Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

p3esr + een sub met DSP?

tonus

Quote from: garmtz on September  9, 2012, 14:18:07
Laat je niet beetnemen door tonale afwijkingen! Zoals eerder eens besproken, MEER laag geeft de indruk van MINDER midden/hoog en wat meer laag geeft die indruk van 'vol en meeslepend'. Feitelijk is het gewoon kleuring. Normaal gesproken zou ik dingen bij plaatsing met een meting aan (kunnen) tonen, maar in jouw geval dit helaas niet gedaan. Je zou je letterlijk zijn rotgeschrokken van de grafiek met de C7... :)
Ik geloof meteen dat een meting van de C7 in mijn woonkamer aan zou tonen dat er laagproblemen zijn. Maar ik refereerde aan de luistersessie bij BB&G waarbij ik de C7 erg indrukwekkend vond (en mooier dan de M30 en M30.1), bij jullie zal de akoestiek toch prima voor elkaar zijn ;) Voor mijn gevoel zit de P3ESR dichter tegen de M30 aan dan tegen de C7 (maar ik kan het mis hebben). Maar misschien gegeven de ruimte wel de beste keus....

raindog

Jammer dat de C7es3 niet helemaal in jouw lijkt te passen, het geeft weer eens aan hoe belangrijk het is om speakers thuis te kunnen uitproberen.

Wat is precies het mankement in jouw woonkamer? Is de ruimte simpelweg te klein of akoestisch niet optimaal ingericht. Is er een aanpassing mogelijk dmv basstraps of een andere plaatsing?

Welke eindbuizen heb je in de Primaluna? KT88, EL34 of 6550? Indien je met KT88 speelt zou een overstap naar EL34 bij jou, icm de C7es3, in het voordeel kunnen zijn omdat het laag met EL34's doorgaans een stuk slanker is. De P3esr zou mogelijk juist profiteren van een wat 'vettere' buizenbezetting.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: tonus on September  9, 2012, 21:47:29
Ik geloof meteen dat een meting van de C7 in mijn woonkamer aan zou tonen dat er laagproblemen zijn. Maar ik refereerde aan de luistersessie bij BB&G waarbij ik de C7 erg indrukwekkend vond (en mooier dan de M30 en M30.1), bij jullie zal de akoestiek toch prima voor elkaar zijn ;) Voor mijn gevoel zit de P3ESR dichter tegen de M30 aan dan tegen de C7 (maar ik kan het mis hebben). Maar misschien gegeven de ruimte wel de beste keus....

Ik dacht dat je het volle, rijke bedoelde van de C7 vs P3 in jouw kamer, vandaar mijn opmerking. Persoonlijk vind ik de P3 op punten mooier dan de C7, zeker in een erg 'moeilijke' ruimte zoals die van jou. Hij is o.a. nog homogener en heeft een mooiere plaatsing en transparantie.

garmtz

De afwijking is absoluut niet weg te krijgen met andere buizen. Ik denk dat hier sprake is van zeker een 10 dB boost. Dat is alleen met een plaatsing 90 graden gedraaid t.o.v. hoe het nu staat weg te krijgen. Of met speakers die dat laag van zichzelf niet hebben (ik vermoed tussen 35-60 Hz een probleem).

garmtz

Quote from: tonus on September  9, 2012, 21:47:29
Voor mijn gevoel zit de P3ESR dichter tegen de M30 aan dan tegen de C7 (maar ik kan het mis hebben).

Waarom denk je dat?

tonus

Quote from: garmtz on September 10, 2012, 11:02:58
De afwijking is absoluut niet weg te krijgen met andere buizen. Ik denk dat hier sprake is van zeker een 10 dB boost. Dat is alleen met een plaatsing 90 graden gedraaid t.o.v. hoe het nu staat weg te krijgen. Of met speakers die dat laag van zichzelf niet hebben (ik vermoed tussen 35-60 Hz een probleem).
Dit denk ik (helaas) ook, andere buizen gaan dit niet oplossen. Luidsprekers met minder laag wel, de P3 veroorzaakt geen basprobleem.

Verschillen zijn altijd lastig te omschrijven, de omschrijving is nooit volledig... Ik heb de indruk dat de P3ESR transparanter is dan de C7, die laatste geeft een meer intieme weergave. De C7 is ook wat warmer. Ik vind de C7 ook relaxed'er, de P3 is ook meer aanwezig met een breder beeld, als je een boek leest met de P3, wordt je aandacht eerder naar de muziek getrokken. Of de M30 dat ook heeft weet ik niet, maar die vond ik ook meer open en transparanter.

garmtz

De M30 heeft ook die eigenschappen ja (intenser). De C7 en de SHL5 zijn zonder meer de meest relaxte Harbeth's.

Fred Mulder

Voor alle Harbeth liefhebbers hier, Tone Magazine heeft een 'Top Tone' editie met aanbelevingen in verschillende categorien. Als kleinere producent doet Harbeth het opvallend goed  8)

http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_048.pdf

Mvg, Fred

twani

Quote from: garmtz on September 10, 2012, 12:14:28
De M30 heeft ook die eigenschappen ja (intenser). De C7 en de SHL5 zijn zonder meer de meest relaxte Harbeth's.
Voor "relaxte dudes" zeg maar... :music:

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Quote from: tompj on September 10, 2012, 23:01:48
Ouwe knarren zeker  ;D
47 eergisteren........ Mag je er zélf bij verzinnen of je dat oud vindt :D

tompj

Quote from: twani on September 10, 2012, 23:09:29
47 eergisteren........ Mag je er zélf bij verzinnen of je dat oud vindt :D
Gefeliciteerd! Prachtige leeftijd hoor.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Quote from: tompj on September 10, 2012, 23:12:06
Gefeliciteerd! Prachtige leeftijd hoor.
Het feit dat we de wereld mogen "beleven" is al iets prachtigs :clapping:

garmtz

Gewoon een hele mooie foto... :)

A90

Zijn dat Burson versterkers ?
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Dirk

Quote from: A90 on September 11, 2012, 23:45:59
Zijn dat Burson versterkers ?
lijkt me niet, logo van Burson is anders
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Quote from: Xander32 on September 12, 2012, 07:05:41
Exposure.

http://www.audio.de/vergleichstest/exposure-kombi-3010-s2-und-die-harbeth-7es-3-1183793.html
thx !
vind de opmerking aan het eind vh artikel mbt de Sneaky DS wel interessant, daar moet ik me misschien toch eens ff verder in verdiepen alvorens zomaar (weer) te gaan upgraden  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

Mooie foto inderdaad en mooie stands ook. Weet iemand wel merk dat is?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

#1095
Ook opvallend is de prijs van de C7's in Duitsland. Zomaar 400,- euro goedkoper... :eh:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

#1096
ai, dubbel... :o
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Martin!!!

Quote from: raindog on September 13, 2012, 14:46:34
Ook opvallend is de prijs van de C7's in Duitsland. Zomaar 400,- euro goedkoper... :eh:

Volgens de toen geldende prijslijsten was het prijsverschil volgens mij € 270,00.
mainly British stuff

raindog

Ach, zie nu pas dat het een artikel van vorig jaar betreft. En in het artikel zelf lees ik dat het Skylan stands betreft. Wel apart, want die kende ik al maar vond ik te lomp, dik en zwaar ogen. Deze zien er echter erg netjes uit.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

ChrisV

Er zit wel een enorme scheur in de linker stand  ;D Iets niet goed gegaan met de bewerking?

Voor de C7 is de Skylan idd niet zo dik en lomp.