Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

#1350
Ik zou er aan toé willen voegen dat ze, onder welke omstandigheden dan ook, (slechte opname, akoestiek, heldere bron/amp ) altijd vrij zijn van luistermoeheid, je nooit naar de techniek achter de muziek zullen drijven.
Blijft over de muziek die ze maken, en muziek wordt niet per definitie gemaakt door een technisch uitstekende klank........

Bas Akkerman

Vloeiend, vrij, vergevingsgezind, vol (van klankkleur), (maar bovenal) volgzaam. Ze zitten zowel de keten ervoor als de muziek niet in de weg en laten die "doorstromen".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on October 26, 2012, 21:54:33
Vloeiend, vrij, vergevingsgezind, vol (van klankkleur), (maar bovenal) volgzaam. Ze zitten zowel de keten ervoor als de muziek niet in de weg en laten die "doorstromen".
Ouwe "poët" die je bent Bas :worship:

Bas Akkerman

Quote from: twani on October 26, 2012, 22:36:59
Ouwe "poët" die je bent Bas :worship:
Ja, mezelf even kietelen met een beschrijving van slechts 5 woorden en eenzelfde letter. Houdt het leven spannend! Bas (met de kinderhanden).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

#1354
Bedankt voor alle reacties....
Echter ik hoor diverse begrippen, kwalificaties die ik ook zeer makkelijk aan andere merken speakers kan toedichten.

Ik bedoel meer, wat is er nu zo uitsproken of uniek aan Harberth

Een "uitgesproken" karakter geeft bij luisteren meteen een stuk herkenbaarheid - "ik hoor Naim !"
Een "uitgesproken" karakter, wat betekent, of je bent er helemaal weg van :bigsmile:  of je vindt het maar niks  :unhappy: 
Een "uitgesproken" karakter, wat ook betekent (bijv. Naim) --> minder allround, excelleert bij pop, blues etc. en geeft een
lekker live gevoel en klinkt zeer ritmisch  maar voor klassiek klinkt het minder verfijnd.

Is bovenstaande ook op Harberth van toepassing  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Quote from: VANZOMERENG on October 27, 2012, 10:23:46
Bedankt voor alle reacties....
Echter ik hoor diverse begrippen, kwalificaties die ik ook zeer makkelijk aan andere merken speakers kan toedichten.

Ik bedoel meer, wat is er nu zo uitsproken of uniek aan Harberth

Een "uitgesproken" karakter geeft bij luisteren meteen een stuk herkenbaarheid - "ik hoor Naim !"
Een "uitgesproken" karakter, wat betekent, of je bent er helemaal weg van :bigsmile:  of je vindt het maar niks  :unhappy: 
Een "uitgesproken" karakter, wat ook betekent (bijv. Naim) --> minder allround, excelleert bij pop, blues etc. en geeft een
lekker live gevoel en klinkt zeer ritmisch  maar voor klassiek klinkt het minder verfijnd.

Is bovenstaande ook op Harberth van toepassing  :eh:
Misschien komt het omdat er juist niets "uitgesprokens" aan de Harbeth klank is  :D

garmtz

Wat Twani zegt... :)  Een uitgesproken speaker gaat uitgesproken snel vervelen... ;D  Harbeth 'gets out of the way'. Als iets uitgesproken is aan een Harbeth, is het misschien wel de warme klank, die desondanks erg open is. Ook is er geen sprake van tweeter+woofer, maar een heel mooie homogeniteit.

vanzomereng

#1357
Quote from: garmtz on October 27, 2012, 11:13:24
Wat Twani zegt... :)  Een uitgesproken speaker gaat uitgesproken snel vervelen... ;D  Harbeth 'gets out of the way'. Als iets uitgesproken is aan een Harbeth, is het misschien wel de warme klank, die desondanks erg open is. Ook is er geen sprake van tweeter+woofer, maar een heel mooie homogeniteit.

Thanks  ;D

Of een uitgesproken karakter nu echt op den duur gaat vervelen, weet ik niet, is m.i.z. afhankelijk van de luisteraar / genre.

Naim heeft toch ook een eigen karakter en gaat dit merk jou op den duur ook vervelen ?  :butbut:

Maar zover ik uit alle conclusies en opmerkingen mag geloven
- maakt Harbeth goede allrounders
- is qua klanksignatuur niet uitgesproken t.o.v. vele andere merken

Rest me de conclusie, dat velen die voor Harberth gekozen hebben,
dit alleen gedaan hebben op basis van smaak (klank) en prijs/kwaliteitverhoudingen

Kortom, niks bijzonders in de normale gang van zaken in dit hifi-wereldtje  :notify:

Nu is mijn bovenstaande formele/droge antwoord, m.i.z. geheel te rechtvaardigen n.a.v. jullie reacties.

Toch bekruip me het gevoel, dat de klanksignatuur van Harberth, specifiek iets bij mensen doet,
wat zich zeer moeilijk op papier laat zetten (dit geldt wel voor meer merken) en dat daarom
het een vak en/of een gave is, om een goed review/luisterindruk neer te zetten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Tsja, je vraagt ons in 5 woorden een "review" te geven, dat is natuurlijk niet realistisch. In ieder geval kan je daardoor geen goed beeld krijgen. Maar, en misschien is dit beter om in een ander topic te bespreken, maar wat is de reden dat je nieuwsgierig bent naar Hartbeth? Bevallen er zaken niet aan je huidige luidsprekers en zo ja, wat?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Quote from: Bas Akkerman on October 27, 2012, 12:06:16
Tsja, je vraagt ons in 5 woorden een "review" te geven, dat is natuurlijk niet realistisch. In ieder geval kan je daardoor geen goed beeld krijgen. Maar, en misschien is dit beter om in een ander topic te bespreken, maar wat is de reden dat je nieuwsgierig bent naar Hartbeth? Bevallen er zaken niet aan je huidige luidsprekers en zo ja, wat?

Nu vooruit dan maar, iedereen die in de knel kwam met 5 woorden, mag nu frank en vrij schrijven, zonder beperkingen   ;D

Bas, mijn luidsprekers bevallen me prima  ::) 

Ik merk hier, dat Harberth nu volop in de belangstelling staat en er al diverse forummers in de mood zijn
er binnenkort 1 aan te schaffen of onlangs dit gedaan hebben.
Dit bij een speaker die je niet overal aantreft, geen mainstream product is, geen WAF-factor heeft
Vele vallen dus voor de "klanksignatuur" van Harberth ?

Dus mijn vraag was gewoon waarom Harbeth, wat maakt deze speaker uniek ?

Ik heb zelf geen plannen om andere speakers te kopen, tenzij ik nog dit jaar bij jouw (M&G)
zo in positieve zin overvallen wordt, dat upgrade onvermijdelijk is, wil ik mijn geestelijke gezondheid
niet in gevaar brengen  ;D   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 11:13:24
Wat Twani zegt... :)  Een uitgesproken speaker gaat uitgesproken snel vervelen... ;D  Harbeth 'gets out of the way'. Als iets uitgesproken is aan een Harbeth, is het misschien wel de warme klank, die desondanks erg open is. Ook is er geen sprake van tweeter+woofer, maar een heel mooie homogeniteit.
Héy, dan ben ik opgelicht door jullie ;D In een SHL 5 horen een tweeter én een woofer te zitten ;)

vanzomereng

Quote from: twani on October 27, 2012, 13:35:21
Héy, dan ben ik opgelicht door jullie ;D In een SHL 5 horen een tweeter én een woofer te zitten ;)
Had je maar een Millon of SF moeten kopen, domoor  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani


Dirk

Alan Shaw is weer lekker rechtuit in dit (nog erg korte) draadje op het HUG   :worship: :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

De meeste merken zijn gewoon brandhout vergeleken bij Harbeth. Klaar! :)

vanzomereng

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 17:08:16
De meeste merken zijn gewoon brandhout vergeleken bij Harbeth. Klaar! :)

Die enkele andere merken, die geen brandhout zijn vergelijken met Harbeth, die verkoopt jij toevallig ook zeker  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 17:08:16
De meeste merken zijn gewoon brandhout vergeleken bij Harbeth. Klaar! :)
:popcorn:

Jumping Jack

Quote from: VANZOMERENG on October 27, 2012, 17:34:20
Die enkele andere merken, die geen brandhout zijn vergelijken met Harbeth, die verkoopt jij toevallig ook zeker  :D

Nee, ze hebben bij BB&G geen pmc.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: VANZOMERENG on October 27, 2012, 17:34:20
Die enkele andere merken, die geen brandhout zijn vergelijken met Harbeth, die verkoopt jij toevallig ook zeker  :D

:D :D :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Maro

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 17:08:16
De meeste merken zijn gewoon brandhout vergeleken bij Harbeth. Klaar! :)

Maar de Harbeth speakers lijken meer op brandhout... :)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robiwan

Quote from: Maro on October 27, 2012, 19:32:58
Maar de Harbeth speakers lijken meer op brandhout... :)

spuuglelijk vind ik ze ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

garmtz

Wij verkopen uitsluitend eersteklas brandhout en Harbeth! In 2 van onze merken zit overigens niet eens hout, dus die branden slecht... :)

Maro

Wel duur stoken zo... :(   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 27, 2012, 19:58:43
Wij verkopen uitsluitend eersteklas brandhout en Harbeth! In 2 van onze merken zit overigens niet eens hout, dus die branden slecht... :)
Dát laatste wil ik wel eens proefondervindelijk testen hoor... :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on October 27, 2012, 20:06:38
Dát laatste wil ik wel eens proefondervindelijk testen hoor... :devil:

Denk dat de conussen wel lekker smeulen! :)