Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Mij lijken jumpers van dezelfde kabel als de luidsprekerkabel de beste oplossing. Of de kabel ver genoeg strippen zodat hij door beide terminals kan, desnoods met wat krimpkous ertussen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

De brugjes zijn van uitstekende kwaliteit! Beste is H+, L-...

twani

Quote from: ChrisV on October 30, 2012, 08:12:49
Heel veel info is er niet over, maar ze komen van een niet-forumsponsor. Het gaat feitelijk om pakketjes mineralen die je aan je apparatuur hangt. Hoe het werkt heeft mij nooit geinteresseerd. Dat het werkt des te meer. Je kan mij pm-en als je meer wilt weten van dit (overigens sympathieke) bedrijfje (en nee, ik heb geen belang bij de verkoop ;)).
Oh wauw :o  en dat kun je dan bestellen via "Astro TV" op SBS6?  Uh nee sorry bedankt voor het aanbod, vast goed bedoeld maar dat kan ik als nuchtere Hollander niet aan mezelf verkopen......

Je LFD vind ik overigens wel Cool :headbanging:

ChrisV

#1403
Quote from: twani on October 30, 2012, 17:42:54
Oh wauw :o  en dat kun je dan bestellen via "Astro TV" op SBS6?  Uh nee sorry bedankt voor het aanbod, vast goed bedoeld maar dat kan ik als nuchtere Hollander niet aan mezelf verkopen......

Je LFD vind ik overigens wel Cool :headbanging:

Of Astro TV deze producten ook verkoopt voor de audiofiel weet ik niet. Ik kijk niet zo vaak naar dit programma  :P Zelf ben ik makkelijk te misleiden en betaal ik graag voor onzin-producten en zweverige verhalen.   >:D   ;D 

Alle gekheid op een stokje: ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Voor mij is het heel simpel: als ik zeker weet dat ik een verbetering hoor en het is de investering waard, dan doe ik het gewoon. Ik vind dat ook nuchter, maar op een andere manier.

LFD is leuk spul idd. Wil binnenkort eens de IV aan de tand voelen. Heb nu de III Silver Edition.

Cyreg

Quote from: garmtz on October 30, 2012, 15:44:41
De brugjes zijn van uitstekende kwaliteit! Beste is H+, L-...

Ja, dat maakt behoorlijk uit, klinkt m.i. wat meer geintegreerd met warmere balans  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bartd

Net Mahler 5 zitten luisteren via mijn C7ES2. Mooi vol en gedetailleerd.
Ze worden aangestuurd door 2 Little Ceasar monoblocks, die ik net zelf heb gebouwd.
Slechts 2 maal 8 Watt, maar wat gaat het hard en onvervormd!
Oftewel, wat zijn die Harbeths makkelijk aan te sturen, ook met maar 8 Watt.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

tompj

Quote from: bartd on November  3, 2012, 23:11:41
Net Mahler 5 zitten luisteren via mijn C7ES2. Mooi vol en gedetailleerd.
Ze worden aangestuurd door 2 Little Ceasar monoblocks, die ik net zelf heb gebouwd.
Slechts 2 maal 8 Watt, maar wat gaat het hard en onvervormd!
Oftewel, wat zijn die Harbeths makkelijk aan te sturen, ook met maar 8 Watt.
Ik kan me wel voorstellen dat single ended buizen iets magisch brengen met Harbeth. Gaaf hoor!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Cyreg

Quote from: Cyreg on October 23, 2012, 17:50:49
.....wilde nou toch ook die M30's zelf wel 'ns uitgebreid beluisteren in m'n home setting  :D
Tzt zal ik wel besluiten welke ik ga houden ..............

En ik heb geconcludeerd dat ik met beide speakers hier goed uit de voeten kan.
Ondanks de iets andere presentatie, maar het blijven beide wel Harbeth's natuurlijk  ;)

De C7's klinken wat losser, makkelijker, meer het idee van "in de ruimte" spelen?
C7 zeker ook iets grotere afbeelding, vaak wat meer helder klinkend midden.
Soms vind ik dat de M30 wat warmer klinken, maar toch met prima hoog, zeker meer fijn detail.
Stemmen zijn bij beide speakers wel erg goed, M30 ietsje beter?
Maar dan komt het iets lagere laag weer vd C7 en bij bepaalde nummers is dat wel weer lekker.

Kortom beide sets staan nu te koop in "De Markt" sectie, elk voor 1500 euro  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

tompj

Quote from: Cyreg on November  4, 2012, 16:39:52
En ik heb geconcludeerd dat ik met beide speakers hier goed uit de voeten kan.
Ondanks de iets andere presentatie, maar het blijven beide wel Harbeth's natuurlijk  ;)

De C7's klinken wat losser, makkelijker, meer het idee van "in de ruimte" spelen?
C7 zeker ook iets grotere afbeelding, vaak wat meer helder klinkend midden.
Soms vind ik dat de M30 wat warmer klinken, maar toch met prima hoog, zeker meer fijn detail.
Stemmen zijn bij beide speakers wel erg goed, M30 ietsje beter?
Maar dan komt het iets lagere laag weer vd C7 en bij bepaalde nummers is dat wel weer lekker.

Kortom beide sets staan nu te koop in "De Markt" sectie, elk voor 1500 euro  :D
Als ik het goed begrijp kijk je wel welke het eerst weg zijn en houd je de andere set?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Cyreg

Quote from: tompj on November  4, 2012, 17:03:40
Als ik het goed begrijp kijk je wel welke het eerst weg zijn en houd je de andere set?

zo is't  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Sjaudio

Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar de meeste zullen het hier wel weten..
Toch een leuke foto:



Monitor 30's in het BBC World transmission studio, Londen

botsen

Kunnen de P3ES2 trouwens goed dicht bij of aan de muur geplaatst worden? Fo geeft dit problemen met het laag?

bmateijsen

Quote from: botsen on November  5, 2012, 18:06:26
Kunnen de P3ES2 trouwens goed dicht bij of aan de muur geplaatst worden? Fo geeft dit problemen met het laag?

Kan heel goed dichtbij de muur!

Groet,

Bjorn

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Paul1967


Alco

QuoteKan heel goed dichtbij de muur!
Mag ik aannemen dat dit dan ook geld voor de P3esr ?

(ik las namelijk een keer in een Harbeth brochure dat 30cm als minimum werd aanbevolen)  :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

botsen


citac

Waarom biedt Harbeth NL ,maar 2 jaar en niet 5 jaar garantie , zoals Harbeth US en UK?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Martin!!!

#1418
Quote from: citac on November  6, 2012, 12:24:14
Waarom biedt Harbeth NL ,maar 2 jaar en niet 5 jaar garantie , zoals Harbeth US en UK?

Volgens mij is het standaard 12 maanden (de Harbeth garantie - los van onze Nederlandse regeltjes inzake garantietermijnen) en na registratie op de Harbeth site 36 maanden


http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=aftersales
mainly British stuff

citac

BB&G zegt weer 2 jaar  :dontgetit: ...
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Martin!!!

Quote from: citac on November  6, 2012, 18:09:42
BB&G zegt weer 2 jaar  :dontgetit: ...

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Harbeth doet daar denk ik dus nog een jaartje bovenop na registratie.

Misschien dat Garmt en/of Bjorn hier nog iets over kunnen vermelden?

Dan is het meteen voor iedereen helemaal duidelijk..............
mainly British stuff

r_flagg

hmmm... is een M30 ( welke hier te koop staan met dank aan Cyreg) in combi met een SVS PC13 ultra too much???  :headbanging:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

twani

Wat is je vraag nu eigenlijk?

r_flagg

of het een logische combi is?
of dat die 2 elkaar misschien storen?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Bas Akkerman

Als je de SVS goed laat aansluiten op de Harbeth hoeft dat niet. Het ligt ook een beetje aan de grootte van je kamer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten