Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

#1325
Je vrouw de stoel, jij de Harbeths. Goede deal! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Over smaak valt niet te twisten. Afgaande de ad foto's vind ik ze ook niet bepaald mooi maar toen ik onlangs wat exemplaren in het echt zag begon ik ze zelfs wel mooi te vinden. Ligt ook een beetje aan de combi met de rest van je set. In een HT omgeving zou ik ze niet zetten maar met een gepaste stereo set (Vintage top set oid) zou ik ze maar zo eens kunnen overwegen. Puur op basis van de  looks en de verhalen hier...heb zelf nog nooit een noot muziek eruit gehoord.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on October 26, 2012, 09:10:55
Over smaak valt niet te twisten. Afgaande de ad foto's vind ik ze ook niet bepaald mooi maar toen ik onlangs wat exemplaren in het echt zag begon ik ze zelfs wel mooi te vinden. Ligt ook een beetje aan de combi met de rest van je set. In een HT omgeving zou ik ze niet zetten maar met een gepaste stereo set (Vintage top set oid) zou ik ze maar zo eens kunnen overwegen. Puur op basis van de  looks en de verhalen hier...heb zelf nog nooit een noot muziek eruit gehoord.
.. ze hebben allen een retro/old-school/klassieke uitstraling.
Is dat nog steeds "in" ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kijk in de spiegel en stel die vraag nog eens... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on October 26, 2012, 09:24:13
Kijk in de spiegel en stel die vraag nog eens... :D
... ik heb een heel specifieke doelgroep 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

citac

Quote from: tompj on October 25, 2012, 21:32:20
Ik heb chario academy millennium II gehad. Is een volstrekt andere luidspreker dan de Harbeth. Je moet echt gaan luisteren en voor jezelf bepalen of je het als een upgrade ziet. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je dat niet zou vinden, maar vooral met zo'n verschillende luidsprekers is het sterk afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren.

Dank voor de info , kon de verleiding niet weerstaan en heb een setje M30 besteld , volgende week ga ik ze bij BB&G ophalen.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Xander32

Quote from: citac on October 26, 2012, 10:10:46
Dank voor de info , kon de verleiding niet weerstaan en heb een setje M30 besteld , volgende week ga ik ze bij BB&G ophalen.
Nice!

Als ik ooit in de markt ben voor andere monitoren  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ChrisV

Quote from: twani on October 26, 2012, 08:45:03
Ik zet ze overigens gewoon schaamte en smakeloos in de huiskamer die dozen...."Ken mij 't schele" ;D

Quote from: Bas Akkerman on October 26, 2012, 08:56:57
Je vrouw de stoel, jij de Harbeths. Goede deal! ;D

Vergeet die bos bloemen niet  :P

Bas Akkerman

Quote from: ChrisV on October 26, 2012, 11:41:06
Vergeet die bos bloemen niet  :P
Die blijven niet zo lang staan als de luidsprekers. :P Hoewel, bij sommigen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Quote from: citac on October 26, 2012, 10:10:46
Dank voor de info , kon de verleiding niet weerstaan en heb een setje M30 besteld , volgende week ga ik ze bij BB&G ophalen.
Geniet ervan. Je hebt een beter deal dan ik gemaakt i.i.g. :-\
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Quote from: tompj on October 26, 2012, 13:53:15
Geniet ervan. Je hebt een beter deal dan ik gemaakt i.i.g. :-\

Jij hebt maple... ;)

tompj

Quote from: garmtz on October 26, 2012, 13:54:35
Jij hebt maple... ;)
Boef ;)

Ben nog steeds een gelukkig mens hoor....heb nog nooit zoveel muziek geluisterd en nog nooit met zoveel plezier.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Alco

Ik vind de meeste Harbeth's ook niet echt mooi qua vormgeving e.d., maar een andere stand er onder maakt wel verschil.

Zo vind ik deze lompe bak, veel minder lelijk nu er een stand onder zit die qua breedte/diepte dezelfde afmetingen heeft.

Dan wordt het meer één geheel. Als de speaker zelf breder/dieper is dan de stand lijkt 't meer als een bulldog op ballerina schoentjes.  :lookaround: ;)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bmateijsen

Dat is een Monitor 40(.1) en die is gewoon groot.... ;)

Alco

QuoteDat is een Monitor 40(.1) en die is gewoon groot....
O, uhh :blush: dan heb ik niks gezegd. (dacht dat 't een modelletje kleiner was)

Voor een Monitor 40(.1) ziet ie er dan iets minder log uit op de foto.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

tompj

Quote from: Alco on October 26, 2012, 19:27:13
O, uhh :blush: dan heb ik niks gezegd. (dacht dat 't een modelletje kleiner was)

Voor een Monitor 40(.1) ziet ie er dan iets minder log uit op de foto.
Ik ben het wel met je eens. Ik vind Harbeth ook het mooist met een dergelijke stand. Een 'pilaar' eronder spreekt mij ook niet aan.

Mijn vrouw vind de Harbeths overigens prima te pruimen. Beter dan veel dat ik eerder heb gehad (waaronder 'designed' speakers als Sonus Fabers). Sommigen gaan nu eenmaal voor een eenvoudige, strakke vorm.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

vanzomereng

Net zo als Willy de Woofer, de interesse bij me heeft opgewekt m.b.t de Millon-speakers,
wil ik ook n.a.v. de stortvloed aan postings over Harbert hiero, die krengen een keer horen   :D

Ondanks dat het in de planning staat, de Harbeth's van Bas in Den Haag op korte termijn
aan de tand te voelen, zou ik graag v/d Harberth-eigenaren alvast willen weten (maximaal 5 woorden)
wat er zo specificiek is aan dit merk en het zich onderscheidt  t.o.v. andere merken.

Heeft het een heel eigen herkenbare klanksignatuur (zoals ook Naim een heel eigen klanksignatuur heeft)  :unsure: 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

bartd

natuurlijk, realistisch, klankrijk
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

J.S.

Ik heb mijn eigen Compact 7 nog maar net, maar ben erg goed bekend met de Super HL5. Wat ik van de HL5 weet en wat ik nu ook in de C7 terughoor:

- muziek i.p.v. hifi (uiteraard een hoop nuances in aan te brengen, maar 5 = 5).

tompj

Quote from: VANZOMERENG on October 26, 2012, 20:59:07
Net zo als Willy de Woofer, de interesse bij me heeft opgewekt m.b.t de Millon-speakers,
wil ik ook n.a.v. de stortvloed aan postings over Harbert hiero, die krengen een keer horen   :D

Ondanks dat het in de planning staat, de Harbeth's van Bas in Den Haag op korte termijn
aan de tand te voelen, zou ik graag v/d Harberth-eigenaren alvast willen weten (maximaal 5 woorden)
wat er zo specificiek is aan dit merk en het zich onderscheidt  t.o.v. andere merken.

Heeft het een heel eigen herkenbare klanksignatuur (zoals ook Naim een heel eigen klanksignatuur heeft)  :unsure:
Muzikaal, transparant, helder, zonder scherpte. (phew....5 woorden)
of
Ik zou lekker zelf luisteren (ook 5)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

- Warm
- Open
- Natuurlijk
- Rijk
- Muzikaal (gaat vanzelf als bovenstaande 'klopt')

Maar zelf luisteren zegt meer dan 1000 woorden... :)