Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on October 15, 2012, 12:25:53
Hoi Fred,

Is een mooie combinatie! Microvee gaat niet heel diep, maar is een fijne aanvulling op de P3ESR met muziek!

Groet,

Bjorn

Ok..Leek mij in verband met het van te voren luisteren handig om even de velodyne dealer lijst na te kijken  waar de dichtbijzijnde dealer zit en gelukkig dat is Hifi corner alhier. Handig althans zij blijken toch geen velodyne dealer te zijn. nergens te bekennen op de site. Jammer en een beetje vreemd. morgen Andre maar eens bellen hoe het zit.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 15, 2012, 13:49:45
Ok..Leek mij in verband met het van te voren luisteren handig om even de velodyne dealer lijst na te kijken  waar de dichtbijzijnde dealer zit en gelukkig dat is Hifi corner alhier. Handig althans zij blijken toch geen velodyne dealer te zijn. nergens te bekennen op de site. Jammer en een beetje vreemd. morgen Andre maar eens bellen hoe het zit.

Ze zijn wel velodyne dealer, maar niet via de webshop....

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Ok, probleem opgelost.Zal morgen even op bezoek gaan. Zitten hier tenslotte vrijwel om de hoek. Shout out Microvee of de Velodyne eq/max. ben benieuwd.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 15, 2012, 14:07:13
Ok, probleem opgelost.Zal morgen even op bezoek gaan. Zitten hier tenslotte vrijwel om de hoek. Shout out Microvee of de Velodyne eq/max. ben benieuwd.

Volgens mij hebben zij geen Microvee staan voor demo... en EQ-max zou ik voor muziek niet met Harbeth combineren.
Dus of EQ-max of SPL-ultra.

Groet,

Bjorn

garmtz

Quote from: bmateijsen on October 15, 2012, 14:20:21
Volgens mij hebben zij geen Microvee staan voor demo... en EQ-max zou ik voor muziek niet met Harbeth combineren.
Dus of EQ-max of SPL-ultra.

Groet,

Bjorn

Je bedoelt of Microvee of SPL-Ultra?

corry

#1230
.

bmateijsen

Quote from: garmtz on October 15, 2012, 20:03:34
Je bedoelt of Microvee of SPL-Ultra?

Natuurlijk... :-/.

bmateijsen

#1232
Quote from: corry on October 15, 2012, 21:57:34
Enig idee wanneer?

Deze is nu in stilte begonnen, voor meer informatie mail of pm ;D.

Binnenkort zal het met een on-line campagne verder worden aangekondigd.

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on October 16, 2012, 07:29:00
Natuurlijk... :-/.

Ik ben bang dat het met Velodyne niet lukt. De Micr0vee is bij mij in de buurt niet te krijgen en aangezien ik toch eerst een indruk wens! De SPl zal ongetwijfeld een mooie soepblaffer zijn maar kost ook aanzienlijk meer en aangezien ik dat er nu niet voor over heb valt deze ook af. Zit nu te denken aan de Rel T serie of iets van dat Franse Bedrijfje die Naim heeft overgenomen.
Quad vintage.

raindog

Heb zelf een Rel T1. Dat is een leuke sub, vooral voor muziek. Via High-Level direct op de LS-uitgang van de versterker te koppelen. De sub staat hier standaard aangesloten op AV-set maar ik hem 'm een tijdje met de Harbeths gecombineerd en dat ging prima. Goed inregelen duurt wel even. Ik heb het met een dB-meter geprobeerd maar uiteindelijk ging het op mijn gehoor nog het best. In mijn set en ruimte, en met mijn muziekkeuze, had het echter weinig toegevoegde waarde. Op het Harbeth Forum zie je meerdere gebruikers die combineren met de B-serie van Rel. Die zijn wat groter en passen ook qua uiterlijk goed bij Harbeth.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Ik had nog een foto beloofd... Bij kunstlicht, dus zeker niet het mooiste plaatje met zo'n iPhone, maar toch... Overigens draai ik nu zonder fronten (heiligschennis!! ;)). Punt is, bij de M30 vond ik de homogeniteit beter met frontjes. Bij de M30.1 AE is de homogeniteit zo goed, dat ik nu het iets lossere, openere, gedetailleerdere geluid van de speakers zonder frontjes meer waardeer dan met frontjes. In mijn set dan...

Bas Akkerman

Mmm, ik kon het verschil maar lastig horen bij de M30. Toch maar eens proberen.
Ze bevallen nog steeds? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: garmtz on October 17, 2012, 23:12:37
Ik had nog een foto beloofd... Bij kunstlicht, dus zeker niet het mooiste plaatje met zo'n iPhone, maar toch... Overigens draai ik nu zonder fronten (heiligschennis!! ;)). Punt is, bij de M30 vond ik de homogeniteit beter met frontjes. Bij de M30.1 AE is de homogeniteit zo goed, dat ik nu het iets lossere, openere, gedetailleerdere geluid van de speakers zonder frontjes meer waardeer dan met frontjes. In mijn set dan...
Gelukkig, nu ben ik niet meer de enige die beroerde avondfoto's maakt ;D

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on October 17, 2012, 23:17:57
Mmm, ik kon het verschil maar lastig horen bij de M30. Toch maar eens proberen.
Ze bevallen nog steeds? ;)

Ja, uitstekend!

Martin!!!

Quote from: garmtz on October 17, 2012, 23:12:37
Ik had nog een foto beloofd... Bij kunstlicht, dus zeker niet het mooiste plaatje met zo'n iPhone, maar toch... Overigens draai ik nu zonder fronten (heiligschennis!! ;)). Punt is, bij de M30 vond ik de homogeniteit beter met frontjes. Bij de M30.1 AE is de homogeniteit zo goed, dat ik nu het iets lossere, openere, gedetailleerdere geluid van de speakers zonder frontjes meer waardeer dan met frontjes. In mijn set dan...

Mooie finish................. ziet er zeer fraai uit...... (schijnen jouw fronten ook door?)

Zal volgende week ook eens een foto van mijn Rose Woods plaatsen!
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Quote from: raindog on October 16, 2012, 17:42:51
Heb zelf een Rel T1. Dat is een leuke sub, vooral voor muziek. Via High-Level direct op de LS-uitgang van de versterker te koppelen. De sub staat hier standaard aangesloten op AV-set maar ik hem 'm een tijdje met de Harbeths gecombineerd en dat ging prima. Goed inregelen duurt wel even. Ik heb het met een dB-meter geprobeerd maar uiteindelijk ging het op mijn gehoor nog het best. In mijn set en ruimte, en met mijn muziekkeuze, had het echter weinig toegevoegde waarde. Op het Harbeth Forum zie je meerdere gebruikers die combineren met de B-serie van Rel. Die zijn wat groter en passen ook qua uiterlijk goed bij Harbeth.

Hoi natte hond,

Het is de Rel t7 geworden, maar Fred zal fred niet zijn  als ik mij niet wederom iets afvraag. Op de XS ( aan de achterkant) zitten voor de Sub 2 uitgangen maar ik zie telkens maar 1 ingang op de achterkant van de Rel. Hoe moet ik dat dan aansluiten? Beide handleidingen zijn helaas niet duidelijk. Ik wil liever niet de ls uitgangen van de  Xs gebruiken want dat gaat met Naca 05 een gestuggel worden.Dus het liefst met een kabel van de XS naar de Rel. Er is vast wel iemand die het weet.
Quad vintage.

Jumping Jack

Geen ervaring met subwoofers maar heb je niet maar 1 enkele kabel nodig? Een sub is mono, dus kun je op de XS twee subs aansluiten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Quote from: Jumping Jack on October 18, 2012, 14:55:54
Geen ervaring met subwoofers maar heb je niet maar 1 enkele kabel nodig? Een sub is mono, dus kun je op de XS twee subs aansluiten.

Nee, je wil wel graag dat info van links + rechts naar de subwoofer gaat...
Dus een kabel van 2 naar 1 nodig...

Groet,

Bjorn

Jumping Jack

We leren weer bij! Zoals gezegd: geen ervaring met subs :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

2 naar 1 gaat niet... Dan sluit je de uitgangen kort... Er moeten als het goed is echt l/r rca ingangen op de sub zitten, anders zou ik het kreupele ding direct terugbrengen.

garmtz

Uit de handleiding:

"and should be used in the rare event that a HIGH􏰄LEVEL connec􏰁on proves incompa􏰁ble. Plug one end of a single phono-phono cable into the LOW-LEVEL input jack of the REL and the other end into either the le􏰀 or right channel output of your preamplifier. Because much sub-35Hz bass informa􏰁on is mono, there is li􏰂le need to connect both le􏰀 and right channels. Should your system require this style of connec􏰁on – HIGH􏰄LEVEL is preferred – addi􏰁onal performance is available by purchasing a second, matching REL and running each as separate stereo subs."

Je gooit dus echt 1 kanaal weg! Wat een idioot iets! Ik denk echt dat ze hun klanten niet echt serieus nemen!

bmateijsen

Quote from: garmtz on October 18, 2012, 18:54:24
2 naar 1 gaat niet... Dan sluit je de uitgangen kort...

Oeps...... Dat is waar ook.... :-/.

Dr.Bedlo

Dat gaat dus als ik het goed begrijp niet lukken.

Shit...Aan de andere kant ik had hem gelukkig nog niet gekocht, meen dat het overigens met een VELODYNE ook niet gaat lukken. Dan maar een focal die heeft wel een dubbele highlevel ingang. Meen ik.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 18, 2012, 19:46:25
Dat gaat dus als ik het goed begrijp niet lukken.

Shit...Aan de andere kant ik had hem gelukkig nog niet gekocht, meen dat het overigens met een VELODYNE ook niet gaat lukken. Dan maar een focal die heeft wel een dubbele highlevel ingang. Meen ik.

Hoi Fred,

Velodyne heeft op al zijn subwoofers een stereo line-ingang...

Groet,

Bjorn

raindog

#1249
Quote from: garmtz on October 18, 2012, 18:58:15
Je gooit dus echt 1 kanaal weg! Wat een idioot iets! Ik denk echt dat ze hun klanten niet echt serieus nemen!

REL is er toch echt heel duidelijk in dat je gewoon altijd de High-Level moet gebruiken. Daar zit ook voor een groot deel de kracht van een REL. Dat een Naim zo'n lastig ding is qua luidspreker-aansluitingen kun je REL moeilijk aanrekenen. 


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)