Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Je eigen linn al geprobeerd?

raindog

Quote from: Cyreg on June  6, 2012, 22:01:08
Ik heb n.m.m. 'n heel goede match van LFD Zero LEIII met C7ES3's.  :thumbs-up:
Staat er eentje(incl MM/MC trapje) 2e hands met garantie bij It Harkstee (-25%)

Ja, ik zat gisteren ook al naar die LFD te loeren die bij It Karkstee wordt aangeboden. Het is me vooralsnog iets te ver weg om even te gaan luisteren hoe dat nu klinkt op mijn C7's, moet er echt een hele dag vrij voor nemen. Op het Harbeth forum wordt de combinatie veelvuldig aangeprezen. Hoe zou jij het geluid omschrijven Cyreg? Heb je het ooit vergeleken met Rega of Naim? Ik vraag dit omdat ik toevallig vrijdag de Naim XS ga beluisteren bij iEar, met en zonder externe voeding.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: Dynky on June  6, 2012, 21:11:07
* 47 Labs 4717 Shigaraki

Heel erg muzikaal, puur en rijk van klank (klankkleuren), maar kan voor sommige muziek (vooral echt ruige muziek en elektronica) net iets te lief/intiem zijn.

Quote* Accuphase E405

Ik zou op zijn minst voor een Accuphase E406 gaan! Ik vind dan echter de vintage Luxmans, zoals de L-525/L-530/L540/L-560/L-570, mooier. Dat is de real deal! Wel wat moeilijker te vinden.

Quote* Lyngdorf TDAI 2200 incl RP

Tja, kan goed werken in probleemkamers... En ik vind niet dat jij er eentje hebt... ;)  Ik vind Lyngdorf clean en neutraal, maar wat 'tam' dynamisch gezien. 'Niets aan de hand'-geluid! :)

Dirk

Quote from: R on June  6, 2012, 22:20:32
Je eigen linn al geprobeerd?
daar draai ik nu op, dus ja  ;) (Akurate)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Dynky on June  7, 2012, 20:16:21
daar draai ik nu op, dus ja  ;) (Akurate)
Wat vindt je van de "Betties"?

ChrisV


Dirk

Quote from: twani on June  7, 2012, 22:03:31
Wat vindt je van de "Betties"?
ik had nog nooit eerder een speaker die ik zo snel "vergat" bij het luisteren...wat eigenlijk ook geen "luisteren" naar de muziek meer is, maar gewoon genieten tout court.
ik ben maw dik tevreden van m'n tweeling ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

Even topic kapen/

Wegens andere prioriteiten gaat m'n volledige stereoset (inclusief Harbeths) de verkoop in (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123859.0)

Voorlopig wacht ik nog op iemand die de volledige set neemt, maar heb ondertussen al interesse ontvangen voor de stands en de pre-amp.. geïnteresseerden mogen zich altijd in het topic aanmelden.

Is een beetje met spijt in het hart, maar heb tegenwoordig geen tijd (of plaats eigenlijk) voor twee sets..

twani

Quote from: Dynky on June  8, 2012, 13:45:47
ik had nog nooit eerder een speaker die ik zo snel "vergat" bij het luisteren...wat eigenlijk ook geen "luisteren" naar de muziek meer is, maar gewoon genieten tout court.
ik ben maw dik tevreden van m'n tweeling ;)
Ongelooflijk hé, wat een toegankelijke speaker is dit, eist geen eigen plek op maar geeft slechts muziek weer. Jouw opmerking sluit nauw aan bij hetgeen mij is overkomen, ik heb namelijk nooit éénen keer meer de behoefte gehad om met ze te gaan schuiven of experimenteren met kabels, het is gewoon áf.....
En...om nog maar eens een heilig huisje omver te schoppen: wat zijn ze mooi in het echt hé, ook hierin hetzelfde: ze eisen ook optisch niet hun positie in de kamer op, ze integreren volmaakt door hun natuurlijke en niet gekunstelde vóórkomen.....

Dirk

Quote from: twani on June  8, 2012, 20:44:58
Ongelooflijk hé, wat een toegankelijke speaker is dit, eist geen eigen plek op maar geeft slechts muziek weer. Jouw opmerking sluit nauw aan bij hetgeen mij is overkomen, ik heb namelijk nooit éénen keer meer de behoefte gehad om met ze te gaan schuiven of experimenteren met kabels, het is gewoon áf.....
En...om nog maar eens een heilig huisje omver te schoppen: wat zijn ze mooi in het echt hé, ook hierin hetzelfde: ze eisen ook optisch niet hun positie in de kamer op, ze integreren volmaakt door hun natuurlijke en niet gekunstelde vóórkomen.....
Amen !  :angel:
ik kreeg eerder deze week wat bezoek over de vloer van mensen die zelf een Monitor Audio Platinum set hebben staan (niet mijn smaak qua sound, maar ziet er wel sjiek uit in bepaalde interieurs) en ze vonden het uiterlijk van dit "setje" een verademing qua uitstraling, idd iets heel anders dan wat tegenwoordig als "mainstream" wordt gezien door de grote massa.

dat het ook lekker klonk kon ie niet echt over z'n lippen krijgen (zij wel ;)), maar volgens mij was ie gewoon jaloers nadat ik hem zei wat dit "maar" had gekost  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


twani

Quote from: Dynky on June  8, 2012, 20:53:16
Amen !  :angel:
ik kreeg eerder deze week wat bezoek over de vloer van mensen die zelf een Monitor Audio Platinum set hebben staan (niet mijn smaak qua sound, maar ziet er wel sjiek uit in bepaalde interieurs) en ze vonden het uiterlijk van dit "setje" een verademing qua uitstraling, idd iets heel anders dan wat tegenwoordig als "mainstream" wordt gezien door de grote massa.



Ik zou me ook bekocht voelen :D   schat heb jij het flesje met Turtle Auto Wax gezien?

Cyreg

Prijzen voor de M30.1 voor NL markt zijn afaik nog niet bekend?

In Duitsland is de prijs vd Cherry uitvoering 3000 en in Eucalytus 3150 euro.
Ben benieuwd naar de leverbaarheid en prijs in NL !
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

M30.1 wordt 150 Euro ongeveer duurder dan de M30.1. Leverbaar vanaf ergens in juli.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on June 14, 2012, 10:14:46
M30.1 wordt 150 Euro ongeveer duurder dan de M30.1. Leverbaar vanaf ergens in juli.
Met de tweede M 30.1 bedoel je de M30 denk ik ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on June 14, 2012, 18:47:48
Met de tweede M 30.1 bedoel je de M30 denk ik ;)

Klopt... :)

Cyreg

Oh OK, dus hier in NL dan dus 3350 euro in Cherry, hmm  :(
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

twani

`t blijft je dwars zitten he Cyreg ;D, die luttele paar honderd prijsverschil tussen NL en DU.  Man `t is maar goed dat jij niet, net als ik, autoverkoper bent, om die prijsverschillen kun je wel verdrietig worden ;)

ChrisV

Wacht maar tot de btw-verhoging doorgaat, worden de verschillen nog groter.

twani

Tja 3100 of 3400, 2950 of 3600 euro, tis allemaal veel geld en wat maakt `t op dit niveau nog uit :D

Cyreg

#895
Nieuwe Harbeth NL prijslijst Juli 2012:

http://www.artsexcellence.nl/pdf/prijslijst-Harbeth.pdf
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bmateijsen

Klopt en de 30.1 zullen ook snel bij ons zijn ;)

Groet,

Bjorn

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on June 21, 2012, 18:36:28
Klopt en de 30.1 zullen ook snel bij ons zijn ;)

Groet,

Bjorn
;D :worship: :smile: :pompom: :happy: :clapping: :laugh: :headbanging: :bigsmile: :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on June 21, 2012, 19:12:43
  ;D :worship: :smile: :pompom: :happy: :clapping: :laugh: :headbanging: :bigsmile: :D
Voor de duidelijkheid Bas, bij mij ga je naar de SHL5.0 ;D luisteren, dat weet je hé

Bas Akkerman

Quote from: twani on June 21, 2012, 19:27:42
Voor de duidelijkheid Bas, bij mij ga je naar de SHL5.0 ;D luisteren, dat weet je hé
Ik moet het er maar mee doen, hè? Lol. Hopelijk binnenkort twani. Overigens "ken" ik de SHL5 wel, maar ben evengoed benieuwd naar jouw set en de man achter twani. Weer genoeg off-topic zo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten