en ik verwacht van zijn hand geen nieuwe modellen meer. 2 jaar geleden schreef hij, ook op dat forum, dat de C7 het best verkochte model was in Azië, en dat hij er niet over piekerde om die te updaten.

De afgelopen 2 jaar heeft Alan niet stil gezeten... De 40.2, 30.2, P3ESR en SHL5+ 40th anniversary zijn allemaal uitgebracht. Als je bijv. in de review kijkt van de SHL5+ 40th anniversary, dan kan je zien dat hij echt wijzigingen in het ontwerp heeft aangebracht. ;)

Cyreg

#4906
De quote ging n.m.m. over de C7ES-3 (35th Anniversary) die nog geen opvolgend model heeft?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bmateijsen

Quote from: Cyreg on June 26, 2018, 19:57:03
De quote ging n.m.m. over de C7ES-3 (35th Anniversary) die nog geen opvolgend model heeft?

Jullie weten net zoveel als wij.... . Maar de 40th anniversary is nog niet voorbij, dus wie weet!

Sopper

2e poging geslaagd DIY stands voor SHL5+  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

H&C Hifi

Netjes !

Ik ben sinds gister ook aan het praten met een ambachtsman / hout bewerker hier uit het dorp.
Kijken of hij ook passende stands kan produceren (voor alle modellen) tegen nog schappelijke prijzen.

Zodra meer bekend zal ik het melden uiteraard  :)

fasteddie

Quote from: HcHifi.nl on June 29, 2018, 13:05:19
Netjes !

Ik ben sinds gister ook aan het praten met een ambachtsman / hout bewerker hier uit het dorp.
Kijken of hij ook passende stands kan produceren (voor alle modellen) tegen nog schappelijke prijzen.

Zodra meer bekend zal ik het melden uiteraard  :)

^^

Dr.Bedlo

Sinds ik de naim Nova heb valt het mij op dat het laag nogal onrustig  en wat rommelig overkomt. Bij de Naim XS had ik er geen last van. Heb dus niet het idee dat het aan mijn 30.1 ligt. Iemand zei dat het aan de plaatsing ligt. Kan...maar heeft iemand tips hoe dit te verbeteren? De speakers staan ongeveer 75 cm de kamer in en hebben aan beide kanten ongeveer twee meter vrije ruimte. Geen toe in overigens.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on July 13, 2018, 16:57:10
Sinds ik de naim Nova heb valt het mij op dat het laag nogal onrustig  en wat rommelig overkomt. Bij de Naim XS had ik er geen last van. Heb dus niet het idee dat het aan mijn 30.1 ligt. Iemand zei dat het aan de plaatsing ligt. Kan...maar heeft iemand tips hoe dit te verbeteren? De speakers staan ongeveer 75 cm de kamer in en hebben aan beide kanten ongeveer twee meter vrije ruimte. Geen toe in overigens.

Waarom geen toe-in?? Dat hebben ze echt wel nodig...
En het laag, tja, probeer ze eens iets meer naar de muur toe.. of gewoon op een andere plek, ga experimenteren!

Nu vond ik de Nait XS met Flatcap toch echt wel een 8) setje voor een Harbeth! (Geen ervaring met Nova).

Dr.Bedlo

Je hebt in zoverre gelijk dat de xs geknipt is voor Harbeth.Nu is de Nova stukken beter , behalve dat onrustige laag..das een minpunt. Ik ga eens experimenteren.
Quad vintage.

Dura

Zonder indraaien kun je sneller last krijgen van basproblemen, aangenomen dat je een rechthoekige kamer hebt en de speakers evenwijdig aan de achtermuur staan.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

chansig

Op welke manier kan indraaien een effect hebben op de lage tonen ???

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Quote from: Dura on July 14, 2018, 08:46:34
Zonder indraaien kun je sneller last krijgen van basproblemen, aangenomen dat je een rechthoekige kamer hebt en de speakers evenwijdig aan de achtermuur staan.

De frequenties in het laag worden op dezelfde plek identiek aangesproken of de luidspreker nu wel of geen toe-in heeft.

chansig

Neemt natuurlijk niet weg dat de ervaring anders kan zijn. Mogelijk elders op een/het forum als dusdanig beschreven. En voor je het weet is het waar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Helmuth

Quote from: Dura on July 14, 2018, 08:46:34
Zonder indraaien kun je sneller last krijgen van basproblemen, aangenomen dat je een rechthoekige kamer hebt en de speakers evenwijdig aan de achtermuur staan.

Lage tonen verspreiden zich 360 graden dus als een bol naar alle richtingen. Als je dat weet snap je ook dat jou verhaal niet kan kloppen.

Als je een magnetostaat , els, of dipool dus dipool luidsprekers gebruikt voor het laag dan is het anders.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

chansig

#4919
Want lage frequenties uit een dipool gedragen zich anders dan lage frequenties uit een reguliere speaker ? Die lage frequenties stralen dan bij wijze van spreken maar 180 graden "rond" ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Laat maar...heb het al gelezen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

#4921
Denk dat jullie gelijk hebben. Mijn P3ESR lijken wel meer laag te geven als ik ze minder indraai, maar bij nader inzien kan dat veroorzaakt worden doordat, als ik niet indraai, er minder hoog mijn oren bereikt, waardoor de tonale balans verandert.

Qua M30.1, die heb ik prachtig horen spelen, maar ik heb het ook meegemaakt, bij Chattelin in een niet al te grote luisterkamer, dat ze nogal 'blaften' in de bas. Zelfs Garmt kreeg ze niet goed opgesteld. Vreemd, want in dezelfde kamer speelden de HL5+ vlekkeloos.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on July 14, 2018, 10:36:02
De frequenties in het laag worden op dezelfde plek identiek aangesproken of de luidspreker nu wel of geen toe-in heeft.

Dan zou in mijn geval dan toch niet uitmaken?
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Dura on July 14, 2018, 08:46:34
Zonder indraaien kun je sneller last krijgen van basproblemen, aangenomen dat je een rechthoekige kamer hebt en de speakers evenwijdig aan de achtermuur staan.

in mijn kamer juist meer bas problemen, lees boem boem, met indraaien! De Focals staan op de mm nauwkeurig beide recht de kamer in te stralen.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

chansig

Fijn toch dat je kan ervaren wat je maar wilt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.