Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

En bevalt ie Huub? Of ben je nog aan het inspelen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Ruud-

Huub koopt tweedehands, verstandig en meestal ingespeeld. Zou bij een nieuwe aanschaf moeilijk zijn voor Huub...ze ingespeeld krijgen  ;D :devil:
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

garmtz

Harbeth inspelen? Amper...

Dr.Bedlo

Nou...

Als ik voorzichtig aan het logo trek op het frontje trek je ze der zo vanaf (de frontjes dan)
Quad vintage.

twani

Heb ik niet eens ergens gelezen dat Harbeth voorschrijft mét frontjes te spelen?  Toch?

garmtz

Ze worden ontworpen met frontjes erop. Ik vind ze zonder uitzondering ook mooier spelen MET frontje.

HuubF

Quote from: Ruud- on July 11, 2012, 20:10:42
Huub koopt tweedehands, verstandig en meestal ingespeeld. Zou bij een nieuwe aanschaf moeilijk zijn voor Huub...ze ingespeeld krijgen  ;D :devil:

Deze keer zijn ze nieuw... Jammer dat het frontje er weer op moet. Dat industrielerige vind ik erg fraai. De fineer ziet er aan de voorkant ook zo mooi uit.  :nopompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

UcD en M30 is een heel erg mooie combinatie trouwens... :)

A90

Vanaf het vakantieadres toch nog een post in het Harbeth topic.

In aanloop op een setje P3ESR's, weet iemand korte stands ? Zeg een cm of 20 à 25 hoog ?

En wat zouden aanbevolen speakerkabels zijn met een Accuphase 308 als versterker ?

BVD.
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Martin!!!

#960
Vandaag bij BB&G de M30.1 mogen beluisteren (volgens mij het setje dat in huize Akkermans heeft gelogeerd). E.e.a. aangesloten op een NAIM SuperNait, HiCap en CDX2 met de NAIM luidsprekerkabel NAC A5.

Ook nog even naar de SHL5 geluisterd om de verschillen in het laag van de deze twee fantastische weergevers waar te nemen. In de akoestiek bij BB&G sprak de warmte van het laag bij SHL5 mij meer aan dan die van de M30.1. Weer terugschakelend naar de M30.1 bleek ik (en Garmtz volgens mij ook) toch wel het e.e.a. aan detail te hebben gemist bij de SHL5. De M30.1 geeft alle details in de opname genadeloos, strak en heel eerlijk weer.

Na het volume wat meer opgeschroefd te hebben bleek de M30.1 in deze grote ruimte toch ook een meer dan voldoende laag te kunnen produceren, hetgeen in mijn veeeeeeel kleinere huiskamer/luisterruimte volgens de verwachtingen ook op een laag volume al beter tot zijn recht zal komen.

Op 22 augustus komt Garmt samen met de M30.1 voor een thuisdemo, als de vonk hier ook over slaat ga ik voor een langdurige relatie met het jongste zusje uit de Harbeth family :inlove: :inlove: :inlove:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on August  2, 2012, 18:20:21
Vandaag bij BB&G de M30.1 mogen beluisteren (volgens mij het setje dat in huize Akkermans heeft gelogeerd). E.e.a. aangesloten op een NAIM SuperNait, HiCap en CDX2 met de NAIM luidsprekerkabel NAC A5.

Ook nog even naar de SHL5 geluisterd om de verschillen in het laag van de deze twee fantastische weergevers waar te nemen. In de akoestiek bij BB&G sprak de warmte van het laag bij SHL5 mij meer aan dan die van de M30.1. Weer terugschakelend naar de M30.1 bleek ik (en Garmtz volgens mij ook) toch wel het e.e.a. aan detail te hebben gemist bij de SHL5. De M30.1 geeft alle details in de opname genadeloos, strak en heel eerlijk weer.

Na het volume wat meer opgeschroefd te hebben bleek de M30.1 in deze grote ruimte toch ook een meer dan voldoende laag te kunnen produceren, hetgeen in mijn veeeeeeel kleinere huiskamer/luisterruimte volgens de verwachtingen ook op een laag volume al beter tot zijn recht zal komen.

Op 22 augustus komt Garmt samen met de M30.1 voor een thuisdemo, als de vonk hier ook over slaat ga ik voor een langdurige relatie met het jongste zusje uit de Harbeth family :inlove: :inlove: :inlove:
Gaaf! Ik denk dat de combinatie met Naim van zichzelf al een nadruk in het midlaag heeft. Dat kan in een kleinere ruimte dan die bij BB&G voor genoeg bas zorgen, zoals je al zei. Met welke luidsprekers draai je nu eigenlijk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on August  2, 2012, 19:19:56
Gaaf! Ik denk dat de combinatie met Naim van zichzelf al een nadruk in het midlaag heeft. Dat kan in een kleinere ruimte dan die bij BB&G voor genoeg bas zorgen, zoals je al zei. Met welke luidsprekers draai je nu eigenlijk?

Momenteel speelt hier een set Monitor Audio RS8

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124896.0
mainly British stuff

Bas Akkerman

Ah ja, nu herinner ik me dat weer. Heel wat anders.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Martin!!! on August  2, 2012, 20:30:07
Momenteel speelt hier een set Monitor Audio RS8

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124896.0
Heel mooie geluidsweergevers ook, wel top dat je de overstap naar muziekweergevers gaat maken :D

garmtz


Martin!!!

Het heeft wel wat........  :worship:

Dit is naar ik aanneem de Rosewood-uitvoering!?
mainly British stuff

Alco

QuoteDit is naar ik aanneem de Rosewood-uitvoering!?
Lijkt meer op walnut dacht ik. (Rosewood is donkerder, maar kan aan de belichting van de foto liggen)

Dit is Rosewood:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Martin!!!

Jip dat denk in (nu) ook!
mainly British stuff

bmateijsen

Kan ook kleurbalans zijn van de foto ;)

Martin!!!

#970
Dat moet het zijn, want walnut wordt niet geproduceerd althans

Finish

Cherry, tiger ebony, eucalyptus, maple and rosewood

zijn de finishes volgens de Harbet-site

http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=monitor30.1domestic&model=Monitor 30.1 domestic

Of:

Voor het jubileum model wel? E.e.a. openbaart zich de komende tijd wel  :unsure:
mainly British stuff

garmtz

Jubileummodel zal geen afwijkende finishes krijgen.

Alco

#972
Ok,...dan was 't toch de kleurbalans van de foto.
(ik vond de kleur van de 1e foto niet op Rosewood lijken, maar meer op de walnut Rogers Studio 3's die ik heb gehad)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

raindog

Leuk hoor zo'n jubileum model maar het enige verschil met de normale uitvoering is een fancy goudkleurig plaatje op de achterkant. Van de OFC bekabeling heeft Alan Shaw al eerder toegegeven heeft dat het klankmatig geen jota uitmaakt en alleen voor marketing doeleinden is toegepast. Een special edition met een bijzondere houtfineer had mij interessanter geleken. Ik vermoed echter dat dit de productiecapaciteit te veel aan zou tasten.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

ChrisV

Grootste nadeel van Harbeth is Alan Shaw  ;). Deskundig, maar is weinig vriendelijk voor andere denkbeelden dan de zijne.