Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Al iemand anders de frontjes van de M30.1 afgehaald? Het bevalt mij nog steeds uitstekend!

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 23, 2012, 14:30:56
Al iemand anders de frontjes van de M30.1 afgehaald? Het bevalt mij nog steeds uitstekend!
Ik ga dat morgen eens proberen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on October 23, 2012, 14:36:27
Ik ga dat morgen eens proberen!

Tip: neem de stof van het front in een van de hoeken tussen duim en wijsvinger en trek kort en hard aan het doek. Gebruik geen scherpe voorwerpen om het front te verwijderen! Hij zit behoorlijk vast, dus zal in eerste instantie wel lastig gaan.

Martin!!!

Quote from: garmtz on October 23, 2012, 14:49:47
Tip: neem de stof van het front in een van de hoeken tussen duim en wijsvinger en trek kort en hard aan het doek. Gebruik geen scherpe voorwerpen om het front te verwijderen! Hij zit behoorlijk vast, dus zal in eerste instantie wel lastig gaan.

Ik krijg de stof met geen mogelijkheid tussen duim en wijsvinger
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 23, 2012, 14:49:47
Tip: neem de stof van het front in een van de hoeken tussen duim en wijsvinger en trek kort en hard aan het doek. Gebruik geen scherpe voorwerpen om het front te verwijderen! Hij zit behoorlijk vast, dus zal in eerste instantie wel lastig gaan.
Yep, zo heb ik het al een paar keer gedaan. Maar eigenlijk nooit daarna geluisterd met de fronts eraf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Garmt, hangt de dt niet onhandig hoog?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Jumping Jack on October 23, 2012, 15:32:30
Garmt, hangt de dt niet onhandig hoog?

Nee, exact op (mijn eigen) armhoogte... En buiten het directe stralingsveld van de speaker (eerste orde reflectiepunt). Plaat verwisselen gaat heel makkelijk.

Cyreg

Quote from: twani on October 20, 2012, 13:38:13
Hey "CY" heb je de BB&G Harbeth aanbiedingen gezien :pompom: :pompom: Hoef je eindelijk niet meer in het buitenland te kijken naar de iets lagere Harbeth prijzen aldaar ; GrTheo.

En inderdaad gelijk gebruik van gemaakt  ;) ; wilde nou toch ook die M30's zelf wel 'ns uitgebreid beluisteren in m'n home setting  :D
Na het lezen van al die commentaren/reviews al jaren lang met flink verdeelde meningen, was ik erg benieuwd geworden  ???
Vanmiddag al aangesloten en 1e indruk tov C7es3 (exact zelfde setup) klank is wat subtieler, wat minder grote afbeelding, wat minder kick en pit in het laag; maar klinkt best wel lekker!

Tzt zal ik wel besluiten welke ik ga houden; mind you > heb ook al P3es2's in de woonkamer staan  :popcorn: voor de TV en radio met grote WAF factor (komen geen grotere in, hahaha)

Dus........... :pompom:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

rkwinkel

wat een lelijke dingen. Voor dat geld mag het er wat mooier uitzien

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 23, 2012, 14:49:47
Tip: neem de stof van het front in een van de hoeken tussen duim en wijsvinger en trek kort en hard aan het doek. Gebruik geen scherpe voorwerpen om het front te verwijderen! Hij zit behoorlijk vast, dus zal in eerste instantie wel lastig gaan.
Nou, het is dan eindelijk gelukt. Ik denk dat ik ze er bij de vorige keer weer opdoen te hard heb aangedrukt. Nu eens op mijn gemak nog eens dezelfde nummers luisteren. Hoewel ik nu al het idee heb dat ik weet wat ik voor verschil hoor... :sadlike:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2012, 13:27:34
Nou, het is dan eindelijk gelukt. Ik denk dat ik ze er bij de vorige keer weer opdoen te hard heb aangedrukt. Nu eens op mijn gemak nog eens dezelfde nummers luisteren. Hoewel ik nu al het idee heb dat ik weet wat ik voor verschil hoor... :sadlike:

Vertel...................
mainly British stuff

diceman

Quote from: rkwinkel on October 24, 2012, 12:33:20
wat een lelijke dingen. Voor dat geld mag het er wat mooier uitzien

:withstupid:
Al eens beluisterd, uiterlijk zegt niets over de klank  :baaa:.

Zeer vreemde opmerking.


chansig

Ik moet zeggen dat ik ze ook niet echt mooi vind. Ze klinken wel erg goed. Afwerkniveau is ook goed te noemen alleen vind ik de cosmetische keuzes ook niet echt aansprekend. Maar geen smaak is ook smaak.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on October 24, 2012, 15:54:38
Vertel...................
Eerst zelf proberen... :P

Zoals Garmt al zei, kun je het beste de stof beetpakken en dan er aan trekken. Ik vond het handig om de stof voorzichtig iets van het midden te pakken waar het wat losser zit en dan richting de zijkant van de bovenkant te gaan. Dus steeds overpakken met je andere duim en wijsvinger. Vanaf de zijkant lukte het me vrij makkelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rkwinkel

Ja voor dat geld mag het er mooi uit zien. Geluid mag goed zijn maar je moet er ook naar kijken. Nee niet best

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2012, 16:06:41
Eerst zelf proberen... :P

Zoals Garmt al zei, kun je het beste de stof beetpakken en dan er aan trekken. Ik vond het handig om de stof voorzichtig iets van het midden te pakken waar het wat losser zit en dan richting de zijkant van de bovenkant te gaan. Dus steeds overpakken met je andere duim en wijsvinger. Vanaf de zijkant lukte het me vrij makkelijk.

Ik krijg het met geen mogelijkheid voorelkaar om de stof tussen duim en wijsvinger te krijgen, ben er al tig keer mee bezig geweest en het lukt me echt niet.............
mainly British stuff

Bas Akkerman

Vanuit het midden ook niet? Dus in de stof knijpen en dan iets optrekken? Dan overnemend met je andere hand een beetje meer richting de zijkant en zo steeds verder. Als ik om de hoek had gewoond, had ik je even geholpen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2012, 16:22:20
Vanuit het midden ook niet? Dus in de stof knijpen en dan iets optrekken? Dan overnemend met je andere hand een beetje meer richting de zijkant en zo steeds verder. Als ik om de hoek had gewoond, had ik je even geholpen.

Helaas...... krijg wel de stof een beetje te pakken maar kan niet genoeg naar de zijkanten en tis lastig overpakken met die eeltige vingertopjes (gitaar) van me
mainly British stuff

garmtz

Precies zoals Bas het doet, doe ik het ook. Ik die het echter met 1 hand. Tja, je moet er even handigheid in krijgen...

garmtz


rkwinkel

Ja je moet die dingen natuurlijk kwijt zien te raken, maar je kan toch niet met droge ogen vertellen dat het mooi is om te zien.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October 24, 2012, 17:50:28
* houdt zich in... *
* terwijl ik er heerlijk naar luister en het zonder frontdoek zeker niet misstaat in mijn interieur, doe ik dat ook *

Quote from: rkwinkel on October 24, 2012, 17:54:33
Ja je moet die dingen natuurlijk kwijt zien te raken, maar je kan toch niet met droge ogen vertellen dat het mooi is om te zien.
Och.

       

Mocht dit in een verkooptopic niet gewaardeerd worden, dan verwijder ik met alle liefde deze post hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Quote from: garmtz on October 24, 2012, 17:48:37
Precies zoals Bas het doet, doe ik het ook. Ik die het echter met 1 hand. Tja, je moet er even handigheid in krijgen...

Dus jij doet het met één hand, wow! Misschien word t dan tijd voor een avondvullende workshop omtrent het verwijderen van frontjes, :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

#1298
Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2012, 13:27:34
Nou, het is dan eindelijk gelukt. Ik denk dat ik ze er bij de vorige keer weer opdoen te hard heb aangedrukt. Nu eens op mijn gemak nog eens dezelfde nummers luisteren. Hoewel ik nu al het idee heb dat ik weet wat ik voor verschil hoor... :sadlike:
Jezelf quoten, altijd een beetje vaag, maar ok.

In ieder geval moet ik bekennen dat ik ook verschil hoor met en zonder frontdoeken bij de Monitor 30.1 Anniversary Edition. En daar was ik héél sceptisch over (zou je niet zeggen)!
De geluidsweergave is voor mijn gevoel meer open, rustiger, gelaagder, schoner. Vrijer is misschien nog het beste woord. Daardoor zijn er naar mijn idee makkelijker de details in de muziek te volgen, met name de inner notes. Zeker met stemmen is dit een meerwaarde. Er zijn dus niet eens méér details als wel dat ik ze makkelijker kan volgen. En het gekke is dat ik de bas ook wat gedefinieerder vind. :unsure: Edit: en ook het afstraalgedrag is beter, in die zin dat ik minder het gevoel heb naar de linker luidspreker te luisteren als ik op de bank lig.:unsure::unsure:
Zijn het zonder de frontdoeken nu ineens andere luidsprekers? Nee, maar er is voor mijn gevoel wel een minuscuul dekentje van de weergave getrokken en is de echtheid nogmaals een ietsje pietsje toegenomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

#1299
Ik ga proberen er wat handigheid in te krijgen  :bigsmile:

Laten we er verder maar over op houden............... over het gepulluk aan de frontjes dan.

Bedankt voor de tips in ieder geval
mainly British stuff