Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tonus

Ongeveer een maand geleden voor het eerst Harbeths gehoord bij BB&G op mijn eigen versterker, een PrimaLuna Prologue Premium en mijn eigen cd-speler, een Tjoeb. Daar bleek de combinatie met de compact 7 erg geslaagd (ik zou willen zeggen: magisch): meeslepend muzikaal, vloeiend en smeuig en een ontzettend mooi geluidsbeeld. Ook geluisterd naar de M30 en de M30.1 maar die konden niet tippen aan het rijke geluid van de compacts (mooie budgetaire meevaller...)

Voor vandaag een afspraak met Garmt gemaakt om de compact 7's bij mij thuis te luisteren, gisteravond lichte paniek, na het douchen zat mijn rechteroor verstopt... Vanochtend nog steeds en voor openingstijd bij de deur van de huisarts gaan posten, maar helaas was er geen tijd om mijn oor uit te spuiten (alles gaat tegenwoordig op afspraak, grrr...). Garmt nog gebeld, maar hij was al onderweg en al over de helft, dus geluisterd met 1 oor. Ontzettend balen. Maar zelfs met 1 oor weer kippevel, dus dat komt vast goed als ik weer met 2 oren kan luisteren. Gelukkig mag ik ze nog even op proef luisteren en morgen kan ik mijn oor laten uitspuiten dus dan kan ik er eens goed voor gaan zitten. Grote kans dat ik binnenkort tevreden Harbeth bezitter ben!

twani

Quote from: tonus on August 16, 2012, 22:01:43
Ongeveer een maand geleden voor het eerst Harbeths gehoord bij BB&G op mijn eigen versterker, een PrimaLuna Prologue Premium en mijn eigen cd-speler, een Tjoeb. Daar bleek de combinatie met de compact 7 erg geslaagd (ik zou willen zeggen: magisch): meeslepend muzikaal, vloeiend en smeuig en een ontzettend mooi geluidsbeeld. Ook geluisterd naar de M30 en de M30.1 maar die konden niet tippen aan het rijke geluid van de compacts (mooie budgetaire meevaller...)

Voor vandaag een afspraak met Garmt gemaakt om de compact 7's bij mij thuis te luisteren, gisteravond lichte paniek, na het douchen zat mijn rechteroor verstopt... Vanochtend nog steeds en voor openingstijd bij de deur van de huisarts gaan posten, maar helaas was er geen tijd om mijn oor uit te spuiten (alles gaat tegenwoordig op afspraak, grrr...). Garmt nog gebeld, maar hij was al onderweg en al over de helft, dus geluisterd met 1 oor. Ontzettend balen. Maar zelfs met 1 oor weer kippevel, dus dat komt vast goed als ik weer met 2 oren kan luisteren. Gelukkig mag ik ze nog even op proef luisteren en morgen kan ik mijn oor laten uitspuiten dus dan kan ik er eens goed voor gaan zitten. Grote kans dat ik binnenkort tevreden Harbeth bezitter ben!
Welkom, het clubje  Harbeth enthousiasten explodeerd :pompom:

Martin!!!

#1052
Inmiddels staan de M 30.1 hier lekker proef te draaien. Vorige week de "Twani-stands" ontvangen in elkaar geschroefd en voor iets meer dan de helft gevuld met rijst. De stands zijn in het echt zeker net zo mooi als op de plaatjes op het www  :worship: :worship: :worship:

Afgelopen donderdagavond heeft Garmt (BB&G) de M30.1 hier aangesloten en gefinetuned (schuiven, schuiven en nog eens schuiven). Helaas was ik dit weekend weg dus ga ik er vanavond maar eens goed voor zitten.

NB had vorige week al willen posten maar keer op keer foutmeldingen in dit topic.........
mainly British stuff

tompj

Quote from: Martin!!! on August 21, 2012, 17:17:18

Afgelopen donderdagavond heeft Garmt (BB&G) de M30.1 hier aangesloten en gefinetuned (schuiven, schuiven en nog eens schuiven).
Garmt heeft ze bij mij binnen een kwartier erg goed neer weten te zetten. Ik heb 'zijn' plek gemarkeerd en vervolgens zelf verder geexperimenteerd. Enkel de toe in vind ik nog wat smaak afhankelijk. Als ik ze iets minder toe in geef gaat het ook goed. Iets minder puntig beeld.

Veel plezier met experimenten en vooral met luisteren!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Bas Akkerman

Veel plezier jongens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Martin!!! on August 21, 2012, 17:17:18
Inmiddels staan de M 30.1 hier lekker proef te draaien. Vorige week de "Twani-stands" ontvangen in elkaar geschroefd en voor iets meer dan de helft gevuld met rijst. De stands zijn in het echt zeker net zo mooi als op de plaatjes op het www  :worship: :worship: :worship:

Afgelopen donderdagavond heeft Garmt (BB&G) de M30.1 hier aangesloten en gefinetuned (schuiven, schuiven en nog eens schuiven). Helaas was ik dit weekend weg dus ga ik er vanavond maar eens goed voor zitten.

NB had vorige week al willen posten maar keer op keer foutmeldingen in dit topic.........
Toen de TNT man me het pakketje aangaf stortte het bijna ter aarde, zwaar zijn ze hè :)

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: twani on August 21, 2012, 22:05:34
Toen de TNT man me het pakketje aangaf stortte het bijna ter aarde, zwaar zijn ze hè :)

Ze wegen inderdaad aardig wat om en nabij de 18kg. Was niet thuis toen het TNT mannetje voor de deur stond dus moest ik ze afhalen, was bijna met de fiets gegaan....... maar toen herinnerde ik me gelukkig een eerdere waarschuwing van jouw kant  :hehe: dus toch maar even met de auto op wezen halen...
mainly British stuff

tompj

Ik ben van plan door middel van een forse verbouwing mijn woonkeuken aanzienlijk uit te breiden. Op dit moment hangt er aan mijn keukenmuur een B&O installatie (je kent ze wel, met die schuifdeuren). In mijn nieuwe keuken wil ik graag lekkerder muziek kunnen luisteren.

De bedoeling is om een haard in te bouwen met daarboven een of meerdere planken van ongeveer 40/50 cm diep. Daarop wil ik een zeer compacte installatie zetten (evt met een digitaal docking station gekoppeld aan een dac en mini versterker).

Omdat ik erg geniet van mijn Harbeths vraag ik me af of de kleinste Harbeths in zo'n opstelling, dus op die plank, goed gaan werken. Het zo fantastisch zijn als ik van het magische Harbeth geluid ook in mijn woonkeuken kan genieten straks.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

#1059
Misschien een Linn Sekrit/Sneaky DS (waar je geen dock bij nodig hebt, je streamed namelijk via Wifi je muziek erheen, tenzij je een iPod Classic of ouder gebruikt natuurlijk) met een paar Harbeth HL-P3ES2/R? Of een Linn Kiko?

Doe je gelijk ook voor je huiskamerinstallatie een Linn DS en gooi je die PC er eindelijk eens uit. Nasje erbij en klaar! ;)  Met Songcast kun je beide installaties ook tegelijkertijd laten spelen en/of streamen direct vanaf de PC. Welkom in de Linn wereld!

tompj

Quote from: garmtz on September  2, 2012, 15:10:46
Misschien een Linn Sekrit/Sneaky DS (waar je geen dock bij nodig hebt, je streamed namelijk via Wifi je muziek erheen, tenzij je een iPod Classic of ouder gebruikt natuurlijk) met een paar Harbeth HL-P3ES2/R? Of een Linn Kiko?

Doe je gelijk ook voor je huiskamerinstallatie een Linn DS en gooi je die PC er eindelijk eens uit. Nasje erbij en klaar! ;)  Met Songcast kun je beide installaties ook tegelijkertijd laten spelen en/of streamen direct vanaf de PC. Welkom in de Linn wereld!
Kijken of ik het snap: twee DS-en nodig dan? Hoe worden de Harbeths in de keuken dan versterkt?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dirk

Quote from: tompj on September  2, 2012, 20:07:41
Kijken of ik het snap: twee DS-en nodig dan? Hoe worden de Harbeths in de keuken dan versterkt?
als je de huiskamer ook op DS wil hebben draaien heb je er idd 2 nodig, maar de Sneaky of Sekrit DS hebben een ingebouwde versterker, die zijn bvb ideaal voor je (woon)keuken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Quote from: Dynky on September  2, 2012, 20:10:59
als je de huiskamer ook op DS wil hebben draaien heb je er idd 2 nodig, maar de Sneaky of Sekrit DS hebben een ingebouwde versterker, die zijn bvb ideaal voor je (woon)keuken.
Okay, een DS, een Secrit DS, een NAS en een set PS3 huppeldepup. Klinkt aanlokkelijk. Ben benieuwd naar de prijzen...en of de kleine Harbeths een beetje dicht op de muur presteren.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

#1063
Voor diegene die alleen nog de "finish" van z'n nieuwe Harbeth moet uitzoeken.
Deze foto van mijn exemplaren kwam ik nog tegen, te gebruiken als kleurenstaaltje zullen we maar zeggen ;)

tompj

Quote from: tompj on September  2, 2012, 20:21:55
Okay, een DS, een Secrit DS, een NAS en een set PS3 huppeldepup. Klinkt aanlokkelijk. Ben benieuwd naar de prijzen...en of de kleine Harbeths een beetje dicht op de muur presteren.
Iemand die hier wat over kan zeggen?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Linn Majik DS = 2368 Euro
Linn Sekrit DS = ongeveer hetzelfde
Linn Kiko = 3000 Euro (incl. actief aangedreven speakers!)
NAS = afhankelijk van aantal schijven, van 300 Euro incl. schijven tot veeeel meer... :)
HL-P3ES2 = 1395 Euro per paar
HL-P3ESR = vanaf 1995 Euro per paar

P3'tjes kunnen relatief dicht bij een muur, maar inbouwen is nooit een goed idee... De Linn Kiko speakers zijn toleranter voor plaatsing dicht tegen een muur.

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz


Fred Mulder

Quote from: tompj on September  2, 2012, 12:52:26
Ik ben van plan door middel van een forse verbouwing mijn woonkeuken aanzienlijk uit te breiden. Op dit moment hangt er aan mijn keukenmuur een B&O installatie (je kent ze wel, met die schuifdeuren). In mijn nieuwe keuken wil ik graag lekkerder muziek kunnen luisteren.

Als je toch gaat verbouwen kun je ook eens kijken naar inbouwspeakers, er zijn verschillende soorten die heel behoorlijk klinken. Hier heb ik me destijds aardig over verbaasd. Linn heeft ze ook in haar assortiment. Je kunt de speakerkabel in een (meter?)kast laten uitkomen en daar de versterker/bron zetten. Bij streaming kan bediening eenvoudig via telefoon/tablet.

Succes, Fred

garmtz

Quote from: Fred Mulder on September  4, 2012, 23:14:41
Als je toch gaat verbouwen kun je ook eens kijken naar inbouwspeakers, er zijn verschillende soorten die heel behoorlijk klinken. Hier heb ik me destijds aardig over verbaasd. Linn heeft ze ook in haar assortiment. Je kunt de speakerkabel in een (meter?)kast laten uitkomen en daar de versterker/bron zetten. Bij streaming kan bediening eenvoudig via telefoon/tablet.

Succes, Fred

Geen slecht idee... Maar een goede inwall kost ook best wat...

tompj

#1071
Quote from: garmtz on September  4, 2012, 23:18:39
Geen slecht idee... Maar een goede inwall kost ook best wat...
Maar ik ben zo verliefd geworden op Harbeth, dus die zou ik het liefst inzetten. Dank voor de tips heren.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

raindog

Quote from: tonus on August 16, 2012, 22:01:43
[...] Grote kans dat ik binnenkort tevreden Harbeth bezitter ben!

Tonus hoe is de luistersesse thuis verlopen? Ben wel benieuw naar de combi Harbeth en Primaluna.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tonus

Quote from: raindog on September  8, 2012, 13:24:25
Tonus hoe is de luistersesse thuis verlopen? Ben wel benieuw naar de combi Harbeth en Primaluna.

De combi Harbeth en PrimaLuna is volgens mij prima, alleen de combi Compact 7, PrimaLuna en mijn huiskamer is iets minder fantastisch :(... Ik loop tegen de akoestische beperkingen van mijn woonkamer aan en heb last van teveel laag, daarom heb ik sinds eergisteren een P3ESR te luisteren. Dat is wel anders, laag is nu prima onder controle (verrassend hoeveel laag er uit zo'n klein kastje kan komen, je leest het vaker, het is echt waar!), alleen niet het rijke, volle en meeslepende geluid van een compact 7 waar ik bij BB&G voor gevallen ben. Het is wel duidelijk dat het een broertje is, stemmen zijn fantastisch. Komende dagen maar eens goed luisteren.

garmtz

Laat je niet beetnemen door tonale afwijkingen! Zoals eerder eens besproken, MEER laag geeft de indruk van MINDER midden/hoog en wat meer laag geeft die indruk van 'vol en meeslepend'. Feitelijk is het gewoon kleuring. Normaal gesproken zou ik dingen bij plaatsing met een meting aan (kunnen) tonen, maar in jouw geval dit helaas niet gedaan. Je zou je letterlijk zijn rotgeschrokken van de grafiek met de C7... :)