Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin!!!

#1300
.
mainly British stuff

garmtz

Mooie beschrijving Bas, had het niet beter kunnen verwoorden...!

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 24, 2012, 18:31:05
Mooie beschrijving Bas, had het niet beter kunnen verwoorden...!
Als ik dit van een ander had gelezen betreffende een luidsprekerdoek... :nowink: Had het echt niet gedacht, te meer we het ook al in Hilversum eens hadden gedaan en me toen echt niets opviel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rkwinkel

I rest my case, vierkante kasten met houtnerf, nee nog steeds niet heel fraai. Zullen natuurlijk wel kopers voor zijn, daar twijfel ik niet aan.

chansig

Quote from: rkwinkel on October 24, 2012, 17:54:33
Ja je moet die dingen natuurlijk kwijt zien te raken, maar je kan toch niet met droge ogen vertellen dat het mooi is om te zien.


Smaak is persoonsgebonden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: rkwinkel on October 24, 2012, 21:57:03
I rest my case, vierkante kasten met houtnerf, nee nog steeds niet heel fraai. Zullen natuurlijk wel kopers voor zijn, daar twijfel ik niet aan.
Vierkante kasten zegt u meneer "winkelhaak"? :D

rkwinkel

@ twani, ja idd vierkante kasten en zeker niet mooi, maar be my quest en vind ze mooi hoor :)
Smaak is persoonlijk , dus zal vast de enige zijn die dit lelijke speakers vindt en nog veels te duur ook :)

Jumping Jack

Nou ben ik toch echt benieuwd naar wat jij van set staan hebt  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#1308
Quote from: rkwinkel on October 24, 2012, 22:48:43
@ twani, ja idd vierkante kasten en zeker niet mooi, maar be my quest en vind ze mooi hoor :)
Smaak is persoonlijk , dus zal vast de enige zijn die dit lelijke speakers vindt en nog veels te duur ook :)
cultuurgevoel komt met de jaren ;) 't was een grapje bovendien.....

En je realiseert je toch wel dat je in een sponsor topic zit?

VlisChris

RKWinkel: kun je ook aangeven wat de toegevoegde waarde van je posts is behalve dat je aan het trollen bent in mijn ogen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Vergelijking was extreem kort, ervaring met de speaker minder etc...

VlisChris

Even wat posts uit het harbeth-sponsortopic naar het juiste topic verplaatst.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rkwinkel

nee hoor ben niet aan het trollen, maar vindt ze echt niet mooi, maar zoals gezegd dat is een persoonlijke mening.

VlisChris

Dan is het goed :) Maar volgende keer graag even in het juiste topic dan ;) Bedankt!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martin!!!

mainly British stuff

citac

#1315
Quote from: rkwinkel on October 24, 2012, 23:31:55
nee hoor ben niet aan het trollen, maar vindt ze echt niet mooi, maar zoals gezegd dat is een persoonlijke mening.

Vroeger vond ik de Harbeth ook niet mooi, daarom ook nooit eentje gekocht.
Maar nu waardeer ik de design ( of juist het ontbreken ervan) van de Harbeth juist steeds meer , ben dan ook in dubio of ik gebruik moet maken van de BBG aanbieding.
Is de M30 een upgrade tov de Chario Academy Millenium 1?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

VlisChris

Moet zeggen dat het ontwerp mij persoonlijk ook wel erg aanstaat. Qua klank kan ik er niets over zeggen, maar dat recht toe recht aan is wel op een manier gedaan die voor mij goed werkt. Zou ze graag in mijn kamer hebben staan.
De stands vind ik wat dubieuzer overigens, behalve die hele ferme.
Als ik moet kiezen tussen het design van mijn Martin Logans, of de Harbeths (en dan voor de 30.1) weet ik welke mijn voorkeur hebben 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Quote from: citac on October 25, 2012, 00:08:52
Vroeger vond ik de Harbeth ook niet mooi, daarom ook nooit eentje gekocht.
Maar nu waardeer ik de design ( of juist het ontbreken ervan) van de Harbeth juist steeds meer , ben dan ook in dubio of ik gebruik moet maken van de BBG aanbieding.
Is de M30 een upgrade tov de Chario Mill. Academy 1?


De Dolledwaze aanbieding gaat heel hard... van de M30 zijn er nog 1 of 2 beschikbaar... !! De M30 is wat mij betreft totaal niet vergelijkbaar met de Chario..... ;)

J.S.

Sinds vanmiddag de blije eigenaar van de Compact 7ES-2. Al tijden een enorme fan van de Super HL5 van een vriend (maar die zijn veel te groot voor mijn kamer) en mede op aanraden van een hele behulpzame en vriendelijke dealer voor de Compact 7 gegaan t.o.v. de Monitor 30. Klinkt super op mijn vintage bakjes en het enige wat ik kan bedenken is 'waarom heb ik dit niet eerder gedaan?' Enige voordeel is dat het me nu de helft van de prijs scheelt  8)

twani


tompj

Quote from: citac on October 25, 2012, 00:08:52
Is de M30 een upgrade tov de Chario Academy Millenium 1?
Ik heb chario academy millennium II gehad. Is een volstrekt andere luidspreker dan de Harbeth. Je moet echt gaan luisteren en voor jezelf bepalen of je het als een upgrade ziet. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je dat niet zou vinden, maar vooral met zo'n verschillende luidsprekers is het sterk afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Martin!!!

Quote from: J.S. on October 25, 2012, 20:18:13
Sinds vanmiddag de blije eigenaar van de Compact 7ES-2.

Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee  :thumbs-up:
mainly British stuff

Mr.M

heb de harbeth hl5 bij kenissen gehoord en het  klinkt echt geweldig, alles klonk levensecht.misschien wel tot nu toe de mooiste speakers dat ik heb gehoord, voor die prijs is echt geen beter geluid te vinden vind ik. ;).
als de kast er niet zo saai uitzag had ik ze zeker gekocht.helaas... voor mij lijken ze op een grote schoendoos dat totaal niet in mijn woonkamer past,,,.maar ja wie voor geluid gaat en niet de looks is harbeth een zekere aanrader,
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Martin!!!

Quote from: maz on October 26, 2012, 00:18:53
als de kast er niet zo saai uitzag had ik ze zeker gekocht.helaas... voor mij lijken ze op een grote schoendoos dat totaal niet in mijn woonkamer past

Met een goeie stand eronder kan het ineens heel anders smoelen dan een 'grote schoendoos'!

mainly British stuff

twani

#1324
Quote from: Martin!!! on October 26, 2012, 00:39:21
Met een goeie stand eronder kan het ineens heel anders smoelen dan een 'grote schoendoos'!
Ik leef ook op grote voet volgens mijn vrouw :D Dan hou je nog eens een grote schoenendoos over ;)

Ik zet ze overigens gewoon schaamte en smakeloos in de huiskamer die dozen...."Ken mij 't schele" ;D