Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Spannender speaker... Mooi verwoord. Vind hem naast hetgeen je schreef ook gedetailleerder t.o.v. de gewone 30.1 en heb soms echt idee dat ik "iets" hoor in huis waar het de weergave van de muziek is. ;)

In ieder geval veel plezier met je AE 30.1!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Lijkt de M30.1 AE dan wat meer op de M30 qua klankkarakter dan de "gewone  ;D"  M30.1?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Quote from: Cyreg on October  6, 2012, 13:58:04
Lijkt de M30.1 AE dan wat meer op de M30 qua klankkarakter dan de "gewone  ;D"  M30.1?

Nee, gaat juist nog verder af van het karakter van de M30.

garmtz

Even een foto... :)

garmtz

Overigens hier een 'scoop'... De M30, P3ES2 en C7ES2 zullen binnenkort in een soort 'uitverkoop' voor veel lagere prijzen worden verkocht door de importeur. Dus als je nog een beetje tegen prijzen aanhikt, kan dit de perfecte gelegenheid zijn om toe te slaan!

Bas Akkerman

Ik wilde net roepen, foto! ;)
De Harbeth AE 30.1 vind ik een stuk opener en meer helder t.o.v. de 30. Het zou voor mij persoonlijk ook niet meer moeten zijn, dit is echt het precieze midden voor mij wat betreft warmte en helderheid. De match met de Linn is ook een erg mooie denk ik Garmt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik denk erover om over te stappen naar Linn Akurate...  :-X    Het aansluiten van een extra Linn Majik eindversterker was al een ear opener, de overgang van Majik DSM+Majik 2100 naar Akurate DSM+Akurate 2200 was helemaal  :blink:... En toen ging ik dat vergelijken met een Klimax DSM+Klimax Twin  :nopompom: .... Verpest voor eeuwig... Maar is echt te duur voor mij...

Bas Akkerman

Lol, daar kun je inderdaad een leuke auto van kopen. ;D
Je wende natuurlijk al een beetje aan de Akurate en het is in combinatie met een 2200 volgens mij prijstechnisch nog op het randje kan ik me zo voorstellen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Quote from: raindog on October  6, 2012, 15:37:47
Wow, mooi fineer!
Zeker, ik ben benieuwd hoe ze bij de rest van het interieur staan Garmt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on October  6, 2012, 15:48:38
Zeker, ik ben benieuwd hoe ze bij de rest van het interieur staan Garmt.

Ik zal een foto maken!

Bas Akkerman

#1136
Quote from: garmtz on October  6, 2012, 16:08:36
Ik zal een foto maken!
Ok, probeerde me er alleen een voorstelling van te maken... *ding dong*. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tonus

Is een AE anders dan een SE?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tonus

#1141
Quote from: Dynky link=topi c=114163.msg2271454#msg2271454 date=1349535359
ik gok dat SE = Standard Edition  ;)
Ik bedoel Special Edition.....
zoals het plaatje van Raindog (hoe kan ik die nou over het hoofd zien???)

bmateijsen

SE en AE zijn volgens mij hetzelfde alleen bij de SE geen AE badge ;).

tonus

Dat is mooi, die badge zal vast niet bijdragen aan het geluid

Bas Akkerman

Quote from: tonus on October  6, 2012, 17:14:57
Dat is mooi, die badge zal vast niet bijdragen aan het geluid
Nou... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Zowel AE als SE hebben de betere binnenbekabeling.

Dr.Bedlo

Grappig. En dat terwijl Alan stelt dat het puur cosmetisch is en geen enkel verder effect heeft. Ik kan het mij niet voorstellen maar enfin. Zilver is bekend een iets hogere treble te geven.
Quad vintage.

Dirk

Quote from: fred19633 on October  6, 2012, 19:23:04
...
Zilver is bekend een iets hogere treble te geven.
"bekend" volgens de oren van sommigen, niet veralgemenen aub  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Quote from: Dynky on October  6, 2012, 19:25:48
"bekend" volgens de oren van sommigen, niet veralgemenen aub  ;)

Het is algemeen bekend dus zal dat wel in zijn algemeenheid gelden.
Quad vintage.

raindog

Volgens mij is het juist een feit van algemene bekendheid dat het een fabeltje is dat zilver meer hoog geeft... :hehe: 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)