Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: fred19633 on May  8, 2012, 10:09:08
Ach als je niets weet dan blijf je ontwetend toch!

Ben er gewoon nieuwsgierig naar. Die 80 tot 90 Hz Zou best wel eens kunnen kloppen. Maar heb toch liever iets meer hard fact!


Dr.Bedlo

#851

Een eerbetoon aan de LS3/5a kweennie vind het eerder een belediging.

Kwootje:

Dan volgt de LS50. Een hommage aan de LS3/5a luidsprekers, waar KEF op verzoek van de BBC drivers voor ontwikkelde, maar nu met moderne technologie. De LS3/5a zijn, ondanks dat ze initieel niet bedoeld waren als hifi speakers ("they came out like that") nog steeds uitstekende luidsprekers, maar met moderne toepassingen zijn de beste onderdelen nu aangewend om samen met de Uni-Q techniek tot een compact verpakt geheel te komen dat met recht een jubileumeditie genoemd mag worden.

Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/7294/Primeur-KEF-LS50-Jubileumeditie.html#ixzz1uIlYRXxH
Quad vintage.

Alco

QuoteEen eerbetoon aan de LS3/5a kweennie vind het eerder een belediging.
Yikes,... inderdaad, qua uiterlijk in ieder geval zeker. :crazy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

K vind het een aanfluiting. laat ze dan tenminste de originele kasten na laten maken en iets wat lijkt op een t27 tweeter en b110 woofer er in zetten dan was het tenminste nog iets.
Quad vintage.

Cyreg

#854
 .
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

tompj

Quote from: garmtz on May  6, 2012, 20:00:11
We laten het uiteraard zsm weten!
Ik houd me aanbevolen voor jullie M30 demo paar zodra de 30.1 er is....... ;)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Quote from: tompj on May 18, 2012, 21:54:56
Ik houd me aanbevolen voor jullie M30 demo paar zodra de 30.1 er is....... ;)

We hebben 2 demo paartjes beschikbaar, waarvan er eentje is gereserveerd. Verder zou het goed kunnen dat we zowel de M30 als de M30.1 even blijven voeren naast elkaar... Dus kan even duren voordat het 2e paar beschikbaar komt.

Dr.Bedlo

Ligt bij jullie de Harbeth Usergroup er ook uit?

Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on May 27, 2012, 10:52:20
Ligt bij jullie de Harbeth Usergroup er ook uit?

Ja.

Dr.Bedlo

Dan zijn we weer gerustgesteld. Dacht al dat ik iets verkeerds had verhaald en gebanned was
Quad vintage.

Dirk

vandaag ook de trotse eigenaar geworden van deze English Beauties  :inlove:  en 'k ben er erg blij mee.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

R


twani

Quote from: Dynky on June  2, 2012, 19:01:05
vandaag ook de trotse eigenaar geworden van deze English Beauties  :inlove:  en 'k ben er erg blij mee.


Hey! broertjes van de mijne! welke serienummers heb jij, zijn ze nieuwe of 2e hands?

Jij gaat er veel plezier aan beleven en ik kan het weten ;D

Dirk

Quote from: twani on June  5, 2012, 21:06:58
Hey! broertjes van de mijne! welke serienummers heb jij, zijn ze nieuwe of 2e hands?

Jij gaat er veel plezier aan beleven en ik kan het weten ;D
nieuw, samen met Garmt uit de doos gehaald.
en dat plezier komt idd wel goed  ;)

heb jij ze ook in deze kleur ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

quote author=Dynky link=topic=114163.msg2199586#msg2199586 date=1338923798]
nieuw, samen met Garmt uit de doos gehaald.
en dat plezier komt idd wel goed  ;)

heb jij ze ook in deze kleur ?
[/quote]
Ook bij Garmt vandaan, in Eucalyptus te zien in mijn Showcasetopic "a womens nightmare". De mijne heb ik sinds februari dit jaar, ze zijn zooooo fijn.

Gr
Theo.

newday

Wow, ik zie hier dat iedereen wel erg positief is over (het geluid van  :P) de Harbeths.
Ik ken de lijn niet zo goed, maar combineert dit goed met een Linn Klimax Setup (met Twin eindversterker)?
Welk model zou dan het eerst in aanmerking komen om eens te "ondergaan" in een demo?

garmtz

Harbeth is erg mooi in combinatie met Linn en zeker met een Twin natuurlijk! Je moet bij de keuze van een Harbeth eigenlijk vooral kijken naar de grootte van je kamer en je luistergewoontes. De verschillende modellen hebben namelijk meer overeenkomsten dan verschillen. Een aantal vragen om al een idee te krijgen:
- Hoe groot is de kamer waar je ze in wilt plaatsen?
- Hoe ver zit je er van af en hoe luid speel je?
- Hoe ver kunnen de speakers van de muur staan?

Wij hebben alle modellen (op de M40.1 na) staan, uiteraard ook beluisterbaar op een Linn Klimax set.

newday

Quote from: garmtz on June  5, 2012, 22:48:46
Harbeth is erg mooi in combinatie met Linn en zeker met een Twin natuurlijk! Je moet bij de keuze van een Harbeth eigenlijk vooral kijken naar de grootte van je kamer en je luistergewoontes. De verschillende modellen hebben namelijk meer overeenkomsten dan verschillen. Een aantal vragen om al een idee te krijgen:
- Hoe groot is de kamer waar je ze in wilt plaatsen?
- Hoe ver zit je er van af en hoe luid speel je?
- Hoe ver kunnen de speakers van de muur staan?

Wij hebben alle modellen (op de M40.1 na) staan, uiteraard ook beluisterbaar op een Linn Klimax set.

kamer ca. 5m x 7m met speakers in de lengte richting spelend (bij de 5m muur dus).
Op dit moment speakers ca. 3m uit elkaar en 4m vanaf luisterpositie, kunnen wel ongeveer een meter vanaf achter en zijmuur.
Geluid varieert van achtergrond tot luid.

Wat zou de meest logische match zijn, ik zie zo veel in de zelfde prijsrange met de 40.1 die daar dan weer een stuk boven komt?

garmtz

Meest logische match is de Super HL5. Die komt in kamers van deze grootte erg mooi tot zijn recht. Monitor 30(.1) kan wellicht ook, met zijn eigen voordelen.

De M40.1 is duurder door zijn veel kostbaardere constructie t.o.v de andere modellen.

twani

Bij mij staat de SHL-5 in een 10x6 ruimte aan de lange wand (maar niet in het midden) opgesteld.

Dirk

ff een vraagje ivm (mis)match van potentiële versterkerkandidaten met mijn kersverse S-HL5's.

3 amps die ik nu op het oog heb om elk zo hun eigen redenen ;
* 47 Labs 4717 Shigaraki
* Accuphase E405
* Lyngdorf TDAI 2200 incl RP

alledrie worden op het moment tweedehands aangeboden voor interessante prijzen (ik heb met alledrie de verkopers in kwestie contact ;)), maar ik vraag me af hoe de "top 3" er uit zou zien, puur gebaseerd op hun match/kwaliteit ism met de Harbeths.

Het gaat me dus niet om de verschillen tussen de amps zoals daar zijn ; remote (of niet), DSP (of niet), exotische looks (de één al wat gekker dan de ander :D)...etc

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en mening.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Waar draai je nu mee dan? Heb je het hier met Garmt niet over gehad? Binnen het assortiment van BB&G zijn Naim, Linn en Leben kandidaat...  Op het Harbeth forum wordt Sudgen veel genoemd...

Cyreg

Quote from: Dynky on June  6, 2012, 21:11:07
.... vraagje ivm (mis)match van potentiële versterkerkandidaten met mijn kersverse S-HL5's.
... maar ik vraag me af hoe de "top 3" er uit zou zien, puur gebaseerd op hun match/kwaliteit ism met de Harbeths......
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en mening.

Ik heb n.m.m. 'n heel goede match van LFD Zero LEIII met C7ES3's.  :thumbs-up:
Staat er eentje(incl MM/MC trapje) 2e hands met garantie bij It Harkstee (-25%)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dirk

Quote from: twani on June  6, 2012, 21:49:14
Waar draai je nu mee dan? Heb je het hier met Garmt niet over gehad? Binnen het assortiment van BB&G zijn Naim, Linn en Leben kandidaat...  Op het Harbeth forum wordt Sudgen veel genoemd...
jaja, we hebben het er heel ff over gehad, nadat ik aangaf dat "wat gaan spelen" met verschillende amps zeker de volgende stap zou worden. ;D

De lampen van Leben zou wat te braaf worden denk ik, wat Garmt me ook bevestigde (als ik het me goed herinner)
Linn ken ik natuurlijk, maar ik zoek toch dat beetje "extra" ;)

Naim (XS) met de obligate extra voeding is eventueel 4e optie, maar ik blijf een beetje huiverig tegen de upgradedrang die Naim me bij voorbaat al bezorgt.
De Lyngdorf ben ik heel erg benieuwd naar, gewoon omdat hij vele andere pluspunten heeft...dus als ie dan ook nog prettig zou matchen is ie een serieuze kandidaat.
btw ; ik wil me niet beperken tot het gamma van BB&G, want dan zou ik ook een mooie Luxman of Accuphase aan me moeten laten voorbijgaan, mocht die m'n pad ooit kruisen :D

Van Sugden ken ik eigenlijk niets, zelfs niet van naam/reputatie, maar ik zie net dat hun prijzen wel meevallen en dat ze klasse A amps in het gamma hebben, dus dat ga ik absoluut ff bestuderen, thanks !
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea