Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: ChrisV on August  5, 2012, 11:52:43
Grootste nadeel van Harbeth is Alan Shaw  ;). Deskundig, maar is weinig vriendelijk voor andere denkbeelden dan de zijne.
Wat is daar erg aan? Ik ben geen Harbeth-aanhanger, niet alles wat Alan Shaw maakt is per definitie goed. Maar er zijn tal van luidsprekermakers of makers van ander soort apparatuur die eigenzinnig zijn en die fantastische producten hebben bedacht. Sterker, ik denk dat de beste bedenkers (niet alleen binnen hi-fi) heel eigenzinnig zijn en zich weinig aantrekken aan wat anderen vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: ChrisV on August  5, 2012, 11:52:43
Grootste nadeel van Harbeth is Alan Shaw  ;). Deskundig, maar is weinig vriendelijk voor andere denkbeelden dan de zijne.
Wat is er onvriendelijk aan een verschil van mening?  :blink:

tompj

Quote from: ChrisV on August  5, 2012, 11:52:43
Grootste nadeel van Harbeth is Alan Shaw  ;). Deskundig, maar is weinig vriendelijk voor andere denkbeelden dan de zijne.
Kan natuurlijk zijn dat hij gelijk heeft...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

AbZ

Quote from: tompj on August  5, 2012, 15:52:47
Kan natuurlijk zijn dat hij gelijk heeft...
Dat is de minst vriendelijke optie.

twani

Gelukkig luisteren wij naar de speakers àchter de man AS ;)

tompj

Quote from: twani on August  5, 2012, 16:06:51
Gelukkig luisteren wij naar de speakers àchter de man AS ;)
Ik zeer binnenkort ook  :pompom:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Quote from: tompj on August  5, 2012, 17:08:35
Ik zeer binnenkort ook  :pompom:
De combi met jouw E250 gaat mijn meer dan gemiddelde interesse hebben, dat had je inmiddels al wel begrepen denk ik ;)

tompj

Quote from: twani on August  5, 2012, 21:09:12
De combi met jouw E250 gaat mijn meer dan gemiddelde interesse hebben, dat had je inmiddels al wel begrepen denk ik ;)
Ik ga je uiteraard op de hoogte houden van mijn ervaringen! Woensdag komen ze.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

A90

Zonet een welbekende sponsor hier ook maar een email gestuurd om een set p3esr's te bestellen in het zwart.

Ben benieuwd hoe ze op de e308 klinken !
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

bmateijsen

Quote from: A90 on August  5, 2012, 22:15:36
Zonet een welbekende sponsor hier ook maar een email gestuurd om een set p3esr's te bestellen in het zwart.

Ben benieuwd hoe ze op de e308 klinken !

Gaaf!!

HuubF

Nu mijn Harbeth'jes M30 een beetje ingedaald zijn (en mijn verhuizing achter de rug is) ben ik eens aan het experimenteren geslagen met de LS-kabel. Omdat ik op de Avalon Avatars 47Labs OTA heb gehad die erg muzikaal klonken (vervangen door Cardas, allemaal heel korte stukjes dus in nieuwe setting niet te gebruiken) viel mijn oog op de ad voor een 4719 die ik ongezien en ongehoord heb overgenomen.

Met de QED Anniversary XT die hij vervangt een gigantisch verschil: instrumenten rijker, subtieler, harmonie beter, doortekender laag. Ik was weer even vergeten hoe belangrijk een luidsprekerkabel kan zijn. :o
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Quote from: A90 on August  5, 2012, 22:15:36
Zonet een welbekende sponsor hier ook maar een email gestuurd om een set p3esr's te bestellen in het zwart.

Ben benieuwd hoe ze op de e308 klinken !
Superleuk, gefeliciteerd man! :clapping: Wanneer zijn ze er?   Groet,Theo..

R


garmtz

Quote from: HuubF on August  6, 2012, 08:10:04
Nu mijn Harbeth'jes M30 een beetje ingedaald zijn (en mijn verhuizing achter de rug is) ben ik eens aan het experimenteren geslagen met de LS-kabel. Omdat ik op de Avalon Avatars 47Labs OTA heb gehad die erg muzikaal klonken (vervangen door Cardas, allemaal heel korte stukjes dus in nieuwe setting niet te gebruiken) viel mijn oog op de ad voor een 4719 die ik ongezien en ongehoord heb overgenomen.

Met de QED Anniversary XT die hij vervangt een gigantisch verschil: instrumenten rijker, subtieler, harmonie beter, doortekender laag. Ik was weer even vergeten hoe belangrijk een luidsprekerkabel kan zijn. :o

Een van de mooiste (en fragielste) luidsprekerkabels die er zijn...

garmtz

We hebben reeds een klant met een Accuphase E-350 en dat ging erg mooi op Harbeth, dus jullie zitten er warmpjes bij! ;)

HuubF

Quote from: garmtz on August  6, 2012, 11:32:09
Een van de mooiste (en fragielste) luidsprekerkabels die er zijn...

Ja dat fragiele kun je niet hebben met kinderen, huisdieren of zelfs mieren. :D
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ChrisV

Quote from: twani on August  5, 2012, 16:06:51
Gelukkig luisteren wij naar de speakers àchter de man AS ;)

Laten we het daar maar op houden. 

Bas Akkerman

Quote from: twani on August  5, 2012, 16:06:51
Gelukkig luisteren wij naar de speakers àchter de man AS ;)
Dan geeft het wel een erg realistisch geluidsbeeld als Alan Shaw vóór de luidsprekers staat. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Quote from: garmtz on August  6, 2012, 11:32:57
We hebben reeds een klant met een Accuphase E-350 en dat ging erg mooi op Harbeth, dus jullie zitten er warmpjes bij! ;)
Ik ben benieuwd. Ik heb mijn Accuphase pas een paar maanden, dus die wil ik echt niet weg doen....maar ik heb vertrouwen in een mooie match op de M30's.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

A90

Quote from: twani on August  6, 2012, 09:22:24
Superleuk, gefeliciteerd man! :clapping: Wanneer zijn ze er?   Groet,Theo..

Als het goed is kan ik ze zaterdag halen. Het hangt een beetje af van de terugreis want ik zit nu nog in Italië.

Ben benieuwd, ik heb ze goed kunnen beluisteren in Hilversum en dat was geweldig. Ik wil ze gaan inzetten voor dichtbij te kunnen luisteren, ik heb nu langwerpige B&W FMP4 speakers maar die moeten eigenlijk wat harder gespeeld worden om ze tot leven te wekken en dat is niet altijd wenselijk vanachter mijn bureau waar ik de opstelling heb.

Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

chansig

Ik kan het op de foto's niet goed zien...maar zitten er nu hele mooie kruiskopschroeven in de speakers ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

A90

Volgens mij wel inderdaad. Lekker stevig toch ?
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

chansig

Het is een keus die je kan maken.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Quote from: chansig on August  6, 2012, 18:00:10
Ik kan het op de foto's niet goed zien...maar zitten er nu hele mooie kruiskopschroeven in de speakers ?

Gr Hans

Over welke foto's heb je het? En ja, een Harbeth zit in elkaar met mooie kruiskopschroeven... :)

chansig

Pagina 39 geloof ik. Zoals geschreven: het is een keus die je kan maken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.