Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: Dynky on May  6, 2012, 11:27:16
het meest "audiofiel gewenst" lijkt me dan iets als (bvb) de Linn Skeet, maar van dat soort "dishes" bestaan tal van varianten/modellen waaruit je kan kiezen. (zoek op Google maar eens op "speaker spike shoes" ;))

een tegel wordt vaak geplaatst onder spikes, maar als je spikes plaatst wil je juist gaan koppelen met je stabiele ondergrond, daar draagt die tegel niets aan bij, het is enkel een toegevoegde hindernis/overgang...die er in het beste geval wel mooi uit ziet.

Een tegel is in zoverre voor mij handig voor het subtiel verschuiven. En daar gaat het om maar je wilt natuurlijk wel een estetisch en audiofoole oplossing.
Quad vintage.

Cyreg

#826
Quote from: Dynky on May  6, 2012, 11:11:15
als je ze echt op spikes wil + regelmatig gaat verplaatsen, dan lijken me de soundcare spikes toch 't meest aangewezen en handigst ;)

absoluut helemaal met Dynky eens.(eigen ervaring met m'n eerdere Dynaudio's)
fred, waarschijnlijk nog niet gegoogled?  :D dat zijn nl spikes en onderplaatjes geintegreerd in 1 stabiel voetje  ;)

Zou juist vanuit audiofoolishness zeker geen extra tegel ofzo toevoegen >
Quote from: fred19633 on May  6, 2012, 11:17:33
Nee...In zoverre ik denk dat een tegel onder spikes het handigst is en audiofool het meest gewenst?.....

Succes!

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Ok...Ik zie er vanaf om met voetjes of onderleggertjes te gaan liggen kloooien. Meestal zit daar van die plakrommel onder die er met geen mogleijkheid goed weer af te krijgen is.En ook al zou je dit niet gebruiken dan is subtiel schuiven vaak nog een probleem

Maar vertel eens wat is er optegen om een tegel onder de spikes te plaatsen van de LS standaard? Geeft dit een geheel en misschien wel veranderend klankbeeld? En in welke richting moet ik dan gaan denken?
Quad vintage.

raindog

#828
Kun je die spikes er niet gewoon van af halen en er een paar rubber dopjes onder zetten?

Mijn Dynaudio's staan op stands met spikes en daar maakt het wel iets uit geloof ik. Maar mijn Harbeths heb ik nooit kunnen betrappen op een enige verbetering/verandering wanneer ik er spikes of dempers onder plaatste. De meerwaarde van spikes op dunwandige luidsprekers zoals Harbeths is volgens mij nog niet aangetoond. Vergeet niet dat de designer van Harbeth, Alan Shaw, de boxen heeft ontworpen op een Ikea meubeltje. Volgens Shaw voldoet een stel opgestapelde bakstenen even goed als de duurste luidsprekerstand.

Kijk maar eens bij de Basic Facts About Harbeths At Home bij punt zeven en twaalf.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Alco

#829
QuoteHeb je overigens ook de notie dat het geluid ansich een verandering onderging door deze ontkoppeling van de vloer?
Het laag werd toen iets strakker voor m'n gevoel, maar het is al zo lang geleden. Ik deed 't voornamelijk vanwege de stabilieit, omdat een stand op zo'n marmer tegel stabieler staat dan (destijds) op tapijt. Plus dat je de speaker dus makkelijk kan verschuiven indien nodig.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Martin!!!

#830
Quote from: garmtz on May  5, 2012, 10:07:54
Ik denk een maand of 3 later... Misschien eerder, maar dat ligt echt aan de goodwill van Harbeth en de importeur.

EDIT: werd er door Bjorn op gewezen dat Harbeth ook zomerstop heeft, dus 3 maanden is denk ik zeer optimistisch.

We zullen hier vast wel lezen wanneer jullie de M30.1 binnen hebben.....................

Volgens de nieuwsbrief lijkt het alsof de M30.1's  vanaf juni wereldwijd verscheept gaan worden en anders wachten we het rustig af!  :xmas:
mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on May  5, 2012, 14:52:09
Mmm, ok. Voor mij net wat te laat dus, jammer.

Ga je nu ineens haast krijgen Bas? Die paar maandjes extra in je zoektocht kunnen er toch ook nog wel bij!  :notify:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Ik heb zelf geen haast, maar het is meer dat ik weet dat ik niet oneindig kan wachten op een bepaalde demo-set. Haha, lekker vaag, ik weet het.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Bas is verstandig en wacht tot de m30.3 uitkomt over 20 jaar
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Extreem nearfield :-X
Quad vintage.

Bas Akkerman

Sinds wanneer maakt Harbeth electrostaten...? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

#836
Quote from: Bas Akkerman on May  6, 2012, 18:38:23
Sinds wanneer maakt Harbeth electrostaten...? ;)
Misschien de moeite waard om daar ook op te wachten???  :smile:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on May  6, 2012, 18:38:23
Sinds wanneer maakt Harbeth electrostaten...? ;)
Maken ze niet maar vond het nog al een extreem voorbeeld van hoe het niet moet
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: tompj on May  6, 2012, 19:07:43
Misschien de moeite waard om daar ook op te wachten???  :smile:

Ja Bas haast zich niet.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Alco on May  6, 2012, 12:43:11
Het laag werd toen iets strakker voor m'n gevoel, maar het is al zo lang geleden. Ik deed 't voornamelijk vanwege de stabilieit, omdat een stand op zo'n marmer tegel stabieler staat dan (destijds) op tapijt. Plus dat je de speaker dus makkelijk kan verschuiven indien nodig.

ben even pragmatisch aan de slag gegaan en 2 oude tegels die ik nog had van 40 bij 40 cm onder de ls standaards gelegd. keramiek en 1 cm dik. En ja . Ik heb inderdaad het idee dat de bassen iets gecontroleerder klinken. We gaan verder met experidingessen.
Quad vintage.

garmtz

Ik zou gewoon aluminium onderlegschijven gebruiken met vilt eronder. Dit is wat wij adviseren en gebruiken. Bedenk dat een tegel de hoogte van de speaker verandert, dus vergewis je ervan dat de tweeter nog op oorhoogte zit.

garmtz

Quote from: Martin!!! on May  6, 2012, 13:39:34
We zullen hier vast wel lezen wanneer jullie de M30.1 binnen hebben.....................

Volgens de nieuwsbrief lijkt het alsof de M30.1's  vanaf juni wereldwijd verscheept gaan worden en anders wachten we het rustig af!  :xmas:

We laten het uiteraard zsm weten!

Dr.Bedlo

Freq. response 75Hz - 20kHz +/-3dB free space, 1m with grille on with smooth off-axis response

In zover specs maar weet iemand welke de respons is bij 0 DB?
Quad vintage.

twani

Quote from: Bas Akkerman on May  6, 2012, 15:46:26
Ik heb zelf geen haast, maar het is meer dat ik weet dat ik niet oneindig kan wachten op een bepaalde demo-set. Haha, lekker vaag, ik weet het.
Jij zegt `t Bas ;D

garmtz

Quote from: fred19633 on May  7, 2012, 17:40:57
Freq. response 75Hz - 20kHz +/-3dB free space, 1m with grille on with smooth off-axis response

In zover specs maar weet iemand welke de respons is bij 0 DB?

Waarom zou je dat willen weten? De 'in room response' is namelijk weer totaal anders door boundary gain, staande golven, demping of de afwezigheid daarvan etc. Ik weet dat de P3ESR een bultje heeft op 150 Hz en daarna redelijk flauw afvalt met zo'n 12 dB per octaaf. Ik verwacht dat hij nog onverzwakt weergeeft tot ergens tussen 80-90 Hz.

Bas Akkerman

Garmt, hoe was München? Of ga ik dan al te off-topic?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on May  7, 2012, 21:35:24
Garmt, hoe was München? Of ga ik dan al te off-topic?

Dat is behoorlijk off-topic... ;)  Was leuk, maar extreem weinig nieuwe opwindende dingen (wat ons betreft)... Wel een bevestiging van 2 merken die ons misschien voor de toekomst wel wat kunnen bieden.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on May  7, 2012, 21:42:55
Dat is behoorlijk off-topic... ;)  Was leuk, maar extreem weinig nieuwe opwindende dingen (wat ons betreft)... Wel een bevestiging van 2 merken die ons misschien voor de toekomst wel wat kunnen bieden.
Thnx! Je houdt het wel enerverend zo. Zo, weer klaar met off-topic gebabbel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on May  7, 2012, 20:21:34
Waarom zou je dat willen weten? De 'in room response' is namelijk weer totaal anders door boundary gain, staande golven, demping of de afwezigheid daarvan etc. Ik weet dat de P3ESR een bultje heeft op 150 Hz en daarna redelijk flauw afvalt met zo'n 12 dB per octaaf. Ik verwacht dat hij nog onverzwakt weergeeft tot ergens tussen 80-90 Hz.

Ach als je niets weet dan blijf je ontwetend toch!

Ben er gewoon nieuwsgierig naar. Die 80 tot 90 Hz Zou best wel eens kunnen kloppen. Maar heb toch liever iets meer hard fact!
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on May  6, 2012, 19:59:24
Ik zou gewoon aluminium onderlegschijven gebruiken met vilt eronder. Dit is wat wij adviseren en gebruiken. Bedenk dat een tegel de hoogte van de speaker verandert, dus vergewis je ervan dat de tweeter nog op oorhoogte zit.

Ja..Maar zoals ik al eerder verhaalde kan je dan moeilijk de speaker verschuiven en daar gaat het mij primair om!. De hoogte van de tweaters was met de stand van customdesign sowieso te laag  maar kan ik verhelpen door mijn stoel met Luchtmacht capaciteiten de hoogte in te laten schieten. Dat is dus het probleem niet.Heb nu een timmerman opdracht gegeven om een 1ste gedachte van mij betreffende de stands op papier te zette en te kijken of het uitvoerbaar is.
Tom tom ff uitgesteld ivm met Munchen
Quad vintage.