Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 12, 2012, 11:01:24
Ok..dat heb ik dan gemist blijkens. Zag overigens wel sonneteer bij hen staan. Maar nee ik blijf bij Naim. Zeker nu met de Flatcap ertussen. Heaven I Think. Zoek nog wel wat meer basfundament maar of ik nu met de tijd voor de Harbeth M 30 moet gaan of voor de Shl serie? Of een aparte sub is nog ongewis op dit moment.

Ga het beluisteren, want alle drie de combinaties kunnen, maar het is persoonlijk welke je het fijnst vindt!

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on October 12, 2012, 11:03:47
Ga het beluisteren, want alle drie de combinaties kunnen, maar het is persoonlijk welke je het fijnst vindt!

Groet,

Bjorn

Zucht. "de qual der wahl". heet dat geloof ik.
Quad vintage.

botsen

Ik vond de SHL qua karakter meer dan de M30 op de P3ES2 lijken.

garmtz

Ik vind de M30 meer naar de P3ESR neigen dan de SHL5. De SHL5 is minder een 'monitor'.

botsen

Quote from: garmtz on October 12, 2012, 13:40:57
Ik vind de M30 meer naar de P3ESR neigen dan de SHL5. De SHL5 is minder een 'monitor'.

Ik vond de SHL5 en P3ES2 minder een monitor. Sluit elkaar niet uit als de kleine "2"  en "R" op[ dat vlak van elkaar verschillen; maar dat weet Garmtz vast beter dan ik.

garmtz

Ik zeg het omdat ik de P3ESR en M30.1 allebei wat explicieter vind in de details. De P3ESR is een beetje een 'baby M30.1'. De C7ES3 en SHL5 vind ik ook op elkaar lijken.

Een P3ES2 klinkt wat pittiger dan de P3ESR en de M30 klinkt juist wat donkerder dan de M30.1. Daardoor liggen de voorgangers dus verder uit elkaar dan de huidige uitvoeringen.

Dr.Bedlo

Heb wel eens gehoord dat de SHL in mijn geval ( 20m3) te veel van het goede is. Ik zoek een Harbethje die het karakter van mijn huidige p3esr speakers evenaart of verbeterd maar iets meer een droge bas kan laten horen.
Quad vintage.

tompj

#1182
Quote from: fred19633 on October 12, 2012, 14:44:27
Heb wel eens gehoord dat de SHL in mijn geval ( 20m3) te veel van het goede is. Ik zoek een Harbethje die het karakter van mijn huidige p3esr speakers evenaart of verbeterd maar iets meer een droge bas kan laten horen.
20m3 of 20m2? Anders is het wel een heel klein kamertje.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dr.Bedlo

Is ook een heel klein kamertje. 20 verkante meter. of dat nu m3 of m4 is ...?
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on October 12, 2012, 16:35:01
Is ook een heel klein kamertje. 20 verkante meter. of dat nu m3 of m4 is ...?

m2.

M3 is lengte x breedte x hoogte.

Dr.Bedlo

Groninger he..of gewoon niet opgelet tydens wiskunde. 
Quad vintage.

garmtz

#1186
Quote from: fred19633 on October 12, 2012, 14:44:27
Heb wel eens gehoord dat de SHL in mijn geval ( 20m3) te veel van het goede is. Ik zoek een Harbethje die het karakter van mijn huidige p3esr speakers evenaart of verbeterd maar iets meer een droge bas kan laten horen.

Een SHL5 is in zo'n kamer geen goed idee, tenzij de kamer goed gedempt is en de speakers > 75 cm van alle wanden af kunnen staan en je zelf liefst vrij in de ruimte kunt zitten. Het laag van de SHL5 is ook allesbehalve droog.

Dr.Bedlo

Ja dan word het de keuze uit een m 30 .1 of een dedicated subje.
Quad vintage.

raindog

Het valt mij wel op dat de Compact 7-es3 in dit draadje vaak 'vergeten' wordt... :eh:

Gezien de ruimte komen zowel M30(.1) als compact 7-es3 in aanmerking.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Quote from: fred19633 on October 12, 2012, 17:12:01
Groninger he..of gewoon niet opgelet tydens wiskunde.

Volgens mij doe je soms wat onnozel maar stiekem ben je heel erg slim ;)

Is alles nu in orde met alle bekabeling van je set?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

twani

Quote from: garmtz on October 12, 2012, 18:19:58
Een SHL5 is in zo'n kamer geen goed idee, tenzij de kamer goed gedempt is en de speakers > 75 cm van alle wanden af kunnen staan en je zelf liefst vrij in de ruimte kunt zitten. Het laag van de SHL5 is ook allesbehalve droog.
Garmt, Jij bent wel haast de laatste persoon die "assistentie" nodig heeft als het aankomt op het omschrijven van de klankverschillen tussen de diverse Harbeth modellen, maar ik doe het lekker toch.
De SHL5 heeft een rijke en voloptueuze bass weergave, ééntje van behoorlijke omvang bovendien.
Precies zoals ik het wil ;)

Dr.Bedlo

K meen dat wil ik het karakter behouden van de P3 esr die mij zeer bevallen het verstandigst is om een subje er bij te nemen. Jammer dat de Nsub niet meer is opgenomen in het assortiment maar ja...Dat is naim en de speakers zo weer weg. Ehh..Enige suggesties welkom. Rel, Velodyne,Focal ( ja ik schrik ook van mijzelf om die te noemen).
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 11:16:24
K meen dat wil ik het karakter behouden van de P3 esr die mij zeer bevallen het verstandigst is om een subje er bij te nemen. Jammer dat de Nsub niet meer is opgenomen in het assortiment maar ja...Dat is naim en de speakers zo weer weg. Ehh..Enige suggesties welkom. Rel, Velodyne,Focal ( ja ik schrik ook van mijzelf om die te noemen).

Een sub erbij voor muziekweergave :dontgetit:. Geloof me het inregelen is niet zo gemakkelijk en je helpt al snel de gehele balans om zeep. Een "muziekale" sub met snel maar diep laag is ook nog eens prijzig. Zo'n sub voor een Surround set is niks. Beter kun je vloerstaanders kopen met het karakter van de P3 esr maar met een voller en warmer laag.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: LPlover on October 13, 2012, 11:34:11
Beter kun je vloerstaanders kopen met het karakter van de P3 esr maar met een voller en warmer laag.

Bijna mission impossible.... (no offence ;D)

Dr.Bedlo

#1194
Ja..Om nu wederom geheel nieuwe speakers te kopen zie ik niet zo zitten, en al helemaal geen vloerstaanders die verzuipen hier in de kamer.
Ik weet het een goede sub is prijzig maar dat is high end soweiso al wel en weet je van te voren. Het inregelen kost een paar dagen maar dat gaat wel lukken. Het probleem is dat sinds ik de flatcap xs gebruik die bas meer wollig klinkt en dat is nu niet echt fraai. De flatcap er tussen weghalen is ook geen optie daar met name het bredere en diepere stereobeeld mij zeer bevalt. Misschien dat de flatcap nog meer moet inspelen daar de warmte die ik een beetje miste in 1ste instantie er wel begint aan te komen. Misschien zaak om de Ashram in India eens op te zoeken en goed over de zaak na te denken ;D
Quad vintage.

Robiwan

#1195
Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 11:47:15
Ja..Om nu wederom geheel nieuwe speakers te kopen zie ik niet zo zitten, en al helemaal geen vloerstaanders die verzuipen hier in de kamer.
Ik weet het een goede sub is prijzig maar dat is high end soweiso al wel en weet je van te voren. Het inregelen kost een paar dagen maar dat gaat wel lukken. Het probleem is dat sinds ik de flatcap xs gebruik die bas meer wollig klinkt en dat is nu niet echt fraai. De flatcap er tussen weghalen is ook geen optie daar met name het bredere en diepere stereobeeld mij zeer bevalt. Misschien dat de flatcap nog meer moet inspelen daar de warmte die ik een beetje miste in 1ste instantie er wel begint aan te komen. Misschien zaak om de Ashram in India eens op te zoeken en goed over de zaak na te denken ;D

als de bas nu meer wollig klinkt met de flatcap dan moeten de speakers wat meer van de muur af. Speel daar eens mee.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ehh..de bas klinkt nu juist wel wollig met de flatcap xs ertussen. meer ongecontroleerd en niet meer in sync met het midden hoog gebied. De speakers stand kan ook maar weinig meer mee anders staan ze midden in de kamer.
Quad vintage.

A90

Ik heb de P3ESR's samen met een Velodyne SPL-800i en ben wel content met die combinatie. Wel staat de Velodyne zacht om het goed te laten matchen en ik geen films bekijk maar alleen muziek speel.

Het is een subtiel laag dat mooi aansluit bij de Harbeth's
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Dr.Bedlo

Ok..Bedankt iets om in overweging te nemen. Het is ook mijn bedoeling niet om er een disco van te maken , maar net dat beetje extra in de onderste regionen. Heel subtiel en zeker niet overweldigend.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on October 13, 2012, 11:53:54
Ehh..de bas klinkt nu juist wel wollig met de flatcap xs ertussen. meer ongecontroleerd en niet meer in sync met het midden hoog gebied. De speakers stand kan ook maar weinig meer mee anders staan ze midden in de kamer.

een kleine verschuiving kan wonderen doen!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2