Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Ik heb hier vier LS-kabels liggen, drie van koper en eentje van koper met een zilvercoating er op. Laatstgenoemde is verreweg de warmst klinkende met het minst aanwezige hoog... :eh: Het is dus geen wet van meden en perzen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Ach, de audiowereld is vergeven de fabels. Dus het zegt niet al te veel.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: fred19633 on October  6, 2012, 20:11:21
Ach, de audiowereld is vergeven de fabels. Dus het zegt niet al te veel.

Nee, meer een algemeenheid ;) Overigens gaat het hier bij de SE om de interne bekabeling.
Quad vintage.

Martin!!!

Quote from: garmtz on October  6, 2012, 14:01:34
Even een foto... :)

Wow wat een mooie "finish", welke stands gaan eronmder? Veel plezier ermee....................
mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: tonus on October  5, 2012, 22:56:14
Na flink geluisterd te hebben naar de P3ESRen ben ik ook overstag gegaan: een paar rosewoods zijn het geworden, en om het helemaal mooi te maken zijn het special editions. Ik heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren, mijn stands zijn nog in de maak  >:(, dat duurt wat langer dan verwacht. Dit weekend moeten ze af, anders ga ik BB&G nog maar eens bellen voor een paar custom design stands. Maar die ene die ik uit de doos heb gehaald ziet er wel heel mooi uit  ;D

Ennnnn zijn de stands al af?
mainly British stuff

garmtz

Quote from: Martin!!! on October  7, 2012, 11:13:09
Wow wat een mooie "finish", welke stands gaan eronmder? Veel plezier ermee....................

Witte Custom Design 'fish tank' stands.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October  7, 2012, 12:53:33
Witte Custom Design 'fish tank' stands.
Ah, dus ik kan altijd nog ruilen. :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: garmtz on October  7, 2012, 12:53:33
Witte Custom Design 'fish tank' stands.

Die ken ik.................
mainly British stuff

Alco

#1158
QuoteDe M30, P3ES2 en C7ES2 zullen binnenkort in een soort 'uitverkoop' voor veel lagere prijzen worden verkocht door de importeur. Dus als je nog een beetje tegen prijzen aanhikt, kan dit de perfecte gelegenheid zijn om toe te slaan!
Enige idee wat de prijs voor de P3ES2 dan wordt, Garmtz ?
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz


garmtz

Quote from: Alco on October  7, 2012, 13:41:34
Enige idee wat de prijs voor de P3ES2 dan wordt, Garmtz ?

999 Euro per paar, ongeacht finish. Ook voor de Special Editions. Zolang de voorraad strekt.

Alco

#1161
Quote999 Euro per paar, ongeacht finish. Ook voor de Special Editions. Zolang de voorraad strekt
Zo!,...hmmm. Da's wel een mooie prijs inderdaad.  (ik wist trouwens niet dat de oudere serie ook een SE had)

Maar begrijp ik 't goed dat deze dan alleen via de importeur worden verkocht ?  :unsure:
(of door de importeur in prijs verlaagd, en dan via de Harbeth dealers verkocht)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

tonus

Quote from: Martin!!! on October  7, 2012, 11:16:03
Ennnnn zijn de stands al af?
zondagochtend om kwart over elf is het weekend nog niet voorbij hoor  ;), maar nu wel bijna. En ze zijn nog niet af, maar wel bijna, morgenavond nog ff lakken, dan nog ff drogen en dan klaar. Maar het viel een beetje tegen. (en ik moest vanochtend nog een mountainbike wedstrijdje fietsen waardoor ik daarna nog wat aan mijn fiets moest prutsen, prioriteiten zijn altijd lastig.....)

bmateijsen

Quote from: Alco on October  7, 2012, 14:32:33
Zo!,...hmmm. Da's wel een mooie prijs inderdaad.  (ik wist trouwens niet dat de oudere serie ook een SE had)

Maar begrijp ik 't goed dat deze dan alleen via de importeur worden verkocht ?  :unsure:
(of door de importeur in prijs verlaagd, en dan via de Harbeth dealers verkocht)

Door de importeur in prijs verlaagd en worden door de dealers verkocht, anders zou Garmt het hier niet noemen ;)

Cyreg

#1164
Lijkt erop dat onze importeur zich heeft verrekend van 19% naar 21% BTW?

Bijv M30.1 Cherry:
- prijslijst per juli 2012 > 3295 euro incl 19% BTW;
- prijslijst per oktober  > 3450 euro incl 21%;
maar....dat zou teruggerekend 3350 euro moeten zijn  :(

En nog steeds wel jammer van de huidige Harbeth warranty policy > monopoly??
Moest dit gewoon weer even kwijt  ;)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bmateijsen

Je vergeet dat de wisselkoersen ook nog roet in het eten kunnen gooien, alsmede de verandering in inkoopsprijs. Er zijn meer factoren....

Groet,

Bjorn

chansig

Worden prijslijsten dan vaker aangepast aan de wisselkoersen ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Quote from: chansig on October  8, 2012, 17:17:25
Worden prijslijsten dan vaker aangepast aan de wisselkoersen ?

Gr Hans

Je vraag staat hierboven beantwoord ;). Veranderingen kunnen tal van redenen hebben....

chansig

Dus ja ?

Ik was altijd in de naïeve veronderstelling dat een prijslijst voor een jaar werd vastgesteld.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Quote from: chansig on October  8, 2012, 17:26:00
Dus ja ?

Ik was altijd in de naïeve veronderstelling dat een prijslijst voor een jaar werd vastgesteld.

Gr Hans

;). Prijslijsten worden tussendoor aangepast, soms worden prijzen naar beneden bijgesteld, soms naar boven.

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on October  7, 2012, 14:32:33
Zo!,...hmmm. Da's wel een mooie prijs inderdaad.  (ik wist trouwens niet dat de oudere serie ook een SE had)

Maar begrijp ik 't goed dat deze dan alleen via de importeur worden verkocht ?  :unsure:
(of door de importeur in prijs verlaagd, en dan via de Harbeth dealers verkocht)

Begint het weer hevig te jeuken Alco?
Quad vintage.

Alco

QuoteBegint het weer hevig te jeuken Alco ?
Die prijs zorgt wel weer voor een beetje jeuk inderdaad. (zal er bij de drogist niet iets tegen te vinden zijn?) ;)
Vind alleen de standaard fineersoorten niet zo aantrekkelijk bij Harbeth. :confused:

De Neat Motive 2(SE) lijkt me ook nog steeds interessant. Zowel de klankmatige omschrijving als de looks en afwerking.
(eindelijk een speaker die naast de standaard kersen, maple, rosenut en zwart ook in licht-eiken verkrijgbaar is)

Maar voor beide geld eigenlijk meer dat ik er nieuwsgierig naar ben hoe ze bij mij klinken, dan dat ik echt serieus iets mis of op zoek ben.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Onze Groningse dealer had ook nog Pen audio speakers staan en daar ben ik dan wel oorgierig naar. Verder heb ik geen wensen meer anders dan met de tijd betere kabels of een Powerigel.
Quad vintage.

Alco

QuoteOnze Groningse dealer had ook nog Pen audio speakers staan en daar ben ik dan wel oorgierig naar
De PENaudio Charisma vind ik persoonlijk één van de mooist klinkende kleine speakers die ik ooit heb gehoord.

Ik heb ze diverse keren gehoord i.c.m een Sonneteer versterker. (de Campion en Alabaster) en dat is een match made in heaven.
Die combi is ook meestel degene die op HiFi-shows wordt gedemonstreerd. I.c.m Naim heb ik ze onlangs alleen op de UnitiQute beluisterd.
Dat klonk ook niet slecht, maar op hoger volume iets te geforceerd/hard/schel. Het had niet dezelfde mooie balans/x-factor als met Sonneteer.
(al moet ik wel toegeven dat de keren dat ik ze op Sonneteer hoorde en vaak een peperdure Avid draaitafel als bron stond te spelen)

De PENaudio's hebben wel vrij veel ruimte om zich heen nodig om optimaal te klinken.

Ze stonden onlangs luisterklaar, aangesloten op deze set, bij Audio-Artistiek:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ok..dat heb ik dan gemist blijkens. Zag overigens wel sonneteer bij hen staan. Maar nee ik blijf bij Naim. Zeker nu met de Flatcap ertussen. Heaven I Think. Zoek nog wel wat meer basfundament maar of ik nu met de tijd voor de Harbeth M 30 moet gaan of voor de Shl serie? Of een aparte sub is nog ongewis op dit moment.
Quad vintage.