Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Misschien al eerder gevraagd maar oké....Welke luidsprekerkabels hangen wij het liefst aan onze Harbeths? En waarom? 
Is er sprake van een "Fysiek elektrische" match met een bepaald soort kabel?

Wie heeft er bijv. Nordost aan "geknupt"?   (Is een combi waarnaar ik nieuwsgierig ben vandaar dit merk opeens genoemd)

Gr.
Theo.

Dirk

#1376
hier een eenvoudige K20 van Linn...in de eerste plaats omdat ik er nog wel enkele metertjes van had sinds ik de full aktiv Isobariks de deur uit deed :D...maar ook omdat dit naar mijn gevoel gewoon een degelijke no nonsense kabel is (wel aan de stugge kant), in mijn geval netjes afgewerkt met QED Airlocs door Garmt.
btw : ik moet wel ff vermelden niet zo'n believer te zijn op het vlak van kabels, al zeker niet richting speakers  ;)

de surround Harbethjes zijn gisteren trouwens aangesloten met het eerste het beste wat ik in huis had liggen in die lengte, wat een gewone single wire (2 per kant ;D) H07V-K van 2.5mm² werd


edit : typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Ik gebruik K20, wat goed werkt op Linn elektronica. Is een eerlijke en voor de prijs behoorlijk open klinkende kabel. Vergeleken met de betere kabels vooral wat 'rauw' in het hoog, maar niet zozeer dat het stoort. Naim NAC A5 is ook zo'n merkafhankelijke kabel (werkt vooral erg goed op Naim versterkers, duh...).

Kabels zie ik als een interface, die afhankelijk is van de versterker en de aangesloten luidspreker. Er is interactie die in iedere situatie anders uitpakt. Mijn favoriete merk is Cardas, wat ik wat betreft klankfilosofie erg in de lijn vind liggen van Harbeth. Echter, de hogere capaciteit is niet altijd compatibel met iedere versterker (K20 heeft bijvoorbeeld juist een erg lage capaciteit).

Goedkope, goedklinkende kabels vind je ook bij 'professionals' als Canare, Mogami en VanDamme.

bartd

Ik speel met 47 labs 4708 OTA kabels. Erg tevreden er over. In het verleden had ik Nordost red Dawn.
De OTA's zijn rustiger en natuurlijker.
Ook wel interessant is wat voor versterking jullie hebben.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

Peerless Monster

Quote from: bartd on October 29, 2012, 09:06:02
Ik speel met 47 labs 4708 OTA kabels. Erg tevreden er over. In het verleden had ik Nordost red Dawn.
De OTA's zijn rustiger en natuurlijker.
Ook wel interessant is wat voor versterking jullie hebben.

Maar enorm plat. Ik heb de OTA direct vergeleken met mijn (ex)RD's en de OTA is erg muziekaal en rustig inderdaad.
Maar ongelofelijk plat qua gelaagdheid in je stage....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

raindog

Hier ook 4708 OTA's. Veel vergelijk heb ik niet maar van hetgeen dat ik geprobeerd heb vond ik het de meest open en vanzelfsprekend klinkende kabel. Bijkomend voordeel is dat je de kabel bijna niet ziet doordat ie zo zo dun en transparant is. De OTA heeft dan wel weer als nadeel dat het een erg kwetsbare en onafgeschermde kabel is, langere lengtes worden dan ook afgeraden. Overigens heb ik ook een korte interlink gemaakt van de 4708 OTA kabel, die doet het ook prima.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

botsen

Quote from: raindog on October 29, 2012, 10:45:03
Hier ook 4708 OTA's.

Hier ook. Zonder te weten al die tijd naar platte muziek geluisterd blijkbaar...

Bas Akkerman

Cardas Quadlink ligt er door mijn huis en is bi-wire aangesloten op de Monitor 30.1 AE. Geeft een wat losser geluidsbeeld in vergelijking met andere kabels die ik heb geprobeerd, maar nog véél belangrijker is de vloeiende, coherente en rijke weergave. Die hebben de overige componenten ook en vind ik juist de kracht van deze set. Een kabel die naar mijn idee weinig tot niets verandert in de set, hoogstens wat aan de warme kant is. Maar ik denk dat ik aardig in de buidel mag tasten, wil ik deze kabel echt verbeteren...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on October 29, 2012, 12:00:36
Cardas Quadlink ligt er door mijn huis en is bi-wire aangesloten op de Monitor 30.1 AE.

De M30.1 heeft geen bi-wire terminals, dus is single-wired aangesloten... ;)

QuoteGeeft een wat losser geluidsbeeld in vergelijking met andere kabels die ik heb geprobeerd, maar nog véél belangrijker is de vloeiende, coherente en rijke weergave. Die hebben de overige componenten ook en vind ik juist de kracht van deze set. Een kabel die naar mijn idee weinig tot niets verandert in de set, hoogstens wat aan de warme kant is. Maar ik denk dat ik aardig in de buidel mag tasten, wil ik deze kabel echt verbeteren...

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 29, 2012, 12:37:38
De M30.1 heeft geen bi-wire terminals, dus is single-wired aangesloten... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Quote from: Bas Akkerman on October 29, 2012, 12:44:29


Maar je hebt in ieder geval wel twee kabels (L + R) Bas, dus toch een beetje bi-wire...  ;) ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman



Vandaar mijn opmerking...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


ChrisV

Hier ASI Liveline bekabeling en een LFD versterker. Vind ik zelf een mooie combinatie. M-netters zijn daarnaast een must.

tonus

veel OTA gebruikers hier! Ik ben helaas afgestapt van de OTA, 3,5 meter was te lang in combinatie met de P3ESR'en. Nu gebruik ik 2x2,5mm2 koper van de rol, bevalt goed. Later nog maar eens op zoek naar iets anders....

twani

Quote from: tonus on October 29, 2012, 20:49:38
veel OTA gebruikers hier! Ik ben helaas afgestapt van de OTA, 3,5 meter was te lang in combinatie met de P3ESR'en. Nu gebruik ik 2x2,5mm2 koper van de rol, bevalt goed. Later nog maar eens op zoek naar iets anders....
Wat doet Ota met de bas? Sneller, minder plakkerig heb ik al eerder gehoord, maar niet dunner hoop ik. Daar heb ik namelijk een hekel aan :D

twani

Quote from: ChrisV on October 29, 2012, 17:19:35
Hier ASI Liveline bekabeling en een LFD versterker. Vind ik zelf een mooie combinatie. M-netters zijn daarnaast een must.
LFD is een all time favoriet van vele Harbeth bezitters, die volg ik maar wat is een M-netter? :o

tompj

Ik gebruik Supra Classic 2.5, zo van de rol tussen mijn Accuphase en Harbeths. Niet bepaald exotisch, maar ik probeer toch al twee dagen een opgenomen film te kijken maar krijg het maar niet voor elkaar de muziek af te zetten....
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Quote from: tompj on October 29, 2012, 20:59:41
Ik gebruik Supra Classic 2.5, zo van de rol tussen mijn Accuphase en Harbeths. Niet bepaald exotisch, maar ik probeer toch al twee dagen een opgenomen film te kijken maar krijg het maar niet voor elkaar de muziek af te zetten....
Wat zal jij moe zijn man ;D

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

ChrisV

Quote from: twani on October 29, 2012, 20:55:16
LFD is een all time favoriet van vele Harbeth bezitters, die volg ik maar wat is een M-netter? :o

Heel veel info is er niet over, maar ze komen van een niet-forumsponsor. Het gaat feitelijk om pakketjes mineralen die je aan je apparatuur hangt. Hoe het werkt heeft mij nooit geinteresseerd. Dat het werkt des te meer. Je kan mij pm-en als je meer wilt weten van dit (overigens sympathieke) bedrijfje (en nee, ik heb geen belang bij de verkoop ;)).

garmtz

OTA klinkt heel puur en klankrijk, maar is ook dynamisch beperkend en geeft een intiem, maar klein geluidsbeeld. Met de ongevoeligheid van de Harbeths, vind ik dit geen geslaagde match. Moet wel toegeven dat deze kabel op alle punten verbeteren, veel geld kan kosten (of heel slim zoeken... ;)).

tompj

Quote from: ChrisV on October 30, 2012, 08:12:49
Het gaat feitelijk om pakketjes mineralen die je aan je apparatuur hangt.
:crazy:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

ChrisV

Schiet er iets in de kramp?  ;D

Paul1967

Gister een paartje P3ES2 besteld, dus straks weer een Harbethie erbij  :).

Dit zijn overigens wel bi-wire terminal luidsprekers, sinds jaren niet meer in gebruik gehad.
Ik ga ze als ik ze heb single-wire aansluiten (denk H+ en L-  of beiden op L) met fabrieksaf afgemonteerde kabels.
Hoe zijn die brugjes tegenwoordig, beetje goede kwaliteit zodat je ze kan laten zitten?
Of is het beter om jumpers te gebruiken?