Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: chansig on August  6, 2012, 20:38:05
Pagina 39 geloof ik. Zoals geschreven: het is een keus die je kan maken.

Gr Hans

Het is een heel bewuste keus als je kasten wilt maken volgens het 'lossy' BBC principe. Een heel dure ook, want er wordt geen gebruik gemaakt van verdere rubbers, kit of wat dan ook, dus de toleranties zijn minimaal. Kast en front/achter-paneel passen perfect in elkaar en hij blijft eigenlijk al in elkaar zitten zonder de schroeven (hoewel niet aan te raden natuurlijk... ;)).

chansig

Zoals ik al schreef: het is een keus die je kan maken... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tompj

Quote from: chansig on August  6, 2012, 20:49:42
Zoals ik al schreef: het is een keus die je kan maken... :D

Gr Hans
High end schroeven.

Both the speakers and the customer are professionally screwed...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

chansig

Zal klanktechnisch ws geen drol uitmaken welke schroeven. Het zou alleen (als er een keus is en daar ga ik wel vanuit) niet mijn keus zijn. Neemt niet weg dat ze geweldig kunnen klinken. Ik zal ze bij Huub wel een keer gaan horen...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

botsen

Quote from: tompj on August  6, 2012, 21:00:28
High end schroeven.

Both the speakers and the customer are professionally screwed...

;D geniaal  :worship:

twani

#1005
Quote from: garmtz on August  6, 2012, 11:32:09
Een van de mooiste (en fragielste) luidsprekerkabels die er zijn...
Één keer gehoord bij Joep (bijna niet meer actief hier), klonk erg mooi! (alhoewel ik daar natuurlijk een voor mij compleet nieuwe set beluisterde) Garmt.... is de stap van 4708 naar 4719 een grote? Of tref je in de 4708 al een flink deel van de specifieke 47labs kenmerken aan? Joep gaf mij destijds aan dat oa. de bass veel sneller "van z`n plek" kwam, minder stroperig zeg maar....   

garmtz

Quote from: twani on August  6, 2012, 22:48:32
Één keer gehoord bij Joep (bijna niet meer actief hier), klonk erg mooi! (alhoewel ik daar natuurlijk een voor mij compleet nieuwe set beluisterde) Garmt.... is de stap van 4708 naar 4719 een grote? Of tref je in de 4708 al een flink deel van de specifieke 47labs kenmerken aan? Joep gaf mij destijds aan dat oa. de bass veel sneller "van z`n plek" kwam, minder stroperig zeg maar....   

De 4708 is gewoon erg beperkt in zijn toepassingsgebied. Zo kan hij alleen voor korte lengtes worden gebruikt en klinkt hij dynamisch beperkt en met een nogal klein geluidsbeeld. Hij heeft wel alle 47labs eigenschappen: puur, transparant, rijk... Alleen is de 4719 superieur in alle opzichten. En de stap is erg groot.

chansig

Morgenavond naar Huub en dan zal ik voor het eerst een Harbeth speaker gaan horen. Ik ben neugierig.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

botsen

Quote from: garmtz on August  7, 2012, 10:13:48
De 4708 is gewoon erg beperkt in zijn toepassingsgebied. Zo kan hij alleen voor korte lengtes worden gebruikt en klinkt hij dynamisch beperkt en met een nogal klein geluidsbeeld. Hij heeft wel alle 47labs eigenschappen: puur, transparant, rijk... Alleen is de 4719 superieur in alle opzichten. En de stap is erg groot.

voor de grotere lengtes heb je natuurlijk de 4708 met grotere doorsnee. Deze gebruik ik naar volle tevredenheid.

Al begin ik nu wel nieuwsgierig te worden naar de 4719

Martin!!!

#1009
Een 'kleine' update, de thuisdemo gaat naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden op 16 augustus a.s.

Op voorhand heeft BB&G bij de importeur voor mij een setje Harbeth M30.1 35th Anniversary Edition in de kleur Rosewood (zie pagina 39  :wub: :wub:) laten reserveren. Als de thuisdemo brengt wat ik er van hoop (en daar ben ik voor 99,999999% zeker van), dan staat dit setje ergens begin september hier op een afgeleide van de "Twani-stands" mij blij te maken!

Het gaat nu snel ineens.......   :headbanging: :headbanging: Stands zijn al onderweg.....
mainly British stuff

twani

Quote from: Martin!!! on August  7, 2012, 21:05:51
Een 'kleine' update, de thuisdemo gaat naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden op 16 augustus a.s.

Op voorhand heeft BB&G bij de importeur voor mij een setje Harbeth M30.1 35th Anniversary Edition in de kleur Rosewod (zie pagina 39  :wub: :wub:) laten reserveren. Als de thuisdemo brengt wat ik er van hoop (en daar ben ik voor 99,999999% zeker van), dan staat dit setje ergens begin september hier op een afgeleide van de "Twani-stands" mij blij te maken!

Het gaat nu snel ineens.......   :headbanging: :headbanging: Stands zijn al onderweg.....
Dat zijn toch dezelfde Martin? Alleen langer, of kijk ik niet goed.....
Cool dat je zo lang hebt lopen "draaibibsen", nu heb je gelijk de allerlaatste versie  :clapping:

twani

Quote from: chansig on August  7, 2012, 11:00:02
Morgenavond naar Huub en dan zal ik voor het eerst een Harbeth speaker gaan horen. Ik ben neugierig.

Gr Hans
In welke finish ga je ze bestellen Hans? :D

chansig

Nee...mijn speakers klinken al fijn genoeg en de inhoud van mijn beurs is er ws te klein voor.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on August  7, 2012, 21:32:21
Nee...mijn speakers klinken al fijn genoeg en de inhoud van mijn beurs is er ws te klein voor.

Gr Hans
Pesterijtje slechts Hans, jij bent ook prima voorzien ;) Alhoewel een setje nieuwe Harbeth`s bestellen erg ín is lijkt wel.....

Martin!!!

#1014
Quote from: twani on August  7, 2012, 21:26:59
Dat zijn toch dezelfde Martin? Alleen langer, of kijk ik niet goed.....
Cool dat je zo lang hebt lopen "draaibibsen", nu heb je gelijk de allerlaatste versie  :clapping:

Ze zijn inderdaad hoger 61,70cm inclusief de spikes, uhhhh de stands van jou hebben vier pootjes toch??

Ja dat "draaibibsen" maakt het nu zeker gevoelsmatig al helemaal compleet al moest ik ook nog even de benodigde euro'tjes bij elkaar sparen........
mainly British stuff

twani

Quote from: Martin!!! on August  7, 2012, 21:39:13


Ze zijn inderdaad hoger 61,70cm inclusief de spikes, uhhhh de stands van jou hebben vier pootjes toch??

Ja dat "draaibibsen" maakt het nu zeker gevoelsmatig al helemaal compleet al moest ik ook nog even de benodigde euro'tjes bij elkaar sparen........
Ik zag het later, stom van me......Wel goed te betalen de stands vond je niet?
Ik ben stiekum jaloers op je  gouden Anniversary plaatjes op je nieuwe speakers :pompom: Nee hoor, gekheid, wel super mooi, Rosewood met die gouden schroefjes, is dat subtiel dan zeg :clapping:

twani

#1016
Quote from: twani on August  7, 2012, 21:45:49
Ik zag het later, stom van me......Wel goed te betalen de stands vond je niet?
Ik ben stiekum jaloers op je  gouden Anniversary plaatjes op je nieuwe speakers :pompom: Nee hoor, gekheid, wel super mooi, Rosewood met die gouden schroefjes, is dat subtiel dan zeg :clapping:
Ga je de de stands nog (gedeeltelijk zoals Garmt beval ;D) vullen Martin?
Dit om de, zoals Garmt zo mooi verwoordde, de "ping" eruit te halen.... 

Martin!!!

#1017
Quote from: twani on August  7, 2012, 21:45:49
Ik zag het later, stom van me......Wel goed te betalen de stands vond je niet?
Ik ben stiekum jaloers op je  gouden Anniversary plaatjes op je nieuwe speakers :pompom: Nee hoor, gekheid, wel super mooi, Rosewood met die gouden schroefjes, is dat subtiel dan zeg :clapping:

Zeer nette prijs voor de stands. Een paar fotootjes zullen hier zeker ook nog geplaats worden van het "gouden duo"! En mocht je t.z.t. eens in het Goudse zijn dan ben je van harte welkom om ze in het echt te bewonderen en beluisteren!  :coffee:

Quote from: twani on August  7, 2012, 21:48:17
Ga je de de stands nog (gedeeltelijk zoals Garmt beval ;D) vullen Martin?
Dit om de, zoals Garmt zo mooi verwoordde, de "ping" eruit te halen.... 

Ja zeker, nu nog op zoek naar een goede Toko voor de rijst, welke heb jij eigenlijk gebruikt?
mainly British stuff

twani

Quote from: Martin!!! on August  7, 2012, 21:55:35
Een paar fotootjes zullen hier zeker ook nog geplaats worden van het "gouden duo"! En mocht je t.z.t. eens in het Goudse zijn dan ben je van harte welkom om ze in het echt te bewonderen en beluisteren!  :coffee:

Ja zeker, nu nog op zoek naar een goede Toko voor de rijst, welke heb jij eigenlijk gebruikt?
Visa Versa geldt uiteraard hetzelfde Martin ;)  Uiteraard per korrel op klankmatige eigenschappen geselecteerd ;D Echt geen rommel dus :clapping:

garmtz

Lassie toverrijst, die lukt altijd!

raindog

#1020
Quote from: garmtz on August  7, 2012, 10:13:48
De 4708 is gewoon erg beperkt in zijn toepassingsgebied. Zo kan hij alleen voor korte lengtes worden gebruikt en klinkt hij dynamisch beperkt en met een nogal klein geluidsbeeld. Hij heeft wel alle 47labs eigenschappen: puur, transparant, rijk... Alleen is de 4719 superieur in alle opzichten. En de stap is erg groot.

Hier is ook nieuwsgierigheid gewekt. Speel al langere tijd met 47 Labs 4708 interlink en LS-kabel, de normale dikte. Baal er nu van dat ik die tweedehands 4719 heb gemist  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

HuubF

Quote from: Martin!!! on August  7, 2012, 21:05:51
Een 'kleine' update, de thuisdemo gaat naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden op 16 augustus a.s.

Op voorhand heeft BB&G bij de importeur voor mij een setje Harbeth M30.1 35th Anniversary Edition in de kleur Rosewood (zie pagina 39  :wub: :wub:) laten reserveren. Als de thuisdemo brengt wat ik er van hoop (en daar ben ik voor 99,999999% zeker van), dan staat dit setje ergens begin september hier op een afgeleide van de "Twani-stands" mij blij te maken!

Het gaat nu snel ineens.......   :headbanging: :headbanging: Stands zijn al onderweg.....

Ik mot ook nog stands hebben omdat mijn Partingtons een wat smal bovenkantje hebben. Mijn oog was gevallen op de Atacama SL600:



mede omdat die niet al te duur is en in WAF-wit :-X te krijgen is. Hoe kom ik aan zo'n 'Twani'-stand? Gaat een speciale stand van 700 euro nog veel uitmaken?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Gewoon proberen Huub...ik ben geneigd om te zeggen: Nee.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ChrisV

Ik zou niet zozeer kijken naar de prijs als wel naar de techniek: je hebt een groep die gaat voor zware stands en een groep die gaat voor juist heel lichte stands. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het gewicht veel uitmaakt.   

HuubF

Quote from: ChrisV on August  8, 2012, 08:52:30
Ik zou niet zozeer kijken naar de prijs als wel naar de techniek: je hebt een groep die gaat voor zware stands en een groep die gaat voor juist heel lichte stands. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het gewicht veel uitmaakt.

Die Harbeths moeten een beetje kunnen bewegen heb ik begrepen. Er zit ook een klank in de kast; als je een klap op de bovenkant geeft klinkt hij mooi na. Geen dode kast dus zoals vaak.

Eigenlijk een argument dus voor een speciale stand. Dus 700 euro.  :(
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)