Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin!!!

#1100
Quote from: ChrisV on September 13, 2012, 15:58:25
Er zit wel een enorme scheur in de linker stand  ;D Iets niet goed gegaan met de bewerking?

Ik denk dat The Union Jack er later achter gefotoshopt is en op de glanzende delen van de stands er uiteindelijk ook op "geplakt" is geraakt...................
mainly British stuff

garmtz


tompj

#1102
Quote from: garmtz on September 19, 2012, 21:41:38
Nieuwe Harbeth Newsletter! http://www.beterbeeldengeluid.nl/images/nl33sep12.pdf
Had ik al zitten lezen. Blijft een grappig maar beetje vreemd ding. Vooral die prive uitstapjes van Alan Shaw erin en het item 'veneer of the month'...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Quote from: tompj on September 19, 2012, 22:11:07
Had ik al zitten lezen. Blijft een grappig maar beetje vreemd ding. Vooral die prive uitstapjes van Alan Shaw erin en het item 'veneer of the month'...

Beetje wereldvreemd, maar dat past het merk wel... ;)

Bas Akkerman

Potverdrie, staat Holland met de stands van 'Custom Design' er niet eens tussen! :withstupid: :sneaky2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

#1105
Zojuist afgeleverd door Garmtz (BB&G) MIJN goldplated Habeth's M30.1 AE!

Eerste indruk :wub: :wub: :wub:, hier ga ik heel veel plezier aan beleven.

De verschillen t.o.v. van de M30.1 zullen in dit topic nog door Garmtz worden gepost (die kan dat net iets lekkerder en vanuit een gortere ervaring omschrijven dan ik).

Eén ding is zeker de M30.1 AE is een "(ver)beter(d)e" M30.1

Garmtz bedankt voor de goede service  :clapping: :clapping:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Ik zou zeggen, doe een voorzet. Nergens om je voor te schamen als je jouw bevindingen met ons deelt. Lees: ik ben erg nieuwsgierig. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Ik weet het Bas, zou ik ook zijn in jouw plaats..........

Het geluid komt nog losser van de weergever, meer 3D, strakker in het hoog en een gedifinieerder dieper en voller laag, zeg maar een +++++++ M30.1!  :worship: :worship:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Martin!!! on September 20, 2012, 19:58:31
Zojuist afgeleverd door Garmtz (BB&G) MIJN goldplated Habeth's M30.1 AE!

Eerste indruk :wub: :wub: :wub:, hier ga ik heel veel plezier aan beleven.

De verschillen t.o.v. van de M30.1 zullen in dit topic nog door Garmtz worden gepost (die kan dat net iets lekkerder en vanuit een gortere ervaring omschrijven dan ik).

Eén ding is zeker de M30.1 AE is een "(ver)beter(d)e" van de M30.1

Garmtz bedankt voor de goede service  :clapping: :clapping:
Wauwie :pompom: gefeliciteerd man, gaaf ook zo'n "limited edition" En weer een "Harbethian" erbij :clapping:

Martin!!!

#1110
Mijn goldplated is ook nog eens het enige (lees allereerste) paartje M30.1 AE in de kleur Rosewood in Nederland................  :happy:

Oftewel de:

M30.1 241
mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: twani on September 20, 2012, 22:23:57
Wauwie :pompom: gefeliciteerd man, gaaf ook zo'n "limited edition" En weer een "Harbethian" erbij :clapping:

Thanks Twani, het zijn twee echte beauties die trots op Twani-stands staan te pronken hier............
mainly British stuff

A90

Gefeliciteerd Martin !

Geweldige speakers zijn het, veel plezier ermee.
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

tompj

Gefeliciteerd! Prachtig stel speakers in een prachtige uitvoering.

Heb je ze direct kunnen vergelijken met de 'gewone' 30.1, d.w.z. naast elkaar?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Nog niet naast elkaar kunnen vergelijken, dus is altijd gevaarlijk... Ik ken echter de 30.1 erg goed en meende ook te horen dat de M30.1 AE meer nagalm liet horen (dus meer low level detail), een meer 3D en iets meer upfront beeld en een strakker laag. Leek ook iets transparanter en nog minder 'puls' in het hoog.

Ik zal ze eens echt naast elkaar beluisteren...

tompj

Quote from: garmtz on September 21, 2012, 14:11:15
Nog niet naast elkaar kunnen vergelijken, dus is altijd gevaarlijk...
Dat lijkt mij gezien de kleine wijzigingen inderdaad ook. (de gebruikte superlatieven schrijf ik maar even toe aan het enthousiasme van een nieuwe, gelukkige eigenaar)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Quote from: tompj on September 21, 2012, 14:35:58
Dat lijkt mij gezien de kleine wijzigingen inderdaad ook. (de gebruikte superlatieven schrijf ik maar even toe aan het enthousiasme van een nieuwe, gelukkige eigenaar)

Toch hoorden wij dezelfde verschillen...

tompj

Quote from: garmtz on September 21, 2012, 14:37:05
Toch hoorden wij dezelfde verschillen...
En jullie hebben samen geluisterd?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Martin!!!

#1118
Quote from: tompj on September 21, 2012, 14:42:16
En jullie hebben samen geluisterd?

Inderdaad, we hebben eerst een aantal weken geleden de M30.1 Tiger Ebony (die hier twee weken op demo heeft gestaan) beluisterd, door Garmtz verder gefinetuned qua opstelling. Gisteren hebben we samen de M30.1 AE Rosewood hier beluisterd en kwamen beide tot de conclusie dat er een echte verbetering/verandering in het geluidsbeeld waarneembaar is t.o.v. de M30.1.

Maar goed je mag de superlatieven best op mijn conto schrijven hoor! Ik ben inderdaad een zeer gelukkige nieuwe eigenaar  ;D ;D

Over niet al te lange tijd zal Bas hier wellicht ook zijn steentje bijdragen om de verschillen in de M30.1 en M30.1 AE te omschrijven............
mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: A90 on September 20, 2012, 22:33:58
Gefeliciteerd Martin !

Geweldige speakers zijn het, veel plezier ermee.

Dank je.............
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on September 21, 2012, 16:34:17
Inderdaad, we hebben eerst een aantal weken geleden de M30.1 Tiger Ebony (die hier twee weken op demo heeft gestaan) beluisterd, door Garmtz verder gefinetuned qua opstelling. Gisteren hebben we samen de M30.1 AE Rosewood hier beluisterd en kwamen beide tot de conclusie dat er een echte verbetering/verandering in het geluidsbeeld waarneembaar is t.o.v. de M30.1.

Maar goed je mag de superlatieven best op mijn conto schrijven hoor! Ik ben inderdaad een zeer gelukkige nieuwe eigenaar  ;D ;D

Over niet al te lange tijd zal Bas hier wellicht ook zijn steentje bijdragen om de verschillen in de M30.1 en M30.1 AE te omschrijven............
Dat ga ik zeker doen! Ik ben super benieuwd naar de veranderingen, volgens mij word ik er wel blij van. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#1121
Quote from: garmtz on September 21, 2012, 14:11:15
Nog niet naast elkaar kunnen vergelijken, dus is altijd gevaarlijk... Ik ken echter de 30.1 erg goed en meende ook te horen dat de M30.1 AE meer nagalm liet horen (dus meer low level detail), een meer 3D en iets meer upfront beeld en een strakker laag. Leek ook iets transparanter en nog minder 'puls' in het hoog.

Ik zal ze eens echt naast elkaar beluisteren...
Ik heb eigenlijk vooral het idee dat het wat transparanter klinkt, wat opener en sneller. Duidelijk is daardoor ook de opnamekwaliteit te horen, zonder dat dat al teveel afleidt van de muzikale boodschap. Verder heb ik vandaag al meerdere keren gehad dat ik opkeek, omdat ik iets "geks" hoorde. Bleek dat in de muziek te zitten. Naar mijn idee is door de transparantie dus ook de echtheid toegenomen.
Zeker gisteren bij het inspelen, vond ik het hoog juist soms nog wat wit en aan de felle kant. Dit begint nu wat beter te worden, iets afgeronder te klinken en gelukkig maar! ::) Daarnaast denk ik ook dat ik dit een wat ronder/meer 3D beeld vind geven waardoor instrumenten en zang net nog wat beter gepositioneerd zijn.

Maar de opstelling van de luidsprekers is veranderd en ik speel weer met de versterker die ik tijdens de thuissessie vrij kort heb gehoord. Evengoed schrijf ik bovenstaande kenmerken wel mede toe aan de Anniversary Edition in vergelijking met de "gewone" Monitor 30.1.

Morgen heb ik wat minder afleiding met het luisteren, dus als me nog iets opvalt zal ik dat hier zeker posten. Mits het me opvalt en ik niet totaal in de muziek ben weg gezonken... :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tonus

Na flink geluisterd te hebben naar de P3ESRen ben ik ook overstag gegaan: een paar rosewoods zijn het geworden, en om het helemaal mooi te maken zijn het special editions. Ik heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren, mijn stands zijn nog in de maak  >:(, dat duurt wat langer dan verwacht. Dit weekend moeten ze af, anders ga ik BB&G nog maar eens bellen voor een paar custom design stands. Maar die ene die ik uit de doos heb gehaald ziet er wel heel mooi uit  ;D

tompj

#1123
Gaaf Tonus! Dat wordt genieten...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Ik heb inmiddels mijn M30.1 Anniversary Editions in Eucalyptus ook binnengekregen en heb deze na een dag inspelen even vergeleken met de 'standaard' M30.1 uitvoering. Nou, dat is best wel een verschil kan ik jullie melden! De AE klinkt schoner, opener, vrijer van de behuizing (met betere hoogte- en diepteafbeelding) en homogener/rustiger. Deze zaken opgeteld maakt het een iets 'spannendere' speaker dan de normale M30.1. Heb het maar relatief kort getest, dus misschien zijn er nog andere aspecten verbeterd, die ik niet heb kunnen ontwaren. Het zijn geen dag- en nacht verschillen, maar konden door mijn vriendin ook duidelijk worden gehoord (die op de bank lag, ver buiten de sweet spot).