Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#1200
I know, maar dat is met mijn hokkie een probleem. Ik ben al een week bezig geweest om de speakers op een lijn te krijgen ( heb namelijk geen een rechte wand en dan is het een gesodiemeter van hier tot aan Lindfield. De rechter speaker staan nu 75 cm van de muur af, de linker echter 1.05 cm zo groot is het verloop. Een grote ramp dus.

K ehb nog even nagedacht hoe ik dat kan uitleggen vandaar deze edit.  normale mensen leven in een vierkante doos of een rechthoek dat maakt niet zo veel uit, in ieder geval met loodrechte muren. Bij mij is de situatie anders.
Als ik op mijn stoel zit en de speakers dus voor mij zie dan is de muur die er achter loopt niet paralel. Dat wil zeggen dat de rechterhoek veel dichter bij mijn stoel staat dan de linkerhoek. Dat verloop is  best wel groot. Welnu als ik dus bij gevolg de speakers zowel links als rechts precies op laat ik zeggen 75 cm van die wand opstel dan is de rechter speaker veel meer naar mij toegericht als de linker speaker die veel meer van mij afstaat. Dat terwijl de afstand tot speakers en muur precies gelijk is.
De muren die aansluiten op de hoeken van die wand zijn ook niet parallel en lopen in een punt aan beide kanten naar mij toe. Looptijd verschillen te over dus en heel moeilijk op te lossen en daar een gemiddelde in te vinden.
Een aantal audio adepten en dealers dachten dat wel ff makkelijk te kunnen oplossen. maar moesten tot hun afgrijzen uiteindelijk toegeven dat ze dat nooit optimaal krijgen. Zaak is om het beste gemiddelde te bewerkstelligen. En dat heb ik nu gevonden denk ik. Schuiven is dus ff een horror om het evenwicht niet te verstoren.
Quad vintage.

Cyreg

Fred, je gebruikt toch nu al originele Naim netsnoeren?, interconnects? en ook NAC A5 LSkabel?
Gewoon even nieuwsgierig hoor  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Eh ja...naca 05 ls kabel. Naimsblock. en de interconnects die Naim er standaard bijleverd. Hoezo?
Quad vintage.

Cyreg

Quote from: raindog on October 12, 2012, 21:34:51
......dat de Compact 7-es3 in dit draadje vaak 'vergeten' wordt...

Denk dat het komt omdat de mix met Naim (veel gebruikt hier) waarschijnlijk niet het beste resultaat geeft (synergie)?

Met m'n LFD versterker combineert de C7 in ieder geval prima  :thumbs-up:
Veel detail en toch vol van klank, niet-HiFi  :)

Kan ook 'n andere reden zijn, maar.........  :unsure:
Ik zie wel C7's te koop staan(nette prijs) bij dealers (en met garantie)
Misschien ingeruild voor de nieuwe M30.1's ?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

#1204
Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 13:20:24
Eh ja...naca 05 ls kabel. Naimsblock. en de interconnects die Naim er standaard bijleverd. Hoezo?

Nou ja, dan kan dat worden uitgesloten mbt toch wel vreemde effect dat met het PS de bas wolliger wordt dan zonder?

Overigens had ik bij m'n Cyrus setup IMO dezelfde verschillen met/zonder PSX.
Maar daarbij klonk zonder PSX, het laag wel wat lager en ook wat vager; maar de totale klank was dan wel echter/realistischer, minder hifi zeg maar  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Bas Akkerman

Op het Harbeth-forum las ik dat er een review in Stereophile van de Harbeth Monitor 30.1 is/komt. Niet dat een review mijn luisterplezier meer of minder maakt, ben ik wel benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

En Bas heb je nu al wat gekocht of sta  je nog steeds in de twijfel modus?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 13:38:41
En Bas heb je nu al wat gekocht of sta  je nog steeds in de twijfel modus?
VoilĂ !
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 13:38:41
En Bas heb je nu al wat gekocht of sta  je nog steeds in de twijfel modus?

Pssst Fred19633 kijk hier is:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126569.0
mainly British stuff

Martin!!!

Hahaha dat ging gelijktijdig...............  ???
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Das mooi Bas, heel mooi. Gefeliciteerd. ook een supje erbij zien ik. mooi...bevalt dat een beetje met de harbethjes.?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on October 13, 2012, 13:51:31
Hahaha dat ging gelijktijdig...............  ???
Dubbel enthousiasme. ;)

Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 14:02:14
Das mooi Bas, heel mooi. Gefeliciteerd. ook een supje erbij zien ik. mooi...bevalt dat een beetje met de harbethjes.?
Yep, ze hadden ze helaas niet groter. >:(
Ik wilde eigenlijk nog reageren, maar een goed ingestelde subwoofer vind ik zeker een meerwaarde voor de Harbeth. Een goede subwoofer is denk ik altijd wel een meerwaarde. In ieder geval zeker bij de Monitor 30.1 Anniversary Edition die toch echt wat slanker in het laag is vergeleken met een C7ES3, SHL5 of de eerdere Monitor 30.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Bas,

Ik ben er ook meer en meer van overtuigd dat een Sub zeker bij de kleinere speakers van Harbeth een must zijn. In het begin vond ik het niet zo noodzakelijk zeker toen ik overschakelde van de Naim nait 5 naar de Nait XS maar op den duur begint het toch te knagen. Dan wil je iets meer fundament. Zeker nu ik de Flatcap erbij heb geschakeld is het Fundamant wel iets meer teogenomen maar op een niet nette manier, zoals ik al zei" meer wollig en minder droog en gecontroleerd. Zal mijn eendje eens van stal halen en naar Hilversum vliegen binnenkort.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Fundament... precies! Dat miste ik gisteren ook wel een beetje bij Martin!!! in vergelijking met mijn eigen set. Iets dat hij zelf ook vond en zeker op zijn verlanglijstje staat. Terwijl ik Naim van nature toch al wat "donkerder" vind, dus in het midlaag miste ik zeker niets.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Quote from: Cyreg on October 13, 2012, 13:24:01
Met m'n LFD versterker combineert de C7 in ieder geval prima  :thumbs-up:
Veel detail en toch vol van klank, niet-HiFi  :)

Ben al langer erg benieuwd naar LFD, de halve Harbeth User Group lijkt met een LFD te spelen, vooral C7 en HL5 bezitters. Jammer dat je ze in ons land alleen maar in Zwolle kan beluisteren, dat is een flink eind rijden.. ???
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tompj

Quote from: raindog on October 13, 2012, 21:12:13
Ben al langer erg benieuwd naar LFD, de halve Harbeth User Group lijkt met een LFD te spelen, vooral C7 en HL5 bezitters. Jammer dat je ze in ons land alleen maar in Zwolle kan beluisteren, dat is een flink eind rijden.. ???
Je ziet op het Harbeth forum veel combinaties met LFD idd en ook met Lavardin, Leben, Naim, accuphase en Luxman. Jammer dat LFD en Lavardin geen afstandbediening hebben vind ik.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Cyreg

Quote from: raindog on October 13, 2012, 21:12:13
.....Jammer dat je ze in ons land alleen maar in Zwolle kan beluisteren, dat is een flink eind rijden.. ???

De Belgische importeur Soundcenter zit in Ninove, niet zo ver van NL grens
Weet niet waar vandaan, maar je mag hier ook best 'n keer luisteren hoor  ;)
(omgeving Wageningen-Veenendaal)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Quote from: tompj on October 13, 2012, 21:19:36
Je ziet op het Harbeth forum veel combinaties met LFD idd en ook met Lavardin, Leben, Naim, accuphase en Luxman. Jammer dat LFD en Lavardin geen afstandbediening hebben vind ik.

En niet te vergeten Bryston en Sonneteer.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: fred19633 on October 14, 2012, 10:30:00
En niet te vergeten Bryston en Sonneteer.
Denk dat we sneller klaar zijn als we de merken noemen die niet op Harbeths worden aangesloten. Heeft Alan Shaw wel zijn punt. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#1219
Nou! Denk dat bovenstaande opsomming wel aardig compleet is? Exoten en uitzonderingen houd je toch  wel. Dat Harbeth op elke versterker cq bron zou klinken is volgens mij niet helemaal waar.
Quad vintage.

twani

Quote from: Bas Akkerman on October 14, 2012, 10:40:16
Denk dat we sneller klaar zijn als we de merken noemen die niet op Harbeths worden aangesloten. Heeft Alan Shaw wel zijn punt. ;)
In Zandvoort worden ze ook vaak met Musical Fidelity gecombineerd ;D

AS heeft gelijk in die zin dat Harbeth goed huwelijkt met vrijwel ieder versterkertype.....
Ze zijn ook gewoon "makkelijk" in de aansturing, en sluiten door hun elektrische signatuur niet gauw een bepaald versterkerprincipe uit....

tompj

#1221
Quote from: twani on October 14, 2012, 12:52:08
In Zandvoort worden ze ook vaak met Musical Fidelity gecombineerd ;D
In het Gooi moet het dan weer perse Accuphase wezen. Vooral om even af te kicken van die Naim rommel in onze Bentleys....
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dr.Bedlo

Quote from: tompj on October 13, 2012, 21:19:36
Je ziet op het Harbeth forum veel combinaties met LFD idd en ook met Lavardin, Leben, Naim, accuphase en Luxman. Jammer dat LFD en Lavardin geen afstandbediening hebben vind ik.

Hoeft ook niet daar hebben ze in het  Gooi vast wel personeel voor. ;D
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Heeft iemand ervaring met de Velodyne Microvee? Het lijkt mij gezien mijn niet al te grote luisterruimte een ideale partner voor mijn Harbeth speakers. Alhoewel ik bang ben dat gezien de relatief kleine omvang van deze sub  er wel eens te weinig power in kan zitten? meningen gewenst.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 15, 2012, 12:03:08
Heeft iemand ervaring met de Velodyne Microvee? Het lijkt mij gezien mijn niet al te grote luisterruimte een ideale partner voor mijn Harbeth speakers. Alhoewel ik bang ben dat gezien de relatief kleine omvang van deze sub  er wel eens te weinig power in kan zitten? meningen gewenst.

Hoi Fred,

Is een mooie combinatie! Microvee gaat niet heel diep, maar is een fijne aanvulling op de P3ESR met muziek!

Groet,

Bjorn